با دنبال کردن پنج گام‌های ساده، نتایج رژیم کتوژنیک علم ورزش دکتر روشن ضمیر بهتری دریافت کنید

خامه در رژیم کتوژنیک در رژیم کتوژنیک پروتئینها بیشتر از منابع حیوانی (تخممرغ، شیر پر چرب، ماست و پنیر با کیفیت، مرغ، بوقلمون، گوشت گاو، گوشت بره، ماهی و غذاهای دریایی ) تامین میشود. بهترین انتخابهای پروتئین کتو شامل تخم مرغ (زرده و سفید)، شیر پرچرب، ماست یونانی، پنیر، مرغ، بوقلمون، گوشت خوک، گوشت گاو، بره، ماهی و غذاهای دریایی است. ماهی سالمون دارای مواد مغذی ضروری مانند امگا ۳ و ویتامین های B است اما کربوهیدرات بسیار کمی دارد. شما باید بر روی عادات مادامالعمر برای سلامتی کلی تمرکز کنید، مانند نوشیدن مقدار زیادی آب، داشتن خواب با کیفیت کافی و مدیریت استرس. در مطالعه مشهور A TO Z بر روی ۳۱۱ خانم انجام شد که در آن رژیم لاغری اتکینز، رژیم کم چرب اورنیش و رژیم زون را به مدت ۱ سال دنبال کرده بودند. گاریسون طرفدار سبکی از کتو به نام رژیم کتوژنیک هدفمند است که میتواند به تقویت عملکرد ورزشی و افزایش رشد عضلات کمک کند. ​This artic le h​as ᠎be᠎en g​ener​at ed wi᠎th t​he ᠎he᠎lp of GSA  Con tent G enerator Demover​sion᠎!

قارچ میتواند سیستم ایمنی را تقویت کند همچنین سرشار از ویتامین بی است. بی تردید، التهاب از اصلیترین مشکلات پشت صحنه ام اس است و به میلین و آکسون آسیب رسانده، باعث ایجاد ضایعات و تجمع تدریجی بافت اسکار میشود. توصیه می شود از استویایی استفاده کنید که مواد افزودنی آن بی ضرر و کم کالری بوده و شاخص گلیسمی آن پایین باشد. برای حمایت از عملکرد خود با بهترین مواد مغذی، توصیه میکنیم از منابع چربی و پروتئین با بالاترین کیفیت استفاده کنید. توصیه میکنیم که میزان انرژی، کالری و غیره، غذایی که میخورید را اندازه بگیرید تا بفهمید واقعاً چقدر غذا میخورید و آیا به اهداف خود میرسید یا خیر. البته اینکه چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم و واقعاً کربوهیدرات کمی را مصرف کنیم در کاهش قندخون مؤثر است. روش اصلی این رژیم غذایی اینه که مقدار کربوهیدارت رو کم کنه و مقدار مصرف چربی و پروتئین رو بالا ببره و بهترین وضعیت چربی سوزی در این حالت برای بدن رخ میده.

جدول رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

با این حال، اگر وسوسه می شوید که این رژیم غذایی را در دوران شیردهی امتحان کنید، بهتر است از خطرات احتمالی آن آگاه باشید. شما میخواستید کتو را امتحان کنید، اما نگران این هستید که رژیم غذایی ممکن باشد بر افزایش یا قدرت عضلات تأثیر منفی بگذارد. پیش آمده است، باید بگوییم این رژیم عوارض خاصی ندارد اما بهطورکلی اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید و انسولین مصرف میکنید یا برای فشارخون بالا دارو مصرف میکنید یا در دوران شیردهی هستید، گرفتن این رژیم توصیه نمیشود. اگر عدم مصرف کربوهیدارت مثلا در رژیم کتوژنیک به مدت ۳-۴ روز ادامه یابد و گلوکز ذخیره شده به طور کامل تخلیه شود، سطح هورمونی به نام انسولین در خون کاهش می یابد و بدن شروع به استفاده از چربی به عنوان سوخت اولیه خود می کند.

رژیم کتوژنیک فست دکتر روشن ضمیر

برای مثال ۵ روز رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد و ۲ روز رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا. به جای سوزاندن چربی، بدن شما از ذخایر پروتئین استفاده می کند، آنها را به گلوکز تبدیل می کند و از این گلوکز برای انرژی استفاده می کند. یک مطالعه نشان داد که نمونه رژیم کتوژنیک موفق منجر به ازدیاد غلظت اسید کینورنیک (KYNA) در هیپوکامپ و استریاتوم شده و در نتیجه باعث افزایش فعالیت های عصبی می شود. این پروتئین اضافی به گلوکز تبدیل میشود که منجر به خروج فرد از کتوز میشود. از 65 درصد چربی، 30 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات شروع کنید، برای شروع هفته اول کربوهیدراتها را زیر 20 گرم نگه دارید و سپس به آرامی کربوهیدراتها را افزایش دهید تا زمانی که به سطح مطلوب دست پیدا کنید، جایی که بهترین احساس را دارید در حالی که همچنان کتوزیس را حفظ میکنید.

هنگامی که برای اولین بار بدنسازی کتو خود را شروع میکنید، ممکن است در ابتدا مقداری عضله و قدرت خود را از دست بدهید – اما این وضعیت به طور موقت است. بسیاری از این دستورالعملها برای آماده سازی غذای کتو به خوبی کار میکنند، که باعث میشود به رژیم بدنسازی کتو وفادار باشید. زمانیکه این حالت اتفاق می افتد، بدن برای تامین انرژی، شروع به سوزاندن چربی می کند و این چربی در کبد به کتون تبدیل می شود که می تواند انرژی مغز را تامین کند. با پیروی کردن اصولی که مشاور تغذیه برای شما در نظر میگیرد، بدن شما دچار شوک نمی شود و از این تغییر و سبک زندگی مشکلاتی برای شما به وجود نمیآید.

یک مطالعه منتشر شده در مجله علوم ورزشی نشان داد که مصرف 0.6-0.8 گرم پروتئین (به طور مساوی بین 3-4 وعده غذایی توزیع شده در حالی که کالری مازاد آن نیز وجود دارد) برای بهینه سازی سطح سنتز پروتئین ماهیچهای کافی است. گاریسون میگوید: «این به بهترین وجه با پروتئین بدون چربی ترکیب میشود تا یک پاسخ انسولین ایجاد کند که گلیکوژن ماهیچهای را دوباره پر میکند و اسیدهای آمینه را به عضلات میفرستد تا بازیابی عضلانی آغاز شود». خواندن برچسبهای غذا، برنامهریزی وعدههای غذایی از قبل رعایت رژیم کتوژنیک را آسانتر میکند. قی، کرهای است که از قبل گرم شده است تا رطوبت و پروتئینهای شیر را از کره خارج کنند.

یکی از روشهایی که برای بسیاری از افراد به خوبی جواب میدهد: کتو چرخهای، که در آن بیشتر هفته از یک رژیم کم کربوهیدرات پیروی میکنید، سپس یک روز مصرف مجدد کربوهیدرات دارید تا ذخایر گلیکوژن خود را دوباره پر کنید. بسیاری از کسانی که از رژیم کاهش وزن پیروی می کنند به بهتر شدن حالشان پس از چند روز اشاره کرده اند. به عنوان مثال ، یک مطالعه در 39 ورزشکار خاطرنشان کرد که در وضعیت متابولیکی کتوز به دلیل توانایی بدن در استفاده از چربی به عنوان منبع جایگزین انرژی ، استقامت بدنی را بهبود می بخشد نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد (3 منبع معتبر).

چربی خون و رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک و تیروئید تحقیقات نسبتا زیادی درزمینه استفاده از چربی به عنوان سوخت در عملکرد ورزشی انجام شده است. بسیاری از بدنسازان برای چندین دهه از رژیم غذایی کتوژنیک به عنوان آمادگی قبل از شروع عضله سازی استفاده کردهاند. در طی یک رژیم کم کربوهیدرات یا کتوژنیک، بدن تمایل بیشتری به استفاده از چربی به عنوان سوخت نشان داده که این فرایند با عنوان سازگاری چربی شناخته میشود. گزارش سال 2017 در مورد استفاده از این رژیم ها در دوران بارداری نشان می دهد که آنها ممکن است راهی موثر برای کنترل تشنج باشد و احتمالاً به زنان باردار اجازه می دهد از دوزهای پایین داروی صرع استفاده کنند.

