آیا از مهارت‌های رژیم کتوژنیک خود خجالت می‌کشید؟ در اینجا چه باید کرد

بعضی از تحقیقات نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک به کاهش وزن و کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک میکند. رژیم کتوژنیک MCT کلاسیک و تعدیلشده، هر دو به یک اندازه مؤثرند و تفاوتشان در تحملپذیری، بهلحاظ آماری، قابل توجه و چشمگیر نیست. در نتیجه، بدن به اندازه کافی فیبر و ویتامینهای گروه B را دریافت نمیکند. زمانی که آبگوشت به اندازه کافی غلیظ شد، نوبت به آن میرسد تا ماده روی مرغ را آماده کنید. اگر دوست دارید میان وعده بخورید، خوراکیهای مناسب مثل بادام و پنیر چدار، آووکادو، تخممرغ آبپز و مغزیجات را به رژیم کتوژنیک 7 روزه اضافه کنید.

میزان لاغری در رژیم کتوژنیک 7 روزه به عوامل مختلفی مثل متابولیسم، مقدار مصرف کربوهیدرات، پروتئین و چربی و میزان پایبندی شما به پیروی از آن بستگی دارد. اگر این مرحله را انجام دهید و مقدار کربوهیدرات و قند مصرفی خود در طول روز را به مقدار مورد نیاز کاهش دهید، بدن ناچار خواهد شد تا برای تامین انرژی به هضم و جذب بیشتر پروتئین و چربی بپردازد. 2. آووکادو را برش بزنید و بر روی پنیر قرار دهید. سلام. من دو هفته است رژیم میگیرم .میتونیم ماست ایسلندی یا یونانی و پنیر خامه ای استفاده کنم؟ تحقیقات قبلی شواهد خوبی درباره کاهش سریعتر وزن نشان می دهد که بیماران در مقایسه با شرکت کنندگان در رژیم غذایی کم چرب سنتی یا حتی رژیم مدیترانه ای ، رژیم کربوهیدرات کتوژنیک یا بسیار کم کربوهیدرات را طی می کنند. ᠎Post has be en c​re ated by GSA  Content Ge ne᠎rato r DE MO.

در ادامه یک نمونه رژیم کتوژنیک 7 روزه آورده شده است که میزان کربوهیدرات روزانه آن کمتر از 50 گرم است. طبق گفتهی “پائول سالتر” کارشناس ارشد تغذیه و کارشناس علوم ورزشی، قبل از معرفی رژیم کتوژنیک به بیشتر بیماران مبتلا به صرع توصیه میشد تا روزه بگیرند، اما این برای بسیاری از آنها دشوار بود. رژیم کتوژنیک ممکن است جدید و مد روز به نظر برسد، اما در واقع از دهه 1920 به عنوان درمانی برای صرع وجود داشته است. در نهایت، رژیم کتوژنیک 28 روزه میتواند یک راه موثر برای کاهش وزن و بهبود سلامتی باشد، اما قبل از شروع به این رژیم، