راه های آسان برای تبدیل رژیم کتوژنیک هدفمند دکتر روشن ضمیر به موفقیت

ما همچنین میخواهیم از کانیا بث زوپک از بخاطر اجازه دادن به ما برای استفاده از برنامه KetoCalculator وی برای ایجاد این دستور العملها و آموزش و ترویج رژیم کتوژنیک به صدها متخصص تغذیه و خانواده، تشکر کنیم. آنها هر دو بشدت از برنامه رژیم کتوژنیک پشتیبانی میکنند و به بهبود زندگی بیماران ما کمک میکنند. KDE معمولاً در یک بیمارستان آغاز می شود و اغلب با یک روز ناشتایی یک تا دو روزه شروع می شود ، اگرچه ممکن است روشی به دور از هر دو نیاز وجود داشته باشد. تمامی این تغییرات، به یاختههای عصبی مغز کمک میکند تا در جریان تشنج و افزایش نیاز به انرژی، پایداری خود را حفظ کنند و بدین ترتیب، احتمالاً اجسام کتونی دارای اثرات محافظتی برای یاختههای عصبی هستند. از آنجایی که سلولهای تومور قادر به هضم و استفاده از اجسام کتونی به عنوان منبعی از انرژی نیستند، رژیم کتوژنیک برای درمان کمکیِ احتمالی در سرطانها پیشنهاد شدهاست.

This h as  been g ener​at ed with the he​lp of G SA Co nt᠎ent Gene rator ᠎DE​MO .

جلوگیری از ریزش مو در رژیم کتوژنیک

در مجموع، نتایج حاصل از مطالعات پیشبالینی اگر چه حاوی تناقضاتی بود اما بیشتر به نفع اثرات ضد تومور این رژیم در سرطانهای سفت بود تا اثرات تومورزایی آن. برای دیدن مزایا، افراد باید حداقل 3 ماه پس از رسیدن به کتوز، با آن ادامه دهند. پس باید هوشمندانه و زیر نظر متخصصین تغذیه و مغز و اعصاب انجام شود. طبق بررسی سال 2019، رژیم كتوژنیک به نظر می رسد كه به كاهش یا پیشگیری از بروز تشنج در كودكان و بزرگسالان مبتلا به صرع مقاوم به دارو – منجر می شود. رژیم کتو منجر به تغییرات متابولیکی در خون و مایع مغزی نخاعی می شود و این تغییرات به همراه سایر عوامل ممکن است باعث تغییر تحریک پذیری نورون ها شود.

هوتنلوخر این رژیم را بر روی ۱۲ کودک و نوجوان مبتلا به صرع مقاوم آزمود. اگر در مورد تأثیر رژیم کتوژنیک بر فرزندتان س childال یا نگرانی دارید ، آنها را با پزشک خود در میان بگذارید. جانشین دکتر لیوینگستون، به عنوان پزشک مسئول کلینیک صرع بیمارستان جان هاپکینز، دکتر جان ام فریمن بود. کودکان و بزرگسالانی که رژیم های کتو را دنبال می کنند، باید حداقل هر 3 ماه یکبار به پزشک یا متخصص تغذیه خود مراجعه کنند. رژیم کتوژنیک ممکن است عوارض جانبی کمتری نسبت به داروها داشته باشد، اما مشکلات احتمالی خاص خود را دارد و باید دقیقاً مانند داروی ضد سرع درمان شود. به طور کلی ، وقتی شیرین کننده به شکل پودر است ، مقدار کمی کربوهیدرات وجود دارد که روی برچسب آن حساب نمی شود.شیرین کننده های مایع ممکن است گزینه ی بهتری برای کاهش میزان کربوهیدرات بدون کالری مصرفی باشد. اگر تخم مرغ یا کرم قبل از شستشو اندازه گیری شود، مقدار کمی از بین می رود.

