رژیم کتو فستینگ و تاثیر فوقالعادهی آن در کاهش وزن

مناسب برای وگان ها، گیاهخواران، رژیم های لاغری و نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد کتوژنیک . غذاهای شیرین: نوشابه، آب میوه، اسموتی ها، کیک، بستنی، آب نبات، و غیره. در طول روز 60 تا 70 درصد کالری دریافتی شما باید از چربی ها، 20 تا 30 درصد از پروتئین و مابقی از کربوهیدرات ها باشد که مقدارش از 50 گرم در روز کمتر است. رژیم گوشتخواران نهتنها سرشار از چربیهای اشباع شده است که میتواند شما را در معرض خطر افزایش سطح کلسترول قرار دهد، بلکه بسیاری از غذاهایی را که واقعاً برای شما مفید هستند حذف میکند. اما رژیم Whole30 بسیاری از مواد غذایی اصلی را ممنوع میکند.

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک

ژیم های سم زدایی معمولا یک دوره کوتاه مدت رژیمی هستند که برای از بین بردن مواد سمی از بدن طراحی شدند. اما برای کاهش وزن سریع در یک دوره محدود و تحتنظر باعث کاهش وزن سریع میشود. البته اگر دنبال یافت جواب هستید، بهترین و سریعترین رژیم جهت کاهش وزن و تناسباندام، رژیم لاغری سریع کتوژنیک از همه گزینهها بهتر است. اگر به دنبال سوزاندن کالری به روشی متعادل هستید، این رویکرد انعطافپذیر ممکن است برای شما مناسب باشد. این رژیم بر غذاهای خاص مانند سبزیها برگدار، انواع توتها، روغن زیتون فوق بکر، آجیل، ماهی، غلات کامل و شراب تاکید دارد. آووکادو نیز دارای فیبر بالایی است که برای طولانی مدت سیر نگهتان می دارد و از هوس های غذایی پیشگیری می کند. Th​is a᠎rticle h as  been g en​erated by G​SA Con᠎tent G en erat or D emover sion.

میوهها: در این رژیم تنها توت فرنگی، بریها و آووکادو که نماد این رژیم است، مجاز میباشند. فراتر از کاهش وزن، مزایای سلامتی مرتبط با این رژیم سلامت قلب و مغز است، بهویژه زمانی که با ورزش همراه باشد. رژیمهای غذایی نیمه گیاهی اگرچه کاهش وزن سریع ندارند اما نهتنها با کاهش وزن نرمال بلکه با مزایای سلامتی مانند کاهش فشارخون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط هستند. با اینکه کاهش وزن تنها از یک نقطه در بدن بسیار عالی به نظر می آید اما متاسفانه غیر ممکن است. چربی های غیر اشباع هم به شرط سالم بودن تو این دستور هستن.

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی

این امر به ویژه در مراحل اولیه شیردهی، قبل از اینکه کودک شما بتواند موادمغذی را از غذای جامد دریافت کند، صادق است. اغلب رستورانها برای شما انواع گوشتها و ماهیها را سرو میکنند. اغلب آجیلها در رژیم کتو مجاز هستند، اما بادام هندی جزو آنها محسوب نمیشود. رژیم لاغری کتو در مقایسه با سایر رژیمهای کم کربوهیدرات مانند اتکینز یا رژیم سرخپوشان که دارای پروتئین بالا با مقدار متوسط چربی هستند، رژیمی متعادل و محدود کننده محسوب میشود.

رژیم کتوژنیک و سرطان

رژیم پگان ترکیب رژیم غذایی پالئو یا سرخپوشان با برخی از اصول گیاهخواری است. برخی از افراد دو روز در هفته را روزه میگیرند. روزهداری متناوب روشی برای کاهش وزن سریع است و به نظر میرسد که افراد بیشتری به آن علاقهمند میشوند. بنابراین رژیم غذایی خرما و شیر ساده و سریع است ، که در یک دوره کوتاه به کاهش وزن کمک می کند. این رژیم غذایی لاغری بهگونهای طراحی نشده است که پایدار باشد قرار است یک دوره ۳۰ روزه باشد.

رژیم کتوژنیک برای زنان شیرده

رژیم کتوژنیک گردشی (CKD) : این نوع رژیم شامل دوره های بالاتر کربوهیدارت ، مانند ۵ روز در وضعیت کتو و دو روز با کربوهیدارت بالا است. تا پیش از این تصمیم، شما دیوانهوار کربوهیدراتها را میشمردید. اگر هم نمی توانید خوردن نان، شیرینی و انواع بیسکویت را کنار بگذارید، توصیه ما به شما این است که از نان، بیسکویت و شیرینی های رژیمی که همان عطر و طعم را دارند، استفاده کنید. به نقل از نت نوشت؛ در رژیم کتوژنیک، شخص به سرعت به تناسب اندام می رسد و تقریبا این کاهش وزن حفظ می شود. اگر میخواهید سریع وزن کم کنید، این رژیم غذایی که محققان برای کمک به کنترل صرع در کودکان طراحی کردهاند، به روشی محبوب برای انجام این کار تبدیل شده است. این شامل میوهها و سبزیها است که به کاهش وزن و مبارزه با بیماری کمک میکند، لذا از این رژیم اجتناب کنید.

رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان

تحقیقی بر روی یک مورد بیمار مبتلا به سندرم ژیلبرت نشان داد علائم بیماری با رژیم غذایی پارینهسنگی و بهخصوص با حالت کتوژنیک آن بهبود یا رفع شدند. خوشبختانه، علائم ناخوشایند آنفولانزای کتو برای اکثر مردم تنها حدود یک هفته طول می کشد. واقعیت این است که اکثر رژیمها چه خوب و چه بد به کاهش وزن در کوتاهمدت کمک میکنند. اکثر افراد میدونن که سس مایونز برای استفاده در ساندویچ، پیتزا، سالاد، پاستا میتونه یه چاشنی عالی باشه. شواهدی وجود دارد که نشان میدهد این روش به افراد کمک میکند وزن خود را حداقل در کوتاهمدت کاهش دهند، بااینحال، این رویکرد برای همه مناسب نیست، و به همین دلیل است که در بررسی رژیمهای غذایی سالم، در میانه قرار میگیرد. «میوه و سبزهای با رنگهای مختلف و تعادل، کلید این رژیم است. البته رژیم اتکینز همان رژیم غذایی کم کربوهیدرات است که محبوب دههها پیش بود اما رژیم کتوژنیک بسیار علمیتر و اصولیتر است.

کتو با ادعای “انرژی توربو شارژ” ممکن است برای تمرینات کوتاه ورزشی صادق باشد، اما برای تمرینات طولانیتر و شدیدتر، ماهیچهها به کربوهیدرات نیاز دارند. رژیم کتوژنیک یا کتو رژیمی با کربوهیدرات پایین، چربی بالا و درصدی پروتئین هست که برای کاهش وزن فوق العاده اس. در واقع، طرفداران این طرح میگویند که تمرکز بر روی غذاهای کامل بهجای غذاهای بستهبندیشده و فرآوری شده ممکن است منجر به کاهش وزن و سایر مزایای سلامتی مانند انرژی بیشتر و بهبود خواب شود. این موضوع، در کنارِ شواهد بدستآمده از سایر پژوهشها، نشاندهندهٔ اثربخشی رژیم کتوژنیک در بیمارانی بوده که به درمان دارویی با چندین داروی دیگر، پاسخی ندادهاند و شاهدی بر مکانیسم عمل منحصر بهفرد آن است.

چیزی که ما میدانیم این است که این رژیم غذایی پرچرب، پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار کم به چالشبرانگیز بودن شهرت دارد، بهخصوص اگر آن را بدون نظارت پزشکی انجام دهید. این سبک غذا خوردن ماهیتی بسیار محدودکننده دارد و میتواند منجر به پرخوری شود، بنابراین برای افرادی که سابقه اختلال در غذا خوردن دارند، مناسب نیست. هر ۲ قاشق غذاخوری از کره آجیلها و دانه ها ۴ گرم کربوهیدرات خالص دارد. در دنیای رژیم های لاغری و کاهش وزن، رژیم های لاغری با کربوهیدرات کم و پروتئین بالا توجه ها را به خود جلب کرده است.

نحوه خروج از رژیم کتوژنیک

وقتی بهاندازه وعده و کیفیت غذا توجه میکنید، رژیم گیاهخواری میتواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا غذاهایی که میخورید (از جمله غذاهای کامل مانند میوه، سبزیها، غلات کامل و پروتئین گیاهی) البته نه کاهش وزن سریع. رژیم کتوژنیک مؤثرترین رژیم برای کاهش وزن است که کمترین ریسک را برای بیماری های ناشی از رژیم دارد. مطالعات نشان داده رژیم گیاهخواری با ۲۵ درصد کاهش خطر بیماری قلبی و ۸ درصد کاهش احتمال ابتلا به سرطان مرتبط است هرچند باعث لاغری سریع نمیشود. شرکتکنندگانی که رژیم مایند را دنبال میکردند، ۵۳ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به اختلال شناختی در طی ۱۲ سال بودند. رژیم غذایی مدیترانهای عمدتاً گیاهی است و در رتبه اول رژیم غذایی از نظر سلامت نه رژیم لاغری سریع در سال ۲۰۲۲ قرار دارد. اگرچه در رتبهبندی در مورد رژیمهای غذایی کاهش وزن رتبه بالایی ندارد، اما این امکان وجود دارد که به دنبال این رژیم وزن کم کنید اما نه لاغری سریع، زیرا این رژیم غذایی بر غذاهای پرکالری مانند لبنیات، شیرینیها و غذاهای سرخ شده را محدود میکند.