رنگ مو چقدر روی سر بماند؟


آیا می‌ دانید مدت زمان مناسب جهت ماندن رنگ بر روی موها چقدر است؟ رنگ‌ ها امروزه از اقلام آرایشی بسیار مهم هستند که اگر بتوانید طبق دستورالعمل درستی آن ها را استفاده کنید نه تنها آسیبی به موها وارد نمی‌ کنند، بلکه می‌ توانند زیبایی خاصی به چهره شما هدیه دهند، از طرفی افراد زیادی تمایل به رنگ آمیزی موهای خود دارند، به همین دلیل دنیای رنگ موها نیز تنوع بالایی پیدا کرده است. اما همواره جهت رنگ کردن مو سوالاتی مطرح می‌ شود و یکی از آنها این است که یک رنگ مو چه مدت زمانی باید بر روی موها بماند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال در این مقاله تا انتها با ما همراه باشید، همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دوره آموزش رنگ مو کلیک کرده و با ما تماس بگیرید.

زمان مناسب ماندن رنگ مو بر روی سر :

رنگ کردن مو یکی از محبوب ترین روش های تغییر ظاهر در بین افراد است. این روش به افراد کمک می کند تا رنگ موی خود را به رنگ دلخواه تغییر دهند و ظاهری جدید و جذاب پیدا کنند.

برای اینکه رنگ مو به خوبی روی موها قرار بگیرد و ماندگاری بالایی داشته باشد، باید زمان مناسب ماندن رنگ مو بر روی سر را رعایت کنید. زمان مناسب ماندن رنگ مو بر اساس نوع رنگ مو و شرایط موها متفاوت است.

یکی از این استانداردها نیز زمان مناسب ماندن رنگ مو بر روی سر می‌ باشد، بر این اساس می‌ توان رنگ موها را به دو دسته تقسیم کرد که زمان مناسب برای انجام دادن هر کدام از آن ها با یک دیگر متفاوت است. برای دریافت دوره آموزش آرایشگری مردانه به صورت حضوری و انلاین با کارشناسان ما در آکادمی حامد جوان تماس بگیرید.

رنگ موهای تیره معمولاً قواعد مشابه هم دارند. بیش تر رنگ‌ هایی که در دسته رنگ‌ های مشکی قرار می‌ گیرند، طبق یه قاعده کلی بیش تر از رنگ موهای روشن بر روی سر می‌ مانند. البته این موضوع به رنگ پایه مو، جنس مو و حتی نوع رنگ مو بستگی دارد که این عوامل در کنار یک دیگر تعیین خواهند کرد چه مدت زمانی رنگ بر روی موی سر باقی بماند.

با تمامی این اوصاف ماندن رنگ بر روی مو دارای یک قاعده کلی است، به این معنا که برای رنگ کردن مشکی موها ابتدا باید حدود نیم ساعت ترکیب رنگ مو با اکسیدان را بر روی موهای خودتان قرار دهید، پس از طی این مدت باید رنگ موی خالی و بدون اکسیدان را روی موها بگذارید و ۴۵ دقیقه صبر کنید، سپس موها را با آب خالص بشویید. نکته مهم این است که هنگام گذاشتن رنگ مو با اکسیدان سرعت عمل خوبی داشته باشید، چون فاصله انداختن بین رنگ آمیزی مو و کندی در این کار موجب می‌ شود که رنگ قسمت‌ های مختلف مو یکنواخت نبوده و با یکدیگر متفاوت باشد. از طرفی باید این کار را از ساقه موها شروع کنید و رنگ کردن را از قسمت ساقه تا انتهای ریشه‌ ها ادامه دهید.

حتی در بیش تر مواقع توصیه می‌ شود پس از آنکه ساقه مو رنگ شد، ۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس رنگ کردن ریشه موها را شروع کنید که البته این موضوع در خصوص موهای سفید و خاکستری برعکس است و در این حالت ابتدا باید ریشه موها رنگ شده و سپس نسبت به رنگ کردن ساقه موها اقدام کنید.

رنگ موی سفید یخی مردانه

ایجاد رنگ روشن بر روی موها بسیار سخت‌ تر و چالش برانگیزتر از انواع رنگ‌های تیره می‌ باشد، چون بسیاری از موها به راحتی رنگ موی روشن را نمی‌ پذیرند. به این ترتیب زمان‌ های کاملاً متفاوتی برای دستیابی به نتیجه مطلوب در خصوص رنگ کردن موها وجود دارد، علاوه بر این که برای این کار تکنیک‌ های مختلفی نیز استفاده می‌ شود. برای روشن کردن موها ابتدا باید آنها را کاملاً آماده کنید. مثلاً موهایی که به رنگ تیره هستند گزینه مناسب جهت روشن شدن نمی‌ باشند، چون باید دستخوش تغییرات فراوانی شوند، سپس رنگ کردن آنها را شروع کنید. برای این کار برخی از برندهای تولید کننده رنگ مو تیوب‌ هایی را با عنوان روشن کننده تولید کرده اند که استفاده کردن از آنها نیز دقیقاً مشابه با استفاده از رنگ مو می‌ باشد، یعنی به شما کمک می‌ کند موهای سرتان چند درجه روشن‌ تر از قبل شود و به اصطلاح رنگ طبیعی آنها بشکند.

پس از این کار باید رنگ‌ ها را بر روی موها قرار داده و از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به آن زمان دهید که البته هر ۱۵ دقیقه یک بار باید موهای خودتان را چک کنید، چون گاهی برخی از افراد موها و پوست سر حساسی دارند و احتمال دارد که به رنگ مو واکنش شدید نشان دهند که گاهی مواقع حتی نیاز است رنگ مو را به طور کامل از روی موها بشویید.

زمان ذکر شده نیز کاملا تقریبی می‌ باشد و متناسب و با نوع و حالت موهای شما می‌ تواند بیش تر یا کمتر از این مدت انجام شود. برای همین پیشنهاد می‌ کنیم انجام دادن رنگ مو را با کمک یک آرایشگر ماهر و حرفه‌ ای در این خصوص انجام دهید که شناخت کافی بر روی مدل‌ های مختلف مو داشته باشد. از طرفی ترکیب کردن رنگ مو نیز اهمیت بسزایی دارد که این کار را نیز باید با دقت بالایی انجام دهید تا نتیجه مطلوب از رنگ کردن موها را به دست بیاورید.

نتیجه‌ گیری

در این سری از مقاله های حامد جوان مدت زمان مناسب برای ماندن رنگ مو بر روی سر را بررسی کردیم. گفتیم که رنگ موها به دو صورت تیره و روشن تقسیم می‌ شوند که مدت زمان لازم برای ماندن هر کدام از آنها بر روی سر با یکدیگر کاملاً متفاوت است، از طرفی نوع و بافت مو نیز تعیین کننده این زمان هستند و از هر فردی نسبت به فرد دیگر کاملاً متفاوت می‌ باشند.

به همین دلیل پیشنهاد می‌ کنیم جهت رنگ کردن موها از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید تا موهای شما طی این روند دچار آسیب نشود. در سایت آموزش آرایشگری حرفه ای مردانه  حامد جوان بیشتر با رنگ آمیزی موها، نحوه انجام دادن صحیح رنگ مو، مدت زمان کافی برای ماندن رنگ مو بر روی سر و غیره آشنا شوید.



Source link