رژیم کتوژنیک و اتکینز چه تفاوتی دارند؟

از همین رو در چنین بیمارانی و بهخصوص در کودکان، رژیم کتوژنیک مجدداً دارای اهمیت و نقش نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد درمانی شدهاست. اینکه کدوم یکی از انواع رژیم کتو رو انتخاب می کنید، کاملا به هدفتون بستگی داره اما رایج ترینشون، رژیم کتوژنیک استاندارد هست که برای تازه کارها گزینه ی خوبی محسوب میشه. با رژیم کتوژنیک بدون این که احساس گرسنگی کنید، وزن کم کنید. از مواد غذایی با کربوهیدرات بالا دوری کنید. اما افرادی که رژیم های غذایی دارند عم می توانند از انواع دسرهای خوشمزه و شیرینی های رژیمی استفاده کنند به شرط آن که در مواد اولیه آنها از خوراکی های سالم استفاده شود. غالبا هر چیز شیرینی حذف میشود و مطمئنا شکر در اولویت این مواد قرار دارد ولی اگر برای شیرینی جات، نوشیدنی ها، دسر، غذاهای خودمان از استویا استفاده کنیم نه تنها هیچ ضرری ندارد و از رژیم خارج نمیشویم. شیرینی به هیچ وجه میل نکنید.

رژیم لاغری کتوژنیک به برخی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند چون به بدن اجازه می دهد سطح گلوکز را در مقدار پایین اما سالم تثبیت کند. کاهش دریافت کربوهیدارت و افزایش دریافت پروتئین و چربی به احساس سیری بیشتر کمک می کند. در آسیا، منبع اصلی دریافت انرژی در رژیم غذایی معمولیِ، برنج و نودل است و به همین دلیل، حذف آنها سخت است؛ بنابراین، رژیم کتوژنیکی که از روغن MCT تشکیل شده باشد (که حاوی کربوهیدرات بیشتری نیز هست)، بسیار سودمند است. بسیاری از آنها شبیه به همند، بسیاری مصرف کربوهیدرات را قدغن می کنند و بسیاری دیگر پروتئین ها را حذف می کنند. این عمل باعث می شود بدن شما به سوزاندن بیشتر چربی قبل از حذف کامل کربوهیدرات عادت کند. این عمل به همراه افزایش کتون ها، فواید بی شماری به دنبال دارد.

بهترین روغن برای رژیم کتوژنیک

از فواید رژیم کتوژنیک میتوان به مقابله با بیماری هایی از قبیل دیابت، سرطان و صرع و جلوگیری از آلزایمر اشاره کرد. از جمله می توان به افزایش جذب پروتئین که خود فواید بسیار دارد، اشاره کرد. رژیم لاغری کتوژنیک The Ketogenic Diet یا به طور خلاصه رژیم کتو ، یک رژیم کم کربوهیدرات و پر چرب است که فواید سلامتی زیادی را به همراه دارد. مواد غذایی کم چرب یا رژیمی: زیرا غالبا فرآوری شده اند و کربوهیدرات زیادی دارند.

برای این منظور، دو مکملغذاییِ بدون قند که بهطور اختصاصی برای سن بیمار طراحی و محاسبه شده، به غذا میافزایند: یک مولتی ویتامین با مواد مغذی معدنی و دیگری ترکیبی از کلسیم و ویتامین دی. بخصوص کربوهیدرات های پیچیده که نه تنها شکستن آنها نیاز به صرف انرژی بیشتری دارد، بلکه مدت زمان بیشتری طول میکشد تا بهطور کامل تجزیه شوند و توسط سلولهای بدن مصرف شوند. رژیم کتوژنیک توسط متخصص تغذیه، برای هر کودک بهطور اختصاصی برآورد و طراحی میشود. در رژیم کتوژنیک، میزانِ کربوهیدرات محدود است و این میزان، قادر به تأمین تمامی نیازهای متابولیک بدن نیست. این رژیم شامل دوره ای از مصرف زیاد کربوهیدرات است که در واقع 5 روز کتوژنیک، دو روز پر کربوهیدرات را به دنبال دارد. اگرچه درباره ی دو روش استاندارد کتوژنیک و رژیم کتوژنیک با پروتئین زیاد مطالعات گسترده تری شده است، رژیم گردشی یا دوره ای (سیکلی) کتوژنیک و رژیم کتوژنیک هدفمند روش های پیشرفته تری هستند و اصولا برای بدنسازی و به وسیله ی ورزشکاران انجام می شود.

برای مثال چهار روز در هفته رژیم کتوزنیک و یه روز به کربوهیدارت بالا(بیشتر در ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد). سرطان: این رژیم غذایی در حال حاضر برای درمان انواع مختلفی از سرطان و کند شدن رشد تومور مورد استفاده قرار می گیرد. سرطان: این رژیم در حال حاضر برای درمان انواع سرطان و جلوگیری از رشد تومور استفاده می شود. حتی منجر به تاخیر و کاهش رشد سلول های سرطانی می گردد. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کم چرب وپرکربوهیدرات است که شباهت های زیادی با رژیم اتکینز دارد. ماهی های چرب مانند سالمون، قزل آلا و تن ماهی.