رژیم کتوژنیک غذاها دکتر روشن ضمیر

انطباق با رژیم غذایی با اندازه گیری روزانه کتون های ادراری و سوابق غذایی 7 روزه کنترل شد. چهل و دو نفر در سنین 12 ±37 سال با شاخص توده بدنی 1/3 ± 9/23کیلوگرم بر متر مربع مطالعه را به پایان رساندند.کتوز ادراری در 97٪ از روزها قابل تشخیص بود و انطباق بسیار خوبی با رژیم کتوژنیک (KD) را نشان داد. در فهرست مواد غذایی این رژیم به طور ناخواسته، بعضی از مواد مغذی حذف میشوند. 3-رژیم کتوژنیک هدفمند: این رژیم به شما اجازه میدهد که کربوهیدرات را، معمولاً در دورههایی که ورزش شدید یا تمرین دارید،اضافه کنید . حتی در برخی موارد شاید شخص اصلاً نیازی به دارو نداشته باشد. برخی از چاشنی ها یا سس ها: اینها اغلب حاوی قند و چربی ناسالمی هستند. باید گفت بدن به طور عادی انرژی مورد نیاز خود را از کربوهیدرات ها تامین می کند ( قند یا گلوکز).

رژیم کتوژنیک قبل از بارداری

همچنین چربی را به کتون در کبد تبدیل میکند که انرژی مغز را تامین میکند. این امر کمک میکند تا به ذخایر چربی بدن خود، برای دریافت انرژی، دسترسی پیدا کنید. همچنین ایجاد تشنج در کودکان مبتلا به بیماری صرع را کاهش میدهد و میتواند میزان قند خود و فشار خون را تا حدود زیادی کنترل کند. کتونها میتوانند در غیاب کربوهیدرات، در طی روزه داری بلند مدت و همچنین جلسههای طولانی ورزشی و یا در افرادی که دیابت کنترل نشده نوع 1 دارند، انرژی تأمین کنند. اما قبل از اینکه شروع به عضله سازی کنید، باید با یک پایه قوی شروع کنید تا بدن صرف نظر از نوع رژیم غذایی ابتدا در شرایطی باشد که بتواند عضله بسازد.

در محدوده تکرار بالاتر، بدن گلیکوژن عضلانی را برای انرژی به ATP تبدیل میکند. Garrison نسبت کمی متفاوت را برای بدنسازان کتو توصیه میکند تا یک رژیم غذایی کتو با پروتئین بالا ایجاد کنند. نسبت ماکرو کتوژنیک استاندارد 75 درصد چربی، 25 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. این رژیم شامل ۶۰ تا ۶۵ درصد چربی، ۳۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات است. این موضوع به ویژه در مورد صبحانه بیشتر اتفاق می افتد. تحقیقات دیگری نشان می دهد که کسانی که دارای رژیم کتوژنیک بودند ۳ برابر بیشتر از کسانی که رژیم توصیه شده برای دیابتی ها را دنبال می کردند وزن کم کردند دلایل متعددی وجود دارد برای اینکه رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های کم چرب برتری دارد. رژیم کتوژنیک یا برنامه رژیم غذایی کتو ، نوع خاصی از رژیم کم کربوهیدرات است که با هدف دستیابی به وضعیتی به نام کتوز بر روی یک نسبت خاص از عناصر مغذی یا ماکرو است.

