طرز استفاده از تونیک صورت چگونه است؟


مراقبت از پوست صورت امری ضروری است و محصولات بهداشتی و مراقبتی زیادی برای شادابی آن وجود دارد. در بین این محصولات، مطمئناً نام تونیک را شنیده‌اید و شاید برایتان سوال باشد که تونیک صورت چیست و چه فوایدی دارد؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که تونیک یک محصول مراقبتی برای انواع پوست است و استفاده از آن، مرحله مهمی در روتین پوستی محسوب می‌شود. زیرا این محصول موجب تکمیل پاکسازی پوست خواهد شد.

تونیک‌ها آلودگی ناشی از لوازم آرایشی و چربی اضافه را از منافذ پوست پاک کرده و صورت را برای استفاده از مرطوب کننده‌ها و انواع سرم‌ها آماده می‌‌کنند. اما فراموش نکنید که این محصول نمی‌تواند جایگزینی برای شوینده‌های صورت باشد.

تونیک‌ها علاوه بر پاکسازی پوست، آن را آبرسانی و روشن نیز می‌کنند. اما طرز استفاده از تونیک صورت اهمیت زیادی دارد. در واقع باید بدانید که این محصول را در کدام مرحله از روتین پوستی خود قرار دهید تا عملکرد خوبی داشته باشد.

این محصول برای انواع مختلف پوست تولید شده است و شما می‌توانید متناسب با نوع پوستتان یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. اما اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید، این محصول برایتان بهترین عملکرد را دارد، چرا که چربی پوست را کنترل و منافذ آن را تمیز می‌کند.

درباره این که تونیک پاک کننده صورت چیست می‌توان گفت که این محصول به طور همزمان پوست را پاکسازی کرده و PH پوست شما را متعادل می‌کند. همچنین منافذ را کوچک کرده و یک لایه برای محافظت از پوست در برابر ناخالصی‌ها ایجاد می‌نماید.

پاک کننده صورت، پوست را فقط از آلودگی‌های سطحی پاک می‌کند و به موادی که در منافذ باقی مانده دسترسی ندارد. بنابراین برای پاکسازی کامل پوستتان، به تونیک نیاز دارید. همچنین قیمت پاک کننده های صورت بسته به نوع و برندشان متفاوت هستند.

تونیک صورت چیست؟

درباره این که تونیک صورت چیست باید گفت که این محصول نوعی از تونر بوده که بر پایه آب است. تونیک‌ها بافت بسیار سبکی دارند و به سرعت جذب پوست می‌شوند. در واقع این محصول یک احیا کننده پس از شستشوی صورت است.

تونیک صورت چیست؟

تونیک صورت حاوی عصاره‌های مختلف بوده و ترکیبات مختلفی برای انواع پوست دارد. وظیفه این محصول این است که پوست شما را شاداب کند، بدون اینکه رطوبت طبیعی آن را از بین ببرد. این بدان معنی است که تونیک، باعث خشکی یا تحریک پوست نمی‌شود.

دانستن طرز استفاده از تونیک صورت کمک می‌کند تا برای پوست مؤثرتر باشد. همچنین این محصول پوست را برای تاثیر بیشتر سایر محصولات مراقبتی مانند سرم‌های ضد جوش آماده می‌کند. علاوه بر آن، انواع تونیک‌ها ویژگی‌های خاصی را برای پوست به ارمغان می‌آورد. برخی از ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • لایه‌برداری: برخی از تونیک‌ها از طریق ترکیبات لایه‌برداری خود، باعث پاکسازی کامل منافذ باز پوست شده و بافت پوست شما را صاف می‌کنند.
  • بستن موقت منافذ باز: یک تونیک خوب منافذ باز و بزرگ پوست را پس از تمیز کردن از آلودگی‌ها، به طور موقت می‌بندد تا ظاهر پوست یکدست به نظر برسد.
  • روشن کننده پوست: از آنجایی که استفاده از تونیک‌ها به از بین بردن تمام آلودگی‌های سطح پوست منجر می‌شود، به مرور زمان باعث روشن‌تر شدن پوست خواهند شد.
  • آبرسانی پوست: برخی از تونیک‌ها خاصیت آبرسانی داشته و رطوبت لازم برای پوست را فراهم می‌کند.
  • متعادل کننده پوست: این محصول پس از پاکسازی، تعادل را به پوست شما بازگردانند و آن را برای بقیه روتین مراقبت از پوست شما آماده کنند.

طرز استفاده از تونیک صورت

روش مصرف تونیک صورت بسیار ساده است و باید بعد از شستن صورت با پاک کننده‌ها و قبل از استفاده‌ی سرم یا مرطوب کننده از تونیک استفاده کنید. همچنین تونیک‌ها بسته به نوع پوست می‌توانند ترکیبات قوی تا ملایمی را داشته باشند.

بنابراین بهتر است با توجه به ترکیباتشان، از آن‌ها استفاده نمایید. برای مثال تونیک‌هایی که ترکیبات لایه‌بردار دارند، باید یک روز در میان استفاده شوند.

بهترین زمان استفاده از تونیک صورت

مراحل استفاده از این محصول عبارتند از:

  • شستشوی صورت: ابتدا با یک شوینده مناسب، صورت خود را بشویید. پاک کننده را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید تا آرایش، کثیفی و آلودگی‌ها کاملاً پاک شود. بهتر است با آب ولرم صورتتان را بشویید و سپس آن را با حوله تمیز خشک کنید.
  • اعمال تونیک روی پد آرایشی: پدهای آرایشی محصول کمتری را نسبت به پنبه جذب می‌کنند. روش مصرف تونیک صورت به این شکل است که مقدار مناسبی از آن را روی پد آرایشی بریزید، پد باید کاملاً مرطوب باشد اما خیس نشود. همچنین می‌توانید چند قطره تونیک را در کف دست‌هایتان بریزید و سپس آن‌ها را به صورت خود بزنید.
  • پخش کردن تونیک روی صورت و گردن: پد آغشته به تونیک را به آرامی روی صورت و گردن خود پخش کنید. بهتر است این محصول را دور چشم خود نزنید و مراقب باشید که روی لب‌هایتان نیز قرار نگیرد. به نقاطی از صورت مانند کناره‌های بینی و نزدیک گوش‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.
  • خشک شدن تونیک: از آنجایی که بیشتر تونیک‌ها بر پایه آب هستند، نسبتاً سریع جذب پوست می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از سایر محصولات، تونیک کاملاً خشک شده باشد. این کار کمک می‌کند تا رطوبت پوست حفظ شده و در برابر ناخالصی‌ها از آن محافظت شود.

بهترین زمان استفاده از تونیک صورت

علاوه بر دانستن این که روش مصرف تونیک صورت چگونه است، باید زمان استفاده از این محصول کاربردی را نیز بدانید. در واقع این که چه زمانی یا چند بار در روز تونیک را بزنید، به نوع پوستتان بستگی دارد. برای مثال اگر پوست چرب دارید، باید صبح و شب از تونیک استفاده کنید.

همچنین اگر دارای پوست خشک یا حساسی هستید، برای گرفتن بهترین نتیجه، باید روزی یک بار یا یک روز در میان آن را امتحان کنید. زمانی که تونیک را به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست خود قرار می‌دهید، باید قبل از محصولات دیگر آن را بزنید.

بهترین زمان استفاده از تونیک صورت ، دوبار در روز است و باید پس از شستشوی صورت، آن را به صورت خود بزنید. استفاده‌‌ی آن هنگام صبح، موجب متعادل سازی pH پوست و از بین بردن سبوم تولید شده در طول شب می‌شود.

همچنین استفاده از تونیک در شب، باعث از بین بردن گرد و غبار و باقی‌مانده آرایش می‌شود. علاوه بر آن، این محصول باقی‌مانده‌های روغن ناشی از پاک‌کننده‌ را از بین برده و به تکمیل روال پاک‌سازی پوستتان کمک می‌کند.

استفاده بیش از حد تونیک برای پوست‌های خیلی خشک یا حساس، ممکن است پوست را بیشتر خشک کرده و باعث تحریک و قرمزی آن شود. بنابراین اگر پوست بسیار خشکی و حساسی دارید،‌ باید به سراغ یک تونیک آبرسان و رطوبت رسان بروید.



منبع