بهترین زمان برای نوشیدن آب چه زمانی است؟ [13 زمان مناسب]


آیا میدانید بهترین زمان نوشیدن آب چه زمانی است؟ با در این کطلب با ما همراه باشید تا ۱۳ زمان مناسب نوشیدن آب را بدانید.

۱۳ زمان مناسب برای نوشیدن آب

  • وقتی که احساس گرسنگی می کنید

شاید واقعا تشنه باشید اما بیشتر مردم متوجه نمی شوند که وقتی احساس گرسنگی می کنند، واقعا تشنه هستند. مغز این محرک ها را به صورت یکسان تشخیص می دهد. بنابراین قبل از ورود به آشپزخانه، ابتدا مقداری آب بنوشید. سپس چند دقیقه به آن فرصت دهید تا ببینید که آیا میل به غذا خوردن را برطرف می کند یا نه.

  • وقتی از خواب بیدار می شوید

وقتی از خواب بیدار می شوید

اول صبح یکی از بهترین زمان ها برای مصرف آب است. بدن شما به مدت طولانی روزه بوده است. ابتدا نصف لیمو را در لیوان آب خود بچکانید تا مواد مغذی گیاهی، آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و پتاسیم بدن خود را افزایش دهید.

  • هنگام عرق کردن

فعالیت هایی مانند سونا یا جکوزی، بیرون رفتن در یک روز گرم، باعث تعریق و از دست دادن مایعات بدن شما می شود. هنگام ورزش نیز چنین اتفاقی می افتد. با گرم شدن ماهیچه ها، بدن عرق می کند تا گرما را دفع کند. شما باید با نوشیدن مقدار زیادی آب، بدن خود را خنک نگه دارید.

  • قبل، حین و بعد از ورزش

نوشیدن آب قبل، حین و بعد از ورزش

بدن برای جایگزینی مایعات از دست رفته به هنگام تعریق، به مقدار زیادی آب نیاز دارد. ایا میدانید دقیقا چقدر؟ قبل از ورزش یا خروج از خانه، بطری خود را با ۴۵۳ تا ۵۶۷ میلی لیتر آب پر کنید. بعد از هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه فعالیت،  ۱۷۰ تا ۳۴۰ میلی لیتر آب بنوشید.

  • وقتی مریض هستید

رساندن آب به بدن یا هیدراتاسیون کلید درمان بیماری های شما است. علائمی مانند: اسهال، استفراغ و تب می تواند باعث از دست دادن شدید آب شود. در اولین نشانه بیماری، مقدار زیادی آب بنوشید، به خصوص اگر گرسنه نیستید. از الکل و نوشیدنی های کافئین دار دوری کنید. آنها سیستم بدن شما را حتی بیشتر از قبل بی آب می کنند.

  • وقتی در هواپیما هستید

وقتی در هواپیما هستید

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا هنگام پرواز اینقدر تشنه می شوید؟ به خاطر ارتفاع از زمین است. هر چه هواپیما بالاتر می رود، هوای کابین خشک تر می شود و حدود نیمی از هوای داخل کابین از بیرون به داخل جریان پیدا می کند. برای مبارزه با رطوبت بسیار کم، یک بطری آب خالی به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز در طول پرواز پر شود.

  • وقتی ماساژ می گیرید

اگر قبل ماساژ آب بنوشید، ماساژور از شما تشکر خواهد کرد. زیرا ماهیچه‌ها نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر شده و ماساژ بافت های حساس برای آن ها آسان تر می شود. با این کار، بدن موادی را آزاد می کند که باید بعدا آنها را با آب فراوان خارج کنید. در ماساژهای سنگین، این امر بسیار مهم است.

