بهترین مکمل‌ها برای افزایش وزن


بهترین مکمل‌ها برای افزایش وزن

۱۱ نمونه از بهترین مکمل‌ها برای افزایش وزن

منظور از افزایش وزن، افزایش توده‌های چربی در بدن نیست؛ بنابراین برای داشتن وزنی سالم باید راهکارهای اصولی را در پیش بگیرید. فراموش نکنید که تنها راه داشتن وزن سالم، مصرف مواد غذایی سالم، انجام تمرینات ورزشی، کمک گرفتن از متخصصین حوزه تغذیه و مصرف مکمل افزایش وزن است. در ادامه ۱۱نمونه از بهترین قرص و مکمل‌های افزایش وزن را بررسی می‌کنیم.

۱. پروتئین

همان‌طور که می‌دانید مصرف پروتئین نقش بسیار مهمی در عضله‌سازی و افزایش وزن اصولی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که یک فرد بالغ در حدود ۱.۲ تا ۲ گرم پروتئین به‌ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود برای عضله‌سازی نیاز دارد. گاهی غذاهایی که در برنامه غذایی ما قرار دارند، نمی‌توانند مقدار موردنیاز پروتئین بدن را تأمین کنند. اینجاست که بهترین مکمل افزایش وزن به کمک ما خواهد آمد.

۲. کراتین

یکی از مکمل‌های غذایی که موجب افزایش عضله‌سازی می‌شود، کراتین است. مصرف کراتین از یک قاعده یکسان پیروی نمی‌کند. عموماً در هفته‌های ابتدایی کراتین را باید در دز بیشتری مصرف کرد و به‌مرور با تشخیص پزشک یا مشاور تغذیه کمتر می‌شود. مصرف کراتین سطح انرژی و استقامت عضلات را بالا می‌برد.

۳. گینر

افرادی که بی‌اشتها یا کم‌اشتها هستند، بهتر است که از مصرف گینر غافل نشوند. گینر یکی از بهترین مکمل‌هایی است که به این دسته افراد کمک می‌کند تا مقدار زیادی کربوهیدرات و پروتئین در اختیار بدن خود قرار دهند. مصرف گینر زمانی نتیجه ایده‌آلی را در اختیار بدن شما قرار می‌دهد که تمرینات ورزشی خود را از یاد نبرید.

۴. روغن ماهی

نمونه‌ای از یک قرص افزایش وزن روغن ماهی است که با درنظرداشتن نکات دیگری موجب بالارفتن وزنتان خواهد شد. روغن ماهی محصولی فراوری شده از ماهی چرب است که منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب غیراشباع یا امگا ۳ است.

قرص روغن ماهی زمانی باعث بالابردن وزن می‌شود که بدن شما به‌اندازه کافی از طریق مواد غذایی مصرفی‌تان، در طی روز کالری و پروتئین زیادی را دریافت کند. خوردن این قرص علاوه بر افزایش وزن برای بهبود عملکرد قلب و عروق آن، بسیار مفید است.

۵. مکمل‌های آمینواسید

آمینواسیدها از جمله عناصری هستند که بدن قابلیت ساخت آن‌ها را ندارد. به همین دلیل باید این ساختارها را از طریق مصرف مواد غذایی یا مصرف مکمل آمینواسید در اختیار بدن قرار دهید.

افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند یا ورزشکاران باید در مقایسه با دیگران مقدار بیشتری آمینواسید مصرف کنند. آمینواسیدها را نمی‌توان به صوت مداوم و مکرر استفاده کرد اما BCAA تنها آمینواسیدی است که مصرف مشخص و رایج آن خطرساز نخواهد بود.

بهترین مکمل‌ها برای افزایش وزن | متخصص تغذیه اصفهان

صفحه اینستاگرام (متخصص تغذیه اصفهان)

۶. کافئین

نمونه‌ای از مکمل‌های افزایش وزن کافئین است که به‌مرور زمان به شما کمک می‌کند تا وزن خود را بالا ببرید و حجم عضلات خود را افزایش دهید. کافئین توانایی بدن برای تولید سریع نیرو و انرژی را افزایش می‌دهد.

به همین دلیل است که به هنگام خستگی به شما توصیه می‌کنند که چای یا قهوه بنوشید. مکمل‌هایی که حاوی کافئین هستند زمانی موجب افزایش وزن می‌شوند که شما مقدار زیادی پروتئین و کالری در اختیار بدن قرار دهید و دست از فعالیت‌های ورزشی نکشید.

۷. سیترولین

اگر ورزش را برای افزایش وزن، عضله‌سازی و سلامت بدن خود در پیش گرفته‌اید، مکمل سیترولین را در برنامه خود جای دهید. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف سترولین که نوعی آمینواسید است، موجب افزایش خون‌رسانی به بافت‌های بدن شده و نهایتاً به چاقی بدن هم کمک می‌کند.

۸. بتا آلانین

بتا آلانین نوعی اسیدآمینه است که در بدن ساخته می‌شود. این اسیدآمینه به ورزشکاران کمک می‌کند تا دیرتر خسته شوند و بتواند تمرینات مقاومتی بیشتری را در پیش بگیرند. قرص افزایش وزن بتا آلانین زمانی برای شما مفید است که فعالیت‌های ورزشی‌تان را در کنار مصرف بهترین مکمل افزایش وزن قطع نکنید.

۹. بتا – هیدروکسی بتا – متیل بوتیرات (HMB)

HMB مولکولی است که نتیجه تجزیهٔ اسیدآمینهٔ لوسین در بدن است. مصرف بتا – هیدروکسی بتا – متیل بوتیرات کمک می‌کند تا ورزشکارانی که به‌قصد عضله‌سازی ورزش می‌کنند دوره ریکاوری را راحت‌تر پشت سر بگذارند و رشد عضلاتشان با سرعت بیشتری انجام شود.

۱۰. تقویت‌کننده‌های تستوسترون

تستوسترون یکی از مهم‌ترین هورمون‌هایی است که منجر به عضله‌سازی می‌شود. تقویت‌کننده‌های تستوسترون، فرایندهای آنابولیک بدن (فرایند رشد و عضله‌سازی) را تسهیل می‌کنند.

اگر شما از لاغری یا کمبود وزن رنج می‌برید ممکن است سطح هورمون تستوسترون در بدن شما پایین باشد، بنابراین مصرف این نوع مکمل‌ها، پس از مشورت با پزشک می‌تواند شما را در مسیر هموارتری برای رسیدن به وزن ایده‌آل قرار دهد.

۱۱. اسید لینولئیک کونژوگه (CLA)

اسید لینولئیک کونژوگه نوع خاصی از اسیدهای چرب است که مصرف آن در کنار دریافت کالری و پروتئین زیاد به عضله‌سازی کمک می‌کند. تحقیقات و مطالعات فراوانی در این زمینه انجام شده است و همگی بر تأثیر اسید لینولئیک کونژوگه بر عضله‌سازی اتفاق‌نظر دارند؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که تنها مصرف این مکمل موجب افزایش وزن نمی‌شود.

بهترین مکمل افزایش وزن، زمانی به شما کمک می‌کند که وضعیت جسمانی شما، ابتدا توسط یک مشاور تغذیه یا متخصص این رشته بررسی شده باشد. در کنار مصرف این مکمل‌های غذایی، تمرینات مقاومتی، جای‌دادن غذاهای پروتئینی، سبزیجات، میوه و غلات کامل در برنامه غذایی به شما کمک می‌کند تا به وزن سالم خود برسید.

 


مطالب پیشنهادی سایت (متخصص تغذیه اصفهان):

دیابت بارداری و افزایش وزن

علل افزایش وزن با مصرف کربوهیدرات





Source link