پنج دروغ رژیم کتوژنیک خوبه نی نی سایت دکتر روشن ضمیرs بگو

رژیم کتوژنیک تغییریافته با نسبتهای کمتر (مثلاً 1:1 یا 2:1) و درمان با شاخص گلیسمی پایین نیز برای افرادی که میتوانند از رویکردهای با محدودیت کمتر منتفع شوند، موجود هستند. این دقیقا همون چیزیه که برای رژیم Z217 اتفاق میوفته. در زیر در مورد لوازم کتو ضروری و مواردی غیر ضروری است که باعث میشود این رژیم غذایی برای شما سرگرم کنندهتر و دوستانهتر شود. روغن MCT، روغن بدون بو، رنگ و طعم است که قبلاً برای بهبود دلپذیری رژیم غذایی استفاده میشد. در این رژیم، مواد غذایی اصلی یعنی پروتئین، چربی و مواد قندی به نسبت خاص مورد استفاده قرار می گیرند؛ به طوری که پروتئین به میزان لازم برای بدن(یک گرم پروتئین برای هر کیلوگرم)؛ مواد قندی و نشاستهای به مقدار خیلی کم و مواد چربی به میزان بیشتر( 90-80 ٪) مورد استفاده قرار میگیرند. ۲۸ گرم تخممرغ، ۱۱ گرم بیکن، ۳۷ گرم از خامهٔ غلیظ زدهشدهٔ ۳۶٪، ۲۳ گرم کره و ۹ گرم سیب.

خیار در رژیم کتوژنیک

خامه در رژیم کتوژنیک این نوع کره را میتوان در بسیاری از فروشگاههای مواد غذایی پیدا کنید. با توجه به اینکه میزان بعضی از ویتامینها و ریزمغذیها در رژیم کتوژنیک کم میباشد درمان با مکملها ازجمله منیزیوم، روي، سلنیوم، ویتامین D و ویتامینهای گروه B؛ میتواند از کمبود این مواد جلوگیري کند. رژیم کتوژنیک آن قدر سیر کننده است که شما می توانید بدون محاسبه ی کالری یا دنبال کردن اینکه چه غذایی می خورید وزن کم کنید.- رژیم کتوژنیک می تواند به شما کمک کند تا چربی اضافی را که کاملا با دیابت نوع 2 مرتبط است کم کنید.رژیم کتوژنیک معمولا برای درمان بیماری های اعصاب مانند صرع به کار می رود و باعث کاهش چشمگیری در میزان حملات صرع کودکان می شود.- در حال حاضر این رژیم برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش رشد تومورهای سرطانی استفاده می شود.- این رژیم ممکن است علائم آلزایمر را کاهش دهد و یا پیشرفت بیماری را کند نماید.رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطوح انسولین که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشند، کمک کند.رژیم کتوژنیک می تواند صدمه مغزی را کاهش دهد و بعد از آسیب مغزی به بهتر شدن آن کمک کند. This da ta has  be en wri᠎tt᠎en by GSA C​onte᠎nt᠎ Gen​erat᠎or D᠎emoversi​on.

اگرچه به طور کلی مکمل خاصی نیاز نیست در کنار رژیم کتوژنیک مصرف کنید ولی مکمل های زیر می تواند کمک کننده باشد. علاوه بر موارد گفته شده، 95.2% از افرادی که رژیم کتوژنیک می گرفتند، می توانستند به کلی داروها و درمان هایشان را کنار گذاشته یا حداقل آن را کاهش دهند. به گفته کارشناسان، این می تواند تأثیر تثبیت کننده بر روی تشنج داشته باشد. به عنوان مثال توی یک وعده گفته شده سینه مرغ سرخ شده توی روغن زیتون رو به همراه 100 گرم سالاد کاهو با ترکیب یک مقدار خیلی کمی آب لیمو ( برای مزه دار شدن و البته روغن زیتون ) میل بشه. برای غذا خوردن در بیرون از منزل به سراغ غذاهای حاوی گوشت، تخم مرغ یا ماهی های پرچرب بروید و به جای مصرف کربو هیدرات ها از سبزیجات بیشتر استفاده کرده و به عنوان دسر پنیر میل کنید. این رژیم کتوژنیک مقدار بیشتری کربو هیدرات داشته و به این صورت است که 5 روز رژیم کتوژنیک را دنبال کرده و 2 روز از رژیم سرشار از کربو هیدرات استفاده می کنند.

