امکانات یبوست در رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

اما منتقدان این نوع رژیم ها، عکس این مطالب را می گویند؛ رژیم کتوژنیک توانایی شما برای سخت تمرین کردن را محدود می کند. نیمی از افراد طی چهار هفته ی اول، مصرف کربوهیدرات خود را به کمتر از ۳۰ گرم در روز محدود کردند. “دریافت کربوهیدرات های غذایی و مرگ و میر: یک مطالعه کوهورت آینده نگر و متاآنالیز”. حتی سال های بعد نیز مدام می گفتند این رژیمی که دادید پسر عمه مرا کاملا درمان کرد. میزان کاهش وزن با رژیم کتو در افراد مختلف کاملا متفاوت است از این رو بهتر است با انجام برخی کارها مانند ورزش کردن، صفر کردن مصرف کربوهیدرات، استفاده از چربی های سالم و … پزشکان معمولاً این رژیم را برای کودکانی که تشنجهایشان با داروهای مختلف ضد صرع کنترل نشده است، به کار میبرند.

چیت در رژیم کتوژنیک

پزشکان بر این باورند که رژیم کتو می تواند در درمان بیماری صرع مفید باشد. علاوه بر این پیاده روی در رژیم کتوژنیک از استپ وزنی جلوگیری می کند و باعث تنظیم سطح قند خون می شود در نتیجه بهتر است در کنار رژیم کتوژنیک روزانه حداقل یک ساعت پیاده روی اصولی داشته باشید. با این تفاسیر بیشتر متخصصان و کارشناسان ماهر در این زمینه توصیه می کنند که پیاده روی را به صورت ثابت در کنار رژیم کتوژنیک داشته باشید. بسیاری از مراکز بهطور سنتی میزان مصرف آب بیماران را به ۸۰٪ نیاز روزانه کاهش میدهند و این موضوع خود مزید بر علت است و امروزه دیگر توصیه نمیشود. بنابراین، قبل از ارائه هر گونه توصیه قاطع، نیاز به تحقیقات بیشتر بر روی یک جمعیت ورزشی در این زمینه است. در طی آزمایشات رژیم غذایی روی حوانات، که طی آن به تدریج رژیمهای غذایی حیوانات با رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی کتوژنیک تعویض میشد، مشخص شد که رژیم کتوژنیک اثر متضادی روی میکروبیوم روده دارد.

این امر میتواند باعث بهبود استفاده از چربی، عملکرد میتوکندری و فعالیت آنزیمی شود که نقش مفیدی در سلامت و عملکرد ورزشی دارد. به عبارتی دیگر، بیشتر دست آوردهای مربوط به بافت کم چربی، از گلیکوژن (کربوهیدرات ذخیره شده در بدن) و آب ناشی شده بود. به عقیده ی این افراد، زدن وزنه در وضعیت پایین بودن گلیکوژن عضله، به واکنش آنابولیک نسبت به تمرین مقاومتی آسیبی نمی زند و مصرف کربوهیدرات، هیچ تاثیری در تولید پروتئین عضله ندارد و مصرف پروتئین به تنهایی کافیست. بله. اما عضله سازی با این رژیم و نیز رژیم با مقدار متوسط کربوهیدرات نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد کارآمد نیست. یک رژیم با کربوهیدرات متوسط یا کرب سایکلینگ ممکن است برای اکثر ورزشها به خوبی کار کند. رژیمهای کم کربوهیدرات یا کتوژنیک میتوانند برای افراد سالم ورزشکار که برای حفظ سلامتی ورزشی میکنند انتخاب خوبی باشد. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا هستند که می تواند به حفظ توده عضلانی در طول یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات کمک کند.

یک مطالعه هیچ تفاوتی بین دو گروه کتوژنیک و کربوهیدرات بالا برای دو سرعتی، با شدت بالا نشان نداد. به عبارتی دیگر، گروه کتوژنیک نسبت به گروه عادی از نظر حفظ توده های عضلانی، نه بهتر شده بود و نه بدتر. برخی از ورزشکاران نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای بهبود عملکرد در ورزش خود ، از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند. این رژیم غذایی شامل کاهش کربوهیدرات ها ، به میزان 50 گرم در روز یا کمتر ، برای کمک به بدن در رسیدن به حالت کتوز است که در آن بدن مجبور است چربی (و نه قند) را برای تأمین انرژی بسوزاند. در این رژیم کربوهیدرات بسیار کمتری دریافت میکنید، مصرف پروتئین را در حد متوسط حفظ کرده و ممکن است مصرف چربی را افزایش دهید.کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن را در وضعیت متابولیکی به نام کتوز قرار میدهد، در این صورت برای تأمین انرژی بدن بهجای سوختن کربوهیدرات، چربیها سوزانده میشوند.بهتر است توضیح دادن در مورد رژیم کتوژنیک را با یک مثال ساده شروع کنیم.

چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم دکتر روشن ضمیر

زمانی که این اتفاق میافتد، بدن شما برای تأمین انرژی از طریق چربیسوزی بسیار بهتر عمل میکند. حتی بسیاری از طرفداران رژیم کتو اعتراف می کنند ، اگر رژیم غذایی “به روش صحیح” انجام نشود ، می تواند برعکس یک رژیم سالم عمل نماید. یک پردازنده بزرگ مواد غذایی برای ساخت کرههای میوهای، آجیلها و یا مخلوط کردن تعداد زیادی از مواد غذایی عالی عمل میکند، اما یک پردازنده کوچک مواد غذایی هم میتواند برای شما مفید باشد. امروزه یکی از تبلیغاتی که برای تناسب اندام و کاهش وزن در کوتاه مدت در فضای مجازی و سالنهای زیبایی و ورزشی انجام میشود رژیمهای کتوژنیک یا کم کربوهیدرات است.

اخیراً تیمی از محققان فلوریدا، مطالعه ای مشابه انجام دادند، اما این بار مصرف پروتئین برای هر دو گروه یکسان بود و همه ی افراد شرکت کننده در این پژوهش، تابع یک برنامه ی تمرینی بودند. در یک مطالعه که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، گروهی از محققان از دانشگاه کانکتیکت، تغییرات ساختار بدنی در گروهی از افراد سالم را که وزن نرمالی داشتند بررسی و پیگیری کردند. حذف مواد قندی به خصوص انواع شکر و قند مصنوعی، می تواند اولین قدم مثبت برای سبک زندگی سالم و شروع رژیم کتوژنیک باشد. بنابراین سعی کنید زرده ی تخم مرغ را حذف نکرده و آن را به طور کامل میل کنید. تخم مرغ: برای دریافت امگا 3 ، کل تخم مرغ را بخورید.

رژیم کتوژنیک و تیروئید

سوالات زیادی درباره این رژیم غذایی دریافت می کنم؟ به طور کلی ۴ نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد: رژیم کتوژنیک استاندارد، رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای، رژیم کتوژنیک هدفمند و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا که در ادامه درباره آنها توضیح خواهیم داد. به طور کلی نمی توان عدد ثابتی را اعلام کرد که با پیاده روی در رژیم کتوژنیک چقدر وزن کم میشه؟ اما می توان گفت رژیم کتو به همراه پیاده روی تاثیر پذیری بسیار بالایی در کاهش وزن و سلامت بدن دارد. این به همراه افزایش کتون ها، فواید سلامتی فراوانی دارد. از دیگر فواید نارگیل تازه این است که سطح مایعات آمنیوتیک را بالا میبرد و سلامت عمومی جنین را بهبود میبخشد. با آنکه نتایج بدستآمده در بزرگسالان با مطالعات معاصر همخوانی دارد، باربورکا نتیجه گرفت بزرگسالان از این نوع رژیم درمانی چندان بهره نمیگیرند و رژیم کتوژنیک از آن زمان تا ۱۹۹۹ میلادی، دیگر در بزرگسالان بررسی نشد.

خامه در رژیم کتوژنیک در واقع نمی توان عدد ثابتی را برای پاسخ به این سوال در نظر گرفت زیرا هر فرد بسته به مقاومت بدنی، نوع رژیم، میزان مصرف کربوهیدرات، میزان فعالیت و … سابقه رژیم غذایی، نوع متابولیسم، مقدار وزنی که باید از دست بدهید، حفظ توده عضلانی و استخوانی، درصد چربی بدن، میزان مقاومت به انسولین و مشکلات هورمونی از عوامل موثر در استپ وزن در رژیم کتوژنیک هستند که در ادامه درباره هر یک مفصل صحبت خواهیم کرد. 5- بهبود انتقالات عصبی: کربوهیدراتها همچنین باعث تقویت حرکت عصبی مقاومت در برابر خستگی و بهبود تمرکز ذهنی در هنگام ورزش میشوند.

