طرز تهیه خورشت هویج و آلو


خورشت هویج و آلو غذایی تبریزیست که با عنوان خورشت هویج و آلوی ترکی نیز شناخته شده و دستور پخت آسانی دارد. اگر شما هم عاشق غذاهایی با طعم ملس و خوشمزه هستید با طرز تهیه خورشت هویج و آلو با ما همراه باشید

 

زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه

زمان پخت: حداقل ۱ ساعت

 

مواد لازم برای طرز تهیه خورشت هویج و آلو

هویج ۴ عدد
گوشت گوسفندی مقدار لازم
پیاز ۱ عدد بزرگ
آلو مقدار لازم بر حسب ذائقه
ادویه‌جات نمک / فلفل / زردچوبه
زعفران دم‌کشیده ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه خورشت هویج و آلو

برای شروع کار یک یک عدد پیاز بزرگ را به صورت نگینی ریز خرد کرده و داخل قابلمه روی شعله متوسط کمی تفت می‌دهیم. وقتی پیاز خوب تفت خورد و حالت سفتی خود را از دست داد مقدار کمی روغن به آن اضافه کرده و زمان می‌دهیم تا کمی سرخ شوند.

 

 

بلافاصله گوشت‌ تکه‌تکه شده را به پیازها اضافه و همراه با هم خوب تفت می‌دهیم تا بوی خامی گوشت گرفته شود. سپس نمک، زردچوبه و فلفل را اضافه کرده و مجددا هم می‌زنیم.

 

پس از آن یک قاشق غذاخوری زعفران دم‌کرده و مقدار کمی رب گوجه اضافه کرده همراه با هم تفت داده و دو لیوان آب آن‌ها اضافه می‌کنیم و با گذاشتن درب قابلمه اجازه می‌دهیم تا گوشت‌ها کمی بپزند.

 

 

در این فاصله هویج‌ها را شسته پوست می‌گیریم و به صورت خلال‌های ریز خرد و در مقدار کمی روغن سرخ می‌کنیم. هنگامی که هویج‌ها تغییر رنگ دادند یک قاشق غذاخوری پر شکر به آن‌ها اضافه کرده کمی تفت داده و سپس به گوشت‌ها اضافه می‌نماییم.

 

 

در مرحله بعد تعدادی آلوی بخارا یا جنگلی را به دلخواه شسته و کمی تفت می‌دهیم تا سریع در خورشت وا نرود؛ سپس به خورشت اضافه کرده و با گذاشتن درب ظرف اجازه می‌دهیم تا یک ساعتی را خوب با یکدیگر بپزند. یک ربع پایانی نیز با اضافه کردن یک قاشق زعفران دم‌کرده دیگر کار خود را به اتمام می‌رسانیم.

 

در پایان کار پس از سرو غذا در ظرف مخصوص با اضافه نمودن چند دانه زرشک روی آن این خورشت خوشمزه را علاوه بر عطر و طعم بی‌نظیرش مجلسی و زیباتر نمایید. نوش‌جان
















Source link