رژیم کتوژنیک: راهنمای جامع رژیم غذایی کتوژنیک برای مبتدیان

نظر من درمورد رژیم کتوژنیک🙄😎 3) یکی دیگر از فواید رژیم کتوژنیک در رابطه با سطح انسولین نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد در خون است. رژیم کتوژنیک داستان متفاوتی نسبت به دیگر رژیمها دارد. مواد معدنی: نمک و دیگر مواد معدنی در رژیم کتوژنیک مهم هستند زیرا که در شروع این رژیم باعث برهم خوردن تعادل آب و مواد معدنی میشود. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین اضافه کردن نمک به وعده های غذایی و یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک خوبی باشد. This h᠎as  be en gener᠎ated by G​SA C ontent G enerat or D emov​ersi on.

طرز تهیه کوکی عسل و گردو در طول مراحل، مواردی مانند ماست، آجیل، آووکادو، لوبیا، ماهی و سایر مواد غنی از ویتامین ها و مواد معدنی معرفی می شوند. مواد غذایی فراوری شده و یا بسته بندی شده را کنار بگذارید. درست است که این نان مخصوص افراد رژیمی است اما شما می توانید آن را با هر وعده غذایی تان مصرف کنید. اما در رژیم کتوژنیک این موضوع دقیقا برعکس هستش. این یک مزیت مهم برای در نظر گرفتن ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 است. آسیب مغزی: یک مطالعه حیوانی نشان می دهد که این رژیم غذایی می تواند باعث کاهش تراکم آسیب دیدگی و کمک به بهبودی پس از آسیب مغزی می کند. بیماری پارکینسون:یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. با نوشیدن مقادیر زیادی آب می توانید الکترولیت ها را تقویت کرده و علائم را به حداقل برسانید تا به مرور زمان از بین بروند.

رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری

محصولات کم چربی یا رژیمی: این خوراکی ها بسیار پردازش شده اند و اغلب حاوی کربوهیدرات بالایی هستند. رژیم کتون بر روی درصد بالایی از افراد جواب میدهد زیرا که عوامل کلیدی افزایش وزن را نشانه میگیرد. برای بررسی میزان وزنی که در رژیم کتوژنیک کم می کنید،باید به عوامل مختلفی توجه کرد. از جمله عوامل افزایش وزن میتوان به عدم تعادل هورمونها به خصوص مقاومت انسولین و سطح بالای قند خون اشاره کرد. اگر بخوایم یکی از محاسن بزرگ برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری رو بیان کنیم، میتونیم به دایره گسترده انتخاب مواد غذایی اشاره کنیم. در انجام رژیم کیتو کلاسیک شما مصرف تمام مواد خوراکی حاوی قند و کربوهیدراتها را محدود میکنید. بهتر است که در شروع این رژیم تا زمان سیری غذا بخورید و کالری را بیش از حد محدود نکنید. در مطالعه دیگری، گروه کتوژنیک 24.4 پوند (11.1 کیلوگرم) وزن کم کردند، در مقایسه با 15.2 پوند (6.9 کیلوگرم) در گروه کربوهیدرات بالاتر.

اگر ادامه پیدا کرد سبزیجات دارای فیبر بالاتر میل کنید. به عنوان یک میان وعده در رژیم کتوژنیک، می توان از کوکی و شیرینی کتویی استفاده کرد. رژیم طولانی مدت کتو باعث سردرد می شود زیرا هنگام کتوز، بدن تمایل دارد مایعات را سریع تر خارج کند و علاوه براین کاهش سطح انسولین در اثر خوردن کربوهیدرات کم تر میتواند با سطح الکترولیت اشتباه گرفته شود و در نتیجه بدن کم آبی و در پی آن سردرد را تجربه خواهد کرد. HbA1c برای ارزیابی اثر طولانی مدت رژیم کتوژنیک بر قند خون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

گفته میشود مصرف بیشاز حد چربی برای دورههای طولانی میتواند افراد مستعد را درمعرض خطر ابتلابه سنگ کلیه و سایر بیماریها قرار دهد. می شود. دریافت پروتئین تنها با استفاده از گوشت ( مخصوصا گوشت گاو ) برابر با افزایش 60 درصدی خطر بیماری های قلبی است که کاملا با مصرف گوشت ماهی، گوشت مرغ بدون پوست، غلات، میوه ها، سبزیجات، حبوبات و پروتئین تخم مرغ در تضاد است چون آنها خطر بیماری های قلبی را پایین می آورند. خوردن آجیل با کاهش خطر بیماری از جمله بیماری قلبی و دیابت مرتبط است. ناهار:برگر با سالسا، پنیر و گااکامولی. صبحانه:املت با آووکادو، سالسا، فلفل، پیاز و ادویه جات. صبحانه:املت تخم مرغ، گوجه فرنگی، ریحان و پنیر بز. شام:همبرگر با بیکن، تخم مرغ و پنیر.

شام:گوشت قرمز با پنیر پارمسان، بروکلی و سالاد.