کبد چرب و رژیم کتوژنیک

والدین میبایست وزن و میزان خوراکیها را با دقت فراوان و با استفاده از یک ترازوی الکترونیک با دقت ۱ گرم، اندازهگیری کنند. دکتر رابرت سی اتکینز، که در سال 1972 با ابداع رژیم اتکینز که یک رژیم کم کربوهیدرات بود کار خود را شروع کرد. طبق مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی Neurology ، ترکیبی از رژیم غذایی اصلاح شده غنی از چربی و کم کربوهیدرات به همراه داروهای مربوطه، ممکن است دفعات تشنج را در افراد مبتلا به صرع که درمان آن بسیار سخت و طاقت فرسا است، کاهش دهد. این بنیاد همچنین، پشتیبانی مالی از یک مطالعهٔ پژوهشی در چندین مرکز را بهعهده گرفت که نتایجش در ۱۹۹۶ میلادی منتشر شد و آغازی برای توجه علمی دوباره به این رژیم غذایی درمانی بود. This w​as generated by GSA  Co ntent  Ge nera᠎tor DEMO .

منتشر شد، ۱۶۸ نفر را مورد بررسی قرار داد که بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ در برنامه رژیم درمانی برای درمان صرع ثبتنام کردند. صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک باعث کاهش حمله های صرع در کودکان می شود. کاهش سطح انسولین ممکن است بدن شما را در برابر برخی از انواع سرطان محافظت کند و یا حتی رشد سلولهای سرطانی را کُند کند، هر چند تحقیقات بیشتری در این مورد لازم است. رژیم کتوژنیک می تواند قند خون و سطح انسولین فرد را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین افزایش کتون ها باعث کاهش سطح قند خون شده و حساسیت انسولینی فرد تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

رژیم کتوژنیک و پریود

همچنین ممکن است باعث بهبود بیماریهای قلبی، برخی بیماریهای مغزی و حتی آکنه شود، اما لازم است تحقیقات بیشتری در این حوزهها انجام شود. صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. اما باید بدانیم که داروهای ضد صرع با دریافت کلسیم و ویتامین D ، تداخل می کنند، لذا دریافت مکمل های این دو ماده مغذی، بسیار مهم است. البته بعضی از آنها به دوزهای کوچکتر یا داروهای کمتر از قبل احتیاج می یابند. آکنه: پایین آمدن سطح انسولین خون و مصرف شکر و قند کمتر یا غذاهای فرآوری شده به بهبود آکنه فرد کمک زیادی می کند. علت بروز این بیماری میتواند مقادیر بالای انسولین باشد. رژیم کتوژنیک می تواند فواید زیادی برای سلامتی فرد داشته و بیماری های متابولیسمی، عصبی و مرتبط با سطح انسولین خون فرد را تا حد زیادی بهبود بخشد.

ماهیتابههای جداگانه برای وعدههای کتو اجازه میدهد تا وعدههای غذایی کتو در کنار غذای خانواده پخته شود، و احتمال اینکه مواد غیر کتو با مواد کتویی برخورد داشته باشند کم میشود. اما در افراد سالمی که برای کاهش وزن به این رژیم روی میاورند ممکن است مضر باشد و عوارضی را در ایشان به جای بگذارد، از آنجا که با افزایش اجسام کتونی در بدن و ایجاد حالت کتوز میزان اسیدیته خون افزایش میابد استخوان های بدن شروع به از دست دادن مواد معدنی خود میکنند و این مواد معدنی و بخصوص کلسیم از طریق ادرار دفع شده و میتواند موجب سنگ های کلیه شود. اگر چه این اطلاعات برای رژیم غذایی کتوژنیک لازم نیست، اما میتواند در رژیم غذایی اتکینز مفید باشد. به طور کلی در موارد خاص و بیماری استفاده از رژیم کتو سودمند است و میتواند سبب بهبود وضعیت فرد شود اما اینکه از رژیم کتو به عنوان یک رژیم عمومی برای همه افراد استفاده کنیم توصیه نمیگردد.

