تثبیت وزن در رژیم کتوژنیک + روش خروج از رژیم کتوژنیک بدون اضافه کردن وزن

چندین مزیت سلامتی با رژیم های گیاهی و کتوژنیک نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد مرتبط است. مردم کشورهای حاشیهی دریای مدیترانه عمر طولانیتری دارند و از مشکلات سلامتی کمتری رنج میبرند. بسیاری از مردم اینها را در آغاز سال جدید امتحان میکنند، اما هیچ شواهد علمی پشت فواید سلامتی آنها وجود ندارد. واقعیت این است که بسیاری از مردم برای حفظ رژیمهای غذایی حاوی فهرست طولانی از غذاهای غیرمجاز تلاش میکنند. مصرف کربوهیدرات ها معمولا به 20 تا 50 گرم در روز کاهش می یابد تا به بدن به مرحله ی کتوز برسد و حفظ شود – یک فرآیند متابولیک که در آن بدن شما به جای گلوکز چربی را برای سوخت می سوزاند. رژیم های غذایی وگن معمولا مواد مغذی کمی دارند به خصوص اگر به دقت برنامه ریزی نشده باشند. این علایم به مدت یک هفته ادامه دارند. مروری بر 13 مطالعه نشان داد که پیروی از رژیم کم کربوهیدرات کتوژنیک نسبت به رژیم کم چربی برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر است.

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پرچرب، کم کربوهیدرات با پروتئین متوسط است که به دلیل اثرات قدرتمند آن بر کاهش وزن و سلامت کلی ترویج می شود. بررسی 12 مطالعه نشان داد که در طی 18 هفته افرادی که رژیم های گیاهخواری را دنبال میکردند به طور متوسط 2.52 کیلوگرم بیشتر از شرکت کنندگانی که رژیم های غذایی غیر گیاهخواری داشتند از دست دادند. رژیم کتوژنیک دارای کربوهیدرات کم، چربی بالا و پروتئین متوسط است. رژیم کتوژنیک هم همانند رژیم گیاهخواری دارای فوایدی برای شما است، از جمله این فواید میتوان به کاهش وزن، کنترل قند خون، کاهش LDL و فواید زیاد دیگر اشاره کرد. هنگامی که کربوهیدرات کمتری مصرف میکنید، بدن شما شروع به سوزاندن چربی برای سوخت میکند. با این حال ممکن است برای افرادی که رژیم غذایی کتو وگن دارند سخت باشد که نیازهای ریز مغذی خود را تنها از طریق غذا تامین کنند. در نهایت، دلیل کنار گذاشتن کتو میتواند به سادگی رسیدن به هدف کاهش وزن، عملکرد یا موارد دیگر و حتی به دلیل آمادگی برای بازگشت به مصرف کربوهیدرات باشد.

آموزش رایگان رژیم کتوژنیک

پیروی از رژیم کتوژنیک می تواند دشوار باشد در واقع دوره انتقال از یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات به رژیم کتو می تواند برای بدن شما چالش برانگیز باشد. اما، بسته به عادات غذایی فعلی شما، این رویکرد غذایی ممکن است صورتحساب غذای شما را افزایش دهد. خوردن غذاهای غنی شده، تمرکز بر غذاهای کامل و افزایش در دسترس بودن مواد مغذی به عنوان مثال از طریق تخمیر و جوانه زدن برای افرادی که از رژیم غذایی کتو وگن پیروی می کنند مهم است. محصولات حیوانی از جمله تخم مرغ، گوشت، مرغ، لبنیات و غذاهای دریایی از رژیم غذایی کتو وگن حذف می شوند. از آنجایی که این روش غذا خوردن عمدتا از چربی تشکیل شده است – معمولا حدود 75 درصد از مصرف شما – رژیم کتو اغلب به محصولات حیوانی پرچرب مانند گوشت، کره و لبنیات پرچرب روی می آورد. مصرف مکمل ها با برخی ویتامین ها و مواد معدنی که معمولا در رژیم های غذایی وگن وجود ندارد، راهی هوشمندانه برای جلوگیری از کمبودهای احتمالی و اطمینان از برآورده شدن نیازهای روزانه شماست.

انواع صبحانه کتوژنیک

در حین انجام این فرآیند بدن شما به دلیل افزایش هدر رفت آب ناشی از کتوئیک و آب ناشی از تخلیه منابع گلیکوژن ، موارد زیر را تجربه خواهد کرد، خستگی، مه مغزی و کمبود آب. نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل و گل کلم در هر ۱ فنجان ۳ تا ۶ گرم کربوهیدرات خالص دارند. برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن نیز تنها کافی است به طور متوسط، حدود ۱۱۲ گرم گوشت، مرغ یا ماهی مصرف کنید. رژیم کتو برای گیاهخوارانی که معمولاً برای دریافت پروتئین به حبوبات متکی هستند، میتواند مشکلساز باشد. رژیم کتو وگن ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1، زنان باردار یا شیرده، ورزشکاران یا کسانی که دارای اختلالات خوردن هستند یا سابقه اختلال در غذا خوردن دارند مناسب نباشد.

در حالی که رژیم وگان کتو ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد، اما دارای معایبی بالقوه است. دمنوشهای گیاهی علاوه بر سمزدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریعترین روش لاغری و چربیسوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفتانگیزی خواهید شد. اگرچه تحقیقات نشان میدهد که هم رژیم وگان و هم رژیم کتوژنیک ممکن است برای سلامتی شما مفید باشند اما مطالعاتی در مورد اثرات رژیم کتو وگن برای تعیین اینکه آیا این رژیم برای پیروی طولانی مدت موثر و بی خطر است مورد نیاز می باشد. به طور کلی غذاهای سالم و پرچرب وگن و منابع پروتئین گیاهی باید اکثریت رژیم غذایی شما را تشکیل دهند.

