تاریخچه بی ام و [موسس، لوگو و جدیدترین مدل BMW]


تاریخچه بی ام و (BMW) به سال ۱۹۱۶ باز می گردد. امروزه چهار برند BMW، MINI، Rolls-Royce، و BMW Motorrad گروه BMW را به یکی از تامین کنندگان برتر خودرو، موتور سیکلت و همچنین خدمات حمل و نقل در جهان تبدیل کرده اند. این شرکت همواره، آینده نگر بوده و در نتیجه پایداری و مدیریت کارآمد منابع را به عنوان استراتژی اصلی خود قرار داده است.

 در این مطلب در سایت همراه شما هستیم تا تاریخچه بی ام و را به طور کامل بخوانیم.

تاریخچه بی ام از آغاز تاکنون

  • ۱۹۱۶ – تأسیس BMW

تاریخچه BMW به کارل رپ و گوستاو اتو بر می گردد. در سال ۱۹۱۶، شرکت Flugmaschinenfabrik Gustav Otto به دستور دولت با (BFW)Bayerische Flugzeug-Werke AG   ادغام شد. در سال ۱۹۱۷، شرکت Rapp Motorenwerke تبدیل به Bayerische Motoren Werke GmbH و در سال ۱۹۱۸ به یک AG (شرکت سهامی عام) تبدیل شد. پس از آن، BMW AG عملیات ساخت موتور از جمله شرکت و برند خود را به BFW در سال ۱۹۲۲ منتقل کرد. ۷ مارس ۱۹۱۶، به عنوان تاریخ تاسیس Bayerische Motoren Werke AG ثبت شد.

آرم BMWاز سال ۱۹۱۷، هر یک از محصولات این شرکت با افتخار آرم BMW را به نمایش گذاشتند که دربردارنده رنگ های ایالت باواریا است. در پایان دهه ۱۹۲۰، این نماد اولین حضور خود را در تبلیغات این شرکت به عنوان یک پروانه چرخان تجربه کرد.

  • ۱۹۲۲ – نقل مکان شرکت و شروع جدید

نقل مکان شرکت و شروع جدید

پس از پایان جنگ، ترمزهای راه آهن و موتورهای داخلی به دنبال ممنوعیت تولید موتورهای هوایی ساخته شد. پس از اینکه شرکت در سال ۱۹۲۰ به Knorr Bremse AG فروخته شد، Camillo Castiglioni به تولید موتور به همراه نیروی کار و تاسیسات تولید، نام شرکت و لوگوی آبی و سفید دست یافت. سپس همه چیز را به (Bayerische Flugzeuge-Werke AG” (BFW“ واگذار کرد. در همان سال، شرکت به تأسیسات تولید BFW در فرودگاه Oberwiesenfeld مونیخ نقل مکان کرد. کارخانه اصلی و دفتر مرکزی گروهBMW  همچنان در این مکان است.

  • ۱۹۲۳ – BMW R 32 – اولین BMW Motorrad

اولین BMW Motorrad

داستان موفقیت موتورسیکلت های BMW در نمایشگاه خودرو برلین در سال ۱۹۲۳ آغاز شد. سازنده موتورهای هوایی اولین موتور سیکلت خود را با نام BMW R 32 عرضه کرد. کیفیت دستگاه، عامل اصلی موفقیت آن بود. آنها تمام قطعاتی که احتمالا نیاز به تعمیر داشتند را در محفظه ای قرار دادند؛ همچنین سرویس میل کاردان آسان تر از زنجیرها یا تسمه های استاندارد بود. یکی از ویژگی های خاص موتورسیکلت های BMW، موتور باکسر با سیلندرهایی است که به صورت عرضی در جهت حرکت نصب شده اند. طراحی بسیار موفق R 32 توسط Max Friz انجام شده است و به عنوان نقطه عطفی در تاریخ موتورسیکلت تلقی می شود.

  • ۱۹۲۸ – BMW آغاز ساخت خودرو

BMW ساخت خودرو را آغاز کرد

BMW در سال ۱۹۲۸ با خرید شرکتی به نام Fahrzeugfabrik Eisenach به یک خودروساز تبدیل شد. تا پیش از شروع جنگ جهانی دوم، تمام خودروهای BMW در این کارخانه در منطقه تورینگن آلمان ساخته می شد. اولین خودروی کوچک BMW تحت لیسانس شرکت آستین موتور در سال ۱۹۲۹ ساخته شد، اما در سال ۱۹۳۲ با طرح های خود این شرکت جایگزین شد.

  • ۱۹۳۳ – سیاست تسلیحات و کار اجباری

سیاست تسلیحات و کار اجباری

BMW، در دوران ناسیونال سوسیالیسم، از یک شرکت حمل و نقل به یک شرکت تسلیحاتی تبدیل شد و یکی از مهم‌ترین شرکت های فعال در اقتصاد جنگ آلمان محسوب می شد. تولید موتورسیکلت و خودرو ادامه یافت، اما خط تجاری موتورهای هوایی بیش ترین سهم از فروش این شرکت را به خود اختصاص داد. سایت‌های جدیدی توسعه یافتند و تولید به‌شدت افزایش یافت تا تقاضا برای تسلیحات تامین گردد.

