غذاهای بد که برای کاهش وزن مفید هستند


برنج

سیب زمینیها

سیب زمینیها
سیب زمینیها

نمره سیب زمینی فقط در بالای شاخص سیری قرار دارد. اما نحوه پخت سیب زمینی نیز مهم است – روش پخته باعث می شود مدت طولانی تری احساس سیری کنید. اما آشپزی با یک غذای سالم مانند کلم بروکلی بو داده یکی دیگر از گزینه های خوشمزه است. سیب زمینی فاقد گلوتن است ، پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد و منابع خوبی از ویتامین B6 و ویتامین C است.

ماکارونی

ماکارونی
ماکارونی

مطالعات انجام شده بر روی افرادی که رژیم غذایی کم گلیسمی دارند (غذاهایی که باعث افزایش قند خون در مدت زمان طولانی می شوند) نشان می دهند که مقادیر متوسط ​​پاستا مضر نیست. در حقیقت ، شرکت کنندگان می توانند هنگام خوردن ماکارونی وزن خود را کاهش دهند. بیشتر ماکارونی سبوس دار بخورید. هرچه ماکارونی بیشتری استنشاق کنید ، قند خون شما افزایش می یابد.

مغز

مغز
مغز

آجیل ها می توانند چربی و کالری بالایی داشته باشند ، اما برای کاهش وزن لازم نیست آنها را رها کنید. در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد زنانی که یک وعده آجیل دو یا بیشتر در هفته مصرف می کنند ، حدود 25 درصد کمتر چاق هستند و وزن کمتری نسبت به کسانی که از آجیل اجتناب می کنند ، دارند.

پنیر

پنیر
پنیر

یک مطالعه نشان می دهد که گنجاندن محصولات لبنی کم چرب و پرچرب در رژیم های کم چرب می تواند به کاهش وزن و حفظ سلامت استخوان ها کمک کند.

قهوه

قهوه
قهوه

یک فنجان قهوه در روز به تنهایی مانع کاهش وزن نمی شود. در واقع ، محققان فکر می کنند که کافئین موجود در قهوه می تواند اشتهای کمتری ایجاد کرده و کالری بیشتری بسوزاند. اما افزودن شکر و خامه به قهوه می تواند فواید قهوه را کاهش دهد. حتی می توانید با گذشت زمان وزن خود را افزایش دهید.

برنج

برنج
برنج

رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، مانند برنج قهوه ای ، در واقع می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. علاوه بر فیبر ، که به شما احساس سیری می دهد ، ویتامین B1 و B6 ، منیزیم ، سلنیوم ، فسفر و منگنز نیز دریافت خواهید کرد. و در حالی که برنج سفید این مزایا را ندارد ، با مصرف مقدار معقول و محدود ، می توانید بدون نگرانی در مورد افزایش وزن از آن لذت ببرید.

شکلات

شکلات
شکلات

نکته مهم این است که شکلات را به مقدار کم و تلخ مصرف کنید. شکلات تلخ مملو از آنتی اکسیدان است و مطالعات نشان می دهد که به انسولین در بدن کمک می کند در حالی که احساس گرسنگی را کنترل می کند. این باعث می شود یک دسر ایده آل برای حذف یک وعده غذایی سالم باشد.

ذرت بو داده

ذرت بو داده
ذرت بو داده

پاپ کورن منبع خوبی از فیبر است و اشتهای شما را به سرعت برطرف می کند ، بنابراین احتمال زیاد پرخوری وجود ندارد ، به شرطی که با روغن و نمک کمتری آماده شده باشید.

شیر کامل

شیر کامل
شیر کامل

آیا برای کاهش وزن شیر کامل می نوشید؟ شاید عجیب به نظر برسد ، اما کارشناسان اینطور فکر می کنند. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن یک لیوان شیر کامل اغلب باعث افزایش وزن نمی شود و حتی می تواند به کاهش وزن شما نیز کمک کند. در حالی که هنوز از مکانیسم آن مطمئن نیستید ، می توانید این کار را انجام دهید زیرا مقدار زیادی شیر شما را سریع سیر می کند و از پرخوری در جاهای دیگر جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید