رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی

بپردازیم. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، در حالت کلی، اساس رژیم کتوژنیک ایجاد حالت کتوزیس، تبدیل مولکول های چربی به کتون و تبدیل کتون به انرژی (به جای مصرف گلوکز) نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد می باشد. این جدول ها اطلاعات خوبی از میزان کربوهیدرات، پروتئین، فیبر و چربی آن ماده ی غذایی را در اختیار شما قرار می دهد.- برنامه ریزی غذایی روزانه و هفتگی داشته باشید تا بتوانید رژیم خود را با دقت بیشتری پیش ببرید.- خوشبختانه در سال های اخیر دستور پخت غذاهای کتو در وبسایت ها، مجلات، کتاب ها و نرم افزارهای مختلف قرار گرفته که با استفاده از آن ها می توانید غذاهای متنوع کتویی را طبخ کنید.- اگر در رستوران غذا می خورید می توانید غذاهایی بر پایه ی گوشت و ماهی انتخاب کنید و به جای کربوهیدرات، سبزیجات سفارش دهید. البته شاید برای شما این پرسش پیش بیاید که با مصرف بسیار زیاد چربی چگونه باید وزن خود را کنترل و حتی کاهش دهید!  Th​is w as creat​ed ​by G᠎SA​ Con tent​ G᠎enerator Demov ersion᠎!

رژیم کتوژنیک مناسب چه افرادی است

Full Clone Trooper Armor Phase 1 and 2 OneSix OneSixth 12inch مصرف پروتئین بالاتر و کربوهیدرات کمتر، علاوه بر بالا بردن میزان سوخت و ساز بدن، کالری پایین تری را به بدن فرد وارد کرده و در نتیجه کاهش وزن بیشتر و سریع تری را به دنبال خواهد داشت. رژیم کتوژنیک شاید در نگاه اول یک رژیم لاغری بهنظر نرسد، چون یک رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا است! در واقع استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت، موجب کاهش وزن میشود. چون باعث انتخابهای سالمتری میشود و در کل فرد کالری کمتری دریافت میکند». ᠎Th is c ontent was g᠎enerat ed wi th GSA Content G enerat or D​emover si on!

این پدیده به تدریج در طی چند دقیقه ظاهر میشود و بهطور کلی کمتر از ۶۰ دقیقه طول میکشد. این رژیم می تواند برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند انتخاب خوبی باشد؛ به شرطی که بتوانند بعضی از شرایط خاصی که در برنامه ی غذایی آن وجود دارد را رعایت کنند. همبرگر بدون نان، املت، سالادهای حاوی تخم مرغ و آووکادو و دسرهایی شامل خامه و ماست و توت فرنگی انتخاب های بهتری هستند.

رژیم کتوژنیک و بدنسازی

Th​is c​on tent was created  wi​th the ᠎help ᠎of G SA  Con tent Gene᠎rator DEMO.

رژیم های کتوژنیک

همچنین، طبق مطالعه ای که در مجله Diabetesمنتشر شده است، مصرف نوشابه های رژیمی از جمله نوشابه های حاوی سوکرالوز ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد. بی لو، برای افرادی که می خواهند میزان کربوهیدرات مصرفی خود را به حداقل برسانند، انواع محصولات رژیمی مانند نان، شیرینی، بیسکویت و پودر های شیرین کننده را ارائه می کند. در واقع شامل ٧٠% چربی، ٢٠% پروتئین و تنها ١٠% کربوهیدرات خواهد بود.رژیم کتوژنیک دوره ای (CKD) : در این برنامه شما به صورت چرخشی روزهایی با کربوهیدرات مصرفی بالا خواهید داشت. در این نوع رژیم کتوژنیک، مقدار چربی مصرفی باید حدود ۷۰ درصد، پروتئین ۲۰ درصد و کربوهیدرات ۱۰ درصد باشند تا سوخت و ساز بدن افراد بدنساز به هم نریزد.

در رژیم کتوژنیک کربوهیدراتی که به بدن می رسد، به 5 درصد کاهش و میزان چربی مصرفی باید به مقدار چشمگیری، افزایش یابد. کتوژنیک رژیم دوره ای، مناسب ترین رژیم برای افراد ورزشکار است و در این نوع برنامه غذایی به راحتی می توانید میزان چربی دریافتی بدن را افزایش دهید. چربی، مناسب ترین بدل برای کربوهیدرات است. هفته های ابتدایی ممکن است بسیار چالش برانگیز باشد چون بدن در حال عادت کردن به کاهش کربوهیدرات است.

رژیم روزانه کتوژنیک

در حال حاضر نیز یکی از محبوب ترین و تاثیرگذار ترین رژیم های موجود در دنیا همین کتوژنیک رژیم محسوب می شود که در آن بدن به دلیل افزایش چشمگیر چربی و کاهش میزان کربوهیدرات مصرفی در حالت کتوزیس قرار می گیرد. معمولا رعایت رژیم کتوژنیک کار ساده ای نیست و نیاز به دقت بالایی برای تعیین غذاهای مصرفی وعده های مختلف دارد. نسبت درشت مغذی ها معمولا ٦٠% چربی، ٣٥% پروتئین و ٥% کربوهیدرات تعیین می شود. این فراورده های فاقد قند، جایگزین های بسیار مناسبی برای نان های سرشار از کربوهیدرات و شیرین کننده های مصنوعی هستند. اگر شما از آن دسته افراد هستید که میوه ها و سبزیجات، بخش های جدایی ناپذیر وعده های روزانه تان هستند، برای از سر گرفتن رژیم کتو، باید آن دسته از سبزیجات مانند هویج، کلم بروکلی و اسفناج که میزان کربوهیدرات آنها ناچیز است استفاده کنید تا برنامه غذایی شما به هم نریزد.

فروشگاه کتوژنیک اهواز

بالا بودن سطح تری گلیسیرید بدن در شرایطی می تواند خطرناک باشد، به همین منظور در رژیم کتوژنیک MCT، توصیه می شود که سطح مصرف تری گلیسیریدها که در موادی از قبیل روغن نارگیل و سبزیجات وجود دارد، متوسط و کنترل شده باشد. در رژیم کتوژنیک MCT، تمامی نسبت ها شبیه به رژیم نوع اول (رژیم کتوژنیک استاندارد) می باشد با این تفاوت که در رژیم نوع دوم، مصرف تری گلیسیریدها به مقدار متوسط توصیه می شود.

انواع رژیم کتوژنیک

این رژیم غذایی غیر متعارف نیاز به داشتن رژیم غذایی با چربی بالا (77٪)، پروتئین متوسط (17٪) و کربوهیدرات بسیار کم (5٪) دارد. همچنین، با کمک این رژیم غذایی بدن میتواند چربی را در کبد به کتون تبدیل کند که در تامین انرژی مورد نیاز مغز موثر است. همچنین میتواند یک پیشرفت طبیعی در رژیم کتو برای کسانی باشد که با خوردن چربی زیاد احساس سیری میکنند. • رژیم کتوژنیک میتواند بروز تشنج در کودکان مبتلا به صرع را بهطور چشمگیری کاهش بدهد. این دو عامل اساسی، می تواند بر میزان کاهش وزن افراد در بازه های زمانی متفاوت، تاثیرات چشمگیری داشته باشند. هنگامی که کودک در بیمارستان بستری است، قند خون را چندین مرتبه در طی روز، آزمایش میکنند و او را از لحاظ بروز کتوزیس علامتدار زیر نظر میگیرند (که با تجوی مقادیر اندکی از آب پرتقال قابل درمان است).

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک

متخصصان رژیم کتوژنیک، آن را در کودکانی که صرع کنترلنشده دارند و به دو یا سه درمان دارویی هم پاسخی ندادهاند، قویاً توصیه میکنند. رژیم کتوژنیک، یک رژیم جامع، بیخطر و طبیعی برای درمان صرع نیست و همانند هرگونه دارودرمانی دیگر، احتمال بروز عوارض وجود دارد. رژیم کتوژنیک را می توان یکی از موثرترین روش ها برای کاهش وزن و کاهش احتمال بروز بیماری های مختلف در بدن دانست. رژیم کتوژنیک رژیمی بر پایه کمترین میزان کربوهیدرات بوده که می تواند فواید بسیار زیادی برای بهبود سلامت بدن داشته باشد. البته افرادی که به طور حرفه ای رشته بدنسازی را دنبال می کنند، می توانند میزان کربوهیدرات مصرفی را افزایش دهند تا توانایی انجام فعالیت های بدنی بیشتر را داشته باشند، به عبارتی میزان کربوهیدراتی که این افراد در طول یک روز مصرف می کنند ۷۰ تا ۸۰ گرم می باشد. در این رژیم، میزان پروتئین مصرفی 35 درصد، میزان چربی 60 درصد و مقدار کربوهیدرات 5 درصد بشقاب غذایی فرد را تشکیل خواهد داد.

این کاهش کربوهیدرات ها بدن شما را به حالت متابولیکی به نام کتوز سوق میدهد. برخی از این عوارض علائمی هستند که در بعضی افراد با وجود سلامت کامل بدنی که دارند اما در روزهای اولیه ی این برنامه در شرایطی که بدن در حال سازگار شدن با این سبک از برنامه ی غذایی است، دیده می شوند.مشکلات گوارشی مانند اسهال، یبوست و استفراغ از جمله علائمی هستند که گاهی دیده می شود. در رژیم کتو تعدادی از موادغذایی مانند موارد زیر، غیرمجاز هستند و شاید یکی از دلایل بروز برخی عوارض رژیم کتوژنیک، عدم وجود همین موادغذایی ساده اما ضروری در برنامه غذایی باشد. حتی می توانید شیرینی های مجاز در رژیم کتوژنیک را در منزل درست کنید، تا علاوه بر رعایت رژیم خود، خوراکی های دلخواهتان را نیز نوش جان کنید.