ده راه‌های مضحک ساده برای بهبود رژیم کتوژنیک برای لاغری دکتر روشن ضمیر شما

خامه در رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک می تواند شانس کاهش وزن را افزایش دهد اما اگر از میوه های مناسب و به میزان مناسب استفاده نکنید، ممکن است خود را از کتو خارج کرده و تلاش های خود را برای کاهش وزن متوقف کنید. اما تا به امروز هیچ تحقیقی درباره اثرات طولانی مدت رژیم کتوژنیک بر روی دیابت و کلسترول انجام نشده است. بین کتوز طبیعی و فیزیولوژیکی که هنگام استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک ایجاد میشود و سطح اجسام کتونی خون را تا حدود 8 میلیمول در لیتر بالا میبرد، و کتواسیدوز دیابتی تفاوت وجود دارد. آزمایشهایی بر روی زنان مبتلا به دیابت نوع دو که به مدت ۹۰ روز از رژیم کتوژنیک پیروی کردند انجام شد که نتایج حاکی از آن بود که بهطور قابلتوجهی سطح هموگلوبین ای وان سی (A1C)، که نشانگر مقدار قند خون بلندمدت است، کاهش داشته. به دیابت نوع 2 اتفاق بیفتد ، اگرچه این بسیار کمتر رایج است.

انواع رژیم های کتوژنیک

خامه در رژیم کتوژنیک در پروتکلهای قدیمی، درمان به صورت یک گرسنگی طولانیمدت آغاز میشد تا بیمار محدودیت شدید دریافت کالری داشت ۵-۱۰٪ وزن بدنش را از دست بدهد، اما نگرانیهایی که بر سرِ سلامتی و رشد کودک وجود داشت سبب شد تا در پروتکلهای جدید محدودیتهای رژیمی کمتر شود. با مطالعه تحقیقات و بررسی های صورت گرفته پیرامون رژیم کتوژنیک ، به نظر می رسد که ما تنها به درکی سطحی از نقش های درمانی رژیم کتوژنیک دست پیدا کرده ایم. در ۲۰۰۵ میلادی در یک نظرسنجی از ۸۸ متخصص مغز و اعصاب اطفال در آمریکا، مشخص شد که تنها ۳۶٪ آنها پس از شکست درمان با دو دارو، رژیم کتوژنیک را تجویز میکنند، ۲۴٪ بهطور گاهبهگاه از این رژیم بهعنوان آخرین چاره بهره بردند و ۲۴٪ بهندرت و تنها در چند مورد، آن را به کار بسته بودند و ۱۶٪ نیز بههیچوجه آن را تجویز نکرده بودند. این رژیم به افراد کمک میکند تا تنها در حدود ۲ هفته ۱۰ کیلوگرم از وزن خود را کم کنند.

مثلا افراد با دنبال کردن یک رژیم لاغری ممکن است به صورت خودآگاه وزن کم کنند. کتوژنیک یک رژیم غذایی است که شخص کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست میآورد و کربوهیدرات کمتری را مصرف میکند که این عملکرد منجر به چربیسوزی بیشتر میشود. بنابراین احتمال شکستگی استخوان بیشتر است. رژیم کتوژنیک از چند طریق باعث کاهش وزن و لاغری در شما میشود، البته نیاز است تا مطالعات طولانی مدت تری بر روی رژیم کتوژنیک و کاهش وزن صورت گیرد. تغییر نوع شنا در حین تمرین به صورت مرحله به مرحله، به علاقه شما به این ورزش میافزاید. مطالعه دیگر در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که با کمک این رژیم، 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به قطع استفاده از تمام داروهای دیابت هستند. برخی از رژیمهای لاغری در واقع، در ابتدا به عنوان رژیمهای غذایی با رویکردهای درمانی تجویز و توصیه شدهاند و در طول زمان و به واسطهی نتایج مثبتی که برای سایر افراد نیز در برداشتهاند، بدل به یک رژیم لاغری پرکاربرد شدهاند.