  • ۱۹۳۴ – استقلال در ساخت موتور هواپیما

از سال ۱۹۳۳، ساخت هواپیما در آلمان حمایت مالی قابل توجهی از سوی دولت دریافت کرد. در سال ۱۹۳۴، BMW AG بخش موتورهای هوایی خود را به BMW Flugmotorenbau GmbH واگذار نمود. دو سال بعد، Flugmotorenfabrik Eisenach GmbH به طور مشترک توسط AG (شرکت سهامی خاص) و GmbH (شرکت سهامی خاص) تأسیس شد و در سال ۱۹۳۹ حروف BMW در نام آن گنجانده شد.

  • ۱۹۳۶ – تاسیس کارخانه the “shadow plant” در Allach

BMW AG به همراه BMW Flugmotorenbau GmbH، کارخانه  Flugmotorenfabrik Allach GmbH را تأسیس کردند. تنها یک سال بعد، آنها سهام خود را به Luftfahrtkontor GmbH Berlin واگذار نمودند. تا سال ۱۹۴۱، کارخانه برای تولید صنعتی موتورهای هواپیما گسترش به طور قابل توجهی یافت.

BMW، یک سال بعد، اندکی قبل از شروع جنگ جهانی دوم، برامو را تصاحب کرد و کارخانه اشپانداو را با عنوان BMW Flugmotorenwerke Brandenburg GmbH در BMW AG ادغام کرد.

  • ۱۹۴۵ – مشکلات بازسازی

مشکلات بازسازی

پس از جنگ جهانی دوم، سربازان متفقین کارخانه‌های BMW را تصرف کردند. از آنجایی که BMW به عنوان یک شرکت تسلیحاتی تلقی می شد، ماشین آلات و ابزارها اوراق شدند. از سال ۱۹۴۵ به بعد، تولید لوازم خانگی در Milbertshofen آغاز شد، در کارخانه برلین نیز همین اتفاق افتاد.

  • ۱۹۴۵ – غیرفعالی شدن کارخانه مونیخ

در اکتبر ۱۹۴۵، دولت نظامی ایالات متحده دستور داد که کارخانه های BMW در مونیخ و Allach غیر فعال شوند. این بدان معنا بود که BMW قدرت کنترل دارایی های خود را تا سال ۱۹۴۹ از دست داد؛ این اتفاق در Allach تا سال ۱۹۵۵ به طول انجامید. بخش بزرگی از دستگاه های سالم در کارخانه مونیخ میلبرت شوفن دمونتاژ شده و به عنوان جبران خسارت به سراسر جهان ارسال شدند.

  • ۱۹۴۸ – تولید موتورسیکلت از صفر: BMW R 24

تولید موتورسیکلت از صفر

اولین وسیله نقلیه BMW که پس از سال ۱۹۴۵ وارد جاده شد، موتورسیکلت R 24 بود. نسخه پیشرفته مدل R 23 قبل از جنگ که در مارس ۱۹۴۸ عرضه شد. تولید سری به دلیل کمبود مواد و ماشین آلات تا دسامبر ۱۹۴۸ به تعویق انداخت، اما موفقیت فروش R 24 از انتظارات فراتر رفت و تنها در سال ۱۹۴۹،۹۱۴۴ دستگاه فروخته شد.

  • ۱۹۵۱ – BMW 501: اولین BMW پس از جنگ

BMW 501

اولین خودروی BMW پس از جنگ، ۵۰۱ بود که از سال ۱۹۵۲ به بعد ساخته شد. دارای یک اتاق بزرگ با ظرفیت حداکثر ۶ نفر بود و با نسخه ارتقا یافته موتور شش سیلندر BMW 326 قبل از جنگ کار می‌کرد. BMW 501 به عنوان یک خودروی لوکس، یک موفقیت تجاری محسوب نمی شد، اما با این وجود، جایگاه BMW را به عنوان تولید کننده خودروهای باکیفیت به آن بازگرداند.

  • ۱۹۵۹ – BMW مستقل

BMW مستقل باقی می ماند

با پیشرفت های دهه ۱۹۵۰، موقعیت شرکت متزلزل شد. در اواخر سال ۱۹۵۹، دایملر-بنز پیشنهاد بازسازی BMW را با محدودیت زمانی برای پذیرش ارائه کرد. اما سهامداران خرد و نیروی کار این پیشنهاد را در مجمع عمومی سالانه که در ۹ دسامبر برگزار شد، رد کردند. پشتکار آنها و اعتماد او به BMW 700 هربرت کواندت را برانگیخت تا بسته سهام خود را گسترش دهد. پس از اینکه دولت کمک مالی موقتی ارائه کرد، BMW در سال بعد تحت مدیریت کواندت بازسازی شد.

