طبق نظر متخصص تغذیه ، غذاهای سالم مصرف کنید

[ad_1]

حتی منظم ترین فرد نیز گاهی اوقات به سمت خود خم می شود تا از خود دور شود. بین برنامه های شلوغ و خستگی زیادی که بسیاری از ما هنگام پختن غذای دیگر احساس می کنیم ، غذای آماده می تواند نجات دهنده باشد. اما همه گزینه های آماده به یک اندازه ایجاد نمی شوند. در حالی که وعده های غذایی سالم می تواند بخشی از یک رژیم متعادل باشد ، گزینه های نه چندان سالم نیز می توانند داشته باشند اثر مخالفبه

پژوهش آن را ثابت می کند پختن شام در خانه اغلب با داشتن رژیم غذایی سالم در مقایسه با وعده های غذایی تهیه شده در خارج از خانه همراه است.به بنابراین ، منطقی است که سفارش بیش از حد غذای غذای آماده در هفته می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کند. غذای آماده غذا؟ همه چیز در مورد چی شما در حال غذا خوردن.

بنابراین اگر عاشق غذاهای بازار هستید ، می دانید که تمام امید خود را از دست نمی دهید (به شرطی که با دقت انتخاب کنید!) و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بهترین انتخاب ها را برای سلامت شکم خود انجام دهید).

با خواندن چند ترفند ساده که توسط متخصصان تغذیه تأیید شده است ، می توانید از خوردن سالم بدون زحمت لذت ببرید.

6 نکته برای سفارش غذای سالم

شماره 1 سس یا لباس کنار سفارش دهید

این به شما امکان می دهد میزان ادویه ای که به ظرف شما اضافه می شود را کنترل کنید. به جای سس یا آب میوه ، از مبادلات سالم تری مانند آب لیمو ، روغن زیتون و حتی آووکادو درخواست کنید.

شماره 2 سبزیجات را بارگذاری کنید

بعد از رسیدن به خانه سبزیجات اضافی را با غذای خود سفارش دهید یا سبزیجات بیشتری را به ظرف اضافه کنید.

شماره 3 معاوضه ساده ساده انجام دهید

ایجاد یک سفارش غذای سالم می تواند به سادگی در نظر گرفتن چند مبادله ساده باشد. غذاهای جانبی سرخ شده را با گزینه های سالم تری مانند سالاد کنار ، سیب زمینی بخارپز و سبزیجات خام یا پخته تغییر دهید. درخواست کنید که گوشت به جای سرخ شده کباب شود یا پخته شود. مبادلات گیاهی ، بدون لبنیات یا بدون گلوتن را سفارش دهید. و سعی کنید روغن های بسیار فرآوری شده مانند کلزا یا روغن گیاهی را با جایگزین های سالم تری مانند آووکادو یا روغن زیتون جایگزین کنید.

شماره 4 درمانهای مودبانه را کنار بگذارید

هرگونه افزودنی رایگان (و پر از شکر) مانند دسر یا نوشیدنی های قندی را کنار بگذارید. بله ، حتی اگر در خانه باشند!

شماره 5 هیئت مدیره خود را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری نگران کننده است و می تواند به شما در رسیدن به اهداف از نظر جسمی کمک کند. مقدار زیادی را با کسی به اشتراک بگذارید یا نیمی از ظرف را برای خوردن روز بعد ذخیره کنید

شماره 6 بدانید چه چیزی در غذای شما وجود دارد!

منو اغلب همه حقایق تغذیه ای ، از جمله مواد تشکیل دهنده را فهرست می کند. و اگر نمی دانید ، بپرسید! هیچ سوالی سوال بدی نیست. این مانع از آن می شود که اجزای حیله گر وارد ظرف شوند و به شما این امکان را می دهد که هنگام سفارش سالم ترین (و آگاهانه ترین) انتخاب را انجام دهید.

غذای سالم برای همه خواسته ها

اگر شام مهمانی نام شما را صدا می زند ، می توانید کاملاً از خواسته خود دست بکشید. برای اینکه غذای شما با اهداف سلامتی و تناسب اندام شما سازگار باشد ، در اینجا چند غذای سالم انتخاب شده است که سبک تر ، بهتر برای شما و کاملاً خوشمزه هستند.

سفارش غذای سالم ایتالیایی به طرز شگفت انگیزی آسان تر از آن است که فکر می کنید!