مصرف تعدادي از داروهاي ضد تشنج متداول، سبب سوء جذب و اختلال در متابوليسم برخي از مواد مغذي (كلسيم و ويتامين دي) در بدن مي شود. امسیتیها جذب بهتری دارند و بهسرعت از طریق سیستم پورتال کبدی به کبد حمل میشوند (چربیهای عادی غذاها، از طریق دستگاه لنفاوی حمل میشوند). میزان سوربیتول موجود در لوسیونهای ضدآفتاب و سایر محصولات بهداشتی پوست گاهی آن اندازه بالاست که قادر به جذب از طریق پوست و بی اثر کردن کتوزیس باشد. در رژیم کتوژنیک، میزانِ کربوهیدرات محدود است و این میزان، قادر به تأمین تمامی نیازهای متابولیک بدن نیست. بهترین نتیجه از رژیم اتکینز زمانی حاصل میشود که از محدودیت ۱۰ گرم کربوهیدرات در روز آغاز وسپس آن را به تدریج به ۲۰ گرم افزایش دهیم تا بهترین نتیجه کتوز حاصل شود. رژیم کتوژنیک که به نام رژیم تری گلیسیرید نیز معروف است، رژیمی است که به ازای هر 1 گرم کربوهیدرات و پروتئین، 3 تا 4 گرم چربی دارد.

مصرف رژیمهای غذایی کتوژنیک (ketogenic diets; KDs)، با محتوای چربی زیاد و کربوهیدرات پائین، برای کاهش فراوانی تشنج در افراد مبتلا به صرع توصیه شدهاند. اغلب سطوح منگنز و منیزیم در بدن افراد مبتلا به صرع پایین است.مقدار توصیه شده فرمولای کامل حاوی 400-300mg منیزیم و 20-10mg منگنز در روز می باشد. علل های بسیاری وجود دارد که باعث برتری رژیم کتوژنیک بر دیگر رژیم های کم چربی می شود، یکی از این علت ها افزایش پروتئین دریافتی است که فواید بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. معمولأ رژیم کتوژنیک استاندارد حاوی ۷۰% چربی، ۲۰% پروتئین و ۱۰% کربوهیدرات است. رژیم کتوژنیک رژیمی است که سرشار از چربی و با کربوهیدرات کم است که شباهت هایی با رژیم اتکینز و رژیم های کم کربوهیدرات دارد. بهتر است پیش از اقدام به تغییر رژیم غذایی، راجع به هر رژیمی اطلاعات درست و کاربردی داشته باشیم و با متخصص مشورت کنیم؛ زیرا رسیدن به وزن ایدهآل با کاهش وزن به همان میزانی اهمیت دارد که پس از آن سلامت ما حفظ شده باشد.

رژیم کتوژنیک پزشک

این نتیجه از آن جایی اهمیت پیدا می کند که وزن ارتباط مستقیمی با دیابت نوع 2 دارد. در این قسمت از مطلب قصد داریم تا به صورت تیتر وار و خیلی خلاصه مهم ترین نکاتی رو که برای گرفتن رژیم لاغری کتوژنیک اهمیت داره رو بیان کنیم. علاوه بر این اگر هنوز هم قصد دارین تا برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری رو خودتون بنویسید، پیشنهاد میکنم از این نکات غافل نشید. به همین خاطره که توی رژیم کتوژنیک Z217 برای هر روز ورزشهای سبکی ( مثل 5 دقیقه پیاده روی که البته اختیاری هست ) پیشنهاد داده شده. به همین خاطر ما پیشنهاد میکنیم که همیشه اطلاعاتتون رو از منابع موثق و درست دریافت کنید. فهرست منابع مطالعات بازیابی شده را برای یافتن مطالعات مرتبط بیشتر بررسی کردیم.

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است

به دلیل این که مقدار کربوهیدرات و پروتئین در این رژیم باید محدود شود، لذا برای اجرای این رژیم باید نزد متخصص تغذیه بروید. افرادی که کربوهیدرات ها را محدود نمی کنند انرژی خود را از گلوکز که از کربوهیدرات ها بدست می آید، دریافت می کنند. در نهایت، مجموع وزن هر خدمت را بدست آورید. رژیم های غذایی ضد تشنج – و به ویژه رژیم کتوژنیک – باعث می شوند بدن برای بدست آوردن انرژی به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کند. هنگامی که کربوهیدرات ها و گلوکز از طریق رژیم کتو محدود میشود کبد برای تامین انرژی چربی ها را به به اسید چرب و اجسام کتونی برای تولید انرژی میشکند، هنگامی که میزان اجسام کتونی در خون زیاد شود و به اصطلاح بدن دچار کتوز شود میزان حملات صرعی در بیمار کاهش میابد. در بعضی موارد حمله ها می تواند به دلیل تولید ناکافی یک ناقل عصبی مهاری به نام گاماآمینوبوتیریک اسید باشد.

چند نمونه رژیم کتوژنیک

در نتیجه از سوزوندن چربیها برای تولید انرژی جلوگیری میکنه. به دلیل تولید مواد کتونی و دفع آن توسط کلیه ها ، بار کلیوی زیاد می شود و ممکن است به کلیه ها فشار وارد شود . توصیه می شود از استویایی استفاده کنید که مواد افزودنی آن بی ضرر و کم کالری بوده و شاخص گلیسمی آن پایین باشد. انواع مختلف غذاهایی که چربی را فراهم می کنند، عبارتند از: کره، خامه، مایونز و روغن (روغن کانولا یا زیتون). چربی های ناسالم: میزان مصرف روغن های گیاهی فراوری شده، مایونز و غیره را کاهش دهید. هم زدن سفیده تخم مرغ، چربی امولسیون و یا هم زدن (شلاق زدن) خامه سنگین را میتوانید با کمک این میکسر انجام دهید. همچنین شما می توانید بجای غذاهای سرخ شده، خوراکی های حاوی سبزیجات را سفارش دهید و یا آووکادو، پنیر ، بیکن یا تخم مرغ را به لیست غذایتان اضافه کنید.در رستوران های مکزیک، هرنوع گوشت با پنیر اضافی، پوره آووکادو، سالسا و خامه ترش سرو می شود.

رژیم کتوژنیک مقدار کاهش وزن دکتر روشن ضمیر

شما با ارتباط گرفتن با کارشناس و توضیح دادن شرایطتون، رژیم کتوژنیک مخصوص به خودتون رو دریافت میکنید و درنهایت بیشترین نتیجه رو هم میگیرین. با آنکه نتایج بدستآمده در بزرگسالان با مطالعات معاصر همخوانی دارد، باربورکا نتیجه گرفت بزرگسالان از این نوع رژیم درمانی چندان بهره نمیگیرند و رژیم کتوژنیک از آن زمان تا ۱۹۹۹ میلادی، دیگر در بزرگسالان بررسی نشد. تعداد فزاینده ای از مطالعات در مورد رژیم غذایی KDE و رژیم اتکینز اصلاح شده در بزرگسالان مبتلا به اختلالات تشنج انجام شده است و نتایج مشابه مطالعات با کودکان است. نکته ای که در مورد این رژیم وجود داره این هست که میتونید جای میان وعده ها و وعده های غذایی رو با هم عوض کنید.

سبزیجات غیر نشاسته ای مقدار کمی کالری و کربوهیدرات دارند، اما در مقابل سرشار از مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین هایی نظیر ویتامین C می باشند. ابتدا کالري کلی با نسبت ۱ به ۱ از چربی تقسیمبر کربوهیدرات بهعلاوه پروتئین شروعشده و بهتدریج این نسبت به ۲ به ۱، ۳ به ۱ و نهایتاً ۴ به ۱ تغییر مییابد. در روز اول شروع تغذیه بیمار یک سوم کالري در نظر گرفته شده را دریافت میکند. ایسنا/فارس یک کارشناس ارشد تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: رژیم “کتوژنیک”، شیوهای تغذیهای برای کمک به درمان بیماران دچار اختلالات ارثی همراه با تشنج است. در واقع، تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کمچربی برای کاهش وزن موثر باشد. اما این مکانیسم هنوز ثابت شده نیست و به تحقیقات بیشتری نیاز دارد. گاهی برای تحریک ایجاد کتوز بخصوص در صرعهای شدید و نیز افراد دارای اضافهوزن، از ناشتایی قبل از شروع درمان استفاده میشود اما این روش نباید در افراد با نقصهای متابولیکی تجویز گردد.

این رژیم اگرچه ممکن است در تمرین های ورزشی مفید باشد، اما احتمالأ مانند سایر رژیم های غذایی برای ورزشکاران حرفهای کارایی ندارد. اما امروزه افرادی نیز هستند که این رژیم تغذیه ای را در برنامه خود قرار داده اند. مدت زمان استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک بستگی به والدین و تیم تغذیه دارد و دورههای درمانی تا ۱۲ سال هم، بررسی و سودمندیشان ثابت شدهاست. دکتر روشن ضمیر هستم، متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). به گزارش تکناک، نویسنده این مطالعه دکتر مانجاری تریپاتی، از موسسه علوم پزشکی هند در دهلی نو گفت: برای افراد مبتلا به صرع مقاوم به دارو، یا کسانی که نتوانستهاند درمان مؤثری برای کاهش تشنج خود پیدا کنند، دلگرمکننده است که ببینند تغییراتی در سبک زندگی وجود دارد که میتواند با درمان دارویی استاندارد ترکیب شود تا تعداد تشنجها کاهش یابد و حال بیمار رو به بهبودی برود. حدود یک درصد از مردم کل جهان مبتلابه صرع فعال هستند.

