راهکار های خانگی درمان یبوست (قسمت دوم)


راهکار های خانگی درمان یبوست (قسمت دوم)

  • از غذاهای پرچرب خودداری کنید:

بدن معمولا برای هضم چربی مشکل دارد. به خصوص با رژیم های غربی، کیسه صفرا، تولید صفرا (ماده ای که به تجزیه چربی کمک می کند) را تا حد زیادی ترشح می کند که منجر به کاهش حرکات روده باریک می شود. کاهش مصرف غذای سرخ شده سبب افزایش حرکات روده باریک و همچنین رفع یبوست می شود.

زنجبیل یک ادویه ی طبیعی محبوب در بسیاری از آشپزخانه ها است. زنجبیل به رفع یبوست کمک می کند. زیرا فشار وارده بر روده باریک و بزرگ را کاهش می دهد. همچنین زنجبیل می تواند به کاهش سایر علائمی که اغلب همراه با یبوست هستند، مانند گرفتگی، نفخ و حالت تهوع کمک کند و باعث رفع این حالات شود.

  • سوپ‌های شفاف:

سوپ‌های سالم و شفاف به طور طبیعی به رطوبت مدفوع می ‌افزایند که می ‌تواند به نرم‌ تر شدن مدفوع و راحت‌ تر دفع شدن مدفوع کمک کند. غذاهای گرم مانند سوپ ها نیز معمولا برای بدن راحت تر هضم و جذب می شوند و به دفع مدفوع کمک شایانی می کند.

سیب و گلابی حاوی سطوح بالایی از فیبر، فروکتوز و سوربیتول هستند؛ سیب و گلابی میوه ‌های محبوبی هستند که به شما در تخلیه روده کمک می‌ کنند. همچنین سیب و گلابی حاوی مقادیر زیادی آب هستند که به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک می کند.اگر می خواهید نتیجه بهتری بگیرید، آنها را خام بخورید.

یک ملین طبیعی که طعم ملایم و بوی مطبوعی دارد. می توانید رازیانه بو داده را به چای گرم خود برای یک نوشیدنی خوشمزه عصرانه اضافه کنید. دانه های رازیانه با افزایش آنزیم های معده در دستگاه گوارش به حرکت مدفوع در روده بزرگ کمک می کنند.

میوه ای محبوب که هضم غذا را بهبود می بخشد و یکی از درمان های طبیعی خونگی برای یبوست است. کیوی حاوی اکتینیدین است که باعث حرکت بیشتر در قسمت فوقانی دستگاه گوارش می شود.

راهکار های خانگی درمان یبوست (قسمت دوم) | متخصص تغذیه اصفهان

صفحه اینستاگرام – متخصص تغذیه اصفهان

  • توت سیاه و تمشک:

این میوه ها سرشار از فیبر و آب هستند، توت سیاه و تمشک میوه های عالی برای کمک به کاهش یبوست هستند. این میوه ها بهتر است به صورت خام مصرف شوند و قبل از خوردن بسیار خوب شسته شوند.

به اندازه برخی روش های طبیعی دیگر برای تشویق حرکات روده باریک، خیلی شناخته شده نیست. با این حال، کلم ترش حاوی باکتری های پروبیوتیک است که ممکن است به کاهش یبوست کمک کند.

امگا ۳ موجود در بسیاری از روغن ها، از جمله روغن کنف، روغن ماهی و بذر کتان، به درمان یبوست کمک می کنند. زیرا دیواره های روده را روان می کنند. رژیم غذایی حاوی ماهی، آووکادو، محصولات شاهدانه و دانه کتان می تواند به افزایش سطح امگا ۳ کمک کند. اگر قادر به دریافت روغن امگا ۳ کافی از رژیم غذایی خود نیستید، مکمل ها نیز به راحتی در دسترس هستند و به رفع یبوست کمک می کند.

یکی دیگر از منابع محبوب فیبر که به هضم خوب و کاهش یبوست کمک می کند، حبوباتی مانند عدس، لوبیا و نخود هستند. این حبوبات سرشار از مواد مغذی دیگری هستند که می تواند به تحریک حرکات روده باریک و بزرگ کمک کند، مانند املاح معدنی مثل روی، فولات، پتاسیم و ویتامین B6 که به تحریکات روده کمک می کنند.

پروبیوتیک ها در بسیاری از محصولات لبنی از جمله ماست و کفیر وجود دارند و با نرم کردن مدفوع به تخلیه روده بزرگ کمک می کنند. ماست و کفیر همچنین سلامت عمومی روده ها را بهبود می بخشند.

 


مطالب پیشنهادی:

راهکار های خانگی درمان یبوست (قسمت اول)

راه های رفع و درمان یبوست





Source link