غذاهای ایتالیایی

ماکارونی

به جای یک غذای سنگین مانند آلفردو فتوچین ، غذای مغذی تری مانند Chicken Cacciatore را انتخاب کنید. مرغ کچاتی حاوی مربا پروتئین و سبزیجات با کیفیت بالا است. و همانطور که معمولاً به جای سرخ کردن با روغن زیتون پخته می شود ، میزان کالری و چربی آن نیز نسبتاً کم است.

سالاد

سس سالاد با روغن زیتون و سرکه کلاسیک می تواند کاملاً رضایت بخش و پر از مواد مغذی باشد. برای افزایش پروتئین ، یک طرف مرغ کبابی یا ماهی قزل آلا سفارش دهید. چیزی هیجان انگیز تر می خواهید؟ سالاد کاپرس را امتحان کنید!

ماهی مرکب

ماهی مرکب کبابی ممکن است یک گزینه با کالری کم پروتئین باشد. مطمئن شوید که سرخ نشده است.

تبادل سالم برای زمانی که پیتزا می خواهید

پارس سگ

پیتزا با پوسته خوب با روکش سبزیجات می تواند راهی برای مقابله با بدترین هوس پیتزا بدون افراط در مصرف چربی های اشباع و کربوهیدرات ها باشد. همچنین می توانید ببینید آیا آنها مبادلات سالمی مانند پوست گل کلم یا پنیر بدون لبنیات را ارائه می دهند.

از مکمل های پروتئینی سالم استفاده کنید

برای صرفه جویی قابل توجه در کالری ، پپرونی و سوسیس را کنار بگذارید. اگر می خواهید پروتئین اضافه کنید ، مرغ خرد شده را سفارش دهید.

سبزیجات را سنگین کنید

پیتزای خود را با سبزیجات اضافی مانند بروکلی ، کنگر فرنگی یا اسفناج کامل کنید.

اندازه قسمت

از یک تکه لذت ببرید ، نه یک کیک پیتزا کامل!

غذاهای چینی

احساس چینی می کنید اما می خواهید به اهداف خود برسید؟ هنگام سفارش از منو ، سعی کنید از تمام مواد اولیه فرآوری شده مانند سدیم و MSG که معمولاً در غذاهای چینی یافت می شود اجتناب کنید. در صورت شک ، به جای سرخ کردن آنها را بخارپز کرده و سبزیجات روی آنها بریزید.

اینها سالم ترین غذاهای چینی هستند که می توانید سفارش دهید.

گزینه های گیاهی

توفو بخارپز با سبزیجات روی برنج قهوه ای می تواند یک غذای شکم پر و خوشمزه باشد. اگر شک دارید ، سبزیجات بخارپز و برنج دم کرده را سفارش دهید هر چیزی، واقعاً) ، و سس و نمک را نگه دارید.

گزینه های سس سالم تر

آیا عاشق سس های کلاسیک چینی هستید؟ آن را در کنار غذا سفارش دهید و فقط آن چیزی را که واقعاً برای پایین نگه داشتن سدیم نیاز دارید به آن اضافه کنید. در مورد سدیم کم ، سس سویا کم سدیم سفارش دهید یا ببینید آیا گزینه های سالم تری مانند آمینو اسیدهای نارگیل یا آمینو اسیدهای مایع دارند یا خیر.

گزینه های کم کربوهیدرات

سوپ وانتون یک سوپ مبتنی بر آبگوشت کم کالری است. بسته بندی کاهو مرغ یک گزینه کم کربوهیدرات است که باعث افزایش سبزیجات و پروتئین مناسب شما می شود. برای حفظ سلامت آن ، سس را به یک طرف آووکادو تغییر دهید و سبزیجات اضافی به آن اضافه کنید.

غذاهای هندی

در حالی که هر منو اقلام متفاوتی را ارائه می دهد ، این غذاهای سالم را می توان در اکثر غذاهای هندی یافت.

تندوری

هنگام لذت بردن از غذاهای هندی ، تندوری اغلب یک انتخاب سالم و خوشمزه است. این غذا که با ماست و ادویه جات ترشی جات تهیه می شود ، بدون غنی بودن از مواد چرب ، رضایت بخش است.

از جانب

دال مملو از سبزیجات و اغلب عدس است که آن را به گزینه گیاهی غنی از آنتی اکسیدان تبدیل می کند.

کباب

کباب ها اغلب کالری کمتری دارند و حاوی سبزیجات مفید برای قلب هستند. همچنین ، بخش پروتئین کنترل می شود ، بنابراین پرخوری نکنید.

