سیستم نوبت‌ دهی آنلاین مطب پزشکان


هر خاطرهٔ تلخ یا اعصاب خوردکنی که از فرایند نوبت گرفتن از پزشکان دارید را پاک کنید. زیرا در این مطلب قصد داریم درِ جدیدی را به روی دنیای پیدا کردن دکتر خوب و نوبت گرفتن از او برایتان باز کنیم. دیگر همه چیز قرار است خیلی سریع، بی‌معطلی و بدون حرص خوردن از دستِ منشی‌هایی که جمله “وقت دکتر پر است” از زبان‌شان نمی‌افتد پیش برود و به سرانجام برسد. با سامانه‌های نوبت‌دهی پزشک آنلاین مانند میهن پزشک، تا گرفتنِ نوبت نزد بهترین دکتر شهرتان آن هم در ساعت موردنظر خود، فقط به اندازهٔ چند کلیک ساده فاصله دارید!

نوبت‌دهی اینترنتی پزشکان؛ بهترین روش برای انتخاب بهترین پزشک!

تا چندی پیش اگر با مشکلی در سلامتی خود روبه‌رو می‌شدید و سروکارتان به پزشک و نوبت گرفتن از او می‌افتاد، باید انرژی زیادی را صرف پیدا کردن یک گزینهٔ خوب، متخصص و قابل اعتماد می‌کردید؛ اما دردسر اصلی تازه زمانی شروع می‌شد که تصمیم می‌گرفتید با پزشک موردنظرتان تماس گرفته و وقت رزرو کنید؛ اولاً که باید کلی به این در و آن در می‌زدید، دست به دامن دوست و آشنا، ۱۱۸ و … می‌شدید تا سرانجام شماره تلفن آن پزشک را پیدا کنید. دوماً اگر پزشک انتخابی شما فردی حاذق بوده باشد، بعید نیست اگر در انتظار آزاد شدن خط تلفن، شنیدن بوق آزاد و صدای منشی و گرفتن یک نوبت ساده، درد اعصاب هم به مشکل قبلی‌تان اضافه شود! (تازه از چالش‌های همیشگی مراجعان با برخی منشی‌ها صرف نظر کردیم.)

آنچه که گفتیم، تا چندی پیش بود؛ اما در حال حاضر وجود سامانه‌های نوبت‌دهی اینترنتی پزشکان مانند میهن پزشک بستری را ایجاد می‌کند که بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن، به فهرستی از بهترین پزشکان و متخصصان مرتبط با مشکل خود دسترسی پیدا کنید، نظرات مراجعان قبلی آن‌ها را بخوانید، از کیفیت کارشان مطمئن شوید و درنهایت بدون به جان خریدن دردسر رزرو وقت تلفنی یا جروبحث با منشی، از هر دکتری که می‌خواهید، در ساعت موردنظر خود نوبت بگیرید.

چگونه با استفاده از سامانه‌های نوبت‌دهی اینترنتی پزشکان، نوبت دکتر رزرو کنیم؟

کافیست ۴ مرحلهٔ زیر را پشت سر بگذارید:

  • ۱. انتخاب شهر محل سکونت

بعد از ورود به سایت میهن پزشک یا هر سامانهٔ نوبت دهی آنلاین دیگر، اول از همه باید شهر محل سکونت خود را انتخاب کنید.

رزرو نوبت دکتر

  • ۲. جستجوی پزشک طبق تخصص و شاخهٔ فعالیت

در چه شاخه و تخصصی به دنبال پزشک هستید؟ دنبال یک دکتر غدد خوب می‌گردید یا فوق تخصص گوارش؟ شاید هم مشکلتان به‌گونه‌ای است که باید به متخصص زنان زایمان مراجعه کنید. شما می‌توانید دسته‌بندی و شاخهٔ مرتبط با مشکل خود را در سایت انتخاب کنید یا مستقیماً نام تخصص و شاخهٔ مدنظرتان را در باکس جستجویی که معمولاً در ابتدای وب‌سایت‌های نوبت‌دهی پزشکی آنلاین قرار دارد سرچ کنید.

  • ۳. انتخاب پزشک براساس معیارهای یک پزشک خوب و تجربیات مراجعان قبلی

حالا که تخصص موردنظر خود را انتخاب کردید، باید از میان پزشکان معرفی‌شده در سامانه، یک گزینه را انتخاب کنید؛ اما چگونه؟ از کجا می‌توان فهمید کدام پزشک بهتر است؟ چه معیارهایی برای ارزیابی عملکرد یک پزشک و شناسایی آن به‌عنوان یک دکتر خوب وجود دارد؟ مهم‌ترین عاملی که می‌تواند خیالِ شما را از بابت خوب بودن یک پزشک راحت کند، قطعاً آگاهی از نظرات و میزان رضایت‌مندی مراجعان قبلی آن دکتر است. انواع سامانه‌های نوبت‌دهی آنلاین پزشکی مانند میهن پزشک، بستری را فراهم می‌کنند که شما بتوانید نظرات و تجارب بیمارها و مراجعان قبلی هر دکتر را مطالعه و بررسی کنید و بعد از کسب اطمینان از حاذق بودن و پایبندی آن پزشک به اصول اخلاقی، از او وقت بگیرید.