آخرین ایرادی که می توان عنوان کرد احساس عطش است. وقتی شوگرمامی پولدار از پسر مجرد مشهدی شکایت کرد / بابک با پولهای من قمار می کند! البته توجه بفرمایید طبیعتا وقتی کالری دریافتی و کربوهیدرات کم شود، کاهش وزن رخ می دهد و این ربطی به رژیم کتوژنیک ندارد که اینان رژیم های ساختگی خود که هیچ تحقیق و مطالعه ای روی آنها نیست به اسم کتوژنیک اصلاح شده میفروشند ندارد. رژیم های کتوژنیک، مانند اکثر رژیم های غذایی کربوهیدرات، از طریق حذف گلوکز کار می کنند. گاهی نیز به صورت فینگر فود در کنار مزههایی مانند حمص و تبوله سرو میشود.

وعدههای غذایی Ketogenic را میتوان در کنار آمادهسازی شام معمولی آماده کرد. همچنین اگر هر زمانی که فرصت کافی برای تهیهی غذا ندارید غذاهای آماده و فستفودها را مصرف میکنید، نمیتوانید در کاهش وزن به نتیجه برسید. غذاهای رژیمی بدون قند: این غذا اغلب دارای الکلهای قندی هستند که میتواند در بعضی موارد سطح کتون را تحت تاثیر قرار دهد. سطح بالای قند خون هر دو نشانه کتواسیدوز هستند. فرد می تواند با استفاده از کیت در خانه آزمایش کتواسیدوز را انجام دهد. بر خلاف سایر رژیمهای کم کربوهیدرات که بر پروتئین تمرکز دارند، یک برنامه کتو بر روی چربی متمرکز است، که تا 90 درصد کالری روزانه را تأمین میکند. این عارضه جانبی معمولا پس از 3 تا 4 هفته از بین می رود. این میانوعدهها به شما کمک میکنند گرسنگی خود را بین وعدههای غذایی مدیریت کنید و در طولانی مدت در کتوز باقی بمانید.

چند گرم کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک

ماهی چرب تر بهتر است اگر اتفاقاً ماهی دوست ندارید یا فقط میخواهید آن را نخورید، ما به شما توصیه میکنیم که یک مکمل روغن ماهی کوچک مصرف کنید. به جای استفاده از مواد غذایی فرآوری شده ، سعی کنید نمک دریا را برای تامین سدیم مورد نیازتان چاشنی غذای خود کنید. به جای آن از شیر بادام، نارگیل یا شیر کم کربوهیدرات دیگری را انتخاب کنید. در مطالعهای بر روی 81 نفر، محققان فوایدی مانند کاهش توده چربی در افراد مبتلا به سرطان رکتوم یا سینه و حفظ توده عضلانی اسکلتی را مشاهده کردند. این سبک زندگی ممکن است برای برخی از افراد خطرناک باشد بنابراین پیش از شروع با متخصص صحبت کنید.

یکی دیگر از عوارض جانبی این رژیم “آنفولانزای کتو” است که ممکن است موجب سردرد، ضعف، تحریک پذیری، بوی بد دهان و خستگی شود. برای اینکه بیشتر با این رژیم آشنا شوید در ادامه با نجوا نیوز همراه باشید. هنگامی که کربوهیدرات کمی مصرف میکنید و انسولین دفع نمی شود ، کلیه ها سدیم و پتاسیم کمتری را جذب کرده و بیشتر به عنوان مواد زائد دفع می کند و باعث سرگیجه ، خستگی و بدخلقی شما می شود. اگرچه این ادعا توسط تحقیقات تأیید نشده است، اما اگر هنوز در مورد این موضوع نگران هستید یا به سادگی نمی توانید رژیم کتوژنیک کامل را دنبال کنید، رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD) ممکن است برای شما مفید باشد. نرخ عدم وقوع تشنج در کودکانی كه رژیم غذایی اصلاح شده اتكینز (Atkins) با محدودیت كمتر داشتند، تا فقط 15% کاهش یافت.

رژیم کتوژنیک ساده

از این مکانسیم که در رژیم کتوژنیک رخ میدهد، دهه ها برای درمان صرع در کودکانی که به درمان دارویی پاسخ نمی دادند استفاده می شود. رژیم لاغری کتو از دسته رژیمهای کم کربوهیدرات و پر چربی است. خیر. محتویات هر وعدۀ غذایی باید حداکثر تا نیم ساعت پس از شروع خورده شود. این موسسه تاکنون به بیش از 5 میلیون نفر در سه سال اخیر کمک کرده است تا از طریق اجرای رژیم کتوژنیک، سیستم غذایی خود و در نتیجه سلامتی و تناسب اندام خود را دچار تحول اساسی نمایند. در رژیم روزانه 2000 کالری، معمولا شامل 165 گرم چربی، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین است. غذاهای رژیمی بدون قند: این خوراکیها معمولا الکل قندی یا sugar alcohol بالایی دارن که سطح کتون رو تغییر میده و معمولا هم فراوری شده هستن.

