درآمد خود را با این 5 نکات مربوط به در رژیم کتوژنیک صبحانه چی بخوریم دکتر روشن ضمیر دو برابر کنید

خامه در رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک به عنوان یک درمانِ همراه (مکمل) در کودکان و نوجوانان مبتلا به صرعمقاومبهدارو، کاربرد دارد. هیپو متابولیسم گلوکز ممکن است ناشی از اختلال عملکرد میتوکندری باشد (میتوکندری یک اندامک درون سلولی است که عملکردهای اساسی بسیاری انجام میدهد و مهمترین آنها عمل به عنوان نیروگاه سلول است). این روزها با وجود تنوع غذایی بسیار و وجود فست فودهای متنوع و وسوسه انگیز، لاغری و یا به زعم بسیاری از افراد، خوش اندامی، بسیار سخت میسر میشود. پس از آغاز رژیم، کودک بهطور منظم در کلینیکهای سرپایی توسط متخصص مغز و اعصاب و متخصص تغذیه ویزیت میشود و آزمایشهای گوناگونی انجام میشود. پس باید هوشمندانه و زیر نظر متخصصین تغذیه و مغز و اعصاب انجام شود.

غذاهای کتوژنیک ایرانی دکتر روشن ضمیر

۱۰٪ آنها پس از چند سال، همچنان رژیم را ادامه دادند. بیماران پیش از شروع رژیم به طور میانگین از ۵ داروی ضد تشنج استفاده می کردند و بیشتر آنها در شروع رژیم غذایی همچنان مصرف ۱ یا ۲ دارو ضد تشنج را ادامه می دادند. یکی از مزیتهای قالبهای سیلیکونیاین است که، چربی به داخل سیلیکون جذب نمیشود و آنها را برای پخت کوکیها یا ذخیره روغن و روغن نارگیل ایدهآل میکند. یکی دیگر مزیتهای این دستورالعملها این است که تمام آنها بدون گلوتن است. گرچه ناراحتیهای گوارشی، یکی از عوارض این رژیم بود و یکی از بیماران بههمین دلیل از مصرف آن منصرف شد، اما تهیهٔ غذاهای قابل تحمل و خوشطعم برای کودکان آسانتر بود.

رژیم های کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

از بین بردن رژیم غذایی معمولاً پس از دو سال تلاش می شود ، گرچه برخی از کودکان برای مدت طولانی تری از آن استفاده می کنند. پس از تعیین مقدار مناسب پروتئین (بسته به سن و غیره) ، رژیم غذایی است به عنوان نسبت گرم چربی به گرم پروتئین ، به علاوه گرم کربوهیدرات ساخته شده است. معمولاً با نسبت 4 به 1 شروع می شود و می توان از آنجا تنظیم دقیق کرد. • سنگ کلیه، مخصوصا در کسانی که که قبل از رژیم مبتلا به آن بوده اند. محدودیت دریافت مایعات در گذشته یکی از ویژگیهای این رژیم درمانی بود، اما چون موجب یبوست و سنگ کلیه میشد، دیگر آن را مفید نمیدانند. در حدود یک نفر از هر ۲۰ کودکی که رژیم کتوژنیک مصرف میکنند دچار سنگ کلیه خواهند شد (در مقام مقایسه، در کودکان سالم سنگ کلیه شیوعی در حدود یک در چندین هزار کودک دارد).

Th᠎is was creat᠎ed by GSA C᠎on​tent Gene​ra tor ᠎DEMO​.

