زندگینامه برنارد آرنو : تاجر فرانسوی


برنارد آرنو (متولد ۵ مارس ۱۹۴۹، روبه، فرانسه) تاجر فرانسوی و از ثروتمندترین افراد جهان است که بیشتر به عنوان رئیس و مدیرعامل شرکت فرانسوی LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA، بزرگترین شرکت محصولات لوکس در جهان شناخته می شود.

آرنو از دانشگاه اکول پلی تکنیک پاریس در رشته مهندسی عمران فارغ التحصیل شد. در سال ۱۹۷۱ کنترل شرکت ساختمانی پدرش فرت – ساوینل را به دست گرفت. هشت سال بعد نام شرکت را به Férinel Inc تغییر داد و فعالیت آن را به سمت املاک و مستغلات متمرکز کرد.

آرنو با ۱۵ میلیون دلار از سرمایه خود و شراکت با آنتوان برنهایم و یکی از مدیران بانک‌های فرانسوی، شرکت “کریتسین دیور” را که در آن زمان یک شرکت نساجی ورشکسته بود، به مبلغ ۸۰ میلیون دلار خرید. سپس در سال ۱۹۸۷، توسط رئیس شرکت، هنری راکامیر، برای سرمایه گذاری در LVMH دعوت شد. آرنو با سرمایه‌گذاری مشترک با گینس PLC، راکامیر را در سال ۱۹۹۰ برکنار کرد و شروع به جذب تعداد زیادی از شرکت‌های مد به LVMH کرد: کریستین لاکروآ، جیوانچی و کنزو. شرکت های کالاهای چرمی لووه، سلین و برلوتی، جواهری فرد جویلر؛ گروه DFS (بزرگ ترین فروشگاه زنجیره ای بدون مالیات جهان)؛ و فروشگاه های محصولات زیبایی سفورا.

Bernard Arnault

آرنو در سال ۱۹۹۵ با انتصاب طراح مد بریتانیایی جان گالیانو به جای اوبر دو ژیوانشی در خانه مد پاریس، لباس فرانسوی را احیا کرد. یک سال بعد آرنو که توسط مجله لباس زنان “پاپ مد” لقب گرفت، گالیانو را به کریستین دیور منتقل و الکساندر مک کوئین طراح مد بریتانیایی را به جای او در جیونچی منصوب کرد. سپس، مارک جیکوبز، طراح جوان آمریکایی را به سمت مدیر خلاقیت لویی ویتون، تولیدکننده کالاهای چرمی لوکس، استخدام کرد؛ در آن سال، LVMH همچنین اکثریت سهام خط جیکوبز را به دست آورد. اگرچه هر سه طراح در نهایت موقعیت خود را ترک کردند، اما پیش بینی مد آرنو علاقه به این خانه های مد سنتی را تا اوایل قرن ۲۱ احیا کرده بود.

آرنو به خرید برندهای لوکس از جمله شرکت ایتالیایی فندی (۲۰۰۳)، فروشگاه بزرگ فرانسوی لا ساماریتین (۲۰۱۰)، برند جواهرات ایتالیایی بولگاری (۲۰۱۱)، و شرکت جواهرسازی کلاسیک آمریکایی تیفانی (۲۰۲۱) ادامه داد. او همچنین موزه هنرهای معاصر لویی ویتون (۲۰۱۴) را در پارک بولونی پاریس ساخت که توسط معمار کانادایی آمریکایی فرانک گری طراحی شده بود. در سال ۲۰۰۷، آرنو به عنوان فرمانده لژیون دونور، یکی از بالاترین افتخارات فرانسه، انتخاب شد.
















Source link