استدلال درباره رژیم کتوژنیک کیا گرفتن دکتر روشن ضمیر

انجام دادن این ورزش ها میتونه در نهایت به تاثیر بهتر رژیم کتوژنیک شما ختم بشه. رژیمهای کتوژنیک، که هم میزان ترشح انسولین و هم مقدار مورد نیاز انسولین را کاهش میدهد، ممکن است به همراه سایر تغییرات در سبک زندگی، مانند ورزش و کاهش وزن، به درمان این بیماری کمک کند. در مورد استرس و تاثیری که روی جلوگیری از ورود به حالت کتوزیس میزاره هم توی مورد قبلی توضیح داده شد. اولین اصل برای وارد شدن به حالت کتوزیس این هست که بدن هیچ منبع انرژی جز چربی ها نداشته باشه. وقتی روزانه کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف میکنید، بدن شما از قند خون استفاده میکند و به سرعت قند خون پایین میآید. حتما برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کالری و کربوهیدرات آزاد است و حاوی شیرینی نیست که کودک شما حساس است. چندین آزمایش خون نیز در هر ویزیت بررسی میشود تا عوارضی را که علائم یا نشانههای واضحی ندارند نشان دهد.

یافته ها : مستندات علمی و معتبر نشان می دهد که این رژیم، حملات تشنجی را در کودکان کم توان ذهنی مبتلا به صرع مقاوم به دارو کاهش می دهد. دانش بشر از نحوهٔ ایجاد و شکلگیری صرع (اپیلپتوژنز) ناقص است. نقص دانش پزشکی در این زمینه، مشابه به فقدان دانش انسان دربارهٔ نحوهٔ کارکرد داروهای ضد صرع است. بااینکه رژیم کتوژنیک محدودکننده بوده و نیازمند تلاش مستمر است، اما صرع را در 10-15% کودکانی که صرع آنها از طرق دیگر قابل کنترل نیست، کاملاً کنترل میکند. رژیم اصلاح شده اتکینز شکل کمتر محدود کننده رژیم کتوژنیک می باشد. در چنین مواردی ممکن است مقدار مشخصی از قند به شکل آب سیب یا Pedialyte® بدون آب، یا حتی مایعات داخل وریدی (بدون قند) لازم باشد. ما همچنین مقدار کمی از گوشت فرآوری شده از قبیل بیکن، هات داگ و گوشت گاو استفاده کرده ایم. اگر برنامههای غذای کتو برای 85 درصد گوشت چرخ کرده گاو تنظیم شدهاند و خانوادهتان از 90 درصد گوشت راسته و یا قطعه شده استفاده میکنند، دستورالعملهای خود را با توجه به نوع گوشت مصرفی خانواده تغییر دهید.

نمونه رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی دکتر روشن ضمیر

پس از شش ماه، محققان انستیتوی علوم پزشکی هند دریافتند که ۲۶ درصد از افرادی که دارو به همراه رژیم غذایی اصلاح شده آتکینز دریافت کردند، بیش از ۵۰ درصد کاهش تشنج را در مقایسه با تنها ۳ درصد از افرادی که فقط دارو درمانی داشتند، تجربه کردند. براساس یک مطالعه جدید، پیروی از رژیم غذایی اصلاح شده آتکینز مملو از چربی و مقادیر کم کربوهیدرات در کنار مصرف دارو ممکن است باعث کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع مقاوم به درمان شود. به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، رژیم غذایی اصلاح شده آتکینز ترکیبی از رژیم غذایی آتکینز و رژیم کتوژنیک است که شامل مواد غذایی مانند محصولات سویا، خامه، کره و روغن، سبزیجات سبز برگ و پروتئین حیوانی از جمله تخم مرغ، مرغ، ماهی و بیکن است. در یک مطالعه تاثیرات رژیمهای غذایی کتوژنیک بر کیفیت زندگی، یادگیری، حافظه، و رفتار در کودکان گزارش شد.

رژیم کتوژنیک نی نی سایت ۱۴۰۱

هدف این مرور بررسی تاثیر رژیمهای غذایی کتوژنیک بر کنترل تشنج، یادگیری و حافظه، و رفتار بود. این مطالعه همچنین کیفیت زندگی، رفتار و عوارض جانبی را در پایان شش ماه، مورد بررسی قرار داد. یکی دیگر از عوارض جانبی این رژیم “آنفولانزای کتو” است که ممکن است موجب سردرد، ضعف، تحریک پذیری، بوی بد دهان و خستگی شود. علل های بسیاری وجود دارد که باعث برتری رژیم کتوژنیک بر دیگر رژیم های کم چربی می شود، یکی از این علت ها افزایش پروتئین دریافتی است که فواید بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. هر دو رژیم اخیر، در بسیاری از مراکزی که ارائهدهندهٔ برنامههای رژیمی کلاسیک کتوژنیک هستند، عرضه میشود و در برخی مراکز، رژیم اصلی و عمدهٔ ارائهشونده به نوجوانان مبتلاست. در برخی از کشورها، یافتن داروها و مکملهای عاری از قند، ترازوهای دقیق الکترونیک، یا تهیهٔ روغنهای MCT (بهلحاظ اقتصادی) دشوار است. برای یافتن کارآزماییهای بالینی با محوریت بزرگسالان یا کودکان مبتلا به صرع، که در آنها رژیم غذایی کتوژنیک با سایر درمانها مقایسه شد، بانکهای اطلاعاتی پزشکی را جستوجو کردیم.

نظارت پزشکی به ویژه برای نوزادان و سایر کودکان بسیار مهم است. رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند.از آنجایی که میلیون ها نفر قبلا تجربه اش کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. این رژیم قند خون و سطح انسولین خون فرد را کاهش داده و متابولیسم بدن را از کربو هیدرات به سمت چربی و کتون ها هدایت می کند. عدم ادامه رژیم غذایی بستگی به فرد داشته و از 1 تا 3 سال پس از شروع دوره درمان متغیر است. شروع بدون روزهداری: این روش نیز بهاندازه روش اول مؤثر است. افزایش کلسترول و تری گلیسیرید، بخصوص در ۶ ماه اول شروع درمان ممکن است، رخ دهد.

در بعضی از مراکز حتی از رژیم کتوژنیک بهعنوان درمان خط اول در اسپاسم شیرخواران، استفاده میشود. MRS مغز بیماران صرعی که پاسخ مناسبی به رژیم کتـوژنیک دادهاند، افزایش سطح استون مشخص شده است. بررسیهایی که بر روي مدلهای حیوانی انجام شده مشخص نموده که مکانیسم آن از مکانیسم داروهاي ضد تشنج متفاوت است. کاپریک اسید نیز که جزء اسیدهاي چرب میباشد، در مطالعات حیوانی اثرات ضد تشنجی از خود نشان داده است. بسیاری از تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند حملات صرعی را کم کند، مخصوصا در کسانی که با دارو، صرعشان کنترل نمی شود. غذاهای شیرین: نوشابه، آبمیوه، اسموتی، کیک، بستنی، آب نبات و غیره- غلات یا نشاسته: محصولاتی که حاوی گندم هستند، برنج، پاستا، غله و غیره- میوه: همه میوه ها، به جز بخش کمی از میوه های توت مثل: توت فرنگی- دانه یا حبوبات: نخود سبز، لوبیا قرمز و غیره- ریشه سبزیجات: سیب زمینی ها، سیب زمینی های شیرین، هویج، شلغم و غیره- سس ها: این ها اغلب شامل شکر یا چربی ناسالم است.- چربی ناسالم: مصرف سبزی روغنی کنسرو شده، مایونز و غیره را کاهش دهید.- الکل: بسیاری از مشروبات الکلی به دلیل داشتن محتویات کربوهیدرات و کتون می تواند شما را چاق کند.

رژیم کتوژنیک و عضله سازی

برای دسترسی سریع تر به بخش مورد نظر، روی لینک اون قسمت کلیک کنید. معرفی آن در بخش مغز و اعصاب مدرن، برای استفاده در درمان صرع، معمولاً به دکتر ساموئل لیوینگستون در بالتیمور نسبت داده میشود ، حتی دکتر لیوینگستون در تحقیقات خود که در سال 1963 منتشر شد ، “زندگی با حملات صرع” اشاره به روزه داری برای درمان تشنج را از کتاب مقدس توصیف میکند. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. شما متوجه خواهید شد که هر دستور غذا حاوی فضاهای خالی در کنار مقدار گرم برای هر عنصر است. داشتن یک برنامه خواب مناسب در کنار یک نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری ، میتونه در نهایت به بهتر شدن کیفیت خوابتون هم کمک بکنه. رژیم کتوژنیک بسیار محدود کننده است و برای دستیابی به حداکثر فواید باید به شدت از آن پیروی کرد، بنابراین ممکن است به عنوان یک رژیم غذایی کوتاه مدت مناسب تر باشد.

این یک رژیم غذایی بسیار سخت است و یادگیری چگونگی تهیه وعده های غذایی متناسب با فرمول زمان بر است. مطابق فرمول او، پروتئین مصرفی میبایست ۱ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کودکان به همراهِ ۱۰ تا ۱۵ گرم کربوهیدرات در روز باشد و مابقی کالری مورد نیاز از چربی بدست آید. رژیم کتوژنیک یک تغییر اساسی در متابولیسم بدن ایجاد می نماید به گونه ایی که بدن و مغز برای سوخت و ساز از اجسام کتونی به عنوان جایگزین گلوکز استفاده می نمایند. این اجسام کتونی به مغز رفته و جایگزین گلوکز میشود. اجسام کتونی بیشتری در هر واحد غذایی یکسان ایجاد میکنند. مطالعه دیگری روی ۳۴ فرد مسن نشان داد که کسانی که به مدت ۸ هفته از رژیم کتوژنیک پیروی میکردند، تقریبا پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم غذایی کمچرب پیروی می کردند، چربی بدن خود را از دست دادند.

رژیم کتوژنیک نمونه

مطالعات اخیر نشان داده است که این ماده فعالیت تشنجی را کاهش می دهد. تحقيقات علمي نشان داده اند كه شيوه زندگي سالم، دوري از استرس و تنش هاي عصبي، خواب كافي، عدم مصرف نوشيدني هاي الكلي، محدود كردن مصرف نوشيدني هاي كافئين دار (قهوه، كولا و چاي) و داشتن عادات صحيح غذايي در كاهش دفعات حمله ها نقش بسزايي دارند. با این حال، یک مطالعه تاثیرات مشابهی را بر کنترل تشنج با رژیم غذایی اصلاح شده اتكینز که بهتر تحمل میشود و با رژیم غذایی کتوژنیک محدودتر نشان داد، و تأکید کرد که انجام تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است. Th᠎is has been g​enerated wi th t​he help of G SA C onte​nt G᠎enerat or D emoversion !

زمینه و هدف: به نظر می رسد در جریان تشنج، مسیرهای التهابی برانگیخته شده، در بافت تشنجی مزمن باقی می ماند و می تواند حتی به حمله ای دیگر منجر شود. کتلت شیرازی یکی از معروف ترین غذاهای شیرازی است که به دلیل محبوبیت زیادی که دارد مانند غذاهایی مثل فلافل در دکه های خیابانی به فروش می رسد. نکته دیگه این هست که اگر به درستی اصول رعایت نشه، امکان این که بدن شما مواد مغذی ضروری مثل پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فیبر رو که معمولا در کل غلات، سبزیجات و میوهها یافت میشه رو از دست بده، بسیار زیاده. رژیم های غذایی ضد تشنج برای همه افراد موثر نبوده و ممکن است بسیار محدود کننده نیز باشند. اگرچه نرخ گزارش شده عدم وقوع تشنج در اغلب مطالعات نسبتا متوسط است، در یک مطالعه بیش از نیمی از کودکانی که از رژیم غذایی کتوژنیک کلاسیک پیروی کردند، دچار تشنج نشدند.

در مطالعه دیگری گزارش شد 85% از کودکانی كه رژیم غذایی کتوژنیک کلاسیک دریافت کردند، در مقایسه با فقط حدود نیمی از کودکانی كه رژیم اصلاح شده اتكینز گرفتند، با کاهش قابل توجهی در تعداد تشنجها روبهرو شدند. به گزارش تکناک، نویسنده این مطالعه دکتر مانجاری تریپاتی، از موسسه علوم پزشکی هند در دهلی نو گفت: برای افراد مبتلا به صرع مقاوم به دارو، یا کسانی که نتوانستهاند درمان مؤثری برای کاهش تشنج خود پیدا کنند، دلگرمکننده است که ببینند تغییراتی در سبک زندگی وجود دارد که میتواند با درمان دارویی استاندارد ترکیب شود تا تعداد تشنجها کاهش یابد و حال بیمار رو به بهبودی برود. دکتر مرجان اسداللهی در سیزدهمین کنگره بین المللی صرع در مورد تغذیه مبتلایان به صرع اظهار کرد: از طریق رژیم کتوژنیک میتوان تا حدودی بیماری صرع را کنترل کرد زیرا این نوع رژیم با افزایش میزان چربی در غذا و کاهش کربوهیدرات باعث تولید ماده کتون در بدن شده و به کنترل تشنج ها کمک می کند.

رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی نی نی سایت

آنها می توانند اطمینان حاصل کنند که رژیم غذایی اثرات بی خطر داشته و بدن فرد واقعاً به حالت کتوز می رود. همانطور که گفته شد رژیم کتو دارای محدودیت شدید کربوهیدرات و محدودیت نسبی پروتیین است و بیشتر انرژی مورد نیاز فرد از طریق چربی ها تامین میشود. برای غذا خوردن در بیرون از منزل به سراغ غذاهای حاوی گوشت، تخم مرغ یا ماهی های پرچرب بروید و به جای مصرف کربو هیدرات ها از سبزیجات بیشتر استفاده کرده و به عنوان دسر پنیر میل کنید. مقادیر بیشتری از غذاهای غیر کتوژنیک مانند میوه و سبزیها و مقادیر کمی نان و غذاهای نشاستهای دیگر در این رژیم غذایی مجازند، چراکه کتوز ناشی از MCT بهآسانی و با درصد کمتری از چربی در رژیم غذایی قابل دستیابی است. تیم تحقیق در این مطالعه موش های را که با یک رژیم غذایی استاندارد حاوی ۷۰ درصد کربوهیدرات تغذیه کرده بودند بررسی کردند.

رژیم کتوژنیک و تخمدان پلی کیستیک

کربوهیدرات در آغاز محدود به ۱۰ گرم در روز در کودکان و ۲۰ گرم در روز در بالغین است و بر حسب میزان کنترل تشنجها، تحملپذیری بیمار و محدودیتهای دیگر، ظرف یکماه تا ۲۰ تا ۳۰ گرم در روز افزایش داده میشود. این رژیم با مصرف زیاد چربی و کاهش مصرف پروتئین مکانیز بدن را به سمت چربی سوزی می برد به شکلی که کتوژنیک به بدن اجازه می دهد تا بسیاری از خواص درمانی روزه داری را در حین خوردن غذا تجربه کند. علت اصلی به جود آمدن رژیم کتو برای درمان صرع بود، در گذشته به دلیل نبود داروهای ضد تشنج از رژیم های کتو برای درمان صرع استفاده میشد، اما امروزه با وجود داروهای ضد تشنج در صرع میتوان بسیاری از بیماران را درمان کرد.

بر طبق نتیجه بعضی از این مطالعات رژیم کتوژنیک می تواند برای بیماری هایی مثل دیابت، سرطان، آلزایمر و صرع مفید باشد. رژیم آنلاینی را طراحی کردهام که افراد بتوانند در طول دوره با شخص خود من بطور دائم در ارتباط باشند و علاوه بر رژیمهای معمول رژیمهای تخصصی مثل کتوژنیک نیز ارائه دهم. با این حال از بین انواع رژیم هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، تنها بر روی رژیم استاندارد و رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین مطالعات بسیاری صورت گرفته است. رژیم غذایی کتوژنیک رژیمی سرشار از چربی با کربو هیدرات کم است که فواید بسیاری به همراه دارد. آنها به طور تصادفی برای دریافت دارو درمانی استاندارد به تنهایی یا به همراه رژیم غذایی اصلاح شده اتکینز به مدت شش ماه تقسیم شدند و مورد بررسی قرار گرفتند. انواع مختلفی از رژیم کتوژنیک وجود دارد که کتوژنیک استاندارد بیش از دیگر موارد رژیم های غذایی مورد تحقیق قرار گرفته و توصیه شده است.

در نتیجه برای ورزشکاران هم توصیه به گرفتن رژیم کتو نمیشود. وزن و قد باید پایش شوند؛ زیرا سرعت زیاد در وزن گیری میتواند کتوز و اثربخشی رژیم غذایی را کاهش دهد. شواهد نشان میدهد که KD میتواند در کودکان مبتلا به صرع مقاوم به دارو اثربخشی داشته باشد، با این حال، شواهد برای استفاده از KD در بزرگسالان همچنان نامشخص است. والدین تشویق میشوند که پیش از هرگونه قضاوت دربارهٔ اثربخشی این رژیم غذایی، دستکم بهمدت ۳ ماه به آن پایبند مانده و آن را ادامه دهند. یکی از مواردی که تیم وب سایت زیبیتو همیشه کاربرانش رو به اون تشویق میکنه، مطالعه کردن هستش. آب همیشه بهترین گزینه برای هیدراتاسیون است، اما اگر کودک شما آب ساده را دوست ندارد، گزینههای دیگر برای ملاقات نیازهای مایع وجود دارد. این کار باعث میشود شما ترازو را جابه جا نکنید زیرا این کار باعث آسیب رسیدن به ترازو میشود و در آخر اینکه، همیشه درون ترازوی خود باطری قرار دهید حتی اگر عادت به استفاده از آداپتور دارید.

رژیم کتوژنیک آن قدر سیر کننده است که شما می توانید بدون محاسبه ی کالری یا دنبال کردن اینکه چه غذایی می خورید وزن کم کنید.- رژیم کتوژنیک می تواند به شما کمک کند تا چربی اضافی را که کاملا با دیابت نوع 2 مرتبط است کم کنید.رژیم کتوژنیک معمولا برای درمان بیماری های اعصاب مانند صرع به کار می رود و باعث کاهش چشمگیری در میزان حملات صرع کودکان می شود.- در حال حاضر این رژیم برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش رشد تومورهای سرطانی استفاده می شود.- این رژیم ممکن است علائم آلزایمر را کاهش دهد و یا پیشرفت بیماری را کند نماید.رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطوح انسولین که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشند، کمک کند.رژیم کتوژنیک می تواند صدمه مغزی را کاهش دهد و بعد از آسیب مغزی به بهتر شدن آن کمک کند.

طبق مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی Neurology ، ترکیبی از رژیم غذایی اصلاح شده غنی از چربی و کم کربوهیدرات به همراه داروهای مربوطه، ممکن است دفعات تشنج را در افراد مبتلا به صرع که درمان آن بسیار سخت و طاقت فرسا است، کاهش دهد. در سال 1964، رابرت کامرون یک جزوه 1 دلاری به نام “رژیم غذایی مرد مشروب خوار” منتشر کرد که بر اساس مصرف گوشت، چربی و مقادیر فراوان الکل بود که تنها در دو سال 2.4 میلیون نسخه از آن به 13 زبان ترجمه شد. این برنامه بیشتر بر اساس غذاهای خارجی و طبق اصولی آورده شده که در منابع ( وب سایت ها و کتاب ها ) انگلیسی زبان وجود داره. سطح آموزش والدین و میزان تعهد آنان به اجرای صحیح رژیم بیشتر از آنانی است که فقط دارو مصرف میکنند. بله. با این حال مهم ترین کاری که در رژیم کتوژنیک باید انجام دهید کاهش مصرف کربو هیدرات است.

رژیم کتوژنیک و تیروئید بله میتوان روزانه 5-4 عدد قند ساخارین برای شیرین کردن چای صبحانه، شربت و غیره استفاده کرد. بهلحاظ نظری، هیچگونه محدودیت جغرافیایی در استفاده از رژیم کتوژنیک وجود ندارد و این رژیم، ارزانتر از داروهای ضد صرع است. رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم غذایی دارای چربی بالا، کربوهیدرات پایین و پروتئین کنترل شده است که از دهه ی ۱۹۲۰ برای درمان صرع مورد استفاده قرار گرفته است. مصرف سبزیجات و میوه ها در رژیم کتو باید محدود باشد زیرا کربوهیدرات این مواد هم در رژیم غذایی محاسبه میشوند و میزان کربوهیدرات نباید از میزان معینی بیشتر باشد. نوزادان کمتر از یکسال را باید بیشتر و زودتر ویزیت کرد و نخستین ویزیت باید ظرف ۲ تا ۴ هفته از آغاز رژیم باشد. نوریپور یادآور شد که کتونها ممکن است با مهار بعضی انتقال دهندههای مغزی باعث بهبود علایم بیماری و حفظ سلولهای مغزی از آسیب شده و از نقایص بیشتر پیشگیری کنند.

در بعضی موارد نیز استفاده از رژیم کتوژنیک ممنوع میباشد مانند نقایص اکسیداسیون اسیدهاي چرب، کمبود پیرووات کربوکسیلاز، کمبود اولیه کارنیتین، پورفیري و بسیاري از بیماریهای میتوکندریال. در کمبود گلوکز ترانسپورتر ۱ و کمبود پیرووات دهیدروژناز، رژیم کتوژنیک درمان انتخابی است. سندرم کمبود ناقل گلوکز نوع 1 و نقص پیرووات دهیدروژناز (نوعی آنزیم) دو اختلال ارثی میباشند که عموماً همراه با صرع بوده و با رژیم کتوژنیک قابل درمان هستند. از طرف دیگر، فنوفیبرات، که کاربرد بالینی در درمان صرع ندارد، خواص ضد صرعی در موشهای بالغ از خود نشان دادهاست که قابل مقایسه با رژیم کتوژنیک است. آزمایشهای بالینی معمولاً هیچ اختلال آناتومیکی نشان نمی هند و علت تشنج میتواند ناشناخته بماند. صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. فلوشیب صرع گفت: همه انواع داروهای ضد تشنج برای زنان باردار مبتلا به صرع مناسب نیستتد. رژیم کتو برای چه کسانی مناسب است؟

این رژیم غذایی برای وزشکاران حرفه ای یا کسانی که به دنبال افزایش وزن و ساختن عضلات هستند چندان مناسب نیست.- همچنین برای افراد مبتلا به دیابت نوع یک، فشار خون بالا و مادران شیرده مناسب نیست. صرع نوعی اختلال مزمن مغزی می باشد که حدود 1 درصد از جمعیت کل جهان مبتلا به آن هستند. طبق مطالعات انجام شده، دركودكاني كه از اين رژيم استفاده مي كنند، تعداد حملات صرع تا 50 درصد كاهش يافته و يا كاملا از بين رفته است. بهترین نتیجه از رژیم اتکینز زمانی حاصل میشود که از محدودیت ۱۰ گرم کربوهیدرات در روز آغاز وسپس آن را به تدریج به ۲۰ گرم افزایش دهیم تا بهترین نتیجه کتوز حاصل شود. سبزیجات غیر نشاسته ای مقدار کمی کالری و کربوهیدرات دارند، اما در مقابل سرشار از مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین هایی نظیر ویتامین C می باشند. این کارشناسارشد تغذیه بالینی خاطرنشان کرد: این رژیم غذایی، حاوی نسبت بالایی از چربی و میزان کمی قند و ترکیبات دارای نشاسته است و متخصص تغذیه آن را طراحی و تجویز میکند.

آیا رژیم کتوژنیک خوب است

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد لطفا از صفحه ما بخواهید.