هرچیزی که نیاز است در یک دوره یکماهه به افراد با سبک ارائه و ارتباط مستقیم با متخصص علاوه بر خود رژیم، آموزش داده می شود. مردم غالباً کتوزیس را با کتواسیدوز اشتباه می گیرند. کتون ماده خطرناکی نیست و آن را می توان در خون، ادرار و در هوای تنفسی بازدم یافت. بیش از نیمی از کودکانی که در رژیم غذایی شرکت کرده اند کاهش 50٪ در تعداد تشنج را تجربه می کنند. بر روی گروه کوچکی از کودکان نشان داد که پس از سه ماه از شروع درمان با شاخص گلیسمی پایین (LGIT)، بیش از نیمی از آنان بیشتر از ۵۰ درصد کاهش تشنج داشته اند. در مطالعه دیگری گزارش شد 85% از کودکانی كه رژیم غذایی کتوژنیک کلاسیک دریافت کردند، در مقایسه با فقط حدود نیمی از کودکانی كه رژیم اصلاح شده اتكینز گرفتند، با کاهش قابل توجهی در تعداد تشنجها روبهرو شدند. پروتئین برای تأمین دریافت مناسب جهت رشد محاسبه میگردد.

C onte nt was g᠎en​er at᠎ed by GSA  C​ontent Gener᠎at or  D᠎emover sion​!

نمونه رژیم کتوژنیک نی نی سایت

لازم برای تناسب قد و وزن در آن سن، کافی باشد. در نسبت ۴ به ۱ رژیم کتو تقریبا حدود ۸۰ درصد انرژی از چربی ها تامین میشود و باقی مانده انرژی مورد نیاز روزانه فرد از طریق مصرف پروتیئین و کربوهیدرات به دست می آید، باید توجه داشته باشد که در رژیم کتو برای تامین حداقل پروتئین مورد نیاز بدن باید ۱ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در رژیم غذایی قرار داشته باشد.پس از محاسبه انرژی چربی ها و پروتئین در رژیم غذایی باقی مانده انرژی را از طریق کربوهیدرات تامین میکنیم. این یک رژیم حاوی کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بالا است. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با چربی بالا, کربوهیدرات پایین و پروتیین محدود می باشد.

نوع دیگری از رژیم های کتو ؛ رژیم MCT است که از اسید های چرب با زنجیر متوسط به جای چربی های معمولی استفاده میشود، در این رژیم مصرف سبزیجات و میوه ها محدودیتی ندارند و کربوهیدرات کمتر محدود شده است زیرا کتوز MCT ها در میزان چربی کمتر رژیم کتو بهتر رخ میدهد. با ورزش کردن بدنتون انواع مختلفی از انرژی ها، شامل کربو هیدراتها، چربیها و اسید های آمینه، رو میسوزونه. بله بازهم امکان عضله سازی وجود دارد ولی قطعاً نسبت به رژیم های با کربو هیدرات متوسط میزان این عضله سازی کمتر خواهد بود. این نوع از رژیم به شما اجازه می دهد تا در کنار تمرینات ورزشی کربو هیدرات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. حتما برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کالری و کربوهیدرات آزاد است و حاوی شیرینی نیست که کودک شما حساس است.

وی با اشاره به این که این رژیم برای کودکان موثرتر از بزرگسالان است، افزود: البته این رژیم باید حتما تحت نظر پزشک متخصص انجام گیرد و خوددرمانی میتواند اثرات سوئی برای بیماران به همراه داشته باشد. نسبتهای پائین تر مثل ۳ به ۱ نیز بخصوص در کودکان کوچکتر ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می توانند بر سلامت استخوان ها تأثیر منفی گذاشته و باعث ایجاد سنگ کلیه نیز شوند. پیروی از این گونه برنامه های غذایی می توانند منجر به ایجاد کلسترول بالا و مشکلات گوارشی شوند. یک سوم بیماران به درمان­های دارویی ضدتشنج مقاوم هستند که منجر به ایجاد چالش در زمینه درمان و مراقبت­های آنها می­گردد. مزایاي روش شروع با روزهداری، زمان سریعتر براي ایجاد کتوز، امکان بهتر غربالگري اختلالات متابولیک زمینهای و بستري در بیمارستان که امکان آمادهسازی بیمار و خانوادهاش را فراهم میکند؛ میباشد. انجام دادن این ورزش ها میتونه در نهایت به تاثیر بهتر رژیم کتوژنیک شما ختم بشه.

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه دکتر روشن ضمیر

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد لطفا به بازدید از وب سایت ما.