رژیم کتوژنیک لیمومی

این کره کمی متفاوت از کره معمولی امریکایی است. یکی از مزیتهای قالبهای سیلیکونیاین است که، چربی به داخل سیلیکون جذب نمیشود و آنها را برای پخت کوکیها یا ذخیره روغن و روغن نارگیل ایدهآل میکند. درصد مربوط به میزان چربی شیر موجود در خامه است. از آنجایی که در آغاز این رژیم، خطر عوارض گوناگونی موجود است، بسیاری از مراکز ترجیح میدهند تا شروع آن، تحتِ نظارتِ نزدیک و دقیقِ پزشکی در بیمارستان باشد. برای خراشیدن و تخلیه کامل ماهیتابه،کاسه و بشقاب برای اطمینان از اینکه تمام چربی موجود در ظرف را استفاده میکنید. هر کودک برای رشد و کنترل تشنچ، نیاز به کالری و چربی دارد. رژیم غذایی غالباً کالری و مایع است و علاوه بر این ، حداقل در ماه اول غذاهای کم کربوهیدرات (لرزش ، میله و غیره) مجاز نیستند. و در آنها، بدن اجازه نمییابد تا از کربوهیدرات به عنوان سوخت استفاده کند و به همین سبب وابسته به اجسام کتونی است.

هرگاه سطح اجسام کتونی در خون (و مغز) بالا برود و کتوزیس ایجاد شود، شمار حملات صرعی کاهش مییابد. حال اگر در رژیم غذایی، مقدار قند کم باشد، کبد، چربی را به اسید چرب و اجسام کتونی مبدل میکند. او امیدوار بود که سودمندی غذا نخوردن و گرسنگی در اینگونه رژیمهای غذایی، پایدار و دائمی باشد. در بیمارانی که این رژیم مفید واقع میشود، نیمی ظرف ۵ روز، شاهد کاهش تشنجها هستند (در صورتی که رژیم غذایی با ۱ تا ۲ روز گرسنگی اولیه شروع شده باشد)، سه چهارم ظرف ۲ هفته و ۹۰٪ ظرف ۲۳ روز، شاهد کاهش تشنجها خواهند بود.

حدود ۴۰٪ از کودکان و نوجوانان مبتلا، در مقایسه با گروه شاهد کاهش پنجاهدرصدی یا کمتر در تعداد تشنجها داشتند. یک مرور سیستماتیک در ۲۰۱۶ میلادی، ۷ کارآزمایی بالینی تصادفی کنترلشده از بهکارگیری رژیم کتوژنیک را در کودکان و نوجوانان دچار صرع مورد بررسی قرار داد. سپس پخت غذای خانواده را ادامه دهید و ادویه و سس مورد نیاز را به آن اضافه کنید. ↑ در این مقاله، عبارتهای «پرهیز غذایی» یا «گرسنگی طولانیمدت» (به انگلیسی: fasting)، اشاره دارد به بیغذایی و گرسنه ماندنِ طولانی، ضمنِ مصرفِ مایعاتِ بدون کالری؛ مگر آنکه خلاف آن بیان شود. ↑ Mastriani KS, Williams VC, Hulsey TC, Wheless JW, Maria BL. ↑ de Boer HM, Mula M, Sander JW. ↑ Kossoff EH, Rho JM. ↑ ۴٫۰۰ ۴٫۰۱ ۴٫۰۲ ۴٫۰۳ ۴٫۰۴ ۴٫۰۵ ۴٫۰۶ ۴٫۰۷ ۴٫۰۸ ۴٫۰۹ ۴٫۱۰ ۴٫۱۱ ۴٫۱۲ ۴٫۱۳ ۴٫۱۴ ۴٫۱۵ ۴٫۱۶ Kossoff EH, Zupec-Kania BA, Rho JM. ↑ Freeman JM, Vining EP, Pillas DJ, Pyzik PL, Casey JC, Kelly LM.

بایگانیشده در ۲۹ آوریل ۲۰۲۰ توسط Wayback Machine Epilepsia.

↑ ۲۹٫۰ ۲۹٫۱ Epilepsies: diagnosis and management. Measuring and interpreting ketosis and fatty acid profiles in patients on a high-fat ketogenic diet. The ketogenic diet for the treatment of childhood epilepsy: a randomised controlled trial. ↑ Spendiff S. The diet that can treat epilepsy. ↑ Hippocrates, On the Sacred Disease, ch. Worldwide use of the ketogenic diet. A multicenter study of the efficacy of the ketogenic diet. Discontinuing the ketogenic diet in seizure-free children: recurrence and risk factors. The ketogenic and Atkins diets: recipes for seizure control بایگانیشده در ۳۱ اوت ۲۰۱۶ توسط Wayback Machine (PDF). بایگانیشده در ۲۹ آوریل ۲۰۲۰ توسط Wayback Machine Epilepsia. پاسخدهی درمانی در سه چهارم کودکان ظرف ۲ هفتهٔ اول پدیدار میشود، اما متخصصان میگویند این رژیم باید دستکم ۳ ماه ادامه یابد تا بتوان گفت اثربخش نیست.

