طرز تهیه کازان کباب خوشمزه [غذای سنتی ترکیه]


کازان کباب از غذاهای سنتی ترکیه بوده که با ذائقه ما ایرانی‌ها به خوبی هماهنگ است. این غذا به راحتی آماده می‌شود و به تنهایی یا با برنج می‌توان آن را سرو نمود. با طرز تهیه کازان کباب خوشمزه همراه ما باشید.

زمان آماده سازی: ۶۰ دقیقه

زمان پخت: ۶۰ دقیقه

 

مواد لازم کازان کباب ترکیه ای

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز کوچک ۳ عدد
بادمجان ۳ عدد
گوجه ۲ عدد
لیمو یک عدد
سیر یک حبه
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

 

مراحل تهیه کازان کباب

پیاز را با درجه ریز رنده کرده و آب‌ آن را کاملا جدا نماییم؛ سپس گوشت چرخ‌شده، نمک، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کرده و همه مواد را با هم خوب ورز می‌دهیم. زمانی‌که حالت کاملا چسبنده‌ای پیدا کرد درب ظرف را پوشانده و آن را به مدت یک الی دو ساعت در یخچال قرارمی‌دهیم.
بادمجان‌ها را شسته و به صورت حلقه حلقه با پوست برش می‌زنیم؛ سپس مقداری نمک روی آن‌ها پاشیده و حدود نیم ساعت زمان می‌دهیم تا تلخی بادمجان‌ها خارج گردند. سپس آن‌ها را شسته و کنار می‌گذاریم تا کاملا خشک شوند.

 

مراحل تهیه کازان کباب

 

مواد گوشتی را از یخچال خارج کرده کمی ورز داده و به صورت قطعه‌های کوچک شامی در روغن کاملا داغ سرخ می‌نماییم.

 

مواد لازم کازان کباب

 

دو عدد پیاز ریز و دو عدد گوجه را به صورت حلقه‌ای برش می‌زنیم. سپس در ظرف مورد نظر یک عدد گوشت، یک حلقه پیاز و یک حلقه بادمجان به صورت ایستاده در کنار هم قرار داده و این کار را به ترتیب تا پایان انجام به صورت یک دایره انجام می‌دهیم طوری که یک دایره فشرده از مواد داشته باشیم. سپس با استفاده از حلقه‌های گوجه و مواد باقی‌مانده وسط ظرف را که خالی است پر می‌نماییم.

 

کازان کباب ترکیه ای

 

آخرین مرحله نوبت به تهیه سس می‌رسد. برای این کار آب نصف یک لیمو را گرفته و با دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی، یک قاشق روغن و یک استکان آب مخلوط می‌نماییم. سپس یک حبه سیر را رنده کرده و با نمک و فلفل و زردچوبه اضافه نموده و سس به دست آمده را روی دایره مواد و میان ظرف می‌ریزیم. سپس ظرف درب ظرف را با استفاده از درپوش یا فویل پوشانده و به مدت یک ساعت در فر با دمای ۱۷۰ درجه قرار می‌دهیم.

 

سس کازان کباب

 

در پایان زمانی که مواد در سس خوب پخته شدند می‌توانید به دلخواه گریل فر را روشن نمایید تا کمی حالت برشته پیدا کند. این کازان کباب خوشمزه ترکی را می‌توانید هم با برنج و هم نان سرو نموده و نوش جان نمایید.
















Source link