غذاهای مکزیکی

بله ، خوشحال می شوید بدانید که ما توصیه های سفارش سالم برای گوآک و حاشیه های تند را درج کرده ایم.

گوآکاموله

گوآکامول یک انتخاب مغذی پر از چربی های سالم و اغلب پر از ادویه جات و سبزیجات است. اما به خاطر داشته باشید که به چه چیزی غرق می شوید. انتخاب سبزیجات ترد به جای چیپس ، مواد مغذی زیادی در برنامه شما ایجاد می کند و به شما کمک می کند کالری های خالی را حذف کنید.

سالاد

سالاد مکزیکی اگر به درستی سفارش داده شود می تواند غذای رضایت بخشی باشد. اگر پوسته سرخ کرده انواع زیادی را کنار بگذارید و آن را با مواد پرچرب مانند خامه ترش پر نکنید ، لذت بردن از سالاد می تواند گزینه خوبی باشد.

فجیتاس

فجیتا یک غذای خوب است که معمولاً سرخ نمی شود و با پروتئین و سبزیجات متعادل است. سبزیجات اضافی سفارش دهید و مواد غذایی پر کالری را کنار بگذارید و با خوردن این غذای خوشمزه احساس خوبی خواهید داشت.

دیزی سالم تر

دیزی میخوای؟ در حالی که ما توصیه نمی کنیم آن را به همه غذاهای بدون غذا اضافه کنید ، مطمئناً یک نوشیدنی گاه به گاه می تواند با یک شیوه زندگی سالم مطابقت داشته باشد. مارگاریتای پیش مخلوط (و پر از شکر) را کنار بگذارید تا یک مارگاریتا روی سنگ ها به دست آید. شربت ساده را با آب لیمو عوض کنید و کمی ژالاپنو یا کاین تند به آن اضافه کنید تا طعم بدون کالری به دست آید.

مربوط: آیا می خواهید در صورت کاهش وزن مشروبات الکلی بنوشید؟

گزینه هایی برای برداشتن و برداشتن

آیا هنگام ایستادن در جاده در پمپ بنزین یا کافی شاپ توقف می کنید؟ در حالی که ممکن است پیدا کردن وعده های غذایی کامل برای شما مشکل باشد ، برخی از میان وعده های سالم وجود دارد که می تواند به تغذیه و سیری بدن شما تا رسیدن به وعده غذایی بعدی کمک کند.

  • میوه تازه
  • ماست کم قند (ماست یونانی یا بدون لبنیات)
  • پنیر و کیک برنج
  • کوکی ها و کره آجیل یا آجیل غلات کامل
  • گرانول ، پروتئین یا میله های کم انرژی در قند (از مواد سالم مانند آجیل ، دانه ها و میوه ها)
  • تخم مرغ آب پز
  • هموس یا گواکامول با چوب سبزیجات برای غوطه ور کردن
  • آجیل بدون نمک و آجیل بدون شکر اضافه شده

شما از آنچه می توانید با کمی تلاش ترکیب کنید شگفت زده خواهید شد. بنابراین ، هنگامی که از خانه دور هستید ، گرسنه هستید و آماده دسترسی به نزدیکترین وسیله نقلیه هستید ، مکث کرده و نفس بکشید. قبل از اتخاذ تصمیم سریع در مورد فست فود ، ما مایل هستیم شرط ببندیم که Starbucks در نزدیکی با بسیاری از گزینه های سالم پنهان شده است.

و به یاد داشته باشید: همیشه برچسب تغذیه را بررسی کنید! تا جایی که می توانید از مواد فرآوری شده و مصنوعی و غذاهای حاوی سدیم و قندهای اضافی خودداری کنید. در عوض ، گزینه های تهیه شده با غذاهای کامل و حداقل مواد تشکیل دهنده را انتخاب کنید.

مرتبط: سالم ترین چیزهایی که می توانید در Starbucks سفارش دهید

وعده های غذایی آماده می تواند بخشی از یک شیوه زندگی سالم باشد

اگر سعی می کنید یک شیوه زندگی سالم داشته باشید ، می دانید که لازم نیست برای پخت هر وعده غذایی از ابتدا برنامه ریزی کنید. هر زمان که غذاهای غذای سالم و کم چربی اشباع ، قند و فاقد چنین ترکیبات سالم انتخاب می کنید ، می توانید چند روز در هفته از آشپزخانه صرف نظر کرده و همچنان از وعده غذایی مناسب برای شما لذت ببرید. موفق باشید!

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید