معایب مصرف زیره چیست؟ –


معایب مصرف زیره چیست؟

مصرف نامتعادل زیره ضررهایی هم دارد. از جمله:

۱) سوزش سر دل

به صورت کلی زیره به تنظیم گوارش و جلوگیری از نفخ کمک می‌کند، ولی گاهی مصرف بیش از حد آن باعث سوزش سر دل و آروغ زدن می‌شود.

۲) آسیب کبدی

روغن موجود در زیره می‌تواند در صورت استفاده بیش‌ازحد آن به کبد و حتی کلیه‌ها آسیب بزند، پس باز هم در اینجا اعتدال در مصرف حرف اول را می‌زند.

۳) تداخل دارویی

زیره می‌تواند با اثربخشی برخی از داروها از جمله داروهای دیابت و داروهای مربوط به جلوگیری از لخته‌شدن خون تداخل ایجاد کند. در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید که این دارو با مصرف زیره تداخل نداشته باشد.

۴) واکنش‌های آلرژیک

برخی از افراد ممکن است به زیره آلرژی داشته باشند. علائم آلرژی به زیره خود را به شکل بثورات پوستی، التهاب بدن و مشکلات تنفسی نشان می‌دهد.باشد.

۵) سطح پایین قند خون

همان طور که گفتیم، زیره می‌تواند سطح قند خون را کاهش دهد. این ویژگی می‌تواند برای افراد مبتلا به قند خون بالا مفید باشد، اما برای کسانی که قند خون پایین دارند یا داروهای دیابت مصرف می‌کنند، مشکل ایجاد می‌کند.

معایب مصرف زیره چیست؟ | متخصص تغذیه اصفهان

صفحه اینستاگرام (متخصص تغذیه اصفهان)

درست است که تاثیر زیره برای لاغری انکار نشدنی‌است اما آن را به شکل یک چراغ جادو نگاه نکنید. زیره هم مثل هر ماده غذایی دیگری باید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالم استفاده شود.

ورزش منظم، خواب کافی، رژیم غذایی غنی از میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و غلات کامل برای کاهش وزن پایدار بسیار مهم هستند. همیشه قبل از شروع هر برنامه کاهش وزن با متخصص مشورت کنید.

 


مطالب پیشنهادی سایت (متخصص تغذیه اصفهان):

خواص زیره برای لاغری چیست؟

انواع زیره برای لاغری کدامند؟





Source link