  • ۱۹۶۱ – موفقیت “کلاس جدید”

کلاس جدید به موفقیت دست یافت

BMW مدل ۱۵۰۰ را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۱۹۶۱ ارائه کرد و با آن، شکاف موجود در بازار را پر نمود. این مدل مجددا جایگاه BMW را به عنوان یک خودروساز موفق و مدرن تثبیت کرد. طراحی این سدان کلاس متوسط، چهار در، اسپرت و جمع و جور موجب شد تا سفارشات بسیار فراتر از ظرفیت تولید شود.

  • ۱۹۶۷ – مکان جدید: کارخانه دینگولفینگ

در اواسط دهه ۱۹۶۰، کارخانه BMW مونیخ به حداکثر ظرفیت خود رسید. در ابتدا BMW برنامه هایی را برای ساخت تاسیسات جدید طراحی کرد اما سپس شرکت خودروسازی بحران زده Hans Glas GmbH را به همراه سایت های آن در دینگولفینگ و لاندسهوت خریداری نمود. هر دو سایت بازسازی شدند و بزرگ ترین کارخانه BMW در سراسر جهان در دینگولفینگ در دهه های بعد ایجاد شد.

  • ۱۹۶۹ – تولید موتور سیکلت در برلین

BMW برای پاسخگویی به تقاضاهای تولید خودرو به فضای بیشتری در کارخانه مونیخ نیاز داشت. در سال ۱۹۶۹، تولید موتور سیکلت های BMW به برلین اشپانداو منتقل شد. در آغاز دهه ۱۹۷۰، BMW مجموعه ای از مدل های جدید را روانه بازار کرد. نمایندگان سری ۵ اولین موتورسیکلت های BMW بودند که به طور کامل در کارخانه برلین اشپانداو تولید شدند.

  • ۱۹۷۰ – بنیاد هربرت کواندت

بنیاد هربرت کواندت

BMW AG بنیاد هربرت کواندت را برای جشن تولد ۶۰ سالگی سهامدار اصلی خود تأسیس کرد. این موسسه به بنیادی با شهرت بین المللی به عنوان حامی به اشتراک گذاری دانش و تجربه در سراسر اقیانوس اطلس تبدیل شده است. همچنین پس از پایان جنگ سرد، این بنیاد به سکوی مهمی برای ارتقای تفاهم بین شرق و غرب و در اروپای توسعه یافته تبدیل شد.

  • ۱۹۷۱ – BMW Kredit GmbH

BMW Kredit GmbH به عنوان یک شرکت تابعه جدید BMW تاسیس شد تا برای معاملات خود شرکت و مهمتر از همه برای نمایندگی ها تامین مالی کند. این شرکت جدید پایه و اساس تجارت رو به رشد مالی و لیزینگ را بنا نهاد که امروزه عنصری حیاتی در موفقیت این شرکت محسوب می شود.

  • ۱۹۷۲ – شروع به کار BMW در آفریقای جنوبی

کارخانه روسلین در نزدیکی پرتوریا، آفریقای جنوبی، اولین محل تولید خارج از آلمان برای گروه مدرن BMW بود. در سال ۱۹۷۲، هیئت مدیره BMW تصمیم گرفت کل تأسیسات روسلین را که توسط واردکننده داخلی ساخته شده بود، در اختیار بگیرد. مونتاژ مدل Glas 1800 SA در سال ۱۹۶۷ آغاز و بعداً توسط BMW 2000 SA دنبال شد. پس از سرمایه گذاری‌های عمده، تولید خودروهای BMW سری ۳ در ابتدای سال ۱۹۸۴ در آنجا راه اندازی شد.

  • ۱۹۷۲ – تاسیس BMW Motorsport GmbH

تاسیس BMW Motorsport GmbH

در سال ۱۹۷۲، BMW تمام فعالیت های مختلف مسابقات اتومبیل رانی خود را در یک شرکت تابعه تحت مالکیت جدید BMW Motorsport GmbH گرد هم آورد.  BMW با BMW Motorsport GmbH، پایه های BMW M GmbH را بنا نهاد. در طول سال‌های بعد، این شرکت تابعه موفقیت‌های بی‌شماری را در زمینه مسابقات ماشین سواری برای BMW به ارمغان آورد.

  • ۱۹۷۳ – دفتر مرکزی BMW و موزه BMW

دفتر مرکزی BMW و موزه BMW

از سال ۱۹۷۰، BMW شروع به ساخت یک برج اداری در شمال مونیخ کرد. شکل غیرمعمول آن باعث شد که به عنوان “ساختمان چهار سیلندر” شناخته شده و به یک نقطه عطف قابل توجه در معماری شهر تبدیل شد. در کنار آن موزه BMW با یک ساختمان کاسه ای شکل بنا شد که تا به امروز هم بی نظیر است. مجموعه ساختمان جدید به طور رسمی در ۱۸ مه ۱۹۷۳ افتتاح شد.

