رژیم کتو چیست و چگونه کار می کند؟

Keto Friendly dairy snack #shorts #short البته اگر دنبال یافت جواب هستید، بهترین و سریعترین رژیم جهت کاهش وزن و تناسباندام، رژیم لاغری سریع کتوژنیک از همه نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد گزینهها بهتر است. اگر میخواهید سریع وزن کم کنید، این رژیم غذایی که محققان برای کمک به کنترل صرع در کودکان طراحی کردهاند، به روشی محبوب برای انجام این کار تبدیل شده است. اگرچه در رتبهبندی در مورد رژیمهای غذایی کاهش وزن رتبه بالایی ندارد، اما این امکان وجود دارد که به دنبال این رژیم وزن کم کنید اما نه لاغری سریع، زیرا این رژیم غذایی بر غذاهای پرکالری مانند لبنیات، شیرینیها و غذاهای سرخ شده را محدود میکند.

Free photo ebook reader over yellow and blue background این رژیم، نوید یک بهشت برای کسانی است که غذاهای چرب و خوشمزه را دوست دارند. برخی میدونن که سس مایونزعلاوه بر خوشمزه گی، برای سلامتی مفیده. من از لحاظ ذهنی آماده بودم که وزن کم کنم فقط نیاز داشتم یکی بهم بگه چطوری باید وزنم رو پایین بیارم. مصرف پروتئین برای بدن ضروری است و در صورت کمبود فرد با مشکلات سلامت و کمبود موادمغذی روبه رو می شود. رژیم غذایی مدیترانهای عمدتاً گیاهی است و در رتبه اول رژیم غذایی از نظر سلامت نه رژیم لاغری سریع در سال ۲۰۲۲ قرار دارد. در ردهبندی بهترین رژیمهای غذایی در ایالات متحده، اتکینز به دلیل نگرانی در مورد ایمنی و تأثیر منفی بر سلامت قلب اصلاً در رتبهبندی هم قرار نمیگیرد. رژیمی که در ایران به نام رژیم کانادایی میشناسیم، رژیمی است که در دنیا اسمهای مختلفی دارد.

انواع سالاد کتوژنیک

اما موافقان بر این باورند که حرارت باعث ایجاد برخی مواد مغذی در برخی گیاهان مثل هویج می شود علاوه بر اینکه برخی گیاهان مثل سیب زمینی را نمیتوان خام خورد. شواهدی وجود دارد که نشان میدهد این روش به افراد کمک میکند وزن خود را حداقل در کوتاهمدت کاهش دهند، بااینحال، این رویکرد برای همه مناسب نیست، و به همین دلیل است که در بررسی رژیمهای غذایی سالم، در میانه قرار میگیرد. وقتی بهاندازه وعده و کیفیت غذا توجه میکنید، رژیم گیاهخواری میتواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا غذاهایی که میخورید (از جمله غذاهای کامل مانند میوه، سبزیها، غلات کامل و پروتئین گیاهی) البته نه کاهش وزن سریع. رژیم گوشتخواران نهتنها سرشار از چربیهای اشباع شده است که میتواند شما را در معرض خطر افزایش سطح کلسترول قرار دهد، بلکه بسیاری از غذاهایی را که واقعاً برای شما مفید هستند حذف میکند.

رژیم نظامی یک رژیم دورهای است که در سه روز میتواند منجر به کاهش وزن ۴ تا ۵ کیلوگرمی شود. به همین خاطر باید لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک در اختیار داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن رژیم کتو را پیاده کنید. آنها کربوهیدرات زیادی دارند که در رژیم کتو پذیرفتنی نیست. شرکتکنندگانی که رژیم مایند را دنبال میکردند، ۵۳ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به اختلال شناختی در طی ۱۲ سال بودند. به عنوان مثال نتایج یک پژوهش نشان داد که رژیم گیاه خواری تا ۷۵ درصد خطر فشار خون بالا و تا ۷۸ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده رژیم گیاهخواری با ۲۵ درصد کاهش خطر بیماری قلبی و ۸ درصد کاهش احتمال ابتلا به سرطان مرتبط است هرچند باعث لاغری سریع نمیشود. Po st h as been c reated by GSA Content G​en᠎erat᠎or ​DEMO.

چه کسانی رژیم کتوژنیک گرفتن

رژیم غذایی کتوژنیک به شما کمک میکند تا نسبت به رژیم غذایی کمچربی وزن نسبتاً بیشتری کم کنید. اتکینز و رژیم کتوژنیک از این نظر متفاوت هستند که اتکینز اجازه میدهد تا پروتئین بیشتری دریافت کنید، درحالیکه کتو پروتئین را محدود میکند. ویژهی کسانی ست که حساسیت بیشتری نسبت به مصرف چربی، تخم مرغ و کلسترول دارن. این شامل میوهها و سبزیها است که به کاهش وزن و مبارزه با بیماری کمک میکند، لذا از این رژیم اجتناب کنید. دقت داشته باشید که بهترین رژیم غذایی بریا شما رژیمی است که بر اساس وضعیت سلامتی شما و خواستههای شما توسط متخصص تغذیه طراحی شود. تمرکز رژیم مدیترانهای بر روی غذاهای گیاهی کامل بهجای غذاهای ناسالم یا فستفودهای فرآوری شده ممکن است باعث شود که شما بیشتر به آن پایبند باشید.