رژیمهای کتوژنیک میتوانند باعث کاهش گسترده قند خون و سطح انسولین شوند. رژیم طولانی مدت کتو باعث سردرد می شود زیرا هنگام کتوز، بدن تمایل دارد مایعات را سریع تر خارج کند و علاوه براین کاهش سطح انسولین در اثر خوردن کربوهیدرات کم تر میتواند با سطح الکترولیت اشتباه گرفته شود و در نتیجه بدن کم آبی و در پی آن سردرد را تجربه خواهد کرد. با ایجاد حالت کتوزی، توانایی بدن برای چربی سوزی و تأمین انرژی، بهطور فوقالعادهای افزایش مییابد. در این رژیم مقدار و حجم کربوهیدرات مصرفی بسیار پایین آمده و میزان چربی خوراکی افزایش مییابد. کتوزیس یا کتوز وضعیتی است که در آن میزان کتونها در بدن افزایش مییابد. مطالعات نشان داده که این نوع رژیم لاغری می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت بدن کمک شایانی بکند. همچنین، این رژیم غذایی میتواند در افزایش کتونها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نقشی اساسی داشته باشد.

کسانی که از رژیم کتو پیروی می کنند باید سطح کتون خود را با دقت کنترل کنند. از دسترفتن کنترل تشنجها، ممکن است دلایل دور از انتظاری داشته باشد. این بدان معنی است که بدن شما به انسولین کمتری احتیاج دارد و میزان ترشح انسولین کم میشود کاهش سطح انسولین در رژیم کتوژنیک ممکن است بدن شما را در برابر برخی از انواع سرطان محافظت کند و یا حتی رشد سلول های سرطانی را کُند کند. این مسئله باعث میشود که شما بدن شما دچار کتوز شود، یعنی سوخت اصلی خودش را از کربوهیدرات ها به چربی تغییر دهد و با تولید کتون بادی در کبد و استفاده از آن در سلول های بدن از چربی ها انرژی تولید کند. از آنجا که شما غلات کامل و میوه ها (دو منبع متداول فیبر) را قطع می کنید ، سعی کنید سبزیجات غنی از فیبر خود را افزایش داده و یا استفاده از مکمل آن را در نظر بگیرید.

رژیم کتوژنیک شامل چیست

اما برای ورزشکاران حرفهای، کسانی که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست. موفقیت رژیم کتوژنیک بدین دلیل بوده است که به تنظیم متابولیسم بدن کمک می کند. متأسفانه، این کاهش متابولیسم ممکن است پس از پایان رژیم غذایی نیز، طولانی مدت ادامه یابد. در رژیم کتوژنیک چه مواد غذایی می توان مصرف نمود؟ این موضوع اگر چه چالش برانگیز است ولی بسیاری از غذاهای مغذی را می توان در این روش مصرف نمود. یک نظر سنجی در سال 2020 نشان داد که در سال گذشته 8 درصد از افراد این رژیم را امتحان کرده اند. چربی های اشباع تک غیراشباع مشابه کره، آجیل ماکادمیا، آووکادو، زرده تخم مرغ، روغن نارگیل از نظر شیمیایی پایدار هستند و در اکثر افراد کمتر التهابی دارند، بنابراین محبوب ترین آنها هستند. برخی از چربیهای اشباع نشده سالم در رژیم کتو مجاز هستند، مانند آجیل (بادام، گردو)، دانهها، آووکادو، توفو و روغن زیتون.