همچنین در کنار آگاهی از فیدبک بیماران قبلی و میزان رضایت آن‌ها، خالی از لطف نیست اگر با سایر معیارهای یک دکتر خوب هم آشنایی داشته باشید و پزشکان حاضر در میهن پزشک را براساس این فاکتورها نیز مورد ارزیابی قرار دهید:

  • داشتن تحصیلات و مهارت لازم: دکترهایی که دارای مدرک تحصیلی معتبر و مدارک پیشرفته‌ای همچون فلوشیپ، رزیدنتی و … هستند، با داشتن مهارت‌های موردنیاز، می‌توانند به بهترین شکل از بیماران خود مراقبت و آن‌ها را درمان کنند.
  • صبر و حوصله: همان‌طور که می‌دانید، دکترها معمولاً در طول روز با بیماران مختلف با شرایط سلامتی متفاوت روبه‌رو می‌شوند. بنابراین یک دکتر خوب باید صبور و حوصله داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل، فرایند معاینه و درمان بیماران را پیش ببرد.
  • قدرت شنیدن و ارتباط برقرار کردن: یک دکتر خوب باید توانایی برقراری ارتباط مؤثر با بیماران خود را داشته باشد. همچنین باید توجهٔ کافی به نیازهای بیماران خود داشته و به سوالات و مشکلات آن‌ها با دقت و توجه پاسخ دهد.
  • حفظ حریم شخصی و احترام به بیمار: ازجمله دیگر ویژگی‌های یک دکتر خوب و مطمئن این است که باید با حفظ حریم شخصی بیماران خود، احترام به آن‌ها را حفظ کند. یعنی ضمن ارائه اطلاعات درست و دقیق، محرم بیمار باشد و خاطرِ او را از بابت حفظ بودن حریم شخصی‌اش آسوده کند.

انتخاب پزشک

آخرین مرحله طبیعتاً گرفتن نوبت و رزرو وقت است. بعد از این‌که براساس معیارهای معرفی‌شده، دکتر مدنظر خود را انتخاب کردید، می‌توانید بدون نیاز به تماس تلفنی و از طریق همان سامانه، نوبت بگیرید. به‌منظور مراجعهٔ حضوری در زمان تعیین‌شده، آدرس و نشانی دقیق پزشک در اختیارتان قرار می‌گیرید. همچنین اگر می‌خواهید تلفنی نوبت بگیرید یا به کسب اطلاعات بیشتر از دکتر نیاز دارید، سامانه‌های نوبت‌دهی آنلاین اطلاعات کامل تماس را هم به شما می‌دهند.

سیستم نوبت‌دهی میهن پزشک در کدام حوزه‌های درمانی خدمات ارائه می‌دهد؟

در هر زمینهٔ درمانی و تخصصی که در آن به دنبال پزشک حاذق می‌گردید، از دندانپزشک کودکان گرفته تا چشم پزشک و دکتر غدد، فوق تخصص گوارش، روانشناس، روانپزشک، دکتر پوست مو و زیبایی، متخصص زنان زایمان، فوق تخصص ریه، متخصص قلب و عروق و جراح پلاستیک و زیبایی و … میهن پزشک دستِ‌کم چند نمونهٔ حاذق و کاردرستش را در اختیار دارد. بنابراین نگران این نباشید که نتوانید دکتر یا تخصص موردنظر خود را در این سامانه پیدا کنید. چراکه پایگاه اطلاعات آن غنی از پزشکان کارکشته، حرفه‌ای و با مدارک بالا در زمینه‌ها و تخصص‌های مختلف است. تنها کافیست وارد وب‌سایت رسمی میهن پزشک شوید و بعد از انتخاب شهر محل سکونت خود، یکی از دسته‌بندی‌های تخصص در آن را انتخاب کنید یا این‌که عنوان حوزه‌ٔ درمانی، خدمات یا تخصصی که در آن به دنبال دکتر می‌گردید را در باکس جستجوی ابتدای صفحه سرچ کنید؛ خواهید دید که فهرست بلند بالایی از اسامی بهترین پزشکان فعال درزمینهٔ مدنظر شما در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید با ارزیابی هر دکتر به‌صورت مجزا، مقایسهٔ آن‌ها با یکدیگر و مطالعهٔ تجربه و فیدبک‌های مراجعان قبلی هرکدام، دستِ آخر نزد بهترین پزشک متخصص شهرتان نوبت بگیرید.

جمع‌بندی

افزایش چشمگیر آمار پزشکان در تخصص‌ها و حوزه‌های درمانی مختلف، کار انتخاب را برای مردم واقعاً سخت کرده‌است. چگونه باید از میان این همه اسم‌ورسم و تابلوهای پزشکی که بر سر در ساختمان‌ها نصب شده‌است، یک نفر را انتخاب کنیم؟ بهترین گزینه کیست و چرا؟ مشاهده این سوالات و نیازها بود که دست آخر ما را وادار به تهیهٔ این مطلب کرد. هدف از مطلب امروز و معرفی سامانهٔ میهن پزشک درحقیقت معرفی بهترین راه و بستری بود که مردم از طریق آن بتوانند در میان حجم بالای پزشکان و متخصصینی که همچون ماهی در دریایِ شهرشان شناورند، شاه ماهی را صید کنند! سپس بی‌دردسر و بدون اتلاف بیهودهٔ زمان و انرژی، نزد بهترین دکتر وقت گرفته و برای درمان مشکل خود به بهترین شکل، به او مراجعه کنند.

 

  • این مطلب رپورتاژ آگهی است و مجله آنلاین صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمی‌کند و در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.



Source link