  • ۱۹۷۳ – ایجاد شرکت های تابعه فروش در سراسر جهان

باب لوتز، مدیر فروش BMW، از سال ۱۹۷۳ به بعد، سیاست بازپس گیری مسئولیت فروش تمامی بازارهای اصلی را از واردکنندگان اجرا کرد. این مسئولیت به تدریج به شرکت های تابعه جداگانه منتقل شد. فرانسه اولین کشوری بود که BMW شرکت فروش خود را در سال ۱۹۷۳ در آن تأسیس کرد. بسیاری از کشورهای دیگر نیز طی چند سال این روند را دنبال نموده و گروه BMW را به یک شرکت فعال در صحنه جهانی تبدیل کردند.

  • ۱۹۷۹ – BMW در اشتایر

BMW Steyr Motoren Gesellschaft به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین BMW AG و Steyr-Daimler-Puch AG تاسیس شد. بر اساس برنامه های طراحی شده توسط BMW AG، یک کارخانه موتور در اشتایر، اتریش ساخته شد. در سال ۱۹۸۲، BMW مسئولیت انحصاری کارخانه را بر عهده گرفت و آن را با نام BMW Motoren GmbH, Steyr تغییر داد. اولین واحد دیزلی سال بعد از خط مونتاژ خارج شد. امروزه این کارخانه مرکز صلاحیت فناوری دیزل گروه است.

  • ۱۹۸۵ – BMW Technik GmbH

BMW Technik GmbH به عنوان یک اتاق فکر، فارغ از محدودیت های توسعه سری تاسیس شده است. برخی از بهترین طراحان، مهندسان و تکنسین های BMW، به دور از کارهای روزمره، در آنجا کار می کنند تا ایده ها و مفاهیمی را برای خودروهای BMW در آینده توسعه دهند. یکی از اولین پروژه های بزرگ BMW Technik GmbH ، Z1 Roadster بود که در سال ۱۹۸۸ وارد تولید سری شد.

  • ۱۹۸۷ – شروع به کار BMW در رگنسبورگ

تصمیم ساخت کارخانه جدید در رگنسبورگ در ۲۶ نوامبر ۱۹۸۲ برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد سری ۳ BMW و کاهش فشار بر کارخانه BMW در مونیخ گرفته شد. سنگ بنا آن در اوبرتراوبلینگ در سال ۱۹۸۴ گذاشته شد و کارخانه رگنسبورگ در سال ۱۹۸۷ افتتاح گشت و در طول سال های بعد توسعه بیشتری یافت.

  • ۱۹۹۰ – مرکز تحقیقات و نوآوری BMW: نوع خاصی از اتاق فکر

مرکز تحقیقات و نوآوری BMW

در سال ۱۹۸۶، BMW AG تمام کارهای تحقیق و توسعه را زیر یک سقف در Forschungs-und Innovationszentrum (مرکز تحقیقات و نوآوری یا FIZ) در مونیخ گرد هم آورد. این شرکت اولین تولیدکننده خودرو بود که چنین موسسه ای را با حدود ۷۰۰۰ دانشمند، مهندس، طراح، مدیر و تکنسین تاسیس کرد که به عنوان بخشی از یک تیم یکپارچه با یکدیگر همکاری می کردند. این تاسیسات به طور رسمی در ۲۷ آوریل ۱۹۹۰ افتتاح شد. با تلفیق اصول “ارتباطات ساخت وساز”، این توسعه در عرض دو سال تکمیل شد و ۱۲۰۰۰ متر مربع وسعت داشت. این ساختمان ۹ طبقه دارای یک گالری و آتریوم باز است و با دفاتر، استودیوها و اتاق های جلسه،  FIZ را تشکیل می دهد. امروزه تقریباً ۹۰۰۰ کارمند در FIZ کار می کنند.

  • ۱۹۹۴ – BMW در ایالات متحده

BMW در سال ۱۹۸۹ تصمیم به ساخت یک کارخانه تولید خودرو در ایالات متحده آمریکا گرفت. کارخانه در اسپارتانبورگ، کارولینای جنوبی، که مخصوص تولید BMW Z3 Roadster است، در سال ۱۹۹۴ افتتاح شد. Z3 از اسپارتانبورگ به سرتاسر جهان صادر می شد. این کارخانه در اواخر دهه ۱۹۹۰ تاسیسات تولید خود را گسترش داد و امروزه مدل های BMW X3، X4، X5 و X6 همگی در اسپارتانبورگ تولید می شوند.

