قوانین رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر انتخاب های برتر

1. آیا رژیم کتوژنیک خطرناک است؟ معمولاً رژیم کتوژنیک حتی بدون محدود کردن میزان کالری مصرفی نیز می تواند به کاهش وزن و چربی سوزی کمک کند. برخی از عوارض جانبی رژیم کتوژنیک عبارتند از یبوست، بالا رفتن کلسترول، کاهش سرعت رشد و سنگهای کلیوی. برخی مطالعات نشان میدهد که این خوراکی مایع مؤثرتر از رژیم کتوژنیک جامد معمولی است و در مصرفکنندگان آن، سطح کلسترول خون پائینتر است. بیشتر کودکان هم از لحاظ تشنجها و هم از لحاظ سطح هوشیاری بهبود قابل ملاحظه یافتند و نتایج مشابهی با مصرف رژیم کلاسیک قدیمی بهدست آمد. در بچه ها تشنج های تونیک – کلونیک شایعتر است، بیشتر از سه چهارم کودکان مبتلا به صرع، از این نوع تشنج رنج میبرند، صرع کوچک یا ابسانس دومین نوع شایع صرع در کودکان است. همچون داروهای ضد صرع، این رژیم غذایی بر روی سلامت استخوانها اثرات سوء دارد. مصرف طولانیمدت این رژیم در کودکان با خطر کاهش نرخ رشد یا حتی توقف آن، شکستگی استخوانها و سنگهای کلیوی همراه است.

کسانی که رژیم کتوژنیک گرفتن دکتر روشن ضمیر

خامه در رژیم کتوژنیکData w as generated wi᠎th the ​help of GSA Content Gen᠎erat᠎or Dem᠎ov ersion!

چالش دو هفته ای رژیم کتوژنیک

تقریباً نیمی از کودکان و جوانان مبتلا به صرع که یکی از اینگونه رژیمها را آزمودهاند، شاهد کاهش شمار حملات صرعیشان به نصف بودهاند و این اثرِ مطلوب، حتی پس از قطع کردن رژیم ادامه داشتهاست. این روش، مطابق بر «دستورالعملهای بالینی کشوری» است و در ایالات متحده آمریکا، تقریباً تمامی شرکتهای بیمه آن را تحت پوشش خود قرار دادهاند. او مستقیماً شاهد موفقیتهای کانکلین بود و تلاش کرده بود همان نتایج را در ۳۶ بیمار خود بدست آورد. یکی از عوارض شناختهشدهٔ داروهای خانوادهٔ بازدارندههای کربنیک آنهیدراز (همچون توپیرامات و زونیساماید) افزایش احتمال ابتلا به سنگهای کلیوی است، اما مصرف همزمان این داروها با رژیم کتوژنیک، این خطر را در مقایسه با مصرف رژیم غذایی بهتنهایی، افزایش بیشتری نمیدهد. در انتها، کربوهیدرات را بر اساس باقیماندهٔ نیاز انرژی، ضمن حفظ نسبت کتوژنیک، تعیین میکنند. یک مرور سیستماتیک در ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ پژوهش دربارهٔ رژیم کتوژنیک را در بالغین بررسی کرد و نتیجه گرفت که این روش، روزبهروز فراگیرتر میشود و نتایج آن مشابه کودکان است و عوارض خفیفتری نیز دارد.

حدود یک سوم از مراکزی که رژیم کتوژنیک را به کودکان ارائه میکنند رژیمهای مشابهی هم برای بالغین مبتلا دارند. مغز انسان از شبکهای از یاختههای عصبی (نورونها) تشکیل شدهاست که تکانههای عصبی را از طریقِ گسترش پتانسیل عمل، گسیل میدارند. اگرچه اغلب گفته میشود که مغز فقط میتواند از گلوکز به عنوان منبع انرژی استفاده کند، اما این در واقع نادرست است. همچنین رژیم کتوژنیک می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن را نیز مختل کند، به همین خاطر اضافه کردن نمک بیشتر به غذاها و استفاده از مکمل های معدنی می تواند تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک کند. گلهای کلم بروکلی را به مدت ۳۰ ثانیه در آب یخ بریزید. کمبود آب بدن همچنین می تواند باعث یبوست شود یا آن را بدتر کند. با این حال، اختلالات متابولیکی به طور کلی یک میدان مینی را نشان میدهد که در آن رژیم کتوژنیک میتواند ناخواسته نقص متابولیکی زمینهای را بدتر کرده و بیمار را از ثبات نسبی به زوال سریع تبدیل کند.

قواعد رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

علاوه بر این، رژیم کتوژنیک میتواند یک اختلال متابولیکی زمینهای تشخیص داده نشده را بدتر کند و در نتیجه منجر به تغییر رفتار شود. شما میتوانید برای مصرف هر وعده از آن استفاده کنید و خامه را در یخچال قراردهید. اگرچه که رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است ممکن است عوارض جانبی نیز با خود به همراه داشته باشد تا زمانی که بدن شما به این نوع از رژیم عادت کرده و با آن کنار می آیید. او ساعتهای بی شماری را صرف مراقبت از بیماران و پشتیبانی از تقریباً همه کارهایی که میخواهیم برای تغییر و بهبود برنامه خود انجام دهیم، کرده است. کارشناسان تقریباً در همه مراکز گزارش می دهند که از دو یا چند رژیم کتوژنیک استفاده می کنند.

رژیم کتوژنیک MCT کلاسیک و تعدیلشده، هر دو به یک اندازه مؤثرند و تفاوتشان در تحملپذیری، بهلحاظ آماری، قابل توجه و چشمگیر نیست. هنگامی که شما از کره ذوب شده یا روغن نارگیل استفاده میکنید، شما میتوانید مقدار زیادی را ذوب کنید وبه میزانی که نیاز دارید برای هر دستور غذایی ،برای هر دستور، با استفاده از یک سرنگ پزشکی میزان مشخص شده از آن را گرفته و به دستور غذایی اضافه کنید، و به سراغ عنصر بعدی بروید. و شامل تغییر در میزان کالری، تغییر نسبت کتوژنیک یا افزودن مقداری تریگلیسرید با زنجیره متوسط یا روغن نارگیل به رژیم کلاسیک است. رژیم اولیه و اصلی MCT که توسط پیتر هوتنلوخر در دههٔ هفتاد میلادی ارائه شد، ۶۰٪ از روغن MCT تشکیل شده بود. این پانل توصیه می کند که ایده های مربوط به دستور العمل ها ، آموزش های فردی در مورد رژیم غذایی کتوژنیک را از یک متخصص تغذیه راهنمایی برای برنامه ریزی و تهیه غذا قبل از شروع رژیم غذایی به بیماران بزرگسال ارائه دهید.

رژیم کتوژنیک قهوه

این منتقدان عموماً حسن نیت دارند ، اما بی اطلاع هستند. به طور کلی، اکثر بیمارانی که رژیم کتوژنیک دارند بدون عوارض خوب عمل میکنند یا ممکن است عوارض جانبی قابل تحمل یا قابل کنترل داشته باشند. از موضوعاتی که اخیرا توجه جامعه علمی را به خود جلب نموده، استفاده از رژیم کتوژنیک به عنوان یک گزینه درمانی در ام اس است و تصور عمومی بر این است که این رژیم بتواند روند پیشرفت بیماری را کند، یا علائم آن را کنترل کند. رال گایلین» تجربیات خود را در گردهمایی انجمن پزشکی آمریکا گزارش نمود. کتوز اولین بار توسط محقق تغذیه دکتر رولین ترنر وودیات کشف شد، که نقش گرسنگی و محدودیت کربوهیدرات را بر متابولیسم بیماران دیابتی بررسی می کرد. امی کائو، دکتر و تسفای زلکه، دکتر متخصص مغز و اعصاب رژیم کتوژنیک در مرکز پزشکی ملی کودکان. Da ta h as been generat ed by GSA Conte​nt G ener ator  D emov​ersion .

رژیم کتوژنیک در شیردهی نی نی سایت دکتر روشن ضمیر

تحقیقات او، رژیم غذایی کتوژنیک که با همکارانش هاپکینز، آیلین “پتی” وینینگ دکتر مسیحی و دایانا پیلاس (محبوب) نوشته شده است، به عنوان راهنمای مهمی برای والدین کودکان مبتلا به صرع خدمت میکند. پدرش پس از خواندن مطلبی دربارهٔ رژیم کتوژنیک در یک کتابچهٔ راهنمای بیماران، پسرش را نزد جان فریمن در بیمارستان جانز هاپکینز برد که هنوز از این روش قدیمی برای درمان صرع استفاده میکرد. این افتخار من است که با خانم داون مارتینز و خانواده خوبش در برنامه ژنتیک صرع در مرکز پزشکی ملی کودکان کار میکنم. اغلب افراد از رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده می کنند ، اما رعایت این نوع رژیم می تواند به کنترل سایر بیماری ها نظیر صرع نیز ده دستورالعملهای قانونی از انواع رژیم کتوژنیک کمک کند . نکته عجیب این است که در این رژیم غذایی با توجه به اینکه چربی بیشتری مصرف میشود اما می تواند کلسترول “خوب” را افزایش و کلسترول “بد” را پایین بیاورد .

بین کتوز طبیعی و فیزیولوژیکی که هنگام استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک ایجاد میشود و سطح اجسام کتونی خون را تا حدود 8 میلیمول در لیتر بالا میبرد، و کتواسیدوز دیابتی تفاوت وجود دارد. با این حال به خاطر میزان پروتئین دریافتی زیاد در رژیم کتوژنیک و سطح کتون های زیاد این کار به کاهش عضله سوزی کمک کرده و می توانید در کنار وزنه زدن و بدنسازی از رژیم های کتوژنیک استفاده کنید. پاسخدهی درمانی در سه چهارم کودکان ظرف ۲ هفتهٔ اول پدیدار میشود، اما متخصصان میگویند این رژیم باید دستکم ۳ ماه ادامه یابد تا بتوان گفت اثربخش نیست. برخی اطلاعات (از یکی از مراکز درمانی با ۷۶ کودک تا ۲۰۰۹ میلادی) نشان میدهد که عوارض جانبی این رژیم کمتر از رژیم کلاسیک کتوژنیک است و بهتر از آن تحمل میشود و غذاهای دلپذیر و خوشمزهتری را شامل میشود.

ماهیت کمچرب و پُرقندِ رژیمهای رایج غذایی در هند و آسیا، بدان معناست که رژیمهای کتوژنیک این ناحیه نسبت کتوژنیک پائینتری (۱:۱) نسبت به رژیمهای مشابه اروپایی و آمریکایی دارند. رژیم کتوژنیکِ درمانیِ کلاسیک در دههٔ ۱۹۲۰ میلادی گسترش یافت و یک دهه بعد نیز همچنان رایج بود، ولی با ساخت داروهای ضد صرع، کمکمرو به فراموشی رفت. کتوزیس طبیعی بوده ولی دومی در نتیجه کنترل نکردن دیابت اتفاق خواهد افتاد. بسیاری از افراد میتوانند تشنجهایشان را با مصرف دارو و با موفقیت کامل، کنترل کنند. کودکان و بزرگسالانی که رژیم های کتو را دنبال می کنند، باید حداقل هر 3 ماه یکبار به پزشک یا متخصص تغذیه خود مراجعه کنند. به عبارت دیگر، در رژیم کتو از سیستم چربی سوزی خود بدن برای کمک به کاهش وزن افراد استفاده میشود. رژیم کتوژنیک روشی موثر برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطر بیماری است.

دوباره ، به طور کلی ، اسیدیته خون در حالی که رژیم کتوژنیک دارد به دلیل اسیدیته کتون ها نسبتاً زیاد است. اگر سطح آن پایین بماند ، ممکن است بی کربنات اضافی به عنوان داروی روزانه برای متعادل سازی اسیدیته تجویز شود. تنظیم روال: زمان وعده های غذایی و میان وعده ها باید ثابت باشد تا سطح گلوکز کودک شما تا حد ممکن ثابت بماند. همچنین شما می خواهید والدین دوستان فرزند خود را از رژیم غذایی خاص آگاه کنید و این که ممکن است آنچه برخی از افراد “کمی تقلب بی ضرر” می دانند ، بی ضرر نباشد. مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) نوعی بیماری خود ایمنی پیشرونده است که بر سیستم عصبی تأثیر میگذارد. علاوه بر این، طبق همین منبع، بروز تشنج حدود 10 تا 15٪ در این کودکان از بین رفته است . مشخص شده است که این رژیم درمانی برای برخی از اختلالات، به ویژه کمبود ناقل گلوکز (جایی که رژیم غذایی جایگزینی برای گلوکز به عنوان سوخت برای مغز فراهم میکند) ، و کمبود کمپلکس پیروات دهیدروژناز (در جایی که رژیم غذایی یک مسیر جایگزین برای میتوکندری برای تولید انرژی).

رژیم کتوژنیک پلاس دکتر روشن ضمیر

یک هیئت بین المللی از متخصصان ،اولین مجموعه توصیه ها را بر اساس اقدامات بالینی فعلی و شواهد علمی برای استفاده از روشهای درمانی رژیم کتوژنیک (KDT) در بزرگسالان مبتلا به صرع مقاوم به دارو منتشر کرده است. برخی از این سندرمها عبارتند از: سندرم دراوه، اسپاسمهای صرعی، صرع میوکلونیک آستاتیک، و سندرم توبروز اسکلروزیس. با این حال کبد میتواند با استفاده از «اسیدهای چرب زنجیره بلند»، سه جسم کتونی به نامهای بتا-هیدروکسیبوتیریک اسید، اسید استواستیک و استون بسازد. در عوض گوشتها (مخصوصا از انواع پرچرب آنها)، چربیها و روغنهای سالم مثل روغن زیتون، مغزها و دانهها، تخم مرغ، سبزیجات با کربوهیدرات پایین، کره، پنیر و ماهی مخصوصاً با چربی بالا، در برنامه غذایی این رژیم به وفور یافت میشود.

آیا رژیم کتوژنیک ضرر دارد

همچنین زمانی که شما یک رژیم غذایی با چربی و پروتئین بالا دریافت می کنید ، اشتهای شما به غذا خوردن کمتر می شود و این مورد نیز کمک میکند که بیشتر وزن کم کنید . این کارآزماییهای بالینی در کودکانی انجام شده بود که به داروهای رایج ضد تشنج پاسخی نداده بودند و تنها در یکی از این کارآزماییهای بالینی، یک گروه اختصاصدادهشده به رژیم کتوژنیک را با یک گروه دیگر که این رژیم را دریافت نکرده بودند (گروه شاهد) مقایسه کرده بودند. این روند در ۱۹۳۸ میلادی تغییر کرد. پیترمن اثرات مثبت (بهبود هوشیاری، رفتاری و خواب) و عوارض جانبی (تهوع و استفراغ ناشی از کتوزیس زیاد) را ثبت کرد. طی این مدت، شایعترین دلیل قطع رژیم آن بود که یا کودک بهکلی از تشنجها رهایی یافت یا آن که بهبود قابلملاحظهای یافت. اگرچه این مقاله فقط دو نویسنده دارد، دهها نفر در آن همکاری کردهاند که میخواهیم از آنها تشکر کنیم.

این کودک دو ساله، از یک صرع مقاومبهدرمان رنج میبُرد که به داروهای رایج پاسخ نمیداد. این روش میتواند برای تهیه غذاهای آماده و مواد تشکیل دهنده یخ زده و به طور واضح برای استفاده در آینده مد نظر قرار گرفته شود. طرفداران این رژیم میگویند هرگاه بیماری به دو داروی ضد تشنج پاسخ نداد، این رژیم را باید جداً مد نظر داشت چرا که احتمال پاسخ به سایر داروها در چنین بیمارانی تنها ۱۰٪ است. در نتیجه این فرضیه مطرح شد که موفقیت ممکن است با افزایش کتو در متابولیسم میتوکندری مغز و اثرات مهاری بر التهاب عصبی و افسردگی گسترش قشر مغز تعدیل شود. با رژیم کتوژنیک، بدن ایشان شروع به مصرف ذخایر پروتئینی خود کرده و کتواسیدوز و در نهایت کما و مرگ حادث میشود. رژیم کلاسیک کتوژنیک، رژیمی بینقص و متعادل نیست و تنها مقادیر اندکی میوه، سبزی، غلات غنیشده و خوراکیهای کلیسمدار دارد.

اگه اصول این سبک تغذیه رو رعایت کنید، نه تنها سالم و متناسب میمونید بلکه با یکی دو وعده در روز کاملا سیر میشید. مصرف این میزان از روغن MCT ممکن است در برخی کودکان، منجر به دلپیچه، اسهال و استفراغ شود. انواع غذاهایی که مصرف می شود و روشی که هر رژیم محاسبه می شود، کمی متفاوت است اما هرکدام از رژیم ها در کاهش تشنج در برخی از افراد مؤثر بوده اند. اینکار از طریق کاهش نسبت کتوژنیک انجام میشود تا آنجایی که دیگر کتون در ادرار قابل ردیابی نباشد و سپس، تمامی محدودیتهای کالری برداشته میشود. با این حال، این کارممکن است همیشه به طور منظم امکان پذیر نباشد. کاهش متابولیسم گلوکز زمانی رخ میدهد که مغز دیگر قادر به استفاده از گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی نباشد.

خرید رژیم کتوژنیک

طي مدت زمان پيگيري 12 کودک ( 8 ماهه تا 18 ساله ) مبتلا به TSC شناسايي شدند که تحت درمان با رژيم کتوژنيک بودند.از اين تعداد کودک 11 کودک (92درصد) بيش از 50درصد کاهش حملات صرع، طي شش ماه اول رژيم درماني داشتند که از اين تعداد 8 کودک (67درصد) بيش از 90درصد بهبودي نشان دادند. از آنجا که رژیم غذایی به تعداد کمی میوه، سبزیجات، غلات و دیگر غذاهای مغذی اجازه می دهد، مکمل با مولتی ویتامین عاری از کربوهیدرات ضروری است. محدودیت رژیم کتوژنیک برای کمک به تعیین نیازهای تغذیهای مشورت با یک متخصص تغذیه ثبت شده را ضروری میکند. چنین کودکانی باید بیش از میانگین در این رژیم باقی بمانند و حتی توصیه شده، کودکان مبتلا به توبروز اسکلروزیس تا پایان عمر، رژیم کتوژنیک را اجرا کنند.

او به بیمارانش توصیه میکرد که به مدت ۱۸ الی ۲۵ روز، پرهیز شدید از غذا داشته باشند تا این سم از خون پاک شود. او گزارش کرد سه مادهٔ محلول در آب به نامهای بتا-هیدروکسیبوتیریک اسید، اسید استواستیک و استون (که در مجموع و با هم اجسام کتونی نامیده میشوند) در کبد افراد سالم، هنگامی که گرسنه بمانند یا رژیم غذایی کمکربوهیدرات و پُرچرب داشته باشند، تولید میشوند. غذاهای حاوی قند از جمله: نوشابه، آب میوه، اسموتی، کیک، بستنی، شکلات و موارد مشابه. سبزیجات: سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، هویج، هویج زردک و موارد مشابه. سبزیجات نشاسته ای مانند نخود شیرین، هویج، چغندر و هر نوع سیب زمینی غیرمجاز هستند. رژيم کتوژنيک يکي از رو شهاي درماني در اين بيماري مي باشد که به عنوان آخرين روش درمانی براي رفع تشنج در کودکاني که دارو درماني در آنان تاثيري ندارد، مورد استفاده قرار مي گيرد.شایان ذکر است که با شروع رژيم درماني بايد هر نوع داروي ضد تشنج قطع شود.رژيم کتوژنيک مي تواند باعث بروز کتوز در بدن شود که خود در ثبات تشنج و کاهش بيقراري اين بيماران موثر است.

در سال 1926، کاشف قطب شمال، Vilhjalmur Stefansson به خود اجازه داد به مدت یک سال در بخش متابولیک حبس شود و فقط گوشت و چربی بخورد، و بدون هیچ مشکلی در سلامتی اش این دوره را گذراند. از آنجایی که در آغاز این رژیم، خطر عوارض گوناگونی موجود است، بسیاری از مراکز ترجیح میدهند تا شروع آن، تحتِ نظارتِ نزدیک و دقیقِ پزشکی در بیمارستان باشد. این هیئت توصیه می کند که رژیم کتوژنیک متناسب با نیازهای فرد ، با در نظر گرفتن خصوصیات جسمی و روحی وی ، شرایط زمینه ای پزشکی ، ترجیحات غذایی ، نوع و میزان حمایت خانواده و دیگران ، سطح خودکفایی ، عادات ، و سهولت پیروی از رژیم غذایی تنظیم شود.

مطالعات مورد استفاده در مجله پزشکی New England Journal of Medicine توسط محققان هاروارد، همگی این موضوع را روشن میکردند که شکر برای سلامتی بی ضرر و چربی اشباع شده مقصر به نظر میرسد، اما واقعیت این بود که شرکت کوکاکولا میلیون ها دلار بودجه در اختیار محققان قرار داد تا نقش شکر را در چاقی و بیماری کم رنگ کنند. یک مطالعه در سال 2016 موافقت کرد که این مورد در مورد کودکان زیر 2 سال وجود دارد ، اما رژیم های غذایی نتایج مشابهی برای کودکان بزرگتر دارند. با روش «تحلیل با قصد درمان» طراحی شد و نتایجش در ۱۹۹۸ میلادی منتشر گشت و سپس با یک گزارش دیگر در سال ۲۰۰۱ پیگیری شد. رژیم کتوژنیک معمولاً با نظارت یک متخصص مغز و اعصاب و یک متخصص تغذیه در بیمارستان آغاز میشود.

رژیم لاغری کتوژنیک در ماه رمضان

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد لطفا از سایت ما دیدن کنید.