برای کمک به شما در طی هفته های اول نیازی به بارگیری با دوزهای عظیم نیست. یک نظر سنجی در سال 2020 نشان داد که در سال گذشته 8 درصد از افراد این رژیم را امتحان کرده اند. با وجود این که رژیم کتو ممکن است جدید به نظر برسد اما یک برنامه غذایی پرچربی و کم کربوهیدرات است که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است زیرا به کاهش وزن سریع کمک می کند. اکثر ورزشکاران با رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچربی به راحتی کنار میآیند و سال ها آن را ادامه میدهند. شیرین کننده ها – استویا و اریتیتول. ناهار:شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و میلک شیک استویا. صبحانه:ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا. شام:گوشت قرمز با پنیر پارمسان، بروکلی و سالاد. شام:گوشت قل قلی، پنیر چدار و سبزیجات.

Po st was c᠎reat ed with the ​help of GSA Content Gene ra​tor ​DEMO᠎!

ناهار:گوشت گاو سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات.

میوههای و سبزیجات مناسب، بر پایهٔ میزان قندشان، هر کدام به دو گروه تقسیم میشوند. علاوه بر این، 95.2٪ از گروه کتوژنیک همچنین قادر به توقف و یا کاهش داروهای دیابتی بودند، در مقایسه با 62% در گروه کربوهیدرات بالا. آمینو اسیدهای زنجیرهای منشعب شده ( BCCA ): این مکمل ها می توانند آسیب عضلانی مربوط به ورزش، درد عضلانی و خستگی در طول ورزش را کاهش دهند. میوه: همه میوه ها، به جز بخش های کوچکی از انواع توت ها مثل توت فرنگی. صبحانه:بیکن، تخم مرغ و گوجه فرنگی. مارچوبه، قارچ، فلفل دلمه ای، تربچه و گوجه فرنگی در ۱ فنجان ۳ تا ۷ گرم کربوهیدرات خالص دارند. روغن های سلامتی: در ابتدا روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو. شام:ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل. ناهار:گوشت گاو سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات. در کتو ممکن است تمایلی به خوردن غذا نداشته باشید و کمتر با دوستان و خانواده تان غذا بخورید زیرا بیشتر منوهای وعده شام در رستوران ها، غذاهایی که حاوی 75 درصد چربی باشند را ارائه نمی دهند.

در رژیم کتوژنیک شما احساس سیری بیشتری دارید و میل به ریزه خواری در این رژیم کمتر از رژیم های کم چربی است. رژیم کتوژنیک برخلاف بسیاری از رژیمهای زودگذر و غیر علمی به شما کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهید و بتوانید وزن خود را ثابت نگه دارید. عدم دریافت فیبر باعث می شود تا هضم غذا به کندی صورت گیرد که در پی آن به یبوست دچار خواهید شد. در رژیم کتو تعدادی از موادغذایی مانند موارد زیر، غیرمجاز هستند و شاید یکی از دلایل بروز برخی عوارض رژیم کتوژنیک، عدم وجود همین موادغذایی ساده اما ضروری در برنامه غذایی باشد. هرم غذایی کتوژنیک تقریباً تقریباً برعکس هرم غذایی معمولی کار میکند, و لیپیدها از بالای هرم در قسمت پایین و کربوهیدرات در رأس هرم قرار دارد. غذاهای رژیمی بدون قند: اینها اغلب دارای الکلهای قندی هستند که در بعضی موارد ممکن است سطح کتون را تحت تأثیر قرار دهند.

برخی از چاشنی ها یا سس ها: اینها اغلب حاوی قند و چربی ناسالمی هستند. تخم مرغ ها رو به شکل جداگانه تو ظرفی شکسته و هم بزنید. برای به حداقل رساندن این موارد، شما می توانید یک رژیم معمولی کم کربوهیدرات برای چند هفته اول را امتحان کنید. یک تخم مرغ کامل بخورید. چیزهای کمی نیز درمورد تغذیه رسانی برای داشتن سلامتی قدرتمند و کاهش وزن رژیم غذایی کتوژنیک کامل اثبات شده است. یبوست طولانی مدت نیز می تواند منجر به عوارضی چون بواسیر یا انسداد روده شود. افرادی که کبد چرب بخصوص گرید 2 به بالا دارند حتما از این رژیم پرهیز کرده و با پزشک خود مشورت کنند. چیزی که این رژیم غذایی را از سایر رژیمهای غذایی متمایز میکند این است که توسط پزشکان و کارشناسان تغذیه طراحی شده و ثابت شده است که نحوهی کار متابولیسم بدن را تا حدود زیادی تغییر میدهد.

کلا تمامی رژیم های تناسب اندام باید تحت نظر متخصص تغذیه شروع شوند چون شرایط بدنی هر فردی متفاوت است. پیروی طولانی مدت از کتو باعث می شود بدن مقدار کافی از کتون را تولید نکرده و در کتوز تغذیه ای باقی بمانید و اگر در کتوز نباشید آنطور که می خواهید کاهش وزن نخواهید داشت. رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران بسیار مناسبه اما بدنسازها بهتره از رژیم دوره ای یا سیکلیکال پیروی کنن. به طور کلی ۴ نوع رژیم کتوژنیک وجود داره: رژیم کتوژنیک استاندارد، رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دوره ای، رژیم کتوژنیک هدفمند، رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا. در حالی که رژیم سنتی کتو معمولاً حاوی مقدار زیادی گوشت برای پروتئین است ، اما لازم نیست. زیرا مصرف بیش از اندازه ی پروتئین باعث می شود بدن به جای چربی از پروتئین برای تبدیل به گلوکز استفاده کند.