جاذبه های دیدنی شهر فومن کدامند؟


شهرهای شمالی ایران یکی از بهترین مقاصد گردشگری به دلیل خوش آب و هوا و سرسبز بودن تمامی شهرها و روستاهای آن می باشد. فومن نیز یکی از بهترین شهرها شمالی برای گردشگری می باشد که عموما این شهر را با کلوچه های خوشمزه آن می شناسند در این مقاله در مورد جاذبه های دیدنی شهر فومن توضیح خواهیم داد.

 یکی بهترین جاهای دیدنی فومن قلعه رودخان میباشد که در زمان ساسانیان ساخته شده است. این قلعه برای محافظت از شهر ساخته شده و محل سکونت حاکم آن زمان و خانواده او نیز بوده است. برای رسیدن به این قلعه باید در حدود ۱۰۰۰ پله را پیمایش کنید تا به بالای این قلعه زیبا برسید. در مسیر رسیدن به این قلعه می‌توانید از رودخانه ها و فضای طبیعی سرسبز این قلعه لذت ببرید.

در ابتدای مسیر این قلعه و پیش از شروع کوهنوردی بازار سنتی را نیز می‌بینید. در این بازار انواع لباس های محلی محصولات محلی، صنایع دستی به فروش میرسد.

 در طی پیمایش پله ها به سمت بالای قلعه نیز انواع آش های محلی، نان های تازه محلی ومحصولات خوراکی سنتی فومن وجود دارد.

فاصله قلعه رودخان از تهران در حدود ۵ ساعت ۶ ساعت و فاصله قلعه رودخان از رشت در حدود یک ساعت می باشد. پیشنهاد می‌کنیم اگر به این قلعه زیبا سفر کردید حتما به شهر ماسال نیز سفر کنیم.

 فاصله قلعه رودخان تا ماسال در حدود یک ساعت می باشد اما این شهر نیز مانند فومن طبیعت بکر فوق‌العاده‌ای برای لذت بردن و استراحت کردن دارد. عموم ویلاهای این منطقه به دلیل طبیعت آن رو به جنگل می باشد. بنابراین با اجاره ویلا ماسال می‌توانید از طبیعت جنگل های جذاب این منطقه نیز در سفر خود لذت ببرید.

ماسوله در شهر فومن

یکی از زیباترین روستاهای شمال کشور با بافت پلکانی روستای ماسوله می باشد که در نزدیکی شهر فومن قرار گرفته است. قدمت این روستای زیبا بسیار طولانی می باشد.

 اگر به این روستای زیبا سفر کنید درست در زمان قدم زدن در میانه کوچه های سنگفرش شده و زیبای آن بازارچه سنتی ماسوله را خواهید دید که صنایع دستی این منطقه مانند خوراکی سنتی، کیف های دست ساز و عروسک های بافتنی را به فروش می رساند. اگر قصد دسترسی و رسیدن به ماسوله را دارید می توانید از اتوبان تهران کرج برای رسیدن به آن استفاده کنید. اگر از شهرهای جنوبی کشور به سمت ماسوله سفر می کنید می توانید در این مسیر یک شب در تهران، این کلانشهر زیبا و البته شلوغ بمانید و از بهترین مکان های تفریحی تهران نیز پیش از سفر به ماسوله دیدن کنید.

  • منطقه حفاظت شده سیاه مزگی

منطقه حفاظت شده سیاه مزگی

 یکی از مراتع ییلاقی با پوشش گیاهی زیبا در فومن و همچنین جنگل های سرسبز و باغ های چای بزرگ و جذاب، منطقه سیاه مزگی میباشد. این منطقه به دلیل جاذبه های طبیعی که دارد توسط محیط زیست محافظت شده است.

 در این منطقه حیوانات و گیاهان کمیابی زندگی می کنند. اگر به ماجراجویی و دیدن حیوانات کمیاب مانند گورکن، شغال و گراز می علاقه مند هستید می توانید در این منطقه به ماجراجویی بپردازید.

  • بازار سنتی فومن

 یکی از شناخته ترین بازارهای سنتی در شمال کشور بازار فومن میباشد اهالی شهر فومن محصولات محلی خود را در این بازار به فروش می رساند. شور و شوق و هیجانی که در این بازار وجود دارد عموماً برای گردشگران جالب توجه می باشد علاوه بر بازار سنتی در شهر فومن بازار های هفتگی نیز برگزار می شود.

 با این وجود اگر قصد خرید محصولات محلی را دارید این بازار ها بسیار مناسب می باشد و می توانید پیش از بازگشت از سفر محصولات طبیعی و محلی خود را از این بازارها تهیه نمایید

  • چشمه و آبشار لار

 در مسیر فومن به سمت ماسوله زیباترین جاده شمالی کشور را نیز میتوانید در میانه کوه پیدا کنید. در این جاده زیبا آبشار و چشمه لار وجود دارد. آب زلال و گوارا این آبشار از چشمه های  طبیعی این منطقه تامین می کند این آبشار از دل زمین بیرون آمده و به سمت جنگل های فومن روان می شود در این جنگل ها می توانید برای چند ساعت استراحت کنید و از چای خانه هایی که با چای طبیعی شمال پذیرایی شما هستند لذت ببرید.

  • این مطلب رپورتاژ آگهی است و مجله آنلاین صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمی‌کند و در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.



Source link