مثال رژیم کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با رژیم کم کالری چیست؟ فواید این رژیم برای بدن

[ad_1]

رژیم کتوژنیک یا کتو یک رژیم کاهش وزن سریع است و بسیاری از افراد از این رژیم برای کاهش وزن استفاده می کنند. در رژیم کتو ، بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای متابولیسم استفاده می کند. این بدان معناست که در این رژیم غذایی باید چربی مصرف کنید تا چربی بسوزد.

سوالات متداول در مورد رژیم کتوژنیک 1 - نمونه رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوژنیک ، رژیم کتو ، رژیم غذایی پرچرب ؛ این یک پروتئین متوسط ​​و کم کربوهیدرات است که برای کاهش سریع وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در رژیم کتو ، سوزاندن چربی اضافی و تجمع یافته بدن بدون گرسنگی انجام می شود.

کتو ممکن است ساده ترین رژیم غذایی نباشد ، اما اگر از دستورالعمل های رژیم غذایی خود پیروی کنید ، به زودی به هدف خود می رسید و از نتایج آن بسیار راضی خواهید بود.

رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟

روش رژیم کتوژنیک به این ترتیب کالری بیشتری از پروتئین و چربی و کربوهیدرات کمتر دریافت خواهید کرد. در رژیم کتو ، شما باید کربوهیدراتهای هضم آسان مانند قند ، نوشابه ، شیرینی و نان سفید را حذف کنید.

به طور معمول ، منبع انرژی بدن از کربوهیدرات ها (محصولات دارای قند) تامین می شود. اما در این رژیم ، بدن دارای ذخایر چربی و در صورت لزوم پروتئین است. در حقیقت ، استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت به کاهش وزن شما کمک می کند. در رژیم کتو ، رژیم غذایی مبتنی بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها (محصولات قندی ، نشاسته ، برنج ، نان و …) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است.

در رژیم کتوژنیک ، شما باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید و در نهایت انرژی شما کم شود (قند خون که بدن می تواند به سرعت مصرف کند). این معمولا 3 تا 4 روز طول می کشد. سپس بدن شما شروع به تجزیه پروتئین و چربی به انرژی می کند که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

siet 1 - نمونه رژیم کتوژنیک

تفاوت کتوژنیک با رژیم های کم کالری

طبق یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند ، 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری داشتند ، کاهش دادند. سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افرادی که رژیم کتو دارند بهبود یافته است.

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد این رژیم دارای اثرات بیشتر و بهتری نسبت به رژیم های کم چرب است. یکی از دلایل این است که در کتوژنیک می توانید به دلیل رژیم های کم چرب وزن بیشتری کاهش دهید ، حتی اگر گرسنه نیستید.

برخی از فواید این رژیم عبارتند از:
  • به کاهش سریع وزن کمک می کند ؛
  • افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان ؛
  • درمان آکنه ؛
  • مبارزه با دیابت ؛
  • درمان صرع ؛
  • رفع اختلالات سیستم عصبی ؛
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

1 z31KKC7rnDxlxiiZQwUgMQ - نمونه رژیم کتوژنیک

چگونه می توان رژیم کتوژنیک گرفت؟

چگونه کتوژنیک را شروع کنیم؟ در حالی که می توانید روشهای مختلفی را برای شروع کتو امتحان کنید ، بهترین نتایج معمولاً از پنج مرحله زیر حاصل می شود:

  • مرحله اول: توقف سریع گلوکز از غذاهای کربوهیدرات دار ، از جمله غلات ، سبزیجات نشاسته ای ، میوه ها و غیره.
  • مرحله دوم: این بدن شما را مجبور می کند تا منبع جایگزین سوخت را پیدا کند: چربی (آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی آزاد).
  • مرحله SUM: در عین حال ، در غیاب گلوکز ، بدن نیز شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون می کند.
  • مرحله 4: هنگامی که سطح کتون ها در خون به نقطه خاصی می رسد ، وارد حالت کتوز می شود.
  • مرحله 5: این وضعیت به دلیل سطح بالای کتون باعث کاهش سریع و پایدار وزن می شود تا زمانی که وزن بدن سالم و پایدار به دست آید.

توصیه هایی برای پیروی از رژیم کتوژنیک

شما سالهاست که به رژیم غذایی عادت کرده اید. رژیمی که در آن گندم و برنج بخش عمده ای از رژیم غذایی شما را تشکیل می دهند. حالا داستان فرق می کند. فرض بر این است که چربی بیشتری و کربوهیدرات کمتر از حد معمول مصرف می کند. این تغییر برای بسیاری از افراد گیج کننده است. در صورت امکان ، توصیه می کنیم قبل از شروع رژیم با متخصص مشورت کنید.

آب و نمک را به خاطر بسپارید!

هنگام شروع رژیم کتو یا سایر رژیم های کم کربوهیدرات ، حتما مقدار زیادی مایعات بنوشید. فراموش نکنید که آب همیشه بهترین گزینه شما است. همچنین ، نمک کافی مصرف کنید. مصرف نمک اولین علائم رژیم غذایی مانند سردرد و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

کتوژنیسم برای چه کسانی ممنوع است؟

رژیم کتوژنیک برای کسانی که اضافه وزن دارند ، دیابتی هستند یا بدنبال بهبود متابولیسم هستند ایده آل است. اما برای ورزشکاران حرفه ای ، کسانی که می خواهند عضله بدن خود را افزایش دهند یا می خواهند وزن خود را افزایش دهند ، رژیم غذایی مناسب نیست. این رژیم ، مانند رژیم های دیگر ، تنها در صورتی مثر است که به مدت طولانی به آن پایبند باشید.

نمونه رژیم کتوژنیک

شنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون با یک مشت بادام

شام: فیله مرغ یا گوشت با سبزیجات

یکشنبه:

صبحانه: تخم مرغ و 100٪ ژامبون

ناهار: فیله مرغ یا گوشت با سبزیجات

شام: همبرگر بدون نان با سبزیجات سرخ شده با کره

دوشنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: سالاد میگو با کمی روغن زیتون

شام: گوشت چرخ کرده سرخ شده در پیاز با سبزیجات سرخ شده در کره

سهشنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: مانند شام شب قبل ، گوشت چرخ کرده سرخ شده با پیاز و سبزیجات سرخ شده با کره

شام: ماهی قزل آلا سرخ شده با کره و سبزیجات

چهار شنبه:

صبحانه: تخم مرغ و 100٪ ژامبون

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون با یک مشت بادام

شام: کوفته قلی قلی با سبزیجات

پنج شنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: مثل شام روز قبل

شام: بره چرب با سبزیجات

جمعه:

صبحانه: تخم مرغ و 100٪ ژامبون

ناهار: استیک با سبزیجات

شام: بال مرغ کبابی یا کبابی با سبزیجات

استفاده از انواع سبزیجات در رژیم لاغری و همچنین تسهیل رژیم غذایی با پخت غذاهای مختلف با تزئینات جالب توصیه می شود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید