نوشیدنی های تقویت کننده مغز


۱۲ نوشیدنی تقویت کننده مغز

۱. قهوه

اگر نمی توانید صبح را بدون قهوه پشت سر بگذارید، بدانید که تنها نیستید. حدود ۷۵ درصد از آمریکایی ها عادت به نوشیدن قهوه دارند و نیمی از آنها می گویند که هر روز قهوه می نوشند. کافئین موجود در قهوه واقعاً شما را هوشیارتر می کند. یک فنجان قهوه می تواند به شما در تقویت تمرکز و خلق و خوی کمک می کند. بعلاوه، افرادی که به صورت مادام العمر قهوه می نوشند ممکن است کمتر در معرض خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماری آلزایمر قرار گیرند.

۲. چای سبز

چای سبز برای تقویت مغز

اگر اهل نوشیدن قهوه نیستید، این نوشیدنی روش دیگری برای دریافت کافئین روزانه است. چای نیز مانند قهوه می تواند باعث هوشیاری بیشتر شما شود. ممکن است به کاهش حواس پرتی نیز کمک کند. همچنین شواهد نشان می دهند مواد سبز باعث بهبود حافظه و توجه می شوند. این امر احتمالاً  به دلیل ترکیبی از مواد شیمیایی گیاهی سالم آن است.

۳. آب توت

مقداری زغال اخته، تمشک، شاه توت و توت فرنگی را در آبمیوه گیری بریزید و آنها را با هم مخلوط کنید. توت ها، غذای مغز هستند. آنها سرشار از آنتی اکسیدان بوده و از سلول های بدن در برابر آسیب محافظت می کنند. همچنین میوه های کوچک منبع خوبی از مواد شیمیایی گیاهی مانند آنتوسیانین هستند که به سلامت حافظه کمک می کنند. فقط مراقب آبمیوه های سوپرمارکتی باشید. آنها معمولا قند بالایی دارند.

۴. کومبوجا (کامبوچا)

کامبوچا

طرفداران این نوشیدنی تخمیری گازدار ادعا می کنند که این نوشیدنی برای درمان همه بیماری ها از فشار خون بالا گرفته تا دیابت و سرطان مفید است. کومبوجا مخلوطی از چای سیاه، شکر، باکتری و مخمر است. روی بطری آن نوشته است که این میکروب های سالم ایمنی را تقویت کرده و التهاب را کاهش می دهند، اگرچه شواهد زیادی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد. اما مراقب باشید: اگر این چای ترش را به درستی تهیه نکرده و آن را در یخچال نگهداری نکنید، می‌توانید میکروب‌های مضری به همراه داشته باشد.

۵. اسموتی سبز

تحقیقات نشان می‌دهد که تنها یک وعده سبزیجات در روز می‌تواند به کاهش روند زوال عقل با افزایش سن کمک کند. اسفناج، کلم برگ و کلم سبز سرشار از مواد مغذی مفید برای مغز مانند فولات و لوتئین هستند. اما لازم نیست حتما آنها را به شکل سالاد مصرف کنید تا از فواید آن بهره مند شوید. ۵۶.۷ گرم سبزی را با انواع توت، یک موز و یخ مخلوط کنید تا یک خوراکی مغذی غنی و سرشار از ویتامین های A و C داشته باشید.

۶. چای زردچوبه

چای زردچوبه

این ادویه زردچوبه یکی از اجزای اصلی کاری است و طعمی نامطلوب به چای می بخشد. زردچوبه برای قرن ها بخشی از طب چینی و هندی بوده است. زردچوبه به دلیل خواص ضد التهابی خود برای مشکلات پوستی، مفاصل و گوارش مفید است. محققان اکنون در حال بررسی اثرات محافظتی آن بر روی مغز، تقویت حافظه و کاهش پیشرفت بیماری آلزایمر می باشند.

۷. آب چغندر

چغندر یکی از سبزیجات ریشه ای است. آب آن ها سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از رادیکال های آزاد در بدن محافظت می کنند. همچنین دارای نیترات است که رگ های خونی را شل کرده و ممکن است به کاهش فشار خون بالا، خطر سکته مغزی و زوال عقل کمک کند. به علاوه، این آبمیوه شیرین موجب کاهش خستگی می شود.

۸. چای جینسینگ

چای جینسینگ

این ریشه از قرن ها پیش جز طب سنتی چین بوده است. ممکن است به افزایش استقامت، افزایش تمرکز و بهبود حافظه کمک کند. محققان در حال مطالعه این موضوع هستند که آیا این ماده می تواند از بدن در برابر افسردگی، پارکینسون و بیماری آلزایمر نیز محافظت کند یا خیر. جینسینگ آسیایی می تواند عوارض جانبی از جمله مشکلات خواب ایجاد کند. از آنجا که می تواند قند خون را کاهش دهد، قبل از استفاده از آن اگر دیابت دارید با پزشک خود مشورت کنید.

۹. شکلات داغ

کاکائو سرشار از فلاوانول ها، مواد گیاهی است که به بهبود توجه، سرعت پردازش و حافظه کمک می کند. همچنین یک فنجان از این دمنوش می تواند از بدن در برابر زوال عقل، به ویژه در افرادی که در معرض خطر زوال عقل هستند، محافظت کند. شکلات تلخ فلاوانول بیشتری نسبت به شکلات شیری یا سفید دارد. در مصرف آن زیاده روی نکنید. شکلات سرشار از چربی، کالری و قند است.

۱۰. آب لیمو

آب لیمو برای تقویت مغز

کل بدن از جمله مغز به آب نیاز دارد. زمانی که دچار کم آبی می شوید، عملکرد ذهنی شما دچار مشکل می شود. آب ۷۵ درصد از حجم مغز ما را تشکیل می دهد و به عنوان یک ضربه گیر طبیعی عمل می کند. برای طعم دار کردن آب، کمی لیمو را به لیوان آب خود اضافه کنید. لیمو دارای مواد مغذی گیاهی است که از سلول های بدن در برابر آسیب محافظت می کند. به علاوه، برخی افراد ادعا می کنند که رایحه آن باعث بهبود خلق و خوی آنها می‌شود.

۱۱. شراب قرمز

شراب قرمز سرشار از مواد شیمیایی طبیعی است که با التهاب مبارزه کرده و از سلول های مغز در برابر آسیب محافظت می کند. نوشیدن به اندازه شراب می تواند به جلوگیری از لخته شدن خون و در نتیجه سکته کمک کرده و خطر زوال عقل را کاهش دهد. فقط مراقب میزان نوشیدن خود باشید. بیش از یک لیوان در روز برای زنان و دو لیوان برای مردان می تواند تغییرات مغزی را بدتر کرده و خطر زوال عقل را افزایش دهد.

۱۲. چای قارچ یال شیر

چای قارچ یال شیر نوشیدنی تقویت کننده مغز

این قارچ های سفید بزرگ نام خود را از پوستشان گرفته اند که شبیه یال شیر است. آنها جزء اصلی آشپزی و پزشکی آسیایی هستند و در ایالات متحده محبوبیت کمتری دارند. تحقیقات نشان می دهد که آن ها از سلول های مغزی محافظت می کنند و اختلال شناختی خفیف -یعنی کاهش توانایی های ذهنی که مقدم بر زوال عقل است- را بهبود می بخشند.  قارچ یال شیری افزودنی خوبی به چای است.



Source link