سمزدایی چیزی است که کبد و کلیه هر لحظه انجام میدهد.

این رژیم غذایی سرشار از غذاهای دریایی، گوشت پرندگان، مغزها حبوبات، میوه و سبزیجات، غلات کامل و روغن زیتون در حد متعادل است. وقتی کتون بادی ها در خون تجمع پیدا کنند، به این حالت کتوزیس گفته می شود. شما باید از پروتئین به مقدار متعادل مصرف کنید زیرا که دریافت بالای آن باعث افزایش شدید انسولین و پایین آمدن کتون میشود. متأسفانه، این اجسام کتون به چیزی بیش از ادرار شما راه پیدا می کنند. شما به چیزی برای پاکسازی بدنتان نیاز ندارید. سمزدایی چیزی است که کبد و کلیه هر لحظه انجام میدهد. هیدراته ماندن، استراحت کافی، خوردن غذاهای غنی از فیبر و انجام فعالیت های سبک می تواند به کاهش علائم کمک کند. افرادی که رژیم گیاهخواری دارند فقط از غذاهای گیاهی مانند سبزیجات، میوه ها و غلات استفاده می کنند و از غذاهای حیوانی مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ و لبنیات اجتناب می کنند.

چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم

چربی های ناسالم: مارگارین، روغن های مورد استفاده در شیرینی ها و روغن های گیاهی مانند روغن کانولا و روغن ذرت. رژیم کتو به دلیل اثربخشی آن در کاهش وزن، کنترل قند خون و کاهش عوامل خطر بیماری قلبی شناخته شده است. رژیم کتو بسیار تخصصی و علمی است که بهتر است قبل از شروع آن با پزشک و متخصص تغذیه مشورت شود. سطوح بالاتر آدیپونکتین با کنترل بهتر قند خون، کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی از جمله بیماری قلبی مرتبط است. علاوه بر این رژیم کتو به طور قابل توجهی سطوح آدیپونکتین – پروتئینی که در تنظیم قند خون و متابولیسم چربی نقش دارد را افزایش داد. با این حال هیچ مطالعه ای به طور خاص بر روی رژیم غذایی کتو وگن متمرکز نشده است. رژیم کتوژنیک و رژیم گیاهخواری فوایدی را برای افراد به همراه دارد، با این حال مطالعه ای اختصاصی بر روی رژیم کتو-وگن به صورت اختصاصی صورت نگرفته است.

رژیم کتوژنیک و پریود

استفاده از رژیم گیاهخواری با کاهش خطر بیماری هایی مثل بیماری های قلبی عروقی، دیابت، برخی سرطان ها و بیماری های مزمن دیگر همراه است. نشان داده شده است که پیروی از یک رژیم گیاهخواری خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و برخی سرطان ها را کاهش می دهد. بر همین اساس به جای استفاده از آرد غلات پر کربوهیدرات مانند گندم و جو از آرد دانه های چرب و کم کربوهیدرات مانند نارگیل و بادام استفاده نمایید. رژیم غذایی کتو وگن یک رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات ست که بر روی مصرف غذاهای گیاهی کامل و فرآوری نشده تمرکز دارد. برخی از غذاهای کربوهیدراتی به راحتی قابل تشخیص هستند مانند: نان، غلات، پاستا، برنج، شیرینی ها، سیب زمینی، سبزیجات نشاسته ای و آبمیوه ها، اما برخی از آنها راحت قابل تشخیص نیستند، مانند: حبوبات، و عمده میوه ها. هرچند نمی توان گفت رژیم کتوژنیک عیناً همین رژیم است اما پایین آوردن شدید میزان کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی و پروتئین از ویژگی های کتوژنیک است.

فروشگاه کتوژنیک تبریز

علاوه براین، آواکادو به افزایش مرحله کلسترول را انتخاب کنید و انتخاب کنید تریگلیسیرید کمک میکند. همچنین افزایش کتون، کاهش میزان قند خون و حساسیت نسبت به انسولین از دیگر فواید رژیم کتوژنیک است. همچنین از خصوصیات این رژیم حذف لبنیات و گلوتن؛ و محدودکردن حبوبات و غلات است. رژیم کتو بسیاری از گروه های غذایی را که گیاهخواران به آن ها متکی هستند مانند غلات کامل و سبزیجات نشاسته ای حذف می کند اما رژیم غذایی کتو وگن را می توان با برنامه ریزی دقیق دنبال کرد.  This content was gen​erat ed  by GSA Conte᠎nt Gener ator Dem ov er᠎si on.

رژیم های غذایی وگن تمام محصولات حیوانی را حذف می کنند و این خوردن کم کربوهیدرات را دشوارتر می کند. مطالعه ای روی 58 کودک و نوجوان چاق نشان داد شرکت کنندگانی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکردند وزن و حجم چربی بیشتری نسبت به کسانی که رژیم کم کالری داشتند از دست دادند. خوردن پروتئین کافی، چربی های خوب و کربوهیدرات ها به طوری که کودک شما سالم باقی بماند مهم است. در رژیم کتوژنیک بدنسازی دوره ای، شما باید روزهای هفته خود را به صورت ۵ روز و ۲ روز جدا کنید و در ۵ روز هفته از برنامه غذایی کتوژنیک و ۲ روز باقی مانده آن را از برنامه غذایی کربوهیدرات استفاده کنید. در رژیم کتو با کاهش میزان کربوهیدرات، انرژی مورد نیاز بدن برای سوخت و ساز، تأمین نمی شود، بنابراین باید یک جایگزین مناسب و مفید برای آن انتخاب کرد تا هم آسیبی به بدن وارد نشود و هم به چرخه سوخت و ساز لطمه ای وارد نشود.