استدلال درباره عوارض رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک یا کتو (KD) می تواند به عنوان یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، چربی بالا و پروتئین کافی، تحریک کننده تغییرات متابولیک بدن شما باشد. رژیم غذایی کتو بسیار محدود کننده است و مواد مغذی ضروری را از دانه ها، لوبیا و حبوبات، بیشتر میوه ها و برخی سبزیجات حذف می کند. رژیم کتو به معنای اجتناب از تمام دانه ها، لوبیا و حبوبات، بیشتر میوه ها، سبزیجات نشاسته ای، الکل و تمام قندهای است. محصولات لبنی همچون شیر نیز اجتناب می شود. فروکتوز باعث پر کردن گلیکوژن کبد می شود که در واقع می خواهید در رژیم کتو از آن اجتناب کنید. از آنجا که این یک رژیم سخت است، بسیاری از مردم قادر به حفظ آن برای مدت زمان طولانی نیستند.

رژیم کتوژنیک فرشته دکتر روشن ضمیر

خامه در رژیم کتوژنیک Th is art ic le was g enerated  with the ᠎help of GSA Con tent Gen erat​or​ D​emover sion​.

خامه در رژیم کتوژنیک همان طور که در بالا بیان شد، بعضی از مردم برای تولید کتوز به کاهش مصرف کربوهیدرات احتیاج دارند. به طور معمول 30 تا 60 دقیقه قبل از ورزش 25-50 گرم کربوهیدرات خالص (یا کمتر) می خورید. احتمالاً تا زمانی که مصرف کربوهیدرات روزانه حدود 50 گرم کاهش پیدا کند حتی اگر این روند را برای چند هفته حفظ کنید، عوارض رژیم کتوژنیک کتوز را تجربه نخواهید کرد. بر اساس تحقیقات، ورزشکاران استقامتی که رژیم غذایی 9 تا 36 ماه را دنبال کردند می توانند به حداکثر اکسیداسیون چربی (سوزش) برسند نسبت به ورزشکاران سازگار با کربوهیدرات. شما همچنین میتوانید با افزایش مصرف کربوهیدرات خود را آزمایش کنید. این یک کربوهیدرات بسیار کم و رژیم غذایی با چربی بالا است که کمتر از 10 درصد از کالری شما از کربوهیدرات است. به منظور ورزشکاران استقامتی جهت بهبود عملکرد ورزش با استفاده از رژیم کتو، یک دوره تعدیل چند ماهه توصیه می شود. Th is po st h​as been done by G SA Content​ Gen erat᠎or D​em over si᠎on!

افزایش اکسیداسیون چربی و میزان بازگشت گلیکوژن ممکن است برای ورزشکاران استقامتی مفید باشد. با این حال، عملکرد استقامتی برای گروه های رژیم غذایی کتو در مقایسه با گروه HCLF افزایش یافته است. این به این دلیل است که بدن شما نیاز به انرژی از سیستم بی هوازی برای ورزش کوتاه مدت با شدت بالا است. به این معنی که سلول های سرطانی نیاز بسیار بیشتری به گلوکز برای انرژی دارند. طولانی مدت به نظر نمی رسد فایده های چندانی داشته باشد. به نظر می رسد سطح بالای اسیدهای چرب آزاد و آمونیاک در جریان خون در طول ورزش نشان داده شده است.

سطوح بالاتر آمونیاک در جریان خون شما می تواند عملکرد مغز منفی و خستگی سیستم عصبی مرکزی را منفی کند. همچنین نشان داده شده است که رژیم غذایی LCHF بر سیستم عصبی مرکزی (CNS) تاثیر می گذارد. بر اساس تحقیقات، رژیم های کتو ممکن است به ورزشکاران کمک کنند تا وزن بدن را کنترل کنند، چربی بدن را کاهش دهند و توده عضلانی را در ورزش های حساس وزن نگه دارند. سفارش های شما به 3 طریق میتوانند ثبت و پرداخت شوند . این را سفارش دهید و هر نوع غذای پر کربوهیدرات را با سبزیجات اضافی جایگزین کنید. جای نگرانی نیست میتوانید در رستوران این گزینه را سفارش بدهید: جوجه کباب با سالاد کاهو یا کلم و سس روغن زیتون. از آنجا که یک رژیم غذایی پرچرب مغایر با باورهای عمومی در مورد تغذیه سالم است ، ممکن است با انتقاد از اینکه کودک خود را روی آن قرار داده اید روبرو شوید.

