طرز تهیه خورش کدوسبز | عصر 5شنبه


کدوسبز از جمله گیاهان بسیار مفید برای بدن بوده که مصرف آن به شدت توصیه شده است؛ از جمله خواص کدوسبز می‌توان به کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی، تقویت سیستم ایمنی و بینایی، کمک به کاهش وزن و سلامت دستگاه گوارش و نیز شادابی پوست و جلوگیری از پیری آن اشاره نمود. به همین منظور در این مقاله طرز تهیه خورش کدو سبز خوشمزه‌ای را آماده نموده‌ایم که به راحتی پخته شده و شما همراهان عزیز می‌توانید یک غذای سالم را در کنار عزیزان خود میل نمایید.

 

زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه

زمان پخت: ۳ ساعت

 

مواد لازم برای طرز تهیه خورش کدو سبز

کدو سبز متوسط ۵-۶ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
گوشت چرخ‌کرده به مقدار دلخواه
پیاز ۱ عدد
آبغوره ۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه خورش کدو سبز

پیش از هرکار کدوها را خوب شسته و کنار می‌گذاریم تا کاملا خشک شوند؛ سپس به دلخواه می‌توانید سر و پوست آن‌ها را بگیرید. من پوست آن‌ها را جدا نمی‌کنم چرا که کدو سبز پوست نازکی داشته و در پخت کاملا نرم می‌شود.

برای شروع درون یک تابه مقداری روغن ریخته و کدوها را داخل روغن قرار می‌دهیم. پس از مدتی که یک طرفشان سرخ شد آن‌ها را تاب داده تا طرف‌های دیگرشان نیز خوب سرخ شوند.

 

طرز تهیه خورش کدوسبز 1

 

کدوهای سرخ‌شده را از روغن بیرون آورده و در ظرفی جداگانه کنار می‌گذاریم؛ سپس پیازهای نگینی خردشده را درون روغن‌های باقی‌مانده در تابه ریخته روی حرارت ملایمی قرار داده و اجازه می‌دهیم تا پیازها سبک شوند.

 

طرز تهیه خورش کدوسبز 2

 

وقتی پیازهای نگینی‌شده خوب تفت خردند گوشت چرخ‌کرده را به آن‌ها اضافه کرده و به هم‌زدن ادامه می‌دهیم تا جایی که گوشت‌ها و پیازها کاملا با همدیگر ترکیب شوند. وقتی گوشت‌ها کمی سرخ شدند و بوی خامی آن‌ها گرفته شد زردچوبه نمک و فلفل را اضافه کرده و مجددا تفت می‌دهیم. سپس یک قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی و دو الی سه قاشق آبغوره بسته به ذائقه خود اضافه کرده تا سس گوشت غذا تا این مرحله کامل شده باشد.

دو عدد گوجه فرنگی را به صورت حلقه حلقه برش زده و روی مواد گوشتی درون تابه قرار می‌دهیم. گوجه فرنگی به این خورشت طعم و تازگی خوبی می‌بخشد.

 

طرز تهیه حورش کدو سبز 3

 

در آخرین مرحله کدو سبزهای سرخ‌شده را روی گوجه‌ها چیده، درب تابه را گذاشته و اجازه می‌دهیم تا خورشت حدود سه ساعت با حرارت کم خوب پخته و جاافتاده شود. در میانه پخت اگر آب گوجه کاملا تمام شده بود نصف استکان آب ولرم به مواد گوشتی اضافه نمایید.

 

طرز تهیه خورش کدو سبز 4

 

در پایان پخت ممکن است مقداری از ترشی خورشت جذب کدوها شده باشد؛ شما می‌توانید مقداری از مواد را چشیده و بنا به ذائقه خود مقدار دیگری آبغوره اضافه و سپس در ظرف موردنظر خود سرو نمایید. نوش‌جان
















Source link