چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم؟

SpaceX Dragon Starman Spacesuit Rigged این عوارض جانبی آنفولانزای کتوژنیک نامیده شده و معمولا در چندین روز نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد اول اتفاق میافتد. رژیم کتوژنیک هم مانند بسیاری از رژیم های غذایی در کنار فوایدی که دارد، دارای عوارض جانبی هم است. همچنین افراد مبتلا به بیماری قلبی یا دیابت هم قبل از ترکیب رژیم کتو با روزه داری حتما باید با پزشک مشورت کنند. 4- باید چه مقدار پروتئین مصرف کنم؟ در اینجا یک برنامه غذایی رژیم کتو آماده کردهایم تا بدانید به چه شکل باید این رژیم فوق العاده را انجام دهید. در این رژیم روزانه میزان چربی مصرفی شما باید چیزی معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد. یکی از کارهایی که به شما کمک میکند خیلی سریعتر وارد فاز کتوسیس شوید انجام فستینگ است تا اینکه فقط از رژیم کتوژنیک پیروی کنید. زمانی که فستینگ انجام میدهید ذخایر گلیکوژن کاهش پیدا کرده و انسولین افت میکند و در نتیجه به شکل طبیعی بدن چربی سوزی را انجام میدهد.

رژیم کتوژنیک و پریود

تمرکز روی اضافه کردن مواد معدنی در طول رژیم کتوژنیک بسیار مهم است مخصوصا زمانی که به تازگی شروع کرده باشید. رژیم کتوژنیک باعث تغییر در تعادل آب و مواد معدنی بدن شما شده که به همین خاطر باید نمک بیشتری به وعده غذایی خود اضافه کنید یا از مکملهای مواد معدنی استفاده کنید. اما همچنین به این معناست که مجبورید میوه ها و سبزیجات خاصی را که منبع کربوهیدرات ها هستند را نیز، محدود کنید. اگر همچنان این عارضه وجود داشت، سعی کنید سبزیجات با فیبر بالا مصرف کنید. یک انتخاب خوشمزه دیگر همبرگر بدون نان است و به جای سیب زمینی سرخ شده سبزیجات میل کنید. تمام سبزیجات سبز رنگ از جمله قاصدک، برگ چغندر قند، کولارد، خردل، شلغم، آرگولا، کاسنی، رازیانه، کاهو اسفناج کلم و غیره در هر ۱ فنجان از ۰.۵ تا ۵ گرم کربوهیدرات خالص دارند. Data h᠎as ​been cre​at᠎ed ​with G​SA Content Generator D em​oversion!

خرید کتاب رژیم کتوژنیک

یک قاشق چای خوری شکر حاوی حدود 4 گرم کربوهیدرات خالص است، در حالی که هر قاشق غذاخوری حاوی حدود 12 گرم کربوهیدرات خالص است. در رژیم استاندارد کتوژنیک مقدار کل کربوهیدرات دریافتی روزانه را به ۲۰ تا ۵۰ گرم محدود میکردند. برخی از کارشناسان میگویند رژیم کتوژنیک میتواند باعث تغییر در میل جنسی شود، علائم ترک کربوهیدرات و احتمالاً آنفولانزای کتو را ایجاد کند. اما در یک رژیم کتو با سخت گیری کمتر مانند کتوژنیک چرخه ای شما انعطاف پذیری بیشتری دارید. ترکیب رژیم فستینگ و کتوژنیک کار شما را برای چربی سوزی آسان میکند. به این خاطر که بدن ما در زمان فستینگ با تبدیل سوخت از کربوهیدرات به چربی تعادل انرژی خود را حفظ میکند و نتایج بهتری با کتو میگیرید. بنیاد تغذیه بریتانیا هم این را تایید میکند و میگوید تغذیه مدیترانهای در تمام وعدههای غذا شامل پاستا (ماکارونی) و برنج است. در یک رژیم کیتو کلاسیک چیزی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد کالریها از چربی ۱۵ تا ۲۰ درصد از پروتئین و چیزی حدود ۵ درصد هم از کربوهیدراتها تامین می شود.  This article was do​ne ᠎with t he help of G SA C on tent Gener᠎ator DEMO​.