  • ۱۹۹۴ – خرید گروه روور

در اوایل سال ۱۹۹۴، هیئت مدیره، با حمایت هیئت نظارت، تصمیم به خرید گروه روور در انگلستان گرفت تا طیف مدل‌های خود را گسترش دهد. این گروه شامل برندهای برجسته با سابقه طولانی مانند لندرور، روور، ام جی، تریومف و مینی بود. BMW به سرعت روور را با گروهBMW  ادغام کرد. با وجود تلاش های فراوان، انتظارات بلندپروازانه برآورده نشد. با بدتر شدن شرایط، BMW AG تصمیم به فروش گروه روور در سال ۲۰۰۰ گرفت. امروزه فقط برند مینی در BMW باقی مانده است.

  • ۱۹۹۸ – رولز رویس

رولز رویس

BMW، در جولای ۱۹۹۸ بخشی از تاریخ خودرو را به نام خود تصاحب نمود. پس از مذاکرات طولانی، این شرکت حق برند و نام گذاری خودروهای موتور رولز رویس را از شرکت رولز رویس دریافت کرد. تا پایان سال ۲۰۰۲ رولزرویس به طور کامل در اختیار فولکس واگن قرار داشت. کارخانه جدید رولز رویس و دفتر مرکزی جدید شرکت در گودوود، در جنوب انگلستان ساخته شد. این ششمین کارخانه ساخته شده از سال ۱۹۰۴ است که قرار است از ابتدای سال ۲۰۰۳ مدل های جدید رولزرویس را تولید کند.

  • ۱۹۹۹ – BMW X5: تولد وسیله خودرو اسپرت فعالیت محور

BMW X5

در ۱۰ ژانویه ۱۹۹۹، برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت، مفهومی جدیدی از خودرو برای مردم رونمایی شد. BMW X5 ترکیبی بی سابقه از پویایی و توانایی های اسپرت BMW را به همراه قابلیت های یک آفرود دو دیفرانسیل به رانندگان ارائه کرد.

  • ۲۰۰۰ – بنیاد ابرهارد فون کوئنهایم

بنیاد ابرهارد فون کوئنهایم

بنیاد ابرهارد فون کوئنهایم در سال ۲۰۰۰ به افتخار ابرهارد فون کوئنهایم تأسیس شد. ابرهارد در تقریباً ۳۰ سال کار خود در BMW AG، ابتدا به عنوان رئیس هیئت مدیره و سپس به عنوان رئیس هیئت نظارت فعالیت داشت. BMW AG، تحت هدایت او از یک تولیدکننده سنتی خودرو و موتور سیکلت به یک برند معتبر جهانی تبدیل شد. ماموریت این بنیاد پرورش تفکر و رفتار کارآفرینانه فراتر از زمینه کسب و کار است. بنیاد ابرهارد فون کوئنهایم، تحت شعار “freude am neu:wagen”، راه‌حل‌های جدیدی را برای مسائل اجتماعی معاصر در زمینه‌های آموزش، کار و پایداری توسعه داده و آزمایش می‌کند.

  • ۲۰۰۰ – تنظیم مجدد استراتژی گروه BMW

تنظیم مجدد استراتژی گروه در سال ۲۰۰۰، BMW را تقویت کرد و آن را برای آینده مناسب ساخت. از سال ۲۰۰۰، این شرکت تصمیم گرفت تا با برندهای BMW، MINI و Rolls-Royce Motor Cars، صرفاً بر روی بخش پریمیوم در بازار بین‌المللی خودرو تمرکز کند. کل محدوده مدل با سری ها و انواع جدید گسترش یافت. این شرکت در کنار خودروهای اسپرت سری X، سری ۱ BMW را نیز از سال ۲۰۰۴ توسعه داد. برند مینی در سال ۲۰۰۱ راه اندازی شد و BMW در سال ۲۰۰۳ مسئولیت برند رولزرویس را بر عهده گرفت.

  • ۲۰۰۰ – کارخانه مینی در آکسفورد

در سال ۲۰۰۰، پس از فروش گروه روو ، کارخانه مدرن خودروسازی آکسفورد که از سال ۲۰۰۱ برای ساخت مینی استفاده می‌شد، همانند کارخانه تولید موتور جدید در هامز هال و فروشگاه مطبوعاتی جدید در سوئیندون  همچنان در اختیار BMW باقی ماند. پیش بینی های اولیه تولید ۱۰۰۰۰۰ دستگاه در سال به دلیل تقاضای بالای جهانی بیش از دو برابر شد و به بیش از ۲۳۰۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۰۷ رسید.

  • ۲۰۰۱ – مینی-پریمیوم در بخش خودروهای کوچک

مینی پریمیوم

مینی جدید که اولین بار به عنوان یک خودروی مفهومی در سال ۱۹۹۷ رونمایی شد، توسط گروه BMW در سال ۲۰۰۱ عرضه شد که اولین خودروی پریمیوم در بخش خودروهای کوچک بود. طراحی پیشرفته مینی همراه با کاراکتر اسپورت بیانگر سبک زندگی یک نسل کامل بود. مینی هاچ اولین مدل در سال ۲۰۰۱ بود.

  • ۲۰۰۳ – کارخانه رولزرویس در گودوود

در پارک Goodwood House در غرب ساسکس، واقع در سواحل جنوبی انگلستان، گروه BMW در سال ۲۰۰۳ سایت جدید تولید خودروهای رولزرویس را افتتاح کرد. اولین مدلی که سالن های تولید را ترک کرد، رولزرویس فانتوم جدید است. هر ماشین به صورت جداگانه ساخته می شود.

  • ۲۰۰۳ – Rolls-Royce Motor Cars عرضه فانتوم جدیدی را به بازار

Rolls-Royce Motor Cars

پس از یک مرحله توسعه، رولزرویس در سال ۲۰۰۳ از فانتوم جدید رونمایی کرد. این شرکت در طراحی محصولات کلاسیک رولزرویس مانند تناسبات منحصربه فرد این برند، شبکه محافظ رادیاتور و درهای نصب شده در عقب (معروف به درهای کالسکه ای) تغییراتی ایجاد کرده و آن ها را با مواد باکیفیت و فن آوری پیشرفته ترکیب نمود. فانتوم کاملا ارزش های سنتی رولزرویس را به تصویر می کشد و در عین حال نماد عرضه مجدد موفق این برند است. در سپتامبر ۲۰۰۹، رولز رویس گوست جدید، خبر از ورود دومین مدل خانواده را می دهد. گوست تفسیری معتبر، هرچند غیررسمی‌تر، از ارزش های سنتی رولزرویس ارائه می دهد. در سال ۲۰۱۳، این خط تولید گسترش یافت تا ریس، قدرتمندترین و پویاترین رولزرویسی باشد که تاکنون ساخته شده است.

  • ۲۰۰۴ – BMW سری یک – لذت رانندگی برای کلاس کامپکت

BMW سری یک

BMW با سری ۱، ویژگی های بارز این برند – دینامیک رانندگی استثنایی و کیفیت برتر را برای اولین بار به بخش کامپکت آورد.

  • ۲۰۰۴ – سرمایه گذاری مشترک در چین: کارخانه دادونگ در شنیانگ

در سال ۲۰۰۳، BMW با کمک یک شریک چینی BMW Brilliance Automotive Ltd را برای تولید، فروش و پشتیبانی مشتریان خودروهای BMW در جمهوری خلق چین تاسیس کرد. کارخانه دادونگ در شنیانگ در ماه مه سال بعد افتتاح شد و به طور انحصاری برای بازار محلی خودرو تولید می کرد. در سال ۲۰۱۲، کارخانه دوم، تیکسی نیز در شنیانگ افتتاح شد.

  • ۲۰۰۵ – آغاز کار کارخانه لایپزیگ

در می ۲۰۰۵، کارخانه لایپزیگ افتتاح رسمی خود را جشن گرفت. این کارخانه برای تولید روزانه ۷۵۰ دستگاه خودرو در میان مدت طراحی و ۵۵۰۰ شغل در زمان فعالیت این کارخانه با ظرفیت کامل ایجاد شد. معماری لایپزیگ با ساختمان مرکزی طراحی شده توسط زاها حدید تعریف شده است که در سال ۲۰۰۵ جایزه معماری آلمان را دریافت کرد. BMW سری ۱، BMW سری ۲ کانورتیبل و کوپه و BMW سری ۲ اکتیو تورر همگی در کارخانه لایپزیگ تولید شدند. از سال ۲۰۱۳، BMW i3 را نیز ساخته است، اولین خودروی الکتریکی تولید شده سری BMW، و BMW i8 در سال ۲۰۱۴ به آن ملحق شد.

  • ۲۰۰۷ – افتتاح BMW Welt

افتتاح BMW Welt

در اکتبر ۲۰۰۷، BMW Welt در سایتی در غرب برج BMW افتتاح شد. این ساختمان مترقی که توسط معماران وینی Coop Himmelb(l)au طراحی شده است، به عنوان مرکز تحویل خودروهای BMW عمل می کند. BMW Welt، تور کارخانه و موزه BMW در کنار هم تجربه کاملی را ارائه می دهند و تاریخ، واقعیت و چشم انداز برند BMW را نشان می‌دهند.

  • ۲۰۰۷ – استراتژی شماره یک

در پاییز ۲۰۰۷، گروه BMW استراتژی شماره ۱ را با چهار رکن آن اتخاذ کرد: “رشد”، “شکل دادن به آینده”، “سودآوری” و “دسترسی به فناوری و مشتریان”. این ارکان گروه BMW را با دو هدف هماهنگ می کند: سودآور بودن و افزایش ارزش بلندمدت در زمان تغییر. بیانیه ماموریت تا سال ۲۰۲۰ به وضوح تعریف شده است: تبدیل شدن به بزرگ ترین ارائه دهنده محصولات پریمیوم و خدمات ویژه برای جابه جایی افراد در جهان.

  • ۲۰۱۱ – خدمات حمل و نقل: DriveNow

BMW با Sixt AG همکاری کرد تا DriveNow را به عنوان یک کانسپت حمل و نقل مدرن معرفی کند. این طرح ابتکاری خودرو اشتراکی که ابتدا در مونیخ معرفی شد، به شهرهای دیگر از جمله برلین، هامبورگ و سانفرانسیسکو گسترش یافت. DriveNow تحت برند فرعی جدید BMW i ارائه می شود.

  • ۲۰۱۳ – راه اندازی BMW i3

راه اندازی BMW i3

گروه BMW عصر جدیدی از حمل و نقل الکتریکی را آغاز کرد. با BMW i3، برند جدید BMW i اولین مدل سری تمام الکتریکی از گروه BMW را ارائه کرد. این خودرو که توسط یک موتور الکتریکی و در نتیجه کاملا بدون آلایندگی تولید می‌شود، تجربه رانندگی کاملا جدیدی را ارائه می دهد.

  • ۲۰۱۵ – تمرکز بر بازار جهانی: اولین موتور سیکلت BMW  کاملاً خارج از آلمان

موتور سیکلت BMW

BMW Motorrad برای ورود به بخش حساس به قیمت و بسیار رقابتی زیر ۵۰۰ سی سی با شرکت TVS Motor مستقر در چنای، هند همکاری کرد. BMW G 310 R تمام ویژگی‌های سنتی این برند، مانند پویایی و راحتی، ارگونومی عالی و سهولت در کنترل را در خود جای داده است. موتور تک سیلندر با ظرفیت ۳۱۳ سی سی، ۳۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. طراحی دوچرخه بدون تردید به مدل قبلی آن، BMW S 1000 R اشاره دارد و تمام استانداردهای فنی بین‌المللی قابل اجرا را برآورده می کند. این محصول از همان ابتدا بازارهای سراسر جهان، به ویژه بازارهای آسیا و آمریکای جنوبی را هدف قرار داده بود.

  • ۲۰۱۵ – BMW G 310 R. اولین در نوع خود

عرضه BMW G 310 R بخش جدیدی از ظرفیت حجمی را برای BMW Motorrad به ارمغان می آورد: BMW Roadster کم تر از ۵۰۰ سی سی با موتور چهار زمانه تک سیلندر، وزن سبک و دینامیک قدرتمند خود شناخته می شود که در نتیجه نشان دهنده ماهیت یک BMW Roadster است. BMW G 310 R به تازگی طراحی و به بازار جهانی عرضه شده است: این خودرو کیفیت های مختلف سوخت را تحمل کرده و تمام استانداردهای آلایندگی را رعایت می کند. به لطف مصرف سوخت فوق‌العاده کم و صندلی راحت آن، رانندگان می‌توانند از سواری طولانی‌تری در طول سفر خود لذت ببرند.

  • ۲۰۱۶ – جهت گیری استراتژیک جدید: استراتژی NUMBER ONE > NEXT

گروه BMW، نیروی محرکه تغییر در صنعت خودروسازی با تحرک ویژه فردی است. استراتژی NUMBER ONE > NEXT رهنمودهای روشنی را برای شرکت تعیین می کند: این استراتژی بر افراد و محیط اطراف آنها تمرکز دارد. با چشم انداز این هدف، در سال های بعد، گروه BMW قرار است بر گسترش صلاحیت های تکنولوژیکی خود، ارتباط دیجیتالی افراد، وسایل نقلیه و خدمات، و همچنین تقویت جابجایی پایدار تمرکز کند.

  • ۲۰۱۶ – سالگرد ۱۰۰ سالگی، ۱۰۰ سال بعدی گروه BMW

سالگرد 100 سالگیگروه BMW، پس از شعار ۱۰۰ سال بعدی، صدمین سالگرد تولد خود را جشن می گیرد. با انجام این کار، نه تنها به تاریخچه موفق خود نگاه می کند، بلکه چشم اندازی به آینده نیز دارد: تفسیر آن از ۱۰۰ سال آینده توسط خودروهای مفهومی BMW VISION NEXT 100، MINI VISION NEXT 100، Rolls-Royce VISION NEXT 100، و موتور سیکلت BMW Motorrad VISION NEXT 100 به نمایش گذاشته شده است.

  • ۲۰۱۹ – افتتاح کارخانه جدید در مکزیک

سدان جدید BMW سری ۳ آغاز تولید موفق ترین سری مدل های BMW در سن لوئیس پوتوسی است. BMW سری ۲ کوپه و BMW M2 از خط تولید این کارخانه خارج شدند. گروه BMW حدود یک میلیارد دلار در محل تولید سرمایه گذاری کرده و در نتیجه ۲۵۰۰ شغل جدید ایجاد نمود.

  • ۲۰۲۰ – BMW iX3: اولین نمایش تمام الکتریکی با مدل X BMW

BMW iX3

BMW  در سال ۲۰۲۰، iX3 جدید را معرفی کرد که اولین مدل تمام الکتریکی از سری X و یک خودروی الکتریکی است که از نظر پایداری در زنجیره ارزش از تمام خودروهای الکتریکی دیگر پیشی می‌گیرد. با استفاده از موتور الکتریکی جدید BMW eDrive، BMW iX3 تاکنون ۳۰ درصد قدرتمندتر از سایر خودروهای الکتریکی BMW است. تجربه رانندگی بدون آلایندگی محلی با فضای داخلی مناسب راحت و خدمات دیجیتال جدید تکمیل می شود.

  • ۲۰۲۰ – ورود به بخش کروزر با BMW R 18

BMW R 18

برخلاف هر موتورسیکلت دیگری، R 18 همچنان سنت موتورسیکلت های تاریخی BMW را در خصوص ویژگی های فنی و المان های طراحی ادامه می دهد. این موتورسیکلت با الهام از مدل های قبلی، مانند BMW R 5، فناوری سنتی و موتور باکسر را در مرکز توجه قرار می دهد. در نتیجه، لذت سواری خالص و یک کانسپت جذاب را به مردم ارائه می‌دهد.

  • ۲۰۲۰ – دوره جدیدی از توسعه به لطف FIZ Nord

برای گروه BMW، آلمان یک سایت توسعه بسیار مرتبط است. FIZ، Forschungs- und Innovationszentrum (مرکز تحقیق و توسعه) در مونیخ، که به طور پیوسته گسترش یافته است، یکی از بزرگترین مکان های تحقیق و توسعه در اروپا است. متخصصان در فضایی به مساحت ۱۵۰ هزار متر مربع، سخت افزار و نرم افزار نسل های آینده خودروهای گروه BMW را توسعه می دهند.

  • ۲۰۲۱ – اولین BMW iX

اولین BMW iXگروه BMW اهداف بلندپروازانه ای را دنبال می کند تا سال ۲۰۳۰، خودروهای تمام برقی قرار است ۵۰ درصد از کل فروش را تشکیل دهند. BMW iX گام بعدی به سوی این تحول است: بنابراین پتانسیل زیادی برای نوآوری در زمینه رانندگی مستقل، بهره وری، ارتباط و خدمات دیجیتال ارائه می دهد.

  • ۲۰۲۱ – BMW i Vision Circular

BMW i Vision Circular

مدور بودن یکی از ارکان مهم در گروه BMW است. در همین راستا، BMW i Vision Circular کامپکت برای چرخه مواد بسته بهینه شده است که به ترتیب به سهمیه ۱۰۰٪ مواد بازیافتی و ۱۰۰٪ قابلیت بازیافت می رسد. بنابراین، این خودروی چهار نفره تمام الکتریکی نشان دهنده پروژه جاه طلبانه گروه BMW برای تبدیل شدن به پایدارترین تولیدکننده خودروهای اسپرت شخصی است.

  • ۲۰۲۲ – The Neue Klasse

The Neue Klasse

در سال ۲۰۲۲، گروه BMW از آغاز تولید Neue Klasse در سال ۲۰۲۵ خبر داد. Neue Klasse نه تنها یک سری مدل، بلکه نوآورانه، رویایی و آینده نگر است. بنابراین، این شرکت خود را برای یک جهش همه جانبه در فن آوری آماده می کند. در میان نوآوری های دیگر، Neue Klasse از یک پیشرانه کاملاً الکتریکی جدید با مصرف بنزین کمتر و برد بالاتر استفاده می‌کند. نسل جدید سلول های باتری که خود توسعه یافته اند و نوآوری های بیشتر، علاوه بر سرعت بخشیدن به روند رو به رشد الکتروموتورها، در حال افزایش هستند.

  • ۲۰۲۲ – افزایش تعداد خودروهای تمام الکتریکی

سیستم های پیشرانه الکتریکی در داخل ساخته می شوند.

BMW i3

از زمانی که BMW i3 در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، مجموعه خودروهای برقی ارائه شده توسط گروهBMW  به طور پیوسته در حال گسترش بوده است. در سال ۲۰۲۲، مشتریان می‌توانند از میان ۱۱ مدل کاملاً الکتریکی یکی را انتخاب کنند که گسترده‌ترین سبد محصولات را در بخش پریمیوم ایجاد می کنند. آنچه که گروه BMW را خاص می‌کند این است که سیستم‌های پیشرانه الکتریکی در داخل توسعه یافته و تولید می‌شوند. در واقع، موتورهای الکتریکی و باتری‌های ولتاژ بالا راه‌های بی‌شماری را برای برند ارائه می‌کنند تا همانند موتورهای احتراقی BMW، مهر منحصر به فرد خود را بر روی خودرو بگذارد. سیستم‌های محرک الکتریکی BMW به دلیل عدم وجود فلزات کمیاب مورد استفاده در ساخت آنها، سطح بالای کارایی و پیشرفت‌های چشمگیر در کاهش CO2 و افزایش پایداری در زنجیره تامین، متمایز هستند.



Source link