عوارض رژیم کتوژنیک چیست؟

به عنوان مثال خیلی از افراد تصور میکنن، خوردن کمتر کربوهیدات، یعنی داشتن رژیم نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد کتوژنیک. همونطور که توی بخش قبل توضیح دادیم، خیلی از افراد بدون داشتن دانش، اقدام به نوشتن رژیم برای خودشون و یا برای دیگران میکنن و در نهایت هم اسم اون رژیم رو رژیم کتوژنیک میزارن. کتوزیس یا کتوز، فرم خفیف کتواسیدوز است که در مبتلایان به دیابت بویژه دیابت نوع یک ایجاد میشود و در صورت عدم درمان به مرگ بیمار میانجامد. حبوبات که شامل هر نوع لوبیا، عدس، نخود قندی و نخودفرنگی میشود، جزء اصلی بسیاری از سبکهای تغذیه سالم هستند. کره بادامزمینی نیز در رژیم کتو ممنوع است، زیرا بادامزمینی جزء حبوبات محسوب میشود. از آنجا که رژیم کتوژنیک شامل تعویض به منابع انرژی مختلف است می تواند منجر به برخی تاثیرات منفی نیز شود.

به جز رژیم هایی که فرد به دلیل بیماری اجازه ی مصرف برخی از مواد غذایی را ندارد، همه ی مواد غذایی برای بدن لازم است و نباید هیچ یک را به طور کلی از برنامه ی روزانه حذف کرد. میتونه توی انتخاب مواد غذایی شما موثر باشه. انجام دادن این ورزش ها میتونه در نهایت به تاثیر بهتر رژیم کتوژنیک شما ختم بشه. در این صورت مهم ترین نکته فقط استفاده از یک رژیم کتوژنیک اصولی هست که ما بهترین رژیم کتوژنیک ایرانی یعنی رژیم Z217 رو بهتون پیشنهاد میکنیم. در این قسمت از مطلب قصد داریم تا به صورت تیتر وار و خیلی خلاصه مهم ترین نکاتی رو که برای گرفتن رژیم لاغری کتوژنیک اهمیت داره رو بیان کنیم. تیم زیبیتو، با سابقه ترین و اولین وبسایتی هست که به صورت تخصصی رژیم کتوژنیک رو با غذاهای ایرانی و طبق اصول درست و کارشناسی شده، تنظیم و در اختیار کاربرانش قرار داده.

کتوژنیک و ورزش

در آخر هم تصور میکنن این رژیم بوده که درست کار نکرده! در زمان حضور در مراسم اجتماعی یا بازدید از خانواده و دوستان، میتوانید غذای شخصیتان را به همراه ببرید چون با این کار هم جلوی هوس خود را میگیرید و هم به برنامه غذایی رژیم کتو پایبند میمانید. اگر فردی دو مورد از موارد روبرو مانند نورهراسی، احساس تهوع، یا ناتوانی در انجام کار یا مطالعه برای مدت یک روز در وی ظاهر شود، آنگاه لزوم انجام آزمایش تشخیص بیماری بیشتر میشود. لوبیا یا حبوبات: نخود فرنگی ، لوبیا ، عدس ، نخود و غیره.

رژیم کتوژنیک ۲۱ روزه

چربی های ناسالم: مصرف روغن های گیاهی فرآوری شده ، مایونز و غیره را محدود کنید. اگر به تثبیت وزن بعد از رژیم کتوژنیک فکر میکنید، احتمالاً میدانید همچنان باید از منابع غلات و شکر فرآوری شده مانند پیتزا و کلوچه اجتناب کنید؛ اما لزومی ندارد از بسیاری از غذاها اجتناب نمایید. یکی دیگر از دلایل شگفتی ساز بودن این رژیم اینگونه بیان شده که فرد رژیم گیرنده می تواند هر چیزی که دوست دارد در هر مقداری که دوست دارد بخورد و البته جدای اینکه در این رژیم محدودیت وجود ندارد بعد از دو هفته حدود 7 کیلو هم وزن کم می کنید. مثلا بعد از ۲۱ روز رژیم می توانید جمعه یک کیک شکلاتی خامه ای میل کنید یا میان وعده هایی مثل پفک و چیپس بخورید. فراموش نکنید مواردی مانند رژیم کتوژنیک یا سوئدی را بیشتر از 3 ماه ادامه ندهید و پس از آن سعی کنید با رژیم غذایی عادی مثل رژیم دکترکرمانی سبک زندگی سالم را حفظ کنید.

مضرات رژیم غذایی کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک، مواد غذایی بر اساس دستور خاصی (کربوهیدرات حداقل و چربی و پروتئین حداکثر) تهیه می شوند، به همین دلیل به آن ها مواد غذایی کتویی گفته می شود. در رژیم لاغری نیز تمرکز بر مصرف سبزی و پروتئین و مواد غذایی آماده و فست فودها و شکر است. مقدار مواد غذایی و اصولی که از اونها برای تنظیم رژیم استفاده میشه، چیزی هست که بدن رو به حالت کتوزیس وارد میکنه. زمانی که بدن شما از ذخیره گلیکوژن خلاص میشه، دنبال شکل های دیگه ی سوخت میگرده تا از طریق تولید کتوز و آب کردن چربی های انبار شده، انرژی لازمش رو (در رژیم کتوژنیک) به دست بیاره.

آیا رژیم کتوژنیک برای کبد مضر است

برای وارد شدن به فاز ketosis، بدن شما باید از شر هر گلوکز موجود در بدنتون خلاص بشه. میزان چربی موجود در رژیم را میتوان با توجه به انرژی کلی مورد نیاز و نسبت کتوژنیک، محاسبه کرد. افرادی که دچار اختلال در اکسیداسیون اسید چرب هستند، قادر به سوختوساز اسیدهای چرب موجود در این رژیم (که جایگزین کربوهیدرات برای تأمین انرژی شده) نیستند. با این حال، لذت پخت غذای خوب و انتخاب پخت و پز سالم شما را با احساسات مثبت پر می کند. بنابراین، اسپیرولینا به کاهش خطر بیماری های قلبی، عروقی و کبد چرب کمک می کند. به عبارت دیگر، رژیم کتوژنیک یکی از رژیم های لاغری و چربی سوزی بوده که در مدت زمان نسبتا کوتاهی قادر است تا وزن بدن را کاهش دهد. به همین خاطره که افراد در مدت زمان 21 روز بین 7 تا 10 کیلوگرم وزن و تا 2 سایز رو کم میکنن.

رژیم کتوژنیک دکتر روستایی

شاید پایین آمدن مصرف کربوهیدرات در ابتدا موجب کاهش وزن قابل توجهی شود اما ممکن است فرد به مدت دو روز دچار مشکلات گوارشی و حالتی شبیه آنفولانزا شود. ممکن است روند تبدیل به کتوز کند شود. البته اگر شما به دنبال اطلاعات کاملی از رژیم کتو میگردید پس توصیه میکنیم که مطلب راهنمای کامل رژیم کتوژنیک را مطالعه کرده تا بتوانید به اصولیترین شکل ممکن این رژیم را انجام دهید. اینگونه تصور میگردد که ترکیب چربی، پروتئین و کربوهیدرات میتواند موجب ایجاد تغییراتی در ساختار بدن شود، این مسئله در ادامه کتوز را شکل خواهد داد.

بهترین نوع و شکل تمرین این هست که برنامه ورزشی شما شامل تمرینات سخت و تمرینات آسون با شدت کم باشه. دلیل این موضوع هم استفاده از غذاهای چرب هست که میتونه برای این دسته از افراد مشکل ساز باشه. داشتن یک برنامه خواب مناسب در کنار یک نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری ، میتونه در نهایت به بهتر شدن کیفیت خوابتون هم کمک بکنه. سبزیجات برگ داری که رنگشان سبز تیره است، آجیل ها، آوکادو و دانه ها همگی غذاهای مناسب رژیم کتوژنیک هستند که منیزیم و پتاسیم زیادی دارند. رژیم غذایی فودمپ به افزایش کیفیت زندگی افراد با مشکلات گوارشی کمک می کند اما حواستان باشد که مناسب هر کسی نیست و برای افراد سالم ضررهای بیشتری نسبت به منفعت آن دارد. اگر فردی وعده غذایی با کربوهیدرات بالا استفاده کند سبب افزایش شدید قند خونش به خصوص در فرد مبتلا به دیابت خواهد شد.  This da​ta w as gener at​ed ​by GSA  C on​te​nt  G᠎en erat​or Demover​si on.

به عنوان مثال، در طرز تهیه شکلات بدون قند در رژیم کتویی می توان از استویا استفاده کرد. در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی نباید مصرف شوند؟ شواهد موثقی وجود دارد که نشان میدهد رژیم کتوژنیک تشنج را در کودکان کاهش میدهد. تا حد امکان، تمامی قرصها و داروهای ضد تشنج بیمار را باید به انواعی تغییر داد که فاقد قند در فرمولاسیون خود هستند. مثلا میتونید جای صبحانه امروز رو با صبحانه فردا تغییر بدین.

انواع صبحانه کتوژنیک

از طرفی هم کمک میکنه تا درست و غلط رو بهتر تشخیص بدین. در صورتی هم که به کاهش وزن بیشتری نیاز داشته باشین میتونید دوره های 21 رژیم رو تا رسیدن به وزن و استایل ایده آلتون ادامه بدین. در صورتی که شما هم تحت رژیم کتویی قرار دارید و نگران میزان کربوهیدرات مصرفی خود هستید، توصیه می کنیم تا این کوکی نارگیلی کتویی را امتحان کنید. یکی از عوارض شناختهشدهٔ داروهای خانوادهٔ بازدارندههای کربنیک آنهیدراز (همچون توپیرامات و زونیساماید) افزایش احتمال ابتلا به سنگهای کلیوی است، اما مصرف همزمان این داروها با رژیم کتوژنیک، این خطر را در مقایسه با مصرف رژیم غذایی بهتنهایی، افزایش بیشتری نمیدهد. برای افرادی که ممنوعیت در مصرف کربوهیدرات دارند و یا افرادی که حساس به لاکتوز هستند، یک میان وعده خوشمزه، مغذی و کاملا منطبق با رژیم های کتوژنیک و بدون لاکتوز است. مورد بعدی در مورد خانم های باردار یا شیرده هست. This conte nt has  been writt᠎en  wi᠎th GSA Con te​nt Gener at​or  DEMO.