در این نوع از رزیم شما باید بیشتر کربوهیدرات که هضم آن راحت تر است را مانند نوشابه، شیرینی ها، شکر و … رژیم کتوژنیک از چربی های بدن شما برای تولید انرژی استفاده میکند بنابراین به طور واضح برای کاهش وزن مفید است. کاهش مصرف کربوهیدرات ، بدن را در وضعیت متابولیکی به نام کتوز قرار می دهد . با حذف کربوهیدراتها و جایگزینی آنها با چربی، بدن در وضعیت کتوز که یک حالت متابولیکی طبیعی است قرار میگیرد که نام آن کتوز است. سیب،حاوی پکتین است که میتواند میزان چربی سلول های بدن را جذب کند. در روزهای اول بدن سراغ ذخایر چربی می رود و تا حدی از ذخایر چربی استفاده می کند اما پس از مدتی بدن ما مجبور می شود که متابولیسم پایه را کاهش دهد تا بتواند ما را زنده نگه دارد. چنین رژیمی حتماً روی دریافت مواد مغذی و حیاتی مورد نیاز بدن تاکید دارد و ما را از مصرف آنها منع نمیکند.

کیفیت شواهد را برای تمام پیامدها در سطح پائین تا بسیار پائین ارزیابی کردیم. لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. سرشار از فیبر است، چیزی که شما در رژیم کتوژنیک بهشدت به آن احتیاج دارید. محدودیت دریافت کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک بسیار بیشتر از رژیم لوکرب است، به طوری که در رژیم لوکرب میزان کربوهیدرات تا ۱۵۰ گرم در روز هم میتواند افزایش پیدا کند و این عدد در رژیم کتو حدود ۵۰ گرم است. هر چه کربوهیدرات کمتر باشد، چربی سوزی بیشتر خواهد بود. ورزش کردن: ورزش کردن حتی اگر یک پیادهروی ساده باشد، میتواند سلامت شما را بهبود بخشیده و باعث شود بدن کالری بیشتری بسوزاند. کلمه کتو در رژیم غذایی کتوژنیک در حقیقت از نام یک مولکول سوخت کوچک به نام کتون در بدن گرفته شده است.

جگر در رژیم کتوژنیک

برای رسیدن به این رژیم ابتدا باید بدانید از چه غذاهایی می توانید استفاده کنید و چه غذاهایی را نباید خورد. اگر بخواهید بدانید که ایدهآلترین مقدار کربوهیدرات در این رژیم چقدر است پاسخ ما، ۵۰ گرم در روز و یا ۴ تا ۱۰ درصد از کالری مورد نیاز روزانه است. و چقدر طول می کشد وارد این رژیم شویم.به طور کلی ، باید ۲ تا ۴ روز طول بکشد تا وارد کتوز شوید.با این حال ، برخی از افراد ممکن است دریابند که به یک هفته یا بیشتر نیاز دارند. با این حال، فقط رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتو با پروتئین بالا به طور گسترده مورد 6 راه برای رسیدن به با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم شما 1402 مطالعه قرار گرفتهاند. اما شاید این سوال در ذهن شما هم مطرح شود که علاوه بر لاغری سریع چه فوایدی در پیروی از این رژیم وجود دارد که شما را به آن ترغیب کند.

درصد آنهایی که توانستند رژیم کتوژنیک را بهمدت دو، سه و چهار سال ادامه دهند به ترتیب، ۳۹٪، ۲۰٪ و ۱۲٪ بود. در صورت کاهش تشنجات به میزان بیشتر از ۵ درصد، رژیم بهتر است حداقل به مدت ۲ سال ادامه یابد. در ادامه به بعضی از سؤال های پر تکرار رژیم کتوژنیک پاسخ خواهیم داد. رژیم کتوژنیک (یا همان رژیم کتو) یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، پرچرب و با میزان متوسطی از پروتئین است که از نظر بسیاری از متخصصان فواید زیادی برای سلامتی دارد. کتوژنیک به این علت که درصد چربی زیادی دارد شما را سیر نگه می دارد. همچنین ممکن است یک رژیم غذایی پرچرب و پر پروتئین شما را بیشتر سیر کند، بنابراین کمتر غذا بخورید، اما این مسئله هنوز ثابت نشده است. در کتو ممکن است تمایلی به خوردن غذا نداشته باشید و کمتر با دوستان و خانواده تان غذا بخورید زیرا بیشتر منوهای وعده شام در رستوران ها، غذاهایی که حاوی 75 درصد چربی باشند را ارائه نمی دهند.  Post was g enerat᠎ed  by GSA  C᠎ontent᠎ Generat᠎or D emov ersi​on.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد لطفا به بازدید از وب سایت ما.