رژیم کتوژنیک 28 روزه

با انجام این کار به بدن خود یاد میدهید که چربی بیشتری قبل از به حداقل رساندن مصرف کربوهیدراتها بسوزاند. افزایش مصرف کربوهیدراتها: شما سرسختانه کربوهیدراتها را شمارش کردهاید. شما در این فیلم می توانید با دستور های تهیه کوکی و شیرینی کتویی آشنا شوید. این عصاره از شکر بسیار شیرینتر است و دارای کالری و شاخص گلیسمی صفر است و به دلیل میزان شیرینی بالای آن نسبت به شکر در ترکیب با شیرینکنندههای دیگر همچون اریتریتول، زایلیتول بکار میرود. معمولا رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن بدون محدود کردن عمدی کالری میشود.

برنامه رایگان رژیم کتوژنیک

هرچه احساس سیری بیشتر باشد، کالری دریافتی کمتر و در نتیجه کاهش وزن و لاغری رخ می دهد. حالا اگر به جای 50 گرم مثلا 100 گرم کربوهیدارت مصرف کنیم آیا زمان کاهش وزن دو برابر می شود و یا اینکه این رژیم موثر نخواهد بود؟ برای به حداقل رساندن عوارضی جانبی رژیم کتوژنیک روزانه ۳ تا ۴ هزار میلی گرم سدیم، هزار میلی گرم پتاسیم و ۳۰۰ میلی گرم منیزیم دریافت کنید. پروتئین دریافتی شما باید چیزی بین ۱ تا ۱.۵ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن ایده آل شما باشد. در صورتی که فرد به دنبال کاهش وزن بسیار زیاد است، استفاده از رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا توصیه می شود. برای کاهش این عوارض بهتر است چند هفته رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنید تا بدنتان یاد بگیرد چگونه چربی بیشتری بسوزاند و سپس کربوهیدرات را از رژیم غذاییتان حذف کنید. این رژیمها تنها تفاوتهای اندکی دارند که در صورت تشخیص متخصص تغذیه برای شما میزان مصرف مواد غذایی تنظیم میشود و بهتر است از هر رژیمی به همان صورت که برنامه گرفتهاید، پیروی کنید تا به بدن شما آسیبی وارد نشود و بتوانید به وزن دلخواه خود برسید.

رژیم کتوژنیک اگرچه دارای مزایای زیادی است و موجب کاهش وزن محسوس می گردد. هر کدام از این مواد غذایی دارای میزان کم کربوهیدرات و مقادیر زیادی پروتئین و چربی هستند، لذا جزو غذاهای رژیم کتوژنیک محسوب می شوند. غذاهای رژیمی بدون قند: این مواد خوراکی اغلب الکل قند بالایی داشته که در برخی موارد بر سطح کتون ها اثر میگذارد. به این خاطر که یک وعده غذایی در روز تقلب حاوی کربوهیدرات بالایی می باشد. مصرف هر ماده غذایی دارای کربوهیدرات بالا باید به حداقل برسد. البته باید گفت که منظور کربوهیدراتهای ناسالم مانند نان سفید است. منظور از مقدار کل کربوهیدرات دریافتی کربوهیدرات خالص بعد از کم کردن فیبر موجود در آن است. درشت مغذیهای خود را حساب کنید: منظور از درشت مغذیها چربی، پروتئین و کربوهیدرات خالص است. معمولا شامل ۷۵% چربی، ۲۰% پروتئین و ۵% کربوهیدرات می شود. رژیم کتوژنیک برنامه غذایی با چربی بالا، پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار کم است که می تواند به برخی افراد در کنترل قند خون کمک کند.

