متخصص تغذیه رژیم کتوژنیک – Ketogenic

اشکال دیگر رژیم های کتوژنیک شامل رژیم های کتوژنیک چرخه ایی است که به عنوان چرخه کربوهیدرات نیز شناخته می شود و رژیم های کتوژنیک هدفمند، که امکان تنظیم مصرف کربوهیدرات در حول ورزش را فراهم نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد می کند. خوشبختانه شیرین کننده های کم کربوهیدرات دیگری وجود دارند که شما میتوانید از آنها به عنوان جایگزینی برای شکر در رژیم کتوژنیک استفاده کنید. یک مطالعه قدیمی نشان داده است که رژیم کتوژنیک، حساسیت به انسولین را تا 75 درصد بهبود می بخشد. کالری باقیمانده باید از 20 تا 30 درصد پروتئین و 60 تا 80 درصد چربی باشد. این ممکن است به بدن شما بیاموزد که قبل از حذف کامل کربوهیدرات ها، چربی بیشتری را بسوزاند. خوراکی های شیرین مانند لیموناد، بستنی ها، غلات یا نشاسته و در حالت کلی موادی که کربوهیدرات بالایی دارند، از موارد منع مصرف در رژیم غذایی کتوزیست می باشد. افزودن غذاهای غنی از چربی مانند آووکادو، آجیل و دانه ها می تواند گزینه های سالمی باشد که چربی های غیراشباع همراه با فیبر مفید را برای شما فراهم کند. Th is content was wri​tten ​by  GSA ᠎Conten᠎t Generator DEMO !

روش لاغری کتوژنیک چیست

این بدان معناست که اگر روزانه از یک رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری پیروی می کنید، بیش از ۲۰۰ کالری (یا ۵۰ گرم) نباید از کربوهیدرات تامین شود، در حالی که ۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری باید از پروتئین و ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ از چربی باشد. به طور معمول، شما کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز می خورید و حدود 60 تا 80 درصد کالری روزانه شما از چربی تامین می شود. از آنجایی که سطوح بالای چربی حیوانی در رژیم غذایی با افزایش سطح کلسترول مرتبط است، هدف قرار دادن انواع خوبی از چربی های گیاهی می تواند مفید باشد.  This da ta w᠎as written by GSA Conten​t Gene rato r DEMO᠎.

داده ها نشان می دهد که یک مرد آمریکایی 20 ساله یا بالاتر، 46.4 درصد از کالری روزانه خود را از کربوهیدرات دریافت می کند و یک زن آمریکایی بالای 20 سال، به طور متوسط 48.2 درصد از کالری روزانه خود را از کربوهیدرات دریافت می کند. این تغییرات معمولا توسط ورزشکارانی که به دنبال استفاده از رژیم کتوژنیک برای افزایش عملکرد و استقامت هستند و نه توسط افرادی که به طور خاص بر کاهش وزن تمرکز دارند، انجام می شود. به همین خاطر بعد از گذشت مدتی افراد دنبال کننده رژیم کم کربوهیدرات وضوح و عملکرد ذهنی بهتری را تجربه میکنند.

کتوژنیک و کبد چرب

علاوه بر این، آن ها همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از برخی داروهای قند خون در بین شرکت کنندگان در طول مطالعه، کاهش یافت. شما سالها به یک رژیم غذایی که در آن گندم و برنج اصلیترین غذایتان را تشکیل میداد، عادت داشتهاید . یک مطالعه کوچک که در فوریه 2021 در Nature Medicine منتشر شد، نشان داد که مردم تقریبا 700 کالری کمتر در روز با رژیم کم چرب گیاهی در مقایسه با رژیم کم کربوهیدرات که عمدتا از چربی های حیوانی تشکیل شده بود، می خوردند. در پاسخ به این سوال باید عنوان کنیم که همان طور که گفته شد، این رژیم شامل پروتئین و چربی بالا می باشد. برخی شواهد حکایتی از این اثرات وجود دارد که اغلب به عنوان آنفولانزای کتو شناخته می شود.

رژیم کتوژنیک چیه

انواع مختلفی از کتو وجود دارد، اما اساسا، برای رسیدن به حالت کتوز، باید میزان کربوهیدرات های مصرفی خود را به شدت کاهش دهید. کاهشش میزان قندخون در افراد دیابتی نیز از مواردی می باشد که باید در نظر داشته باشید. هدف از محصولات کتو کاهش میزان کربوهیدرات است. زمانی که رژیم غذایی کتو را آغاز میکنید، یکی از چالشهایی که با آن روبرو خواهید بود، هوس غذاهای مملو از کربوهیدرات مانند مافین، کوکی، نان، کیک و شیرینی است. ممکن است توانسته باشید با مصرف مقدار بسیار کمی از انواع توتها (به عنوان یک چهارم فنجان) مانند توتفرنگی، از شر چربیهای اضافه خلاص شوید.

پروتئین های بدون چربی مانند ماهی، مرغ و گوشت گاو که با علف تغذیه می شود را می توان به عنوان منبع پروتئین در این رژیم گنجاند. به طور مثال عصاره قلم میل کنید یا سبزیجات با کربوهیدرات پایین مانند کلم بروکلی بخورید. حداقل در ابتدا، مهم است که تا زمانی که سیر شوید غذا بخورید و از محدود کردن بیش از حد کالری خودداری کنید. در این رژیم قوانین خاصی برای حذف غذاها وجود ندارد و تمرکز اصلی سبک زندگی است تا رژیم غذایی. رژیم غذایی و شاخصهای سبک زندگی، مانند ورزش و پرهیز از شربت ذرت با فروکتوز بالا، نقش مهمی در بالا رفتن شانس درمان کبد چرب دارند. مهم است که به یاد داشته باشید که هدف از هر تغییر رژیم غذایی، ترویج یک سبک زندگی سالم است، بنابراین مطمئن شوید که برنامه غذایی را انتخاب کنید که بتوانید در دراز مدت، خود را متصور شوید. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی ممکن است کمک کننده باشد.

رژیم کتوژنیک ممکن است به کاهش وزن کمک کند، همانطور که رژیم های دیگر کمک می کنند، با محدود کردن انتخاب های غذایی تا کالری کمتری مصرف کنید. پزشک خود را در جریان برنامه غذایی خود قرار دهید تا انتخاب های شما را راهنمایی کند. در مورد نیازهای غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید. اینکه رژیم لاغری برای چه کسی مناسب است را پزشک یا متخصص تغذیه مشخص میکند. شما با رعایت رژیم لاغری در مسیر درستی قدم گذاشتهاید. رگهای احتمالی که در این جریان دخیل هستند شامل سرخرگهای سختشامه، سرخرگهای نرمشامه و سرخرگهای برونجمجمهای نظیر سرخرگهای پوست سر میباشند. برای کاهش عوارض جانبی بهتر است که از الکترولیتها بهره ببرید. طیف عوارض این رژیم از کاهشوزن ناپایدار تا افت شدید قندخون، متفاوت است.

این موضوع، یکی از مهم ترین مواردی است که در فروش محصولات کتویی در نظر گرفته خواهد شد و موجب می شود تا روند کاهش وزن به طور کاملا طبیعی پیش برود. وب سایت دکتر استویا، به عنوان یک فروشگاه محصولات رژیمی و کتویی با فروش انواع مواد غذایی رژیمی مانند: گز، آرد بادام، آرد نارگیل، سوهان، قند، شیرینی، بستنی و… چیز کیک کتویی، یک کیک تهیه شده از آرد بادام و نارگیل و رویه پنیر و خامه است. کیک برانیز کتوژنیک، یک کیک شکلاتی تهیه شده از آرد بادام و نارگیل و شیرین شده با استویا و بدون قند است.

شیر نارگیل و بادام شیرین نشده. چیز کیک کتویی عرضه شده در سایت ibdiet، یک چیزکیک شیرین و بدون قند (شیرین شده با استویا) است. ترکیبات این چیز کیک شامل: آرد بادام، آرد نارگیل، خامه، پنیر، کره، شکلات تلخ 90 درصد، تخم مرغ، صمغ زانتان، بیکینگ پودر، شیرین کننده ترکیبی استویا و اریتریتول است. ترکیبات این کیک شامل: آرد بادام، آرد نارگیل، خامه، کره، شکلات تلخ 90 درصد، تخم مرغ، صمغ زانتان، بیکینگ پودر، شیرین کننده ترکیبی استویا و اریتریتول است. این آرد از آسیاب میکرونیزه گوشت داخل نارگیل خشک بدست میآید. اولین توصیهٔ درمانی برای این نوع از سردردها، استفاده از مسکنهایی مانند ایبوپروفن و استامینوفن است، همچنین برای تهوع و پیشگیری از حمله، استفاده از آنتی امتیک توصیه میشود. رژیم کتوژنیک در واقع به عنوان ابزاری برای درمان بیماری های عصبی مانند صرع نشات گرفته است. اطلاعات این مقاله با عنوان «رژیم کتوژنیک» بر نوع استاندارد آن متمرکز است.

هیچ چیز خطرناکی درباره ی آن وجود ندارد. سوخت اصلی بدن برای تأمین انرژی, کربوهیدراتها (قند یا گلوکز) است; با این وجود در برنامه غذایی کتوژنیک, هیچ کربوهیدراتی وجود ندارد, بدن چربی را بهعنوان سوخت استفاده میکند. هیچ مزیت جادویی کاهش وزن را نمی توان از این رژیم به دست آورد. مواردی که در ادامه آمده را با دقت بخوانید تا متوجه شوید که دلیل وزن کم نکردن شما با رژیم کتوژنیک چیست. پیروی از یک رژیم غذایی که کربوهیدرات ها را به شدت محدود می کند، مستلزم نظارت دقیق بر انتخاب های غذایی خود است تا اطمینان حاصل شود که نیازهای غذایی خود را برآورده می کنید. بهترین راه این است که آنها را خرد کنید و بر روی بستنی، موس و دسر خود بریزید.