ورزش بادی پامپ چیست و چه مزایایی دارد؟


ورزش بادی پامپ یک برنامه تناسب اندام گروهی مبتنی بر هالتر است که برای بهبود قدرت و استقامت عضلانی طراحی شده است. برای تمام سطوح تناسب اندام، این ورزش مناسب است، چرا که وزنه‌های مورد استفاده می‌توانند متناسب با نیاز هر فردی، تنظیم شوند. در طول یک ساعت کلاس بادی پامپ، ورزشکاران از هالتر و وزنه‌های قابل تنظیم، برای تمرینات مختلف که گروه‌های عضلانی مختلف را قرار می‌دهند، استفاده می‌کنند. انجام تمرینات با موسیقی همراه است که فضایی نشاط‌آور را می‌سازد و شرکت کننده را تشویق می‌کند تا شدت و هیجان خود را حفظ کند. ترکیبی از وزنه و ورزش‌های هوازی، بادی پامپ را به گزینه عالی برای هر کسی که به دنبال خوش فرم شدن یا عضله‌سازی است، تبدیل کرده است.

ورزش بادی پامپ چیست؟

ورزش بادی پامپ، یک تمرین با وزنه است که توسط کمپانی Les Mills طراحی شده است. این ورزش که همراه با هالتر و وزنه‌های قابل تنظیم اجرا می‌شود، برای تقویت کل بدن از طریق حرکات هوازی و تکرار‌های زیاد طراحی شده است. انجام این تمرینات با موسیقی همراه هستند که شامل گرم کردن، اسکات، پرس سینه، لانچ، پرس شانه، دو سر بازو و کرانچ شکم می‌شود. هدف، عضله‌سازی و قدرت و افزایش تناسب اندام است. بادی پامپ یک راه عالی برای انجام تمرین کامل بدن در مدت زمان کوتاه است.

بادی پامپ یا بدنسازی

پاسخ سوال ورزش بادی پامپ بهتر است یا بدنسازی، واقعا به اهداف فرد بستگی دارد. بدنسازی معمولا بر افزایش اندازه عضلات متمرکز است. در حالی که تمرینات بادی پامپ نوعی تمرینات قدرتی هستند که بر استقامت عضلانی و استفاده از وزنه‌های سبک‌تر و تکرار‌های بیشتر تمرکز دارد. اگر به دنبال افزایش توده عضلانی هستید، بدنسازی ممکن است راهکار بهتری باشد، در حالی که اگر به دنبال افزایش قدرت و استقامت هستید، بادی پامپ ممکن است مفیدتر باشد. در نهایت بهتر است با یک مربی متخصص مشورت کنید، تا مشخص شود کدام نوع تمرین برای اهداف شما مناسب‌تر است.

تفاوت فیتنس و بادی پامپ

ورزش بادی پامپ نوعی کلاس تمرینی گروهی است که شامل استفاده از هالتر و صفحات وزنه، برای تقویت عضلات و تمرینات قدرتی است. یک ورزش با تمرین شدت بالا و کم ضربه، که بر تمرینات مقاومتی تمرکز دارد و می‌تواند به ورزشکار در ساخت عضلات بدون چربی کمک کند. از سوی دیگر تناسب اندام یا فیتنس، یک اصطلاح کلی‌تر است که به سطح کلی سلامت جسمانی بدن اشاره می‌کند. معمولا ترکیبی از رژیم غذایی، ورزش و تغییرات سبک زندگی برای بهبود سلامت کلی بدن است. فعالیت‌های فیتنس از فعالیت‌های قلبی عروقی مانند دویدن و دوچرخه سواری گرفته تا تمرینات قدرتی با وزنه یا سایر وسایل، تمرینات کششی و تعادلی را شامل می‌شود.

بادی پامپ بهتره یا تی آر ایکس؟

اینکه بین ورزش بادی پامپ و تی آر ایکس کدام بهتر است، به اهداف تناسب اندام شما بستگی دارد. بادی پامپ یک کلاس تمرینی مبتنی بر قدرت است که از وزنه‌ها و تکرار زیاد برای ساخت عضله و قدرت استفاده می‌شود. تی آر ایکس تمرینی است که از وزن بدن و گرانش برای ایجاد قدرت و انعطاف‌پذیری استفاده می‌کند. بنابراین اگر به دنبال عضله‌سازی و قدرت هستید، بادی پامپ می‌تواند گزینه بهتری باشد، اما اگر به دنبال بهبود انعطاف پذیری، ثبات بدن و تعادل هستید، تمرینات تی آر ایکس می‌توانند گزینه بهتری باشند.

تمرینات بادی پامپ هوازی هستند اما تی آر ایکس برنامه‌ای است که از وزن بدن و کشش تسمه‌ها استفاده می‌کند. گرچه هر دو تمرین عالی هستند، اما برای تمرینات شدید و کاربردی تی آر ایکس گزینه بهتری است و می‌تواند برای هر سطح از تناسب اندام این ورزش را انتخاب کنید. اما اگر به دنبال تمریناتی با تمرکز هوازی بیشتر هستید، بادی پامپ گزینه بهتری است. در نتیجه این شما هستید که باید تصمیم بگیرید، کدام برنامه برای اهداف تناسب اندام شما مناسب‌تر است.

بادی پامپ بهتره یا تی آر ایکس

فواید بادی پامپ

  • قدرت و توان عضلانی: ورزش بادی پامپ راه عالی برای تقویت قدرت و افزایش تون عضلانی است. با تکرار زیاد و ترکیبی از حرکات می‌توانید گروه‌های عضلانی خاص را هدف قرار دهید و بدنی قوی‌تر ایجاد کنید.
  • بهبود سلامت قلب و عروق: بادی پامپ یک تمرین شدید است که قلب شما را به حرکت در می‌آورد. این ورزش می‌تواند وضعیت قلبی عروقی شما را بهبود ببخشد و انجام سایر فعالیت‌هایی را که نیاز به تحرک بیشتر دارند را برای شما آسان‌تر کند.
  • افزایش انعطاف پذیری: به کشش عضلات کمک می‌کند و انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد. این موضوع می‌تواند به جلوگیری از صدمات و بهبود حرکات کلی بدن شما، کمک بسیاری کند.
  • کاهش وزن: بادی پامپ می‌تواند راهی عالی برای سوزاندن کالری باشد و به شما کمک کند، به اهداف کاهش وزن خود زودتر دست پیدا کنید. با انجام تمرینات قدرتی و کاردیو می‌توانید در حین تمرین و ورزش کردن، به سرعت چربی بسوزانید.
  • تناسب اندام: بادی پامپ یک راه عالی برای حالت دادن به فرم بدن شما است. با ترکیبی از تمرینات، هماهنگی، تعادل و وزن بدن خود را بهبود ببخشید.

عوارض بادی پامپ

  • درد مفاصل: به دلیل تمرینات سریع و وزنه‌های سنگین که در برخی از کلاس‌ها استفاده می‌شود، ورزشکار ممکن است در معرض خطر درد مفاصل قرار بگیرد. برای کاهش این خطر، مهم است که از تکنیک صحیح در طول تمرینات استفاده کرده و بیش از حد به خود فشار وارد نیاورید.
  • کشش عضلانی: حرکت تکراری تمرینات ورزش بادی پامپ با استفاده از هالتر، می‌تواند کشیدگی عضلات را افزایش دهد. برای کمک به کاهش این خطر، قبل و بعد از هر جلسه از تمرین به درستی گرم کنید و به بدن خود گوش دهید، تا بدانید چه زمانی باید فشار وارد بر بدن را متوقف کنید.
  • تمرینات زیاد: با هر برنامه ورزشی احتمال آسیب ناشی از تمرینات زیاد وجود دارد. در صورت نیاز باید استراحت کرده، تمرینات را هر از گاهی تغییر دهید و اطمینان حاصل کنید که از فرم و تکنیک مناسب استفاده می‌کنید.
  • آسیب با هالتر: تمرینات بادی پامپ با استفاده از هالتر انجام می‌شود. اگر با احتیاط تمرینات را انجام ندهید ممکن است هالتر از ارتفاع سقوط کرده و باعث خطر جدی برای شما و اطرافیان شما شود.

ورزش بادی پامپ برای چاق شدن

ورزش بادی پامپ تمریناتی است که با استفاده از هالتر و صفحات سنگین با تمرینات طراحی شده، انجام می‌شود. در حالی که هدف اصلی بادی پامپ بهبود قدرت، استقامت و تون عضلانی است، اما می‌توان از این تمرینات برای کمک به افزایش وزن نیز استفاده کرد. عضله‌سازی بخش مهمی از افزایش وزن است، از آنجایی که بادی پامپ با وزنه انجام می‌شود، می‌توان از آن برای کمک و ساخت عضله استفاده کرد، که در نهایت می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. علاوه بر این، از آنجایی که بادی پامپ یک ورزش با شدت بالا است، می‌تواند به افزایش مصرف کالری نیز کمک کند، که در این صورت ترکیب تمرینات با یک رژیم غذایی برنامه ریزی شده، می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

ورزش بادی پامپ برای چاق شدن

بادی پامپ و لاغری

بله، می‌توان گفت ورزش بادی پامپ می‌تواند برای کاهش وزن نیز موثر باشد. تمرین بادی پامپ می‌تواند بخش مفیدی از برنامه کاهش وزن باشد. مطالعات اخیر نشان می‌دهد افرادی که در تمرینات بادی پامپ شرکت می‌کنند، نسبت به کسانی که این ورزش را انجام نمی‌دهند، کاهش بیشتر چربی را تجربه کردند. این نوع از تمرینات می‌توانند متابولیسم بدن را افزایش دهند، در نتیجه کالری بیشتری سوزانده و چربی بیشتری از دست می‌رود. در واقع بادی پامپ تمریناتی برای عضله‌سازی و سوزاندن کالری است که منجر به افزایش تناسب اندام و کاهش چربی بدن می‌شود.

وسایل مورد نیاز برای بادی پامپ

از تجهیزات مورد نیاز برای انجام تمرینات ورزش بادی پامپ می‌توان به هالتر، دمبل، وزنه بشقابی، زیرانداز تمرینی مت، نیمکت یا استپ، لباس ورزشی، کفش ورزشی، بطری آب و حوله اشاره کرد. در برخی از کلاس‌ها از تجهیزات اضافی همچون نوار‌های مقاومتی، میله و توپ نیز استفاده می‌کنند.

تعداد جلسات بادی پامپ

به طور معمول با توجه به نوع کلاس‌های بادی پامپ، یک جلسه تمرین بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول خواهد کشید. هر جلسه تمرین شامل گرم کردن، تمرین و خنک کردن بدن است. تعداد جلسات ورزش بادی پامپ به برنامه دقیق انتخاب شده بستگی دارد، برخی از برنامه‌ها ممکن است در یک دوره چند هفته یا چند ماهه برگزار شوند.

در عصر ۵ شنبه اطلاعات خود را در زمینه سبک زندگی، سلامت، تکنولوژی، ورزش، فرهنگ و رسانه، تکنولوژیی و صدها موضوع دیگر تکمیل کنید. عصر ۵ شنبه به عنوان یک مجله اینترنتی پرمخاطب، تلاش کرده است تا با تفکیک موضوعات روز جامعه و پرداختن به آن‌ها، آگاهی افراد را بالاتر برده و سبک زندگی افراد را به سمت سلامتی و تندرستی سوق دهد. با مراجعه به سایت عصر ۵ شنبه، زمان خود را در مسیر کسب اطلاعات مفید و کاربردی، صرف کنید.



Source link