انجام ورزش بدنسازی و حرکات پرفشار در کنار رژیم کتوژنیک توصیه نمیشود چون برای اینکار شما باید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید تا بدن بتواند به نیاز شما پاسخ دهد. چربیهای ناسالم: روغن فرآوری شده سبزیجات و مایونز و مواردی از این قبیل را محدود کنید. سبزیجات کم کربوهیدرات: اغلب سبزیجات سبز رنگ، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل دلمه ای و غیره. مواد خوراکی قندی: نوشیدنی سودا، آبمیوه، اسموتی، کیک، بستنی، شکلات و غیره. شیرینی ها: شیرینی، قندها، کیک ها، شکلات ها، دسرها، بستنی، مافین، بارهای گرانول، شیرین کننده های مصنوعی و لبنیات شیرین شده. رژیم لاغری کتو در مقایسه با سایر رژیمهای کم کربوهیدرات مانند اتکینز یا رژیم سرخپوشان که دارای پروتئین بالا با مقدار متوسط چربی هستند، رژیمی متعادل و محدود کننده محسوب میشود. به تدریج، مشکلات کاهش می یابد و خود رژیم غذایی کتوژنیک به عنوان یک مهار کننده اشتها عمل می کند.

از این محصول می توانید به عنوان میان وعده در طول روز در منزل، محل کار، مدرسه، باشگاه و حتی در زمان هایی که فرصت خوردن صبحانه ندارید، به تنهایی و یا همراه با انواع کره های آجیل نوش جان کنید. چاشنیها: شما میتوانید از نمک فلفل، انواع گیاهان و ادویهجات را استفاده کنید. الکل: این ماده به خاطر کربوهیدرات بالایی که دارد باعث شده که شما وارد فاز کتوسیس نشوید. زیرا که فیبر قابل گوارش نبوده نمیتوان آن را جزو کربوهیدرات دریافتی به حساب آورد. همچنین مکمل آمینواسید لوسین مصرف کنید زیرا که مستقیماً به استیل کوآ شکسته میشود. کف قالب را با روغن نارگیل آغشته کنید. یکی از عوارض شناختهشدهٔ داروهای خانوادهٔ بازدارندههای کربنیک آنهیدراز (همچون توپیرامات و زونیساماید) افزایش احتمال ابتلا به سنگهای کلیوی است، اما مصرف همزمان این داروها با رژیم کتوژنیک، این خطر را در مقایسه با مصرف رژیم غذایی بهتنهایی، افزایش بیشتری نمیدهد. C ontent h​as been g​en​erated ​with the  help  of GSA C​on te᠎nt Generator Demover​sion!

دارویی با نام مهارکننده ناقل سدیم گلوکز ۲ (SGLT2) برای درمان دیابت نوع ۲ میتواند خطر کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد، کتواسیدوز دیابتی شرایط خطرناکی است که میزان اسیدی بودن خون را افزایش میدهد. در حالی که دیگر آمینواسیدها به گلوکز تبدیل میشوند اما استیل کوآ میتواند برای ساخت کتون استفاده شود. بدن ما قادر است که پروتئین را به گلوکز تبدیل کند بدان معنا که اگر شما مقدار زیادی پروتئین بخورید کار سخت تری برای ورود به فاز کتوسیس خواهید داشت.

فروشگاه کتوژنیک شیراز

برخی از چربیهای اشباع نشده سالم مانند آجیلها و مغزها در رژیم کتو مجاز هستند؛ بادام، گردو، توفو و زیتون از این چربیهای سالم هستند؛ اما مصرف چربیهای اشباع شده مانند روغن پالم، نارگیل، گوشت قرمز، کره و کره کاکائو در مقادیر زیادی در این رژیم توصیه میشوند. آجیلها و دانهها: بادام، گردو، بذر کتان، تخم کدو تنبل، تخم چیا و غیره. غلات و نشاستهها: محصولات بر پایه آرد، برنج، پاستا، غلات و غیره. علاوه بر این، ایجاد یک لیست غذایی رژیم کتوژنیک باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد. در حین انجام این فرآیند بدن شما به دلیل افزایش هدر رفت آب ناشی از کتوئیک و آب ناشی از تخلیه منابع گلیکوژن ، موارد زیر را تجربه خواهد کرد، خستگی، مه مغزی و کمبود آب.