طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ آسان و خوشمزه


پیتزا غذای بسیار پرطرفداریست که همه اعضای خانواده عاشق آن هستند. این غذای خوشمزه دارای انواع متنوعی است که بنابر ذائقه افراد مختلف می‌توان آن‌ها را به راحتی در منزل تهیه نمود. در این عنوان با طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خوشمزه همراه ما باشید تا غذای دلچسبی برای عزیزانتان آماده نمایید.

زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه

زمان پخت: ۳۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ و قارچ

سینه مرغ  نصف
پیاز متوسط ۱ عدد
سیر ۲ حبه
فلفل دلمه ای بزرگ ۱ عدد
قارچ ۵ عدد
پنیر پیتزا به مقدار دلخواه
آرد سفید ۲ لیوان
خمیر مایع ۱ قاشق غذاخوری
شیر نصف لیوان
نمک،فلفل، آویشن به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

  • طرز تهیه خمیر مایه پیتزا

پیش از هرکار اقدام به تهیه خمیر پیتزا کرده و به آن زمان دهیم تا آماده شود. برای داشتن یک خمیر خوب لازم است ابتدا خمیرمایه عمل بیاید. برای این کار ابتدا یک قاشق غذاخوری مایه‌خمیر را با یک قاشق چایخوری شکر ترکیب نموده و سپس  یک چهارم لیوان آب ولرم را به آن اضافه  کرده و خوب هم می‌زنیم. سپس درب لیوان را گذاشته و آن را به مدت یک ربع تا بیست دقیقه بدون حرکت در دمای اتاق قرار می‌دهیم تا طبق تصویر خوب عمل بیاید.

طرز تهیه خمیر مایه پیتزا

 

خمیرمایه عمل آمده را همراه با دو قاشق روغن زیتون، نصف لیوان شیر ولرم و مقدار کمی نمک درون کاسه بزرگی ریخته و با همدیگر مخلوط می‌کنیم؛ سپس دو لیوان آرد را روی آن‌ها الک کرده و به آرامی و در یک جهت شروع به هم زدن مواد می‌نماییم. اگر از خمیرزن برقی استفاده می‌نمایید با درجه کم این کار را انجام دهید. پس از آن‌که آرد و مواد مایع خوب ترکیب شدند خمیر را چک می‌کنیم تا اگر بیش از حد نرم یا سفت است به آن مجدد مقدار کمی آرد یا شیر اضافه نماییم. در نهایت باید خمیری داشته باشیم که به دست نچسبد. سپس حدود یک ربع خمیر را با دست خوب ورز داده و درب ظرف را گذاشته تا به مدت ۲-۳ ساعت استراحت کرده و حسابی پف‌دار شود.

 

خمیر مایه پیتزا

 

در فاصله‌ای که خمیر آماده می‌شود  نصف سینه مرغ را به همراه یک عدد پیاز، دو حبه سیر، یک لیوان آب و نمک و فلفل درون قابلمه‌ای قرار داده و با گذاشتن درب آن زمان می‌دهیم تا با حرارت کم خوب پخته شود و سپس آن را ریش ریش می‌نماییم.

خمیر را به دوقسمت یکسان تقسیم کرده و هر تکه را روی سطح آردپاشی شده قرار می‌دهیم. سپس با وردنه آن‌ها را به اندازه ظرف مورد نظر پهن می‌نماییم. کف ظرف نچسبی را مقدار بسیار کمی آردپاشی کرده و خمیر را درون آن قرار می‌دهیم. سپس مقداری سس کچاپ روی سطح خمیر اضافه کرده و با یک قاشق یا قلم‌مو سطح خمیر را با سس می‌پوشانیم.

 

سس پیتزا مرغ و قارچ

 

در مرحله بعد مرغ‌های ریش ریش‌شده را ضافه و همه‌جای خمیر پخش می‌نماییم.

 

مرغ ریش شده پیتزا مرغ و قارچ

 

سپس یک لایه پنیر پیتزا روی مرغ‌ها پاشیده و قارچ‌های اسلایس‌شده را روی آن‌ها می‌چینیم.

 

قارچ پیتزا

 

فلفل دلمه‌ نگینی‌شده را اضافه کرده و در آخرین مرحله مقداری پنیر پیتزا روی مواد می‌ریزیم، مقداری آب روی پنیرها اسپری کرده و کمی آویشن روی آن‌ها می‌پاشیم. اسپری نمودن آب موجب کش‌دار شدن پنیر پیتزای شما می‌شود.

 

پیتزا قارچ و مرغ

 

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار داده و پس از آن‌که گرم شد ظرف را قرار داده و حدود نیم ساعت زمان می‌دهیم تا پخته شود. در آخر می‌توانید سطح روی پیتزا را به دلخواه گریل کرده تا رنگ طلایی و برشته‌ای پیدا کند. نوش جان

 



Source link