غذاهای کتوژنیک

طي مدت زمان پيگيري 12 کودک ( 8 ماهه تا 18 ساله ) مبتلا به TSC شناسايي شدند که تحت درمان با رژيم کتوژنيک بودند.از اين تعداد کودک 11 کودک (92درصد) بيش از 50درصد کاهش حملات صرع، طي شش ماه اول رژيم درماني داشتند که از اين تعداد 8 کودک (67درصد) بيش از 90درصد بهبودي نشان دادند. رژیم کتوژنیک میتواند باعث افزایش برخی از داروهای ضد صرع، مانند فنوباربیتال شود که میتواند باعث خواب آلودگی شود. بجز صرع، رژیم کتوژنیک، جهت مصارف بالقوهٔ درمانی در تعدادی دیگر از بیماریهای مغز و اعصاب مورد مطالعه و بررسی بودهاست. شام روز سوم، محتوای کالریاش کامل است و دیگر اگناگ نیست، بلکه رژیم اصلی کتوژنیک است که آغاز میشود. با رژیم کتوژنیک، بدن ایشان شروع به مصرف ذخایر پروتئینی خود کرده و کتواسیدوز و در نهایت کما و مرگ حادث میشود.

رژیم هفتگی کتوژنیک

بهدلیل اسیدوز ایجاد شده، استخوانهای بدن شروع به از دست دادن مواد معدنی خود کرده و بدین ترتیب میزان کلسیم دفعشده در ادرار بالا میرود. اما ترازوی ظرفیت بالا برای تهیه غذای روزمره بسیار مفید است. رژيم کتوژنيک يکي از رو شهاي درماني در اين بيماري مي باشد که به عنوان آخرين روش درمانی براي رفع تشنج در کودکاني که دارو درماني در آنان تاثيري ندارد، مورد استفاده قرار مي گيرد.شایان ذکر است که با شروع رژيم درماني بايد هر نوع داروي ضد تشنج قطع شود.رژيم کتوژنيک مي تواند باعث بروز کتوز در بدن شود که خود در ثبات تشنج و کاهش بيقراري اين بيماران موثر است. بهمنظور رفع این نقیصه، پژوهشهای امروزی از روش «مطالعهٔ همگروهی آیندهنگر» استفاده میکنند که در آن تمام بیماران قبل از شروع پژوهش، انتخاب میشوند و تا انتهای پژوهش دنبال میشوند. این موضوع، در کنارِ شواهد بدستآمده از سایر پژوهشها، نشاندهندهٔ اثربخشی رژیم کتوژنیک در بیمارانی بوده که به درمان دارویی با چندین داروی دیگر، پاسخی ندادهاند و شاهدی بر مکانیسم عمل منحصر بهفرد آن است.

اگر خستگی مفرط یا کاهش پاسخ دهی رخ دهد، یا بیمار فقط مانند خودش عمل نکند، پایین آمدن قند خون، اسیدوز بیش از حد یا کم آبی بدن میتواند دلیل این امر باشد. در نتیجه اجازهٔ انحلال به اوریک اسید نمیدهد و بدین ترتیب کریستالهایی از این ماده تشکیل میشود که همچون هستهای برای سنگهای کلسیمی عمل میکنند. یکی از عوارض شناختهشدهٔ داروهای خانوادهٔ بازدارندههای کربنیک آنهیدراز (همچون توپیرامات و زونیساماید) افزایش احتمال ابتلا به سنگهای کلیوی است، اما مصرف همزمان این داروها با رژیم کتوژنیک، این خطر را در مقایسه با مصرف رژیم غذایی بهتنهایی، افزایش بیشتری نمیدهد. طرفداران این رژیم میگویند هرگاه بیماری به دو داروی ضد تشنج پاسخ نداد، این رژیم را باید جداً مد نظر داشت چرا که احتمال پاسخ به سایر داروها در چنین بیمارانی تنها ۱۰٪ است. فقدان انرژی و لتارژی بهطور شایع دیده میشود اما ظرف دو هفته برطرف میشوند. از بین بردن رژیم غذایی معمولاً پس از دو سال تلاش می شود ، گرچه برخی از کودکان برای مدت طولانی تری از آن استفاده می کنند.

اگناگ را همچنین میتوان پُخت و با آن کاستارد درست کرد. اعضای خانواده را آموزش دهید: این مهم است که اعضای خانواده و هر مراقب منظم بدانند که چگونه برای کودک مبتلا به صرع غذا درست کنند. در فرهنگهایی که غذا توسط پدربزرگ و مادربزرگ یا با کمک افراد دیگری از خانواده تهیه میشود، طبیعتاً افراد بیشتری، باید تحت آموزشهای لازم برای اجرای صحیح رژیم کتوژنیک قرار بگیرند. یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی باید هر کسی که از رژیم کتو به عنوان یک درمان استفاده می کند را به دقت کنترل کند. این بسیار مهم است که یک متخصص بهداشت و درمان هر کسی را که از رژیم کتو برای معالجه استفاده می کند، نظارت کند.

جگر مرغ در رژیم کتوژنیک

رژیم کتو اصلاح شده ممکن است مزایایی فراتر از مدیریت صرع داشته باشد. در حدود 10-21 روز طول مي کشد تا رژيم غذايي جديد اثر خود را نشان دهد و صرع کودک کنترل گردد.اگر پس از سه ماه تغييري در وضعيت کودک ايجاد نشد بدين معني است که رژيم غذايي تاثيري بر کودک ندارد. هنگام بستری تا زمان شام، به بیمار فقط مایعات بدون کالری و بدون کافئین داده میشود. هر نوع شیرین کننده بدون کالری را میتوانید به جای شکر استویا استفاده کنید، اما توجه داشته باشید باید به دقت محاسبات را انجام دهید. شیرین کننده هابسیاری از شیرین کننده های مصنوعی و طبیعی به عنوان کالری بدون برچسب شناخته می شوند.

آیا رژیم کتوژنیک علمی است

بهویژه ویتامینهای گروه ب، کلسیم و ویتامین دی باید به شکلِ مکملهای مصنوعی به غذا افزوده شود. اگر بیش از یک حد از هر چاشنی مورد استفاده میکنید، باید در برنامه غذا محاسبه شود. از آنجا که یک رژیم غذایی پرچرب مغایر با باورهای عمومی در مورد تغذیه سالم است ، ممکن است با انتقاد از اینکه کودک خود را روی آن قرار داده اید روبرو شوید. یک پردازنده مینی غذا فقط به عنوان یک مدل بزرگتر کار خواهد کرد؛ فقط دقت داشته باشید در هنگام استفاده موتور آن بیش از اندازه گرم نشود. به دلیل این مشکلات احتمالی، بیماران برای شروع رژیم کتوژنیک در بیمارستان بستری میشوند، بنابراین نظارت بر علائم و کار مکرر خون انجام میشود. هدف این است که ایده ای را که کودکان در رژیم می خورند ارائه دهد ، نه به عنوان یک نسخه دقیق. به نظر می رسد این رژیم غذایی متابولیسم کتون را در مغز تغییر می دهد به گونه ای که توانایی مغز در تولید انتقال دهنده عصبی GABA را افزایش می دهد ، که اثر آرام بخشی بر مغز دارد.

آیا رژیم کتوژنیک علمی است دکتر روشن ضمیر

یک نوع روغن، روغن تری گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCT) وجود دارد که مستقیماً در خون جذب میشود و نیازی به هضم ندارد. در رژيم MCT ، چربيهاي با زنجیره متوسط جایگزین چربیهای با زنجيره طولاني مي شوند زيرا استفاده از چربیهای متوسط زنجیر در برنامه غذایی این گروه از بیماران باعث تسریع در ایجاد کتوز در بیمار می گردد. تریگلیسرید با زنجیره متوسط (MCT) بیشتر از LCTها، کتوژنیک هستند؛ چرا که هنگام سوختوساز، کتونهای بیشتری بر حسب واحد انرژی تولید میکنند. یک دورهٔ کوتاهمدت از افزایش تشنجها در طی بیماری یا در اثر نوسان سطح کتونهای خون محتمل است. همانند رژیم کلاسیک کتوژنیک، این رژیم غذایی هم نیازمند مکملهای افزودنی ویتامینها و املاح در کودکان است و به صورت دورهای، در کلینیکهای سرپایی کنترل و تنظیم میشود. در این مقاله به بررسی فواید احتمالی رژیم کتوژیک برای بزرگسالان و کودکان مبتلا به صرع می پردازیم.