تبادل نظر درباره رژیم کتوژنیک

روغن های سالم مانند روغن زیتون خالص، روغن نارگیل و روغن آواکادو. حالا دوباره یک قاشق روغن روی کاغذ بریزید و دوباره آن را چرب کنید. برای طرز تهیه کیک کتویی قالب مد نظرتان را با کره حیوانی چرب کنید. کارنیتین مولکولی ارگانیک است که در تنظیم اسید چرب و سوخت و ساز انرژی نقش مهمی دارد. رژیم کتوژنیک در کاهش اشتها و همچنین کاهش وزن بهتر نقش دارد. همچنین کاهش دریافت کربوهیدارت در کاهش سطح قندخون و انسولین نقش دارد. و پس از دریافت تا سه هفته داخل یخچال و تا دو ماه داخل فریزر ماندگاری دارد. با گرفتن رژیم کتوژنیک احتمال زیاد، سه چهار روز اول احساس ضعف، بی حالی، سردرد و حالت تهوع بهت دست بده که تقریبا علائم شبیه آنفولانزا هست که به عنوان آنفولانزای کتوژنیک شناخته میشه. به طور معمول، سه مرحله کاهش وزن در رژیم غذایی کتوژنیک وجود دارد: مرحله کاهش وزن سریع – در این مرحله، شما مقدار زیادی آب را از دست خواهید داد و تغییرات قابل ملاحظه ای در بدن خود خواهید دید.

رژیم کتوژنیک ویکی پدیا

موز یکی اجتناب کرده اند چرخ دنده غذایی کم انرژی با این حال پر کربوهیدرات می باشد متعاقباً می توانید در مقابل آن اجتناب کرده اند طیف گسترده ای از توت ها بیشترین استفاده را ببرید. کیستهایی در اطراف آن ساخته میشود. نکته جالب این است که در این رژیم اگر می خواستید شیر بخورید هر 24 ساعت تنها اجازه استفاده یک قاشق غذا خوری را داشتید. پس به راحتی و هر زمان که در رژیم خود احساس گرسنگی کردید و یا دلتون تنقلات خوشمزه خواست می تونید این کاپ کیک خوشمزه و خوش عطر رو با یک فنجان قهوه، چای و یا شیر بادام نوش جان کنید. کیک کتویی با آرد بادام فاقد کربوهیدرات است. کاپ کیک کتویی تهیه شده از آرد بادام فاقد کربوهیدارت و گلوتن می باشد در نتیجه باعث افزایش وزن نخواهد شد. برای تهیه کیک کتوژنیک همانند تهیه نان کتوژنیک از مواد دارای کربوهیدرات کم استفاده می شود.

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم نی نی سایت

تهیه این نوع نان کتوژنیک زیاد وقت نمی برد. کبد، فروکتوز انتقال دهنده خاص خود را دارد که خارج از سلول های درون روده هستند، درست مانند زمانی که وقتی بدن سالم است بیشتر از آنچه توانش را دارید فروکتوز جذب نمی کند. تحقیقی دیگر نشان داده افراد با رژیم کتوژنیک وزن بیشتری (11.1 کیلوگرم) نسبت به گروه دیگر با رژیم پر کربوهیدرات (6.9 کیلوگرم) از دست داده اند و اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که رابطه وزن و دیابت نوع دو در نظر گرفته می شود. در طی یک دوره 5 هفته ای با ورزش معمولی می توانید حدود 8 پوند را از دست بدهید. 2️⃣ رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD): این رژیم شامل دوره هایی از مصرف کم کربوهیدرات مانند 5 روز و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا است. نان جایگاه ویژه ای در خانواده های ایرانی دارد اما امروز صحبت از نان و کیک کتوژنیک است.  Art icle was generated with GSA  C onte nt Generator D emoversi​on !

صرع: تحقیقات نشان داده اند که رژیم کتو تاثیر قابل توجهی در کاهش حمله ی ناگهانی صرع به ویژه در کودکان دارد. رژیم کتو می تواند میزان رطوبت بدن و بالانس مواد معدنی در بدن شما تغییر کند. هر چند در رژیم کتو خوردن نان غدغن است، شما میتوانید از انواع نان کتوژنیک در این رژیم استفاده کنید. سعی کنید از انواع سبزیجات و گوشت ها استفاده کنید تا مواد غذایی مختلف باعث سلامتی شما شود. بنابراین میزان نمک و مکمل های مواد معدنی بیشتری به وعده های خود اضافه کنید.

همانند سایر مواد رژیمی اینچ دارای مقدار زیادی چربی است که باعث میشود کالری و انرژی مورد نیاز بدن در طول دوره رژیم کتوژنیک تامین شود. این فرآیند در اغلب افراد نتایج آشکاری دارد، به طوری که برای تبدیل چربی به انرژی نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی به کالری بیشتری نیاز است. اما برای افرادی که به دنبال افزایش وزن یا عضله سازی هستند توصیه نمی شود. به طور کلی رژیم کتوژنیک برای افراد چاق، دیابتی و کسانی که به دنبال افزایش متابولیسم هستند بسیار مناسب است. بهترین راه برای خلاص شدن از خستگی این است که در زمان مناسب و هفت تا هشت ساعت در روز بخوابید. رستوران های مکزیکی بهترین انتخاب برای انواع گوشت با پنیر اضافه، گواکامولی، سالسا و خامه ترش هستند. البته قاعده کلی رژیم کتوژنیک برای سایر روش های آن نیز صادق است. می توانید به جای سیب زمینی سرخ شده از سبزیجات استفاده کنید و به آن آواکادو، پنیر، بیکن یا تخم مرغ اضافه کنید.