در رژیم کتوژنیک فرد مصرف کربوهیدرات را به حداقل یا صفر می رساند، از این رو انرژی زیادی برای انجام ورزش های سخت را ندارد؛ در نتیجه مناسب ترین ورزش برای آن دوی آهسته، پیاده روی، یوگا و … با توجه به عوامل بسیاری که در رژیم کتو سبب کاهش وزن می شوند نمی توان عدد ثابتی را برای کاهش وزن با پیاده روی در این رژیم تعیین کرد. در واقع عوامل بسیاری در رژیم کتوژنیک وجود دارند که میزان کاهش وزن را تعیین می کنند یکی از این عوامل مهم میزان متابولیسم و انجام ورزش اصولی است. یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در رژیم کتوژنیک انجام ورزش صحیح است. اگر سوالی در زمینه علم ورزش ذهن شما را مشفول کرده میتوانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا با ارائه مقالات علمی به سوال شما پاسخ داده شود.

حبوبات مجاز در رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

در 80درصد بيماران اپي لپتيک تشنجات از دوران کودکي آغاز مي شود و در 10-20 درصدآنان اپي لپتيک تشنجات، مقاوم به درمان بوده يعني به داروهاي معمول ضد تشنج پاسخ نمي دهند.در حال حاضر براي درمان تشنجات مقاوم، روشهاي مختلفي به کار مي رود . پاسخ این سوال با توجه به مطالبی که در بالا به آن ها اشاره شد و تحقیقات انجام شده مثبت است. رشد عضلانی معمولاً با رژیم پُر کالری تر و پُر کربوهیدرات تر سریع تر انجام می شود تا رژیم های تست شده در این آزمایش. محصولات کم چربی یا رژیمی: این خوراکی ها بسیار پردازش شده اند و اغلب حاوی کربوهیدرات بالایی هستند. آشنایی با آشپزی کتوژنیک برای افرادی که قصد دارند رژیم کتو را تجربه کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. تعدادی از متخصصان باور دارند که بهتر است این رژیم 30 تا 90 روز انجام شود و به دنبال آن یک برنامه غذایی پایدارتر استفاده گردد.

در واقع انجام فعالیت بدنی می تواند مکمل خوبی در کنار این رژیم باشد تا فرد در زمان کوتاه تری دچار کاهش وزن شود. در واقع پیاده روی در رژیم کتوژنیک بسیار تاثیر گذار است و با انجام منظم آن در کنار رژیم غذایی می توان به فرآیند لاغری سرعت بخشید. ممکن است برای افرادی که رژیم کتوژنیک را برای کاهش وزن انتخاب می کنند این سوال پیش بیاید که آیا پیاده روی در رژیم کتوژنیک کار درستی است؟ سوالی که ممکن است برای بیشتر افراد پیش بیاید این که با پیاده روی در رژیم کتوژنیک چقدر وزن کم میشه؟ با وجود افت زیاد در مصرف کربوهیدرات، گروه کتوژنیک توانسته بود با تمرینات کراس فیت کنار بیاید فاقد اینکه هیچ عارضه ی جانبی گزارش شود. برخی تحقیقات نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک میتواند درمان مکمل خوبی در کنار پرتو درمانی برای افراد سرطانی باشد.

از آن جایی که پیاده روی استاندارد و اصولی می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد، در نتیجه انجام مدام آن در کنار ریم کتوژنیک سبب کاهش وزن چشم گیری می شود. بیشترین فایده ای که پیاده روی اصولی در رژیم کتو دارد سوزاندن کالری است البته با پیاده روی نمی توان کالری زیادی را سوزاند اما می توان به سلامت قلب و افزایش استقامت بدن کمک کرد. پیشنهاد مطالعه: رژیم غذایی کتوژنیک چیست و چه تأثیری بر عملکرد ورزشی دارد؟ برخی بر این باورند که پیاده روی تنها برای تناسب اندام است در صورتی که با رعایت برخی نکات و استفاده از پیاده روی در رژیم کتوژنیک می توان به کاهش وزن کمک بسیاری کرد. طبق نظر متخصصان ماهر در این زمینه بهتر است پس از شروع رژیم کتوژنیک تا یک ماه ورزش های هوازی و پیاده روی انجام دهید تا بدن به مرحله کتوادپت برسد و فرد قابلیت انجام ورزش های قدرتی را پیدا کند.