رژیم اتکینز اصلاح شده یک گزینه محبوب است که به بسیاری از کسانی که رعایت رژیم کتوژنیک برای آنها دشوار است کمک می کند. آب همیشه بهترین گزینه برای هیدراتاسیون است، اما اگر کودک شما آب ساده را دوست ندارد، گزینههای دیگر برای ملاقات نیازهای مایع وجود دارد. خانواده و بیمار باید با متخصص مغز و اعصاب خود در مورد اینکه آیا رژیم کتوژنیک گزینه خوبی برای درمان است صحبت کنند. توجه به این نکته ضروری است که یک پزشک متخصص باید به کسی که از رژیم کتوژنیک استفاده می کند نظارت داشته تا به بهبود صرع کمک کند. یک نوع روغن، روغن تری گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCT) وجود دارد که مستقیماً در خون جذب میشود و نیازی به هضم ندارد. یک مولتی ویتامین بدون قند و یک مکمل کلسیم به همراه ویتامین D برای تمام بیمارانی که رژیم کتوژنیک دارند و از مقادیر زیادی از این محصولات آماده استفاده نمی کنند، توصیه میشود.

رژیم کتوژنیک شیردهی

البته افرادی که به طور حرفه ای رشته بدنسازی را دنبال می کنند، می توانند میزان کربوهیدرات مصرفی را افزایش دهند تا توانایی انجام فعالیت های بدنی بیشتر را داشته باشند، به عبارتی میزان کربوهیدراتی که این افراد در طول یک روز مصرف می کنند ۷۰ تا ۸۰ گرم می باشد. این رژیم اصول کلی رژیم اتکینز را دنبال می کند با این تفاوت که محدودیت کربوهیدرات در آن کمتر بوده و درصد چربی برنامه غذایی بیشتر از رژیم اتکینز است. رژیم کتو برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند، دیابت دارند یا به دنبال راهی برای بهبود وضعیت متابولیسمی خود هستند فوق العاده خواهد بود. اجسام کتونی، نسبت به گلوکز، سوختِ کارآمد و مؤثرتری هستند. ↑ اگناگ کتوژنیک در جریان مرحلهٔ القاء (آغازین) این رژیم استفاده میشود و یک نوشیدنی با نسبت کتوژنیک خاص است. برخی اطلاعات (از یکی از مراکز درمانی با ۷۶ کودک تا ۲۰۰۹ میلادی) نشان میدهد که عوارض جانبی این رژیم کمتر از رژیم کلاسیک کتوژنیک است و بهتر از آن تحمل میشود و غذاهای دلپذیر و خوشمزهتری را شامل میشود.

از آنجایی که در آغاز این رژیم، خطر عوارض گوناگونی موجود است، بسیاری از مراکز ترجیح میدهند تا شروع آن، تحتِ نظارتِ نزدیک و دقیقِ پزشکی در بیمارستان باشد. بیش از نیمی از مراکز (58٪) از روغن تری گلیسیرید با زنجیره متوسط در ترکیب با رژیم کتوژنیک دیگر برای تقویت تولید بدن به کتون استفاده می کنند. اینکار از طریق کاهش نسبت کتوژنیک انجام میشود تا آنجایی که دیگر کتون در ادرار قابل ردیابی نباشد و سپس، تمامی محدودیتهای کالری برداشته میشود. معمولاً نسبتها شامل ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۱۰ درصد کربوهیدرات میشود. در مقایسه با رژیم کتوژنیک کلاسیک، رژیم تعدیلشدهٔ اَتکینز (MAD) محدودیتی برای کالری و پروتئین نداشته و بهدلیلِ نسبت کتوژنیک کمتر (در حدود ۱:۱)، ضرورت چندانی به کنترل دقیق و شدید ندارد. بهعنوان مثال، یک اگناگ با نسبت ۴:۱ حاوی ۶۰ گرم از خامهٔ غلیظ ۳۶٪، ۲۵ گرم تخممرغ خام پاستوریزه، ساخارین و طعمدهندهٔ وانیل است. ​This data has  been  done  by GSA Con tent G en erat᠎or D em ov᠎er si᠎on !