رژیم کتوژنیک ممکن است در طول سه تا شش ماه اول

کاهش وزن بیشتری نسبت به سایر رژیم های غذایی موجود از خود نشان دهد. مشخصهٔ امواج و تکانههای عصبی هجوم یونهای سدیم به داخل سلول از طریق مجراهایی در غشای یاختهٔ عصبی و سپس خروج یونهای پتاسیم از طریق مجراهایی دیگر است. تحقیق دیگر نشان داد که رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم دیابتی ها باعث کاهش 3 برابری وزن می شود. این در مقایسه با 30 تا 40 درصد کالری پروتئینی که توسط متخصصین جامعه بدنسازی تبلیغ میشود، زمانی که هدف “رشد عضلانی” است، بسیار کم است. بله اما ممکن است مانند یک رژیم متوسط با کربوهیدرات و بدنسازی مؤثر نباشد.

رژیم کتوژنیک میوه

در بیشتر رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات و کتوژنیک، افراد مصرف منابع غذایی مانند غلات، برنج، لوبیا، سیب زمینی، شیرینی جات، غلات و برخی میوه ها را محدود یا کاملا حذف میکنند. به طور کلی روغن دریافتی روزانه در این نوع رژیم چیزی در حدود سه چهارم فنجان روغن زیتون می باشد.در مورد میزان مصرف روزانه میوه و سبزیجات باید گفت که این رژیم بر روی مصرف میوه و سبزیجات غیر نشاسته ای مانند هویج، اسفناج و … اطمینان حاصل کنید که با منابع چربی باکیفیت مانند روغن مغز اکتان C8 MCT که به سرعت به انرژی کتون تبدیل میشود و سطح کتون را افزایش میدهد، به بدنتان نیاز دارید. 2. ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش میدهد. در این پست سعی کردیم شما را با رژیم کتوژنیک آشنا کنیم!

بنابراین اگر مستعد سنگ کلیه هستید نباید سراغ این برنامه غذایی بروید. بیشتر سبزیجات حاوی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات می باشند، با این حال برخی از انواع آن ها مانند سیب زمینی، چغندر و سیب زمینی شیرین مقدار فراوانی کربوهیدرات دارند و نباید از آن ها در رژیم کتو استفاده کنید. اگر برای استقامت عضلانی و بلند کردن در بازههای تکرار بالاتر تمرین میکنید، مانند 12 تا 15 تکرار در هر ست، مراقب باشید و اگر برای اولین بار در حال انتقال به بدنسازی کتو هستید، نباید تعجب کنید. در زیر دستورالعملهای خاصتری را برای رژیم بدنسازی کتو بررسی خواهیم کرد. این کربوهیدرات را می توان از منابعی نظیر میوه و سبزیجات، لبنیات و غلات کامل تامین کرد. تو این رژیم خوردن میوه چطوره؟ نتیجه این است که فرد در نهایت احساس میکند که تمریناتش فایدهای ندارد و به سختی تمرین میکند زیرا بدن فرد به اندازه کافی کربوهیدرات برای سازگاری با کربوهیدرات دریافت میکند.

رژیم کتوژنیک سریع

تمرینات قدرتی به معنای واقعی کلمه فیبرهای عضلانی را پاره میکند. باید توجه کنید که اینکه تصور کنید که با کاهش مصرف کربوهیدارت میتوانید عضله سازی کنید، کمی غیرمنطقی به نظر میرسد. برای مثال خوردن تمام استیک باعث عضله سازی نمیشود مگر اینکه برای تحریک رشد ماهیچهها تلاش کنید. بدن برای اینکه بتواند سریع سوخت و ساز مفیدی داشته باشد، از مواد غذایی کربوهیدرات استفاده مفیدی می کند، اما در رژیم غذایی ممکن است، گلوکز و کربوهیدرات به اندازه کافی وجود نداشته باشند و از این طریق بدن به تدریج با استفاده از تجزیه پروتئین ها نیاز است که انرژی خود را تامین کند. روی منابع پروتئینی که هر 9 اسید آمینه ضروری را دارند تمرکز کنید – به غذاهای پرپروتئین مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و همچنین مکملهایی مانند پروتئین کلاژن انرژی فکر کنید. برای شروع عضله سازی روی کتو، باید غذای بیشتری بخورید؛ زیرا که عضلات شما برای رشد به سوخت نیاز دارد.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن

رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کنده باشد. مصرف به اندازه نمک علائم اولیه رژیم مثل سر درد و گرفتگی عضلات را کاهش میدهد. استیک و سبزیجات: تکههای گوشت استیکی به وزن ۱۵۰ الی ۲۵۰ گرم بسته به ضخامت و سایز مورد نظر، ۱۰۰ گرم لوبیا سبز، ۲ عدد هویج، ۱ عدد کدو سبز، ۱ قاشق غذاخوری پیاز داغ، ۲۰ گرم کره، ۱ قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز، نمک و فلفل به مقدار لازم. لازم نیست تا فقط گوشت و چربی بخورید. بدون پروتئین کافی در رژیم غذایی، ماهیچههای مواد مورد نیاز برای حجیم شدن را ندارند و بدن انرژی لازم برای عملکرد بهینه را نخواهد داشت.

رژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانی نی نی سایت دکتر روشن ضمیر

با ساختن پایهای قوی برای قدرت، مطمئن شوید که بدن در مکانی برای حجیم شدن قرار دارد: کالری خود را افزایش دهید و خواب و ریکاوری را در اولویت قرار دهید. رژیم غذایی کتو یک رژیم غذایی حجیم معمولی پرکربوهیدرات است. اگر بدن احساس امنیت و سوخت نداشته باشد، رژیم گرفتن کارساز نیست. چندان رایج نیست که در ابتدا درد از پشت یا بالای سر آغاز شود. شاید شنیده باشید که خوردن بیش از حد پروتئین در رژیم کتو میتواند فرد را از طریق فرآیندی به نام گلوکونئوژنز که در آن بدن پروتئین را به قند تبدیل میکند، از کتوز خارج کند.

استرس مزمن – استرس ناشی از تمرین بیش از حد، کمبود خواب یا اضافه بار ذهنی باشد – میتواند در عملکرد منظم هورمون، کیفیت خواب و انرژی اختلال ایجاد کند. مدیر کربوهیدراتهای ما در پی آن است که یک ماشینحساب کتو داخلی را بهصورت رایگان در بهروزرسانیهای آینده اضافه کند. در زیر، نکات کلیدی و هشدارهایی را که باید در نظر داشته باشید پوشش خواهیم داد. از مکمل های کتو هم میتوانید برای کاهش احساس گرسنگی و افزایش سرعت کتوز استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که این مکمل ها تاثیری در کاهش وزن شما نخواهند داشت. اگر پروتئین زیاد در رژیم غذایی وجود داشته باشد بدن از این پروتئین برای تولید کربوهیدرات استفاده میکند.

چای ماسالا در رژیم کتوژنیک

این رژیم، از طریق کاهش اشتها و افزایش متابولیسم به درمان چاقی کمک میکند. این رژیم کاملا برعکس کارهایی است که قبلا انجام می داده اید ، از این رو ارزیابی کلان خوراک ها بازخوردی به شما می دهد تا بتوانید به راحتی مشکلات خود را حل کنید. کتون ها (تا حد زیادی) محلول در آب هستند ، بنابراین به راحتی به مغز منتقل می شوند. الکل: به علت داشتن کربوهیدرات، بسیاری از نوشیدنی های الکلی می توانند از رژیم کتوز خارج شوند. نمونه رژيم لوكرب یکی از رژیم های موثر و مفید برای درمان چاقی می باشد. رژیم کتوژنیک این روزها دارای طیف گستردهای است- کاهش چربی، پاکسازی ذهن، سلامتی و بیوهکینگ – اما عضلهسازی معمولاً یکی از آنها نیست. برای عضلهسازی بر روی کتو، گاریسون توصیه میکند که حداقل 30 درصد از کل کالری باید از پروتئینهای با کیفیت مانند پروتئینهای حیوانی کامل و فرآوری نشده باشد. شما میخواهید کربوهیدراتها را کم نگهدارید تا حالت چربی سوزی کتوز را حفظ کنید – اما همچنین میخواهید برای عضلهسازی با کالری مازاد غذا بخورید.