میوه های چاق کننده (قسمت۱)


میوه های چاق کننده (قسمت۱)

آیا میوه های چاق کننده را می‌شناسید؟

 

۱- موز میوه چاق کننده

یکی از بهترین میوه های چاق کننده، موز است که نه‌تنها از مواد مغذی تشکیل شده، بلکه کربوهیدرات و کالری بسیار زیادی دارد. یک موز متوسط عموماً حاوی ۱۰۵ کالری، ۱ گرم پروتئین، ۰.۴ گرم چربی و ۲۷ گرم کربوهیدرات است.

جدا از این موضوع، ریزمغذی‌ها و مواد معدنی زیادی مثل پتاسیم و منیزیم در موز یافت می‌شوند. موز سبز نشاسته مقاوم بسیار زیادی دارد که به سلامت دستگاه گوارش و روده‌های شما کمک می‌کند و فرایند هضم‌اش آسان است.

اگر به دنبال یک میان‌وعده خوشمزه و در عین حال ساده می‌گردید، می‌توانید یک یا دو موز را در کیف خود گذاشته و در طول روز و موقعیت‌های مختلف، مصرف کنید. این میوه را حتی می‌توان با اوت‌ میل یا اسموتی‌های مختلف ترکیب کرد تا خاصیت چاق‌کنندگی بیش‌تری برای شما داشته باشد.

۲- آووکادو برای افزایش وزن

بسیاری به‌اشتباه تصور می‌کنند که آووکادو نوعی سبزی است چون در واقع یک میوه است و در دسته‌بندی میوه های چاق کننده، جایگاه ویژه‌ای هم دارد. هر آووکادو ۲۰۱ گرمی حدود ۳۳۲ کالری است که می‌تواند به افزایش وزن‌تان کمک کند.

آووکادو میزان بسیار زیادی چربی غیراشباع سالم هم دارد که به سلامت قلب کمک می‌کند و در تأمین ۶۰ درصد از فیبر مورد نیاز روزانه‌تان هم نقش دارد.

از آن‌جایی که ما آن‌قدرها هم به‌سراغ آووکادو نمی‌رویم، نمی‌دانیم چگونه می‌توانیم آن را مصرف کنیم. روش‌های بسیار زیادی برای خوردن آووکادو وجود دارد؛ از خوردنِ خام آن با قاشق گرفته تا ترکیب کردن آن در اسموتی‌ها و میلک‌شیک‌های مختلف. اگر نمی‌خواهید دیگر لاغر باشید، بهتر است آووکادو را به‌عنوان یک میان‌وعده بسیار خوب در نظر بگیرید.

میوه های چاق کننده (قسمت1) | متخصص تغذیه اصفهان

صفحه اینستاگرام (متخصص تغذیه اصفهان)

۳- نارگیل برای چاقی

نارگیل را همه دوست داریم، نه‌تنها به خاطر طعم و مزه دوست‌داشتنی‌اش، بلکه به‌خاطر فواید بسیار زیادی که برای سلامتی ما به‌همراه دارد. الان هم می‌توانیم بگوییم که این میوه به‌سبب چربی و کربوهیدرات خوبی که دارد، می‌تواند روی افزایش وزن ما نقش داشته باشد.

۲۸ گرم از نارگیل دارای ۹۹ کالری، ۱ گرم پروتئین، ۹.۴ گرم چربی، ۴.۳ گرم کربوهیدرات و ۲.۵ گرم فیبر است و از مواد معدنی بسیار زیادی مثل فسفر و مس هم تشکیل شده است. روش‌های بسیار زیادی برای مصرف نارگیل وجود دارد: می‌توانید آن را به شکل خام بخورید، به نوشیدنی‌های مختلف اضافه کنید یا گوشت آن را در سالادهای میوه و غذاهای مختلف به‌کار گیرید.

۴- انبه چاق کننده

انبه در ایران، دوست‌داران بسیار زیادی دارد و به‌سبب طعم شیرین و خوشمزه‌اش، در سبد غذایی خانواده‌ها جای خوبی پیدا کرده است. درست مثل موز، این میوه از کربوهیدرات بسیار زیادی تشکیل شده و به همین خاطر هم در لیست بهترین میوه های چاق کننده قرار می‌گیرد.

شما با خوردن ۱۶۵ گرم انبه می‌توانید ۹۹ کالری، ۱.۴ گرم پروتئین و ۲۵ گرم کربوهیدرات را به بدن‌تان وارد کنید. انبه حتی منبع خوبی از مس، چندین ویتامین ‌B و ویتامین‌های A و E است. خوشبختانه چالشی در خوردن انبه وجود ندارد؛ از آب‌میوه‌ آن گرفته تا به‌شکل خام و حتی اضافه کردن آن به سالاد و اسموتی‌های مختلف، گزینه‌های بسیار زیادی برای مصرف انبه به‌عنوان یک میان‌وعده در طول روزتان وجود دارد.

 


مطالب پیشنهادی سایت (متخصص تغذیه اصفهان):

بهترین میوه‌ها برای کم‌ خونی

میوه های کم کربوهیدرات ایرانی





Source link