زنان مبتلا به PCOS اغلب با مقاومت به انسولین، عدم تعادل هورمون ها، خستگی، رشد موهای زائد، ناباروری و آکنه روبرو می شوند. گاهی برای تحریک ایجاد کتوز بخصوص در صرعهای شدید و نیز افراد دارای اضافهوزن، از ناشتایی قبل از شروع درمان استفاده میشود اما این روش نباید در افراد با نقصهای متابولیکی تجویز گردد. به علت کتونمی، استون موجود در بدن گاهی اوقات توسط الکل دهیدروژناز کبدی به ایزوپروپانول کاهش می یابد که می تواند نتیجه آزمایش تنفس الکل مثبت را ایجاد کند. یکی از مکانیسمهای مطرحشده افزایش استون و استواستات است. بر اساس مطالعات، کتوز ممکن است یک درمان مفید برای مدیریت انواع خاصی از سرطان باشد. التهاب: رژیم کتوژنیک به طور قابل ملاحظه ای باعث کاهش التهابات مزمن شده که با نشانه های متابولیسمی و انواع بیماری ها مرتبط است. تحقیقات نشان می دهد که افراد با رژیم کتوژنیک 2.2 برابر دیگر رژیم های کم کالری و کم چربی کاهش وزن داشته اند.

از جمله روش های موثر کنترل و درمان صرع، رژیم غذایی کتوژنیک است، رژیم غذایی کتوژنیک یک گزینه ی درمانی برای کودکان مبتلا به این بیماری است که تشنج آنها توسط داروهای ضد صرع کنترل نمی شود. آیا شواهد کافی برای حمایت از رژیم های کتو به عنوان یک روش موثر برای کاهش شیوع چاقی و کمک به ورزشکاران وجود دارد؟ وقتی از كتو به عنوان یك درمان سرطان یاد می شود، بیشتر افراد به اثر واربورگ اشاره می كنند، که در نتیجه آن سلول های سرطانی ترجیح می دهند از گلیکولیز بی هوازی (بدون اکسیژن) برای تولید انرژی استفاده كنند. این رژیم رایج ترین نوع رژیم کتوژنیک است و قانون آن ساده است: شما در هر زمان حداقل مقدار کربوهیدرات را می خورید. این اغلب به سطح گلوکز خون بالاتر تبدیل می شود و با گذشت زمان می تواند منجر به دیابت شود و خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

یبوست در رژیم کتوژنیک

به طور معمول به عنوان ” رژیم غذایی کتو ” اشاره می شود، آن را وعده داده های شدید در یک دوره کوتاه از زمان است. بنابراین، یک رژیم کتوژنیک اساساً سلول های سرطانی را “گرسنه” می کند. اجسام کتونی به راحتی از سد خونی مغز عبور میکنند و به عنوان یک سوخت بسیار کارآمد مورد استفاده قرار میگیرند. این بدان معنی است که کربوهیدرات های مصرف شده قبل از ورزش به طور موثر مورد استفاده قرار می گیرند و بدون اینکه کتوز را برای مدت طولانی مختل کنند کاملاً می سوزند. باید موارد مجاز و غیرمجاز سبک کتو رو کاملاً رعایت کنید.

در ادامه میتوانید لیستی از غذاهای مجاز و غیرمجاز در این رژیم را مشاهده کنید. در میان شرکتکنندگان در مطالعه که تمام مدت رژیم اصلاحشده اتکینز را ادامه دادند، ۳۹ درصد یا بدون تشنج شدند یا میزان تشنج آنها ۵۰ درصد کاهش یافت. تمام این سوالات پاسخ دارند که در ادامه به آنها می پردازیم. موضوع مهم این است که مصرف نوشیدنیهای شیرین علاوه بر چاق شدن عوارض دیگری نیز مثل افزایش خطر ابتلا به دیابت را دارد. مطالعات پیرامون شرکت کنندگان مبتلا به دیابت که رژیم کتوژنیک را اجرا کرده اند نشان می دهد که شرکت کنندگان شاهد کاهش چشمگیر داروهای کاهش دهنده قند و سطح گلوکز ناشتا بوده اند. رژیم های غذایی کتوژنیک یکی از محبوب ترین روند کاهش وزن سریع و چشمگیر هستند. میزان موفقیت در رژیم های غذایی LCHF مانند رژیم غذایی کتو یا اتکینز برای کاهش وزن و سایر شرایط بالینی کمک کرده است تا دامنه تحقیقات رژیم غذایی کتو را به ورزشکاران گسترش دهد.

نمونه خون نشان میدهد که چه میزان از محلول قندی توسط بدن استفاده شدهاست. در این مرکز مشاورین تغذیه با بررسی توده بدنی و اطلاعاتی که از طریق آنالیز بدن بدست می آید بهترین رژیم غذایی را برای شما تدوین خواهند کرد. هیچ رژیمی در دنیا وجود ندارد که بدون استثنا برای همه افراد مناسب باشد؛ چون افراد مختلف از نظر ویژگیهای فیزیکی، متابولیسم، سبک زندگی و وضعیت سلامتی با هم تفاوت دارند. به نظر می رسد چگونگی استفاده از رژیم غذایی کتو، چه چیزی عملکرد ورزشکاری را بهبود می بخشد . برعکس چیزی که عموم باور دارند، نیازی نیست بعد از ورزش برای بالا بردن سرعت ساختن پروتئین و عضله سازی در بدنتان، کربوهیدرات زیاد مصرف کنید.

نمونه رژیم فستینگ کتوژنیک

این باور رایج که رژیم های پرچرب باعث چاقی و چندین بیماری دیگر مانند بیماری عروق کرونر قلب، دیابت و سرطان می شود، در مطالعات اپیدمیولوژیک اخیر مشاهده نشده است. این نتیجه از آن جایی اهمیت پیدا می کند که وزن ارتباط مستقیمی با دیابت نوع 2 دارد. به عنوان مثال، دوچرخهسواران نخبه جاده ای پس از 4 هفته، با استفاده از رژیم غذایی کتو، به طور قابل توجهی کاهش قدرت حداکثر را کاهش دادند. بنابراین آنچه که در طی کتوز اتفاق می افتد، کاهش قند خون (گلوکز) شما است، بدن شما به عنوان یک منبع انرژی جایگزین از چربی استفاده می کند. به علاوه، همانطور که اشاره کردیم، با کاهش کربوهیدرات ها، بدن را از ذخایر گلوکز محروم می کنید، بنابراین بدن شما شروع به استفاده از چربی ها برای سوخت در مقابل کربوهیدرات ها و گلوکز می کند. با آشنایی با برچسب های مواد غذایی و بررسی گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر تعیین کنید که چگونه غذاهای مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

مطالعات انجام شده بر روی حیواناتی که از رژیم های غذایی پرچرب تغذیه می شدند، رابطه علتی خاصی بین چربی رژیم غذایی و چاقی نشان نداده است. کافئین. کافئین برای افزایش انرژی، کاهش چربی و بهبود عملکرد فوایدی دارد. این نوع رژیم کتوژنیک مشابه مرحله القایی رژیم اتکینز است که این نیاز به 20 تا 50 گرم کربوهیدرات خالص در روز دارد در حالی که القای اتکینز به کمتر از 20 گرم کربوهیدرات خالص در روز محدود می شود. اکثر مردم روزانه تقریباً ۳۰ گرم کربوهیدرات مصرف میکنند. SKD بهترین رژیم برای اکثریت قریب به اتفاق مردم است. این موارد دقیقا در نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد نیز اتفاق می افتد.

چای سبز در رژیم کتوژنیک

این اتفاق می افتد به دلیل عدم مصرف کربوهیدرات (در روزانه یا کمتر از 20 گرم در روز) و باعث کاهش سطح گلوکز شما می شود. بر اساس تحقیقات، مصرف روزانه پروتئین توصیه شده در رژیم های کتو باید بین 1.3 تا 2.5 گرم بر کیلوگرم باشد تا بتوانند عضله را حفظ و با سوختن چربی موثر باشند. بررسی رژیم های غذایی کتوژنیک اگر عملکرد ورزشی را با استفاده از رژیم های کم چرب و کربوهیدرات (LCHF) بهبود بخشید، مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این، همانطور که در بالا اشاره کردیم، ثابت شده است که کتو در کاهش التهاب کمک می کند، که در نتیجه به نوبه خود به کاهش التهاب مرتبط با آکنه (جوش های قرمز و متورم) نیز کمک می کند. با مطالعات محققانی که مزایای رژیم غذایی کم گلیسمی بر روی آکنه را بررسی کردند، نشان داده اند که با کاهش سطح انسولین، به نظر می رسد شکل ظاهری آکنه کاهش می یابد.

با مقاومت به انسولین، بدن شما آنطور که باید به انسولین پاسخ نمی دهد. از آنجا که در طول رژیم غذایی کتو، میزان بیشتری سدیم و کلسیم از دست می دهید، می تواند منجر به تخریب انسولین، مقاومت به انسولین، توقف رشد، کاهش میزان متابولیسم و غیره شود. برخی از رژیم های کتو، مصرف کربوهیدرات را به میزان 5 درصد کل کالری روزانه مصرف می کنند. آیا رژیم های کتونی برای ورزشکاران سودمند هستند؟ بنابراین رژیم غذایی کتوژنیک بیش از آنکه یک رژیم ساده برای کمکردن وزن و سایز باشد، نوعی سبک زندگی سالم و سودمند است که از انتخاب آن پشیمان نمیشوید!

چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم

طرفداران رژیم کتوژنیک بیان می کنند که اگر رژیم غذایی به دقت اجرا شود، سطح کتون ها در خون به سطح مضری نمی رسد (کتواسیدوز) زیرا مغز از کتون ها برای سوخت استفاده می کند و افراد سالم معمولاً انسولین کافی برای جلوگیری از آن تولید می کنند. اطمینان از مصرف کافی مایعات و الکترولیت ها می تواند به مقابله با برخی از این علائم کمک کند. هنگامی که رژیم کتوژنیک با محدودیت کالری ترکیب شود، بدن به طور موثر برای سلول های سرطانی غیر قابل مهار خواهد بود. برعکس، رژیم های غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب مانند رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن مفید هستند. شایع ترین و جزئی ترین عوارض جانبی کوتاه مدت رژیم کتوژنیک شامل مجموعه ای از علائم مانند حالت تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، سرگیجه، بی خوابی، مشکل در تحمل ورزش و یبوست است که گاهی اوقات به عنوان آنفولانزای کتو شناخته می شود.

این عارضه جانبی شایع معمولاً پس از گذشت سه تا چهار هفته از بین میرود. تعداد انگشت شماری از مطالعات انجام شده است که رابطه بین رژیم کتوژنیک و میگرن را بررسی کرده است. در رژیم کتو متابولیسم یا سوخت و ساز سلولی را بدون آن که اذیت شوید به صورت انعطاف پذیری در می آورید تا چربی های انباشته شده بدن به سرعت از بین برود. مطالعات بیشتر نشان می دهد که ژیمناست های نخبه نر با استفاده از رژیم کتو حفظ حداکثر قدرت و به طور قابل توجهی کاهش وزن بدن و چربی. شام: استیک با پنیر پارمسان، بروکلی و سالاد. پنیر کلبی جک: نوعی پنیر نیمه سخت که از طریق فرآیند کشک به دست می آید. در این رژیم، توده های چربی بدن کمتر شده و به عضلات بدن شما اضافه می شود. چربی های سالم: روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آووکادو، روغن کنجد و کره نارگیل.

بدنسازی و رژیم کتوژنیک

نظریه رژیم غذایی کتو نشان می دهد اگر شما مصرف کربوهیدرات ها را ندهید، بدن شما چربی را سوزاند و چربی را از دست می دهد. مدت زمانی که طول می کشد تا بدن فرد به کتوز(Ketosis) ( سوزاندن چربی در بدن ) برسد در افراد مختلف متفاوت است و به بدن هر فرد بستگی دارد. بدن کتون ها مواد شیمیایی تولید شده در طول متابولیسم چربی ها است و بدن در طول دوره های ناشتا و کمبود کربوهیدرات به عنوان انرژی استفاده می کند. ظاهرا، چند ماه برای یک ورزشکار برای سازگاری با رژیم های LCHF یا کتو برای تغییرات متابولیک مثبت و گلیکوژن عضلانی لازم است.

رژیم کتوژنیک و سنگ کلیه دکتر روشن ضمیر

شما می توانید با کشیدن انگشت و استفاده از سیستم مناسب، این امتحانات را در خانه انجام دهید. از طرف دیگر، بعضی از غذا فروشیهای بیرون بر، دارای غذاهای سازگار با رژیم کتو هستند که راهی سریع و آسان برای لذت بردن از وعده غذایی کتو در خانه است. تحقیقات دیگر نشان می دهد که رژیم های کتویی بعید به نفع ورزش با شدت بالا هستند. از آنجا که مطالعات محدود در مورد خستگی مرکزی و رژیم های کتو وجود دارد، توصیه های بیشتر برای افزایش دانش ما در این زمینه توصیه می شود. بیماری قلبی. رژیم کتوژنیک به بهبود عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک میکند.

سموم در حالی که خواب هستید خارج شده، عضلات شل شده، بدن آبرسانی شده، هضم غذا بهتر شده و چربی بدن می سوزد. پایه و اساس طراحی رژیم کتو، دریافت مقادیر کمتر کربوهیدرات و افزایش چربی سالم دریافتی بدن است. این تعجب آور است که دهه تحقیقات تغذیه ورزشی از رژیم های غذایی با کربوهیدرات کم چربی (HCLF) برای ورزشکاران برای عملکرد در سطوح مطلوب حمایت کرده است. برعکس، یک مطالعه مشابه در مورد ورزشکاران با استفاده از یک رژیم غذایی LCHF به مدت سه هفته، کاهش توده عضلانی و کاهش عملکرد بی هوازی را نشان داد. در یک مطالعه در مورد نوروبلاستوما، سرطانی که معمولاً کودکان را مبتلا می کند، رژیم کتوژنیک رشد تومور و بقای طولانی مدت افراد مورد مطالعه را به طور قابل توجهی کاهش داد. علاوه بر نوروبلاستوما، قوی ترین دلیل اثبات سرکوب تومور در رژیم کتوژنیک در مورد گلیوبلاستوما (تومور مغزی)، پروستات، روده بزرگ، لوزالمعده و سرطان ریه گزارش شده است. Con᠎te᠎nt has  been c re at᠎ed by GSA ​Co​nten t ᠎Ge᠎ne rato​r ᠎DEMO​.

اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه در رژیم غذایی ممکن است از تحریک بیش از حد سلول های مغزی جلوگیری کند. رژیم کتوژنیک رژیمی است که سرشار از چربی و با کربوهیدرات کم است که شباهت هایی با رژیم اتکینز و رژیم های کم کربوهیدرات دارد. به نظر می رسد جذب اسید آمینه مغزی (پروتئین) و توانایی مغز شما برای برقراری ارتباط با عضلات شما کاهش می یابد. وی اضافه کرد: دلایل مختلفی همچون ضربه به سر، وراثت، تومورهای مغزی، آبسههای مغزی و خونریزی مغزی میتواند سبب بروز این بیماری شود. صرع: تحقیقات نشان میدهند رژیم کتوژنیک میتواند بروز تشنج در کودکان مبتلا به صرع را بهطور چشمگیری کاهش بدهد. مرکز فیت بادی با داشتن تجهیزات لازم برای آنالیز دقیق بدن این امکان را فراهم کرده تا با شناخت و آگاهی بیشتری رژیم منحصر به فرد خود را دریافت کنید. با این حال، تردید در مورد کاهش احتمالی پروتئین قابل درک است.

دو عدد تخم مرغ حاوی صفر کربوهیدرات و 12 گرم پروتئین است. اگر محصولی حاوی شکر است، از مصرف آن خودداری کنید. چربی به طور کلی برای شما مفید است، با این حال، اگر آن را بعد از ورزش بخورید، ممکن است جذب مواد مغذی را به تعویق بیندازد و باعث ریکاوری عضلات شود. تحقیقات خاصی در مورد رژیم کتوژنیک و بروز آکنه هنوز منتشر نشده است، اما مطالعاتی انجام شده است که رژیم کتوژنیک را در رابطه با تعادل هورمونی، به ویژه PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) بررسی کرده اند. رژیم کتو برای چندین دهه همراه با دیگر درمان های پزشکی برای درمان صرع، به ویژه در کودکان استفاده می شود. علاوه بر این، 95.2٪ از گروه کتوژنیک همچنین قادر به توقف و یا کاهش داروهای دیابتی بودند، در مقایسه با 62% در گروه کربوهیدرات بالا.رژیم کتوژنیک و درمان بیماری ها:رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار برای درمان بیماری های عصبی مانند صرع عاملی موثر است.