رژیم کتوژنیک لوکرب

اگرچه شپش بیماری خاصی ایجاد نمی کند اما گزش آن باعث ایجاد حساسیت روی پوست می شود. یعنی تمام افرادی که در گروه کم کربوهیدارت قرار داشتند، پیرو یک برنامه ی تمرینی متفاوت بودند، و ما نمی دانیم گروه کنترل چه نوع ورزشی انجام می داد. نتیجه ی اصلی در این مطالعه این بود که، فاقد توجه به ظرفیت کربوهیدرات، رژیم های کم انرژی تر، دست آوردهای عضلانی را از بین نمی برند و این افراد توانسته بودند طی تمرینات مقاومتی، ضخامت عضلات خود را حفظ کنند. این رژیم به شما امکان میدهد تا در طول تمرینات ورزشی، به میزان کربوهیدرات مواد غذایی اضافه کنید.

رژیم کتوژنیک و ورزش

رژیم کتوژنیک (یا به اختصار رژیم کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. حتی با وجود اینکه محققان گزارش کردند هر دو گروه مقدار عضله سازی یکسانی طی تمام مطالعه داشتند، اما شک و تردیدهایی وجود دارد زیرا برخی از این محققان اختلاف نظرهایی داشته اند که در گزارش این تحقیق، بیان و آشکار نشده است. از آنجا که عضله کالری بیشتری از چربی می سوزاند ، بر متابولیسم شما تأثیر می گذارد. امیدواریم این مطلب که در آن سعی کردیم تاثیر رژیمهای کم کربو و کتوژنیک بر عملکرد ورزشی را بررسی کنیم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. شما به ما الهام میدهید که برای تهیه این رژیم غذایی و بهبود مستمر نحوه ارائه آن هر روز سخت کار کنیم. در ادامه مثالی برای شما بیان می کنیم. بهتر است افرادی که دچار عادت های تغذیه نادرست یا پرخوری هستند پیش از استفاده از هر نوع رژیم غذایی با یک مربی شیوه زندگی یا یك مشاور حرفه ای در مورد علت ریشه ای این رفتار مشورت نمایند تا از تکرار این رفتار اجتناب ورزند و سپس به دنبال استفاده از رژیم های غذایی متناسب با این شرایط اقدام نمایند .

هر دو گروه، مقدار یکسانی پروتئین خوردند، یعنی تقریبا یک و نیم گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن. در دنیای واقعی، هر دو گروه، برنامه ی تمرینی یکسانی خواهند داشت اما در این آزمایش چنین اتفاقی نیفتاد. به عبارتی دیگر، هر تفاوتی در رشد عضلات بین این دو گروه می تواند به دلیل برنامه ی تمرینی بهتر نسبت به رژیم به تنهایی باشد. اگر فعالیت بدنیتان خیلی زیاد است و قصد کاهش وزن دارید، بهتر است به ازای هر کیلو وزن بدنتان حدود ۲٫۲ گرم پروتئین دریافت کنید. در واقع هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد اضافه کردن کربوهیدرات به رژیم پروتئینی خیلی سریعتر از رژیمی که فقط حاوی پروتئین باشد، برای عضله سازی جواب میدهد. در این رژیم، مواد غذایی اصلی یعنی پروتئین، چربی و مواد قندی به نسبت خاص مورد استفاده قرار می گیرند؛ به طوری که پروتئین به میزان لازم برای بدن(یک گرم پروتئین برای هر کیلوگرم)؛ مواد قندی و نشاستهای به مقدار خیلی کم و مواد چربی به میزان بیشتر( 90-80 ٪) مورد استفاده قرار میگیرند.

شاید بهترین تصمیم این باشد که مصرف کربوهیدرات برای هر فرد متناسب با شرایط فردی وی تنظیم شود. آنهایی که تحت رژیم کتوژنیک بودند، نسبت به گروه کنترل، دو برابر بیشتر عضله ساختند، اما لزوماً به این معنی نیست که چنین رژیمی، بهترین راه افزایش سایز است. برخی از این مطالعات، دست کم در نگاه اول، رژیم کتوژنیک را برای عضله سازی مفید دانسته اند. همین نتایج از مطالعه ای ۱۲ هفته ای که روی ۴۲ مرد مبتلا به سندرم متابولیک انجام شده بود به دست آمد. به نظر می رسد اثرات روی حسگر اصلی انرژی سلول از جلوگیری از شلیک بیش از حد سلول های مغزی جلوگیری می کند. پروتئین باید در حد متوسط باشد، زیرا مصرف زیاد آن سطح انسولین را افزایش و کتونها را کاهش میدهد. گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. از آنجا که رژیم کتو بسیار محدودکننده است ، متخصصان تغذیه بر این باورند که این رژیم یک برنامه مناسب غذایی برای پیروی طولانی مدت نیست.

به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان تغذیه نگران افرادی هستند که از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند ، خصوصاً افرادی که بدون راهنمایی پزشک یا متخصص تغذیه آن را امتحان می کنند. با این وجود، این یافتهها برای ورزشکارانی که با شدت کمتر ورزش میکنند یا تمریناتشان کمتر از 2 ساعت است کمتر مرتبط هستند. در گروه کم کربوهیدرات، یک نفر سبک زندگی یکجا نشینی داشت، ۵ نفر به طور مرتب ورزش می کردند (۲ تا ۴ بار در هفته به مدت ۲۰ تا ۶۰ دقیقه) و ۶ نفر هم ترکیبی از تمرین هوازی (۳ تا ۵ بار در هفته به مدت ۱۵ تا ۹۰ دقیقه) و تمرین مقاومتی (۲ تا ۶ بار در هفته به مدت ۴۵ تا ۱۲۰ دقیقه) انجام می دادند. گروه پیرو رژیم عادی، ۲۰ درصد کالری مصرفی خود را از پروتئین، ۵۵ درصد را از کربوهیدرات و ۲۵ درصد را هم از چربی ها دریافت می کرد.

رژیم کتوژنیک شامل چیست

نیمی دیگر از افراد نیز تحت رژیم عادی تری بودند و ۵۵ درصد از کالری مصرفی خود را از کربوهیدرات و ۱۵ درصد آن را از پروتئین و ۳۰ درصد را هم از چربی ها کسب می کردند. این نوشیدنی ها معمولا بین ۱تا ۷ گرم کربوهیدرات خالص دارند. از سوی دیگر، منتقدان رژیم کتوژنیک ادعا می کنند رژیم های غذایی کم کربوهیدرات، توانایی سخت تمرین کردن را محدود می کنند و وزنه زدن در شرایط پایین بودن سطح گلیکوژن عضله، واکنش آنابولیک ِ بعد از تمرین را فرو می نشاند و اینکه کربوهیدرات ها، ضد کاتابولیک هستند و برای همین نقش مهمی در پیشگیری از تخریب بافت عضله دارند.

رژیم کتوژنیک و پریود دکتر روشن ضمیر

سعی در عضله سازی فاقد کربوهیدرات مانند بتمن فاقد کمربندش است! سپس اجازه داشتند ۱۰ گرم به کربوهیدرات مصرفی خود در هر هفته اضافه کنند تا مدت آزمایش به پایان برسد. هر دوی این گروه ها، قوی تر شدند، چربی سوزاندند و از سایز کمرشان کم شد. تفاوت بسیار کمی در نتایج بین گروه کم کربوهیدارت و گروه عادی مشاهده شد. ضمناً کاهش مشابه چشمگیری هم در توده ی بدنی و هم در چربی در هر دو گروه مشاهده شد. گاهی اوقات ممکن است استفراغ ، ناراحتی دستگاه گوارش ، خستگی زیاد و بی حالی وجود در فرد مشاهده گردد. این نوع نوسانات وزنی می تواند منجر به بی نظمی در خوردن شود ، یا می تواند کیفیت غذا خوردن را بدتر سازد. زمانی که بی کربنات مایع خارج سلولی و به دنبال آن ph خون کاهش مییابد، خون اسیدی شده و یا به اصطلاح اسیدوز صورت میگیرد. این شرایط زمانی اتفاق می افتد که بدن مقدار زیادی کتون اسیدهایی که به عنوان محصول جانبی چربی سوزی تولید می شوند ذخیره کرده و خون بیمار بیش از حد اسیدی شود که این شرایط می تواند به کبد ، کلیه ها و مغز آسیب برساند. Th is a᠎rticle h᠎as been gen᠎erat ed by G SA C onte nt G enerat​or D emoversion᠎!