کینوا و رژیم کتوژنیک

خامه در رژیم کتوژنیک آیا رژیم کتوژنیک به کاهش وزن کمک می کند ؟ همچنين استفاده از مکمل کلسيم و مولتي ويتامين در این نوع رژیم توصیه می گردد. از اهالی بتلکریک، میشیگان بود، بیماران صرعی خود را با توصیه به تحمل گرسنگی و پرهیز غذایی درمان نمود. گرچه این رژیم در دهههای ۲۰ و ۳۰ میلادی بسیار رایج بود، اما به سبب کشف و تولید داروهای جدید ضد تشنج رها شد. این موضوع سبب شد تا جیم آبراهامز، «بنیاد چارلی» را پایهگذاری کند تا علاوه بر ترویج این روش درمانی، برای پژوهشهای آتی نیز پول تهیه کند. تا حد امکان، تمامی قرصها و داروهای ضد تشنج بیمار را باید به انواعی تغییر داد که فاقد قند در فرمولاسیون خود هستند. قوطی هم زن شما باید با کارتریج نیتروژن شارژ شده باشد.

میوهها نیز در این رژیم محدود هستند زیرا قند دارند.

همچنین میتواند منجر به گرفتگی معده و اسهال شود، بنابراین باید به مقدار کم مصرف شود و به آرامی در حد تحمل افزایش یابد. رژیم کتوژنیک منجر به تغییرات انطباقی در متابولیسم انرژی مغز شده و ذخایر انرژی را افزایش میدهند. تشنجها یا «موضعی» هستند (محدود به یک نقطهٔ خاص از مغز) یا «فراگیر و منتشر» (که در سرتاسر مغز منتشر شده و منجر به کاهش سطح هوشیاری میشود). میوهها نیز در این رژیم محدود هستند زیرا قند دارند. محدود کردن استفاده از طعم دهندهها، از جمله شیرین کنندهها، به 15 قطره در روز است. «تیم رژیم کتوژنیک» در بیمارستان جانز هاپکینز، این رژیم را با حذفِ هدفِ اصلیاش که همانا کاهش وزن است و همچنین با برقراریِ مداوم و نامحدودِ مرحلهٔ القاء (آغازین) آن، و بهویژه تشویق به مصرفِ بیشتر چربی، تعدیل کردند. به طور معمول، افرادی که رژیم را برای این منظور امتحان می کنند، داروهای ضد صرع نیز مصرف می کنند.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد دکتر روشن ضمیر

بسیاری از افراد میتوانند تشنجهایشان را با مصرف دارو و با موفقیت کامل، کنترل کنند. آنها به راحتی میتوانند در دهانهای کوچک کودکان قرار بگیرند و به آنها کمک میکند تمام غذای خود را مصرف کنند. اگر از این مواد زیاد استفاده میکنید، بهتر است که آنها را در اندازههای زیاد خرد کنید و در یک ظرف دربدار مقاوم به ورود هوا، دور از نور خورشید ذخیره کنید. محصولات یا فرمولهای آماده مانندKetocal® ، با این حال، شامل یک مکمل مولتی ویتامین است. همانطور که در یک مطالعه سال 2013 ذکر شده است، مردم قرن ها از روزه داری به عنوان درمان تشنج استفاده کرده اند و دانشمندان اثرات این رویکرد را در دهه 1920 مستند ساختند. شما همچنین میتوانید آنها را بدون طعم خریداری کنید و از عصارهها و شیرینیهای مصنوعی برای عطر و طعم در خانه استفاده کنید. This a rticle was gener᠎ated  wi​th GSA  Content Generator Demover sion.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.