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی

این میتواند در طول زمان بهنوعی چرخه مداوم محدودکردن پرخوری تبدیل شود که در آن شما غذاهای خاصی را محدود میکنید و سپس در نهایت بعداً در مصرف آن غذاها زیادهروی میکنید، قبل از اینکه دوباره به محدودکردن و تلاش برای «خوب بودن» برگردید. البته تحقیقات قطعیای وجود ندارد که ثابت کند رژیم کتوژنیک برای مدت طولانی ایمن و مؤثر است. میگرن احتمالی نشاندهنده بیماریهایی است که ویژگیهایی نظیر میگرن را دارند، اما برای تشخیص قاطع این نوع بیماریها به عنوان میگرن شواهد کافی وجود ندارد (که البته ملزم به استفاده همزمان بیش از حد دارو است). شما می توانید در طی مدت زمان کوتاهی با رعایت کردن رژیم کتوژنیک به وزن ایده آل خود برسید.

آن ها بعد از رعایت رژیم کتو در مییابند که لاغرتر، سالم تر و متمرکز تر از همیشه خواهند بود. این برنامه غذایی یکی از مؤثرترین برنامههای کاهش وزن موجود است که تغییرات طولانیمدت و پایدار را با مطالعات بسیاری برای تأیید این موضوع ترویج میکند اگرچه این نیز یک رژیم لاغری سریع نیست. اگرچه در مورد مزایای سلامتی رژیم کتوژنیک (برای دیابت نوع ۲، انواع خاصی از سرطان، بیماری آلزایمر، و موارد دیگر)، مطالعات زیادی وجود دارد اما مطالعات طولانیمدت وجود ندارد. رژیمهای غذایی نیمه گیاهی اگرچه کاهش وزن سریع ندارند اما نهتنها با کاهش وزن نرمال بلکه با مزایای سلامتی مانند کاهش فشارخون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط هستند. این مواد حاوی کالری و چربی کمتری هستند اما نسبت به غذاهایی که در یک رژیم غذایی استاندارد یافت میشوند سیرکنندهتر هستند. غذاهایی که Whole30 از شما میخواهد بخورید، مانند میوه و سبزیها تازه است که اشکالی ندارد.

سخنگوی انجمن رژیمهای غذایی بریتانیا به اظهارات دکتر ملهوترا چنین پاسخ داد: «تحلیلهایی که ما منتشر میکنیم بر اساس شواهد علمی است و روابط مهم ما با تولیدکنندگان صنایع غذایی کشور تاثیری بر آن نمیگذارد». وقتی بدن شما در وضعیت کتوژنیک قرار دارد به این معناست که سوخت و ساز انرژی لیپبد دست نخورده است و این یعنی بدن شما برای فعالیت شروع به تجزیه چربیها خواهد کرد. 4. هنگامی که سطح کتون در خون شما افزایش پیدا کرد و به سطح مشخصی رسید شما وارد فاز کتوسیس میشوید. به همین خاطر بهتر است که کربوهیدرات محدود باقی بماند. در واقع، طرفداران این طرح میگویند که تمرکز بر روی غذاهای کامل بهجای غذاهای بستهبندیشده و فرآوری شده ممکن است منجر به کاهش وزن و سایر مزایای سلامتی مانند انرژی بیشتر و بهبود خواب شود. اگر صبح زود به باشگاه بروید و بعد چند ساعت غذا نخورید، مضر است.

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند

این سبک غذا خوردن ماهیتی بسیار محدودکننده دارد و میتواند منجر به پرخوری شود، بنابراین برای افرادی که سابقه اختلال در غذا خوردن دارند، مناسب نیست. سطح منیزیم پایین منجر به گرفتگی عضلات و خستگی می شود. برخی محققان نگران این موضوع هستند که این رژیم می تواند قدرت و تناسب اندام فرد را دچار مشکل کند. این رژیم غذایی لاغری بهگونهای طراحی نشده است که پایدار باشد قرار است یک دوره ۳۰ روزه باشد. درحالیکه رژیم پگان برای کاهش وزن سریع یا مزایای دیگر مورد تحقیق قرار نگرفته است، اما احتمالاً به شما در کاهش قند خون و تری گلیسیرید کمک میکند. رژیم پگان ترکیب رژیم غذایی پالئو یا سرخپوشان با برخی از اصول گیاهخواری است.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

سلامتی، ممکن است دلیل دیگری برای اتخاذ یک رژیم گیاهخواری باشد. آبمیوهها یا سایر انواع رژیمهای سمزدا یا پاککننده برای کاهش وزن طولانیمدت بیتأثیر هستند. یعنی ممکن است مقداری وزن کم کنید حتی کمی سریع و سلامتی خود را به طور موقت تقویت کنید، اما بهاحتمال زیاد نتوانید برای همیشه از این روش نامتعادل غذا خوردن پیروی کنید. بهعلاوه، وقتی به خوردن این غذاها برمیگردید، ممکن است در نهایت بیشتر از چیزی که نیاز دارید یا میخواهید، آنها را بخورید، زیرا این طرز فکر وجود دارد، جایی که شما قبلاً شروع به خوردن چیزی کردهاید که «نباید» داشته باشید، بنابراین ممکن است به راه خود ادامه دهید. داروها در صورتی که پیش از حمله مصرف شوند بازدهی بیشتری خواهند داشت. باید بگم لیگ لاغریشون واقعا نقش بزرگی توی کاهش وزن من داشت.