چگونه رژیم کتوژنیک استاندارد دکتر روشن ضمیر خود را در 9 روز شگفت‌انگیز کنید

رژیم کتوژنیک و تیروئید اگر اطلاعات تخصصی مربوط به جذب و سوخت و ساز بدن شما به درستی ارزیابی نشود، ممکن است عوارض رژیم کتوژنیک را تجربه کنید، به همین علت توصیه می شود که پیش از شروع هر رژیم غذایی با متخصصین بهترین کلینیک تغذیه در تهران مشورت کنید. معمولا درصورتیکه رژیم لاغری کتو را از متخصص بهترین کلینیک تغذیه در تهران دریافت کرده باشید، پس از شروع رژیم هیچ عوارضی را تجربه نخواهید کرد، اما برخی از افرادی که بدون مشورت با پزشک، این رژیم را شروع کرده اند با عوارض رژیم کتوژنیک که “آنفولانزای کتو” نامیده میشود، مواجه شده اند. در طول این مدت، برای مبارزه با “آنفولانزای کتو” مقدار زیادی مایعات بنوشید. به خصوص اگر ورزشکار هستید و فعالیت بدنی زیادی دارید نباید این رژیم را بگیرید.

پیروی موفقیت آمیز از یک نمونه رژیم کتوژنیک مستلزم درک این موضوع است که چگونه بدن شما به طور معمول کربوهیدرات ها و چربی ها را تجزیه کرده و از آنها برای سوخت و ساز استفاده می کند، و چگونه این فرآیند زمانی که کربوهیدرات کمتری به بدن شما برسد، تغییر می کند. اما این رژیم ها هرکدام فواید و مزایای خاص خود را دارند که در ادامه مقاله نمونه رژيم لوكرب به فواید انرژی می پردازیم، با ما همراه باشید. پاسخ بدن افراد به این کاهش کربوهیدرات متفاوت است، اما بسته به مصرف اولیه کربوهیدرات، کاهش روزانه حدود 40 تا 50 گرم (تقریباً یک وعده پاستا یا چهار برش نان) برای بسیاری از افرادی که قصد دارند نمونه رژیم کتوژنیک را امتحان کنند، برای یک هفته مناسب است. البته می توانید مطلب رژيم آلکالین یا رژیم قلیایی برای لاغری را مطالعه کنید تا با خیال راحت از این روش استفاده کنید.

رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند دکتر روشن ضمیر

در این دو هفته کاملاً باید با دقت برنامه رو جلو ببرید تا وارد فاز کتوزیس بشید یعنی بدن شما بجای کربوهیدرات از چربی برای سوخت و ساز استفاده کنه که این هم علائمی داره که در مطلب توضیح دادیم. همانطور که دیدیم، از اولین نسخه Pure, White and Deadly به بعد، یودکین توجه را به «اختلال متابولیک» ناشی از مصرف بیش از حد قند، یعنی تأثیر آن بر تولید انسولین یا حساسیت افراد به آن جلب کرد. وجود پروتئین و چربی بالا (البته از نوع چربیهای سالم) در غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک باعث میشود بدن به جای استفاده از گلوکز به سراغ چربی و کتون بادیها برای تولید انرژی برود و به همین طریق باعث تسریع و بهبود روند چربی سوزی در افراد خواهد شد.

Th is c ontent h​as been do᠎ne wi th t᠎he help ᠎of GSA᠎ Conte nt G enerat​or Demov ersi​on.

یک رژیم کتوژنیک خوب

۲۰ مطالعه علمی نشان میدهد که این رژیم غذایی میتواند در نهایت به کاهش وزن و همینطور بهبود سلامت شما کمک فراوانی کند. البته پروتئین در بدن میتواند مجدد به گلوکز تبدیل شود و به همین دلیل پروتئین بالای این رژیم میتواند باعث کاهش کتوزیس در بدن فرد شود و اثر کمتری نسبت به رژیم استاندارد داشته باشد ولی باز هم میتواند باعث کاهش وزن خوبی در افراد شود. ۳.افزایش توانایی بدنی: در این رژیم لاغری بدن ازچربی های ذخیره شده به عنوان منبع انرژی و سوخت استفاده می کند به همین دلیل فرد می تواند برای مدت طولانی تری بدون احساس گرسنگی به فعالیت های خود بپردازد. وقتی مصرف کربوهیدراتها را کاهش دهید و گلوکز منبع اصلی انرژی برای سلولها را محدود میکنید. منبع غذایی سلولهای سرطانی گلوکز و قند است و این سلولها نمیتوانند از چربیها استفاده کنند و در رژیم کتوژنیک به دلیل اینکه قند خون کاهش مییابد سلولها دچار گرسنگی شده و از طریق پرتو درمانی راحت تر از بین میروند.

حالت تهوع در رژیم کتوژنیک

بدن در صورت نبود گلوکز به سراغ سوزاندن منبع سوخت دوم خود یعنی چربیها و البته پروتئین میرود و مادهای تولید میکند به نام کتون بادی. هدف از این رژیم نگه داشتن بدن در حالت کتو است، یعنی وضعیتی که در آن بدن از چربیها به عنوان تامین سوخت استفاده میکند. خب اینها همه بستگی به هدف شما دارد. این همه گوشت و چربی نیست. 10. تقریباً برای همه غذاها جایگزینهای مناسب کتو وجود دارد. در این لیست رژیم کتوژنیک یا کتو، تقریباً در آخرین رتبه یعنی در رتبه 37 قرار گرفت. این یعنی یک رژیم غذایی قابل اعتماد آماده و منتظر شماست. در رژیم کتوژنیک چرخهای شما دو روز در هفته رژیم معمولی با درصد کربوهیدرات بالا یعنی 50 تا 55 درصد مصرف میکنید و باقی روزهای هفته را رژیم کتوژنیک استاندارد خواهید داشت.

رژیم کتوژنیک برنامه هفتگی

TKD این رژیم سبب شده کربوهیدرات ها را در حین تمرین مصرف کنید. رژیم لاغری کتوژنیک معمولاً مستلزم آن است که مصرف کربوهیدرات خود را به حدود 5 درصد از کالری مصرفی تان محدود کنید. اما در عمل عده بسیار کمی موفق به انجام اینکار می شوند در واقع بیشتر افراد در چند روز اول کاهش وزن سریعی دارند و بسیار هم خوشحال می شوند اما چون این یک رژیم یک رژیم تخصصی هست نه تنها روند کاهش وزن موقف می شود بلکه عوارض جبران ناپذیر این رژیم آنان را مجبور به ترک رژیم و در نتیجه برگشت وزن می کند. در حال حاضر بزرگترین صرافی که این امکان رو به ایرانیها میده، صرافی نوبیتکس هست.

رژیم کتوژنیک و پیاده روی دکتر روشن ضمیر

در صورت امکان بهتر است گوشت گاو یا گوسفندی را که با علف تغذیه می شوند انتخاب کنید، زیرا دارای امگا 3 و CLA بیشتری نسبت به گوشت حیوانات تغذیه شده با غلات می باشند. زیرا فیبر نوعی ماده ی مغذی غیر قابل هضم است که بدن قادر به تجزیه و جذب آن نمی باشد. در تحقیقاتی که روی بیماران دارای دیابت نوع ۲ انجام شد، به این نتیجه رسیدند که ۷ بیمار از ۲۱ بیمار شرکت کننده، بعد از رژیم قادر بودند مصرف داروهای دیابت خود را متوقف کنند. برای کاهش بار رژیم کتوژنیک بر روی کلیهها سعی کنید به میزان کافی آب مصرف کنید و در صورتی که مکملهای حاوی سیترات مثل کلسیم سیترات مصرف میکنید و یا مشکل کلیوی و فشار خون دارید با پزشک و متخصص تغذیه خود حتما در میان بگذارید. در رژیم کتوژنیک مهم نیست چند وعده غذایی مصرف میکنید بلکه باید میزان غذایی دریافت رو کنترل کنید.

رژیم کتوژنیک نمره کلی 2 از5 دریافت کرد. از رژیم کتوژنیک اصولا برای افرادی که اضافه وزن زیادی دارند و به استپ وزنی خوردند میتوان طبق صلاح دید پزشک و البته متخصص تغذیه برای مدت کوتاهی استفاده شود. حتی اگر در مدت کوتاهی رژیم کتوژنیک دارید سعی کنید حتما در کنار آن از مکمل های مربوطه استفاده کنید تا در همین مدت کم هم بدن شما دچار کمبود خاصی نشود. پس اگر دیابت دارید و داروی خاصی مصرف میکنید رژیم کتوژنیک برنامه غذایی مناسبی برای شما نخواهد بود. آخرین فایده ای که می توان در مورد این برنامه غذایی ذکر کرد کنترل دیابت است. رژیم کتوژنیک میتواند بیشترین فایده را برای ورزشکاران استقامتی داشته باشد، اما ممکن است در چند هفته اول با پیروی از این رژیم غذایی، کمی عملکردتان دچار مشکل شود. کتوژنیک، اصطلاحی است برای رژیم غذایی کمکربوهیدارت، با این ایده که شما کالری بیشتری از پروتئین و چربی دریافت کنید و در عوض، کربوهیدارت کمی بخورید.

رژیم کتوژنیک با مصرف مقدار بسیار کم کربوهیدرات و جایگزین کردن آنها با چربی به بدن برای سوزاندن چربی برای دریافت انرژی کمک میکند. انواع مختلفی از روزه داری متناوب وجود دارد، اما رایج ترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود ۸ ساعت در روز و ناشتا بودن برای ۱۶ ساعت باقی مانده است. CKD این رژیم شامل دورههایی از مصرف کربوهیدرات بیشتر است، مانند ۵ روز کتوژنیک و به دنبال آن ۲ روز پر کربوهیدرات. حفظ رژیم لاغری کتو بدون مصرف غذاهای مناسب کار سختی است. این برنامه بیشتر بر اساس غذاهای خارجی و طبق اصولی آورده شده که در منابع ( وب سایت ها و کتاب ها ) انگلیسی زبان وجود داره. در این نوع از رژیم کتوژنیک علاوه بر کاهش درصد کربوهیدرات میزان کالری دریافتی روزانه فقط به حدود 800 کالری میرسد، البته نیازی نیست که در این رژیم هر روز هفته را رژیم خیلی کم کالری داشته باشید و میتوانید فقط از این رژیم برای دو روز در هفته استفاده کنید و پنج روز دیگر کتوژنیک معمول را بر اساس مقدار کالری مورد نیاز بدن خود رعایت نمایید.

رژیمهای کتوژنیک میتواند باعث کاهش شدید قند خون، میزان انسولین و افزایش کتونها شود. مصرف زیاد پروتئین ممکن است موجب جهش سطح انسولین و کاهش کتونها شود. نکته: اگر محدودیت کربوهیدرات عملکرد ورزشیتان را مختل میکند، بهتر است مصرف آن را به رژیم غذاییتان اضافه کنید. اگر علائم شما شدت یافت، به پزشک مراجعه کنید یا رژیم خود را متوقف کنید. مطالعات ثابت می کند که کاهش کربوهیدرات ها هم سطح قند خون و هم سطح انسولین را به شدت کاهش می دهد. زمانیکه از رژیم کتوژنیک استفاده میکنید، میزان چربیِ مصرفی به اندازه پروتئینِ مصرفی مهم خواهد بود؛ با خوردنِ چربی زیاد چاق و با مصرف چربیِ کم لاغر خواهید شد؛ پس برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، باید به میزان مورد نیاز چربی دریافت کنید. میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک باعث می شوند تا هم به وزن دلخواه خود برسید و هم از شیوع برخی بیماری های خطرناک و مرگبار مانند دیابت نوع ۲ پیشگیری می نماید، چون با رعایت این رژیم میزان گلوکز در بدن افراد کنترل و تثبیت می شود و ترشح هورمون انسولین در خون نیز کمتر می شود.

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

وجود چربی اضافه در بدن، با ابتلا به دیابت نوع ۲، پیشدیابت و سندروم متابولیک ارتباط نزدیکی دارد. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن به جای کربوهیدرات از چربی استفاده می کند. رویکرد MCT ممکن است شامل استفاده از چربی حاصل از روغن MCT نیز باشد. شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز و مصرف چربی ها، مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. زمانی که بدن شما از ذخیره گلیکوژن خلاص میشه، دنبال شکل های دیگه ی سوخت میگرده تا از طریق تولید کتوز و آب کردن چربی های انبار شده، انرژی لازمش رو (در رژیم کتوژنیک) به دست بیاره. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی کمک کند، که با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد.

کتوژنیک رژیم دکتر روشن ضمیر

رژیم کتو برای پایین آوردن سطح انسولین به خصوص افراد دارای دیابت نوع ۲ یا پیش دیابت بسیار موثر است. بهطور کلی پیشنهاد میکنیم که در طول روز ۳۵ گرم یا کمتر، کربوهیدرات بخورید. مکانیسم دقیق رژیم کتوژنیک علیرغم تحقیقات فراوان هنوز بهطور کامل شناخته نشده است. این رژیم بیشتر برای افرادی مفید هست که هم فعالیت ورزشی نسبتا بالایی دارند و هم علاقه مند به داشتن رژیم کتو هستند و یا قصد دارند در مدت زمان کمی در کنار ورزش وزن کم کنند. اما هنوز نمیتوان به صورت کامل این رژیم را به عنوان یک گزینه درمان مکمل برای این بیماری در نظر گرفت و نیاز به تحقیقات بیشتردر این زمینه هست.

سرطان و رژیم کتوژنیک

بنابراین نشان داده شده رژیم کتوژنیک با حذف کامل این مواد غذایی و توصیه به مصرف سبزیجات فیبری میتواند باعث بهبود شرایط پوستی شود، البته برای ثابت شدن این اثر بر روی پوست هنوز به مطالعات بیشتری نیاز هست. 5. در نهایت روی دکمه خرید و دریافت رژیم بزن و برای دریافت رژیم هزینه رو پرداخت کن. مطالعه و مروری بر روی پژوهشهای مرتبط با رژیم غذایی و دیابت انجام داد. این شرایط برای افرادی که دیابت دارند و داروهای کنترل کننده قند خون مصرف میکنند و یا تحت درمان با انسولین هستند میتواند خیلی خطرناک تر باشد و باعث ایجاد کتواسیدوز دیابتی شده و منجر به بیهوشی فرد شود.

در مورد این نوع رژیم کتوژنیک باید یاداور شد که ممکن است سبب ایجاد حالت کتوز در بدن نشود زیرا پروتئین می تواند به جای کربوهیدرات سوزانده شود و دیگر نیاز به جایگزینی چربی نیست اما با این وجود باز هم سبب کاهش وزن می شود. مانند سایر روشهای درمان ضد تشنج، رژیم کتوژنیک نیز داراي عوارضی میباشد که ممکن است در طی شروع یا در طی درمان نگه دارنده، ایجاد گردد. انتظار بیشتری میرود که کودکان مبتلا به صرعهای مقاومبهدرمان، در مقایسه با مصرف یک داروی ضد صرع دیگر، از رژیم غذایی بهرهٔ بهتری بگیرند. رایجترین مورد برای استفادۀ این رژیم، کاربرد آن برای کودکان مصروعی است که با وجود مصرف انواع داروهای ضد صرع، تشنجات آنان همچنان ادامه دارد. مرحله اول؛ رعایت رژیم به مدت ۲ هفته و در هر روز کمتر از ۲۰ گرم کربوهیدرات مصرف شود.

میتوانید با تغییراتی از غذاهای متنوع تر استفاده کنید. با آشنایی با برچسب های مواد غذایی و بررسی گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر تعیین کنید که چگونه غذاهای مورد علاقه خود را انتخاب کنید. معمولا حاوی ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۱۰ درصد کربوهیدرات است (۹). لازم به ذکر است که زرده تخم مرغ مواد مغذی بیشتری نسبت به سفیده ی آن داشته و حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین است که به حفظ سلامت چشم کمک می کنند. شکلات تلخ و کاکائو منابع خوشمزه آنتی اکسیدان هستند. شما می توانید طیف گسترده ای از وعده های غذایی خوشمزه و مغذی را در رژیم کتوژنیک بخورید. مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شکر اضافه نشده است زیرا باعث افزایش کربوهیدرات های خالص می شود.

رژیم کتوژنیک و ورزش

خامه در رژیم کتوژنیک میوه های پر قند را نیز محدود کنید، زیرا قند خون شما را سریعتر از انواع توت ها افزایش می دهند و کربوهیدرات بیشتری دارند. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک؛ رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند. وقتی بیرون غذا می خورید، غذای گوشتی، ماهی یا تخم مرغی را انتخاب کنید. بهتر است در روزهایی که ورزش می کنید از کربوهیدرات استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از این رژیم بگیرید. بهترین و مناسب ترین نمون رژیم لو کرب این رژیم غذایی می باشد. رژیمهای غذایی انواع مختلفی دارند و بهترین آنها متناسب با نیازهای شخص تعیین میشود. برای رعایت همین نکته در رژیم کتوژنیک باید یکبار لیست غذاهای مجاز به همراه مقدار ارزش غذایی که دارند رو مقایسه کنید و برای خودتون یادداشت کنید. غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک حاوی میزان چربی بالا و کربوهیدارت کم است، این مقاله لیست غذاهای مجاز در رژیم کتو را ارائه داده است.

ناگفته نماند که این میزان بستگی به سطح فعالیت شما دارد، میتوانید بدون خرابکردن برنامه رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات را بالا ببرید. بنابراین در صورتیکه احساس می کنید رژیم کتو برای شما مناسب نیست، رژیم های دیگر را امتحان کنید. در رژیم غذایی کتو، سوزاندن چربیهای اضافی و انباشته بدون اینکه شخص احساس گرسنگی کند، انجام میشود. به جای کربوهیدرات یا نشاسته سبزیجات اضافی سفارش دهید و برای دسر پنیر بخورید. ممکن است برای ورزشکاران نخبه یا کسانی که مایل به اضافه کردن مقدار زیادی عضله یا وزن هستند کمتر مناسب باشد. این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند.برای اثبات این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است. همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع مواد مغذی و فواید سلامتی متفاوتی را ارائه می دهد. مثل پودر ها و ترکیبات پروتئینی اما در واقع این رژیم شما را گول می زند زیرا هر چقدر که در طول روز غذا کم بخورید، این شیک های پروتئینی کالری بسیار زیادی دارند و در کاهش وزن شما تاثیر زیادی نخواهد داشت.

خارج شدن از رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.