شما می توانید با نوشیدن آب زیاد قبل از پریود و همچنین در طول آن، ناراحتی قبل از قاعدگی و نفخ را کاهش دهید. یکی از علل اصلی گرفتگی عضلات یا سردرد، کم آبی بدن است. مطالعات اخیر بر روی زنان جوان مبتلا به قاعدگی بسیار دردناک نشان داد که نوشیدن آب زیاد چرخه آنها را کوتاه کرده و درد لگنی و نیاز آنها به مسکن را کاهش می دهد.

  • هنگام کسلی نیمروزی

بعدازظهر است و انرژی شما به تحلیل رفته است. هرگز قهوه ننوشید. به جای آن، یک لیوان آب حتی گازدار با لیمو یا طعم دهنده های دیگر بنوشید تا خلق و خوی شما عوض شود. به گزارش مجله تغذیه بریتانیا، وضعیت هیدراتاسیون بدن به طور مستقیم بر خلق و خو، حافظه و ادراک بصری شما تاثیر می گذارد.

  • وقتی سردرد دارید

وقتی سردرد دارید

یکی از مهمترین محرک های میگرن، کم آبی بدن است. برخی افراد گزارش می دهند که حتی اندکی کاهش در مصرف مایعات می تواند سردرد شدیدی را به همراه داشته باشد. همچنین می تواند باعث ایجاد احساس گیجی شده و در برخی موارد حتی نیاز به درمان پزشکی داشته باشد. به خصوص اگر مستعد میگرن هستید، همیشه یک بطری آب دم دست خود داشته باشید. حتی به هنگام شروع سردرد، یک لیوان آب می تواند شما را نجات دهد.

  • قبل از خوردن غذا

نوشیدن آب قبل از غذا ممکن است به کاهش وزن کمک کند. یک مطالعه کوچک افرادی را مورد بررسی قرار داد که حدود ۳۰ دقیقه قبل از وعده غذایی و در طول روز ۵۰۰ میلی لیتر آب مصرف می کردند. در طی ۱۲ هفته، این افراد تقریباً ۱ کیلوگرم بیشتر از سایرین، وزن کم کردند.

  • وقتی می خواهید وزن کم کنید

آب یک روش بدون کالری برای کمک به احساس سیری است. همچنین متابولیسم بدن شما را افزایش می دهد. در یک مطالعه، ۵۰ دختر با اضافه وزن نیم ساعت قبل از صبحانه، ناهار و شام حدود ۲ فنجان آب نوشیدند بدون اینکه تغییر دیگری در رژیم غذایی خود ایجاد کنند. پس از ۸ هفته، آنها وزن کم کرده و شاخص توده بدنی خود را کاهش دادند. آب همچنین لیپولیز، فرآیند سوزاندن چربی برای انرژی بدن شما را سرعت می بخشد.

  • زمانی که باید تمرکز داشته باشید

آیا می دانستید تقریباً سه چهارم مغز شما حاوی مایع است؟ اگر سطح آب بدن خیلی پایین بیاید، رگ های خونی در این اندام کوچک می شوند. یک مطالعه چینی نشان داد که این امر می تواند بر هماهنگی، حافظه کوتاه مدت، دامنه توجه و استقامت شما تأثیر بگذارد. بنابراین اگر احساس خستگی و گیجی می‌کنید، از نوشیدنی های انرژی‌زای کافئین‌دار استفاده نکنید. تنها نوشیدن آب می تواند به شما بازیابی انرژی بدن کمک کند.

نوشیدن چه مقدار آب خوب است؟

آکادمی های ملی علوم، مهندسی و پزشکی ایالات متحده می گویند نوشیدن مایعات بیشتر برای بزرگسالان و افراد سالم بهتر است – ۱۵.۵ فنجان در روز برای مردان ایده آل است، در حالی که ۱۱.۵ فنجان در روز از تمام غذاها و نوشیدنی ها برای اکثر زنان کافی است. نیاز شما به آب به سلامتی، میزان فعال بودن و آب و هوای محل زندگی شما بستگی دارد. با پزشک خود در مورد مقدار مورد نیاز بدن خود مشورت کنید.



Source link