رژیم کتوژنیک خوب یا بد

۲۵ گرم از خامهٔ غلیظ زدهشدهٔ ۳۶٪، ۹ گرم تخممرغ و طعمدهندهٔ خالص وانیل. شما همچنین متوجه خواهید شد که هر یک از دستور العملها حاوی مقدار کربوهیدرات (دور به نزدیکترین 0.1 گرم) میباشد. بسته به میزان کالری کودک شما، یک ماهی تابه 6 اینچی کوچک ممکن است برای تهیه وعده غذایی مناسب باشد. آمادهسازی غذاهای کتوژنیک مستلزم دقت، لوازم کوچک مندرج و ظروف آشپزی نچسب مانند کاغذ پخت ،ماهیتابههای نچسب و ظروف سیلیکونی و غیره است. مقادیر گوشت و مرغ را می توان با استفاده از روغن اسپری یا با یک ورق پخت سیلیکون پخته و سپس آن ها را در کیسه های فریزر قرار داد و آنها را قبل از استفاده یخ زده قرار داد. یکی از این رژیمها که در سالهای اخیر مورد توجه روزافزون قرار گرفته، رژیم کتوژنیک است.

این آزمایش با نوارهای آزمایش کتون نیتروپروساید انجام میشود که رنگش در حضور اَستواَستون (یکی از سه اجسام کتونی) از «صورتی براق» به «قرمز آلبالویی» تغییر میکند. یکی از آنها شاید، فقدان حضور متخصصان تغذیهای باشد که در این زمینه آموزشهای کافی دیدهاند و وجودشان برای انجام این درمان لازم است. همانطور که در بیماری آلزایمر و پارکینسون نیز دیده میشود، وجود هیپو متابولیسم گلوکز (کاهش متابولیسم گلوکز) احتمالا یک عامل ایجاد کننده فرایند تخریب عصبی است و همین عامل میتواند زمینه ساز بیماری ام اس باشد. با این وجود ، نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه وجود دارد . همچنین، طعم دهندههایی مانند آنهایی که از Bickford Flavors نیز غذای آزاد هستند، زیرا آنها به محتوای تغذیهای از غذا کمک نمیکنند. همچنین، بعضی از خانوادهها مشابه مواد غذایی فرآوری شده و شیرین کنندههای مصنوعی که قبلا مورد بحث قرار گرفته اند، نشان میدهند که غذاهای فرآوری شده میتواند منجر به تشنج یا تغییرات رفتاری شود و باید در اوایل فرآیند رژیم غذایی کتوژنیک اجتناب شود.

رژیم کتوژنیک و چربی خون

همچنین، بیشتر ترازوها دارای روکشهای محافظی هستند که در صورت عدم استفاده از ترازو، باید از آنها استفاده شود. روغنهای گیاهی دارای کلسترول نیستند، اما حاوی مقادیر مختلف چربی اشباع هستند. روغن گردو، روغن بذر کتان، روغن سویا و روغن گلرنگ همگی مقادیر زیادی چربی غیر اشباع دارند که میتواند سطح کلسترول را کاهش دهد. مطالعات مورد استفاده در مجله پزشکی New England Journal of Medicine توسط محققان هاروارد، همگی این موضوع را روشن میکردند که شکر برای سلامتی بی ضرر و چربی اشباع شده مقصر به نظر میرسد، اما واقعیت این بود که شرکت کوکاکولا میلیون ها دلار بودجه در اختیار محققان قرار داد تا نقش شکر را در چاقی و بیماری کم رنگ کنند. تحقیقات نشان می دهد شرکت کننده هنگام استفاده از KDE به کنترل بهتر تشنج دست یافته است. در رژیم کتوژنیک میزان مصرف کربو هیدرات تا حد زیادی کاهش یافته و مصرف چربی جایگزین آن می شود.

رژیم کتوژنیک عانگع اصلانیان

سیستم عصبی مرکزی نمیتواند مستقیما از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده کند، اما از اجسام کتونی (شامل بتا-هیدروکسی بوتیرات، استواستات و استون) که طی فرآیند “کتوژنز” در میتوکندری سلولهای کبدی تولید میشوند به عنوان منبع اصلی سوخت استفاده میکند. این کار تضمین میکند که سطح مقطع کمتری از ماهیتابه شما با مقدار غذای پخته شده تماس داشته باشد، این کار احتمال از بین رفتن یا سوزاندن مواد را کاهش میدهد. کودکانی که پس از رهایی کامل از بند تشنجها، این رژیم را قطع میکنند، ۲۰٪ احتمال دارد که تشنجشان مجدداً عود کند. شام روز سوم، محتوای کالریاش کامل است و دیگر اگناگ نیست، بلکه رژیم اصلی کتوژنیک است که آغاز میشود. رژیم کتوژنیک توسط متخصص تغذیه، برای هر کودک بهطور اختصاصی برآورد و طراحی میشود. قبل از خروج از کلینیک متخصص تغذیه، اطمینان حاصل کنید که دستورالعملهایی دارید شامل همان مقدار پروتئینی است که خانواده شما برای خوردن استفاده میکنند.

رژیم فستینگ کتوژنیک

شما باید بدانید نباید به این اطلاعات نادرست و غیر ایمن اطمینان کنید، زیرا این رژیم غذایی اگر به درستی انجام نشود باعث ایجاد خطر می شود. اگرچه اغلب گفته میشود که مغز فقط میتواند از گلوکز به عنوان منبع انرژی استفاده کند، اما این در واقع نادرست است. مطالعات آزمایشگاهی نشان میدهند در حیوانات مبتلا به EAE (مدل تجربی ام اس) میتوکندری آسیب میبیند و این آسیب قبلا از التهاب ایجاد میشود و محرک تخریب سلولهای عصبی است. دانشمندان مطمئن نیستند که علت چیست، اما ممکن است دلیل آن ساخت کتونی باشد که بدن شما هنگام تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می سازد و همین مواد کتونی از سلول های مغز در برابر آسیب ها محافظت می کنند . این کار باعث میشود شما ترازو را جابه جا نکنید زیرا این کار باعث آسیب رسیدن به ترازو میشود و در آخر اینکه، همیشه درون ترازوی خود باطری قرار دهید حتی اگر عادت به استفاده از آداپتور دارید.

چربی خون و رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

استخوانها از ترکیب فسفات کلسیم ساخته شدهاند؛ فسفات با اسید واکنش نشان میدهد، اما کلسیم اضافی از ادرار دفع میشود. بعضی از داروی ضد صرع (والپروات، لوتیراستام، بنزودیازپین) در مدلهای حیوانی، خواص ضد صرع زایی (آنتی اپیلپتوژنز) از خود نشان دادهاند، اما به هرحال هیچ داروی ضدصرعی در کارآزماییهای بالینی در انسان، خواص ضد صرع زایی نداشتهاند. نکته عملی: مطالعات نشان می دهد، در کودکان و بزرگسالانی که حداقل به مدت یک ماه موفق به پیگیری رژیم تعدیل شده اتکینز شده اند، تعداد دفعات حمله های عصبی صرع به طور قابل توجهی کاهش داشته است. رژیم کتوژنیک کلاسیک، یک رژیم غذایی مخصوص با میزان چربی بالا و کربوهیدرات کم است که کمک می کند در بعضی از افراد مبتلا به صرع، تشنجها کنترل شود. محققان همچنین شروع به دیدن چگونگی کمک به بزرگسالان مبتلا به صرع و افراد با انواع اختلالات عصبی کرده اند.

این هیئت می گوید شواهد در حال ظهور همچنین از استفاده رژیم کتوژنیک در سایر اختلالات عصبی بزرگسالان مانند میگرن ، بیماری پارکینسون ، زوال عقل و مولتیپل اسکلروزیس پشتیبانی می کند. از علل شناخته شده این بیماری تومورهای مغزی، بیماریهایی که بر رگ های خونی مغز اثر میگذارند و انواع سموم می باشد. صرع یک اختلال مزمن مغزی است که به علت تخلیه الکتریکی نامتعارف و متناوب نورون های مغزی و انتقال پیام های عصبی به نورون های دیگر اتفاق می افتد. کودک معمولاً ساعاتی را تحت نظر یک متخصص، ناشتا میماند ( به جز آب ) و سپس رژیم برای او شروع شده و میزان کالری به نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد آرامی افزایش مییابد.

مواد معدنی و ویتامینها:برای تأمین کلسیم روزانه حدود 5/0 گرم گلوکونات یا لاکتات کلسیم تجویز می گردد و برای تأمین آهن مورد احتیاج از ترکیباتی استفاده می گردد که روزانه حدود 7 تا 10 میلی گرم آهن به بدن برساند.برای تأمین احتیاجات ویتامینی از مولتی ویتامینها حدود 6/0 میلی لیتر تجویز می گردد.چگونگی برقراری رژیم و نکات لازم دیگر:معمولاً 24 تا 72 ساعت اول هیچ چیز به غیر از آب(حدود 500 تا 1000 میلی لیتر)به کودک داده نمی شود. تشنگی می تواند کاهش یابد و ادرار در رژیم کتوژنیک افزایش یابد و منجر به خطر کمبود آب بدن شود. دوباره ، به طور کلی ، اسیدیته خون در حالی که رژیم کتوژنیک دارد به دلیل اسیدیته کتون ها نسبتاً زیاد است. این دستورالعمل ها همچنین برای نظارت بر کتون (βHB خون یا AA ادرار) در طی ماه های اولیه رژیم کتوژنیک به عنوان نشانه ای از انطباق و پاسخ بیوشیمیایی درخواست می کنند.

اشاره کرد، اما نیاز به تحقیقات بیشتری در این موارد وجود دارد. تاریخچه رژیم کتوژنیک داستان جالبی دارد. پزشکان معمولا رژیم غذایی کتوژنیک را برای کودکان که صرع دارند و به چندین دارو ضد تشنج مختلف پاسخ نداده است توصیه می کنند. رژیم کتوژنیک برای صرع در دهه 1920 توسط پزشکی از میشیگان به نام هیو کانکلین ایجاد شد. به یاد داشته باشید، اگر در طی فرآیند پخت بخشی ازمواد غذایی بسوزد و یا به ماهی تابه بچسبد، وعده غذایی را نمیتوانید سرو کنید، زیرا بخشهای توزین شده مواد را از دست دادهاید و نسبت کلی وعده غذایی را تغییر دادهاید. این نسبت اغلب ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات است. معرفی آن در بخش مغز و اعصاب مدرن، برای استفاده در درمان صرع، معمولاً به دکتر ساموئل لیوینگستون در بالتیمور نسبت داده میشود ، حتی دکتر لیوینگستون در تحقیقات خود که در سال 1963 منتشر شد ، “زندگی با حملات صرع” اشاره به روزه داری برای درمان تشنج را از کتاب مقدس توصیف میکند.

شیرخواران و بیمارانی که تغذیهشان از طریق لوله معده انجام میشود نیز، میتوانند رژیم کتوژنیک داشته باشند. نکته دیگری که باید درباره این رژیم غذایی بدانید، این است که رژیم های کتوژنیک میتوانند باعث کاهش قابل توجه قند خون و سطح انسولین شوند. تمام آجیلها میتوانند در یک پردازنده غذایی (میکسر) برای درست کردن “کره” یا “آرد” مورد استفاده قرار گیرند. در فرهنگهایی که غذا توسط پدربزرگ و مادربزرگ یا با کمک افراد دیگری از خانواده تهیه میشود، طبیعتاً افراد بیشتری، باید تحت آموزشهای لازم برای اجرای صحیح رژیم کتوژنیک قرار بگیرند. سپس پخت غذای خانواده را ادامه دهید و ادویه و سس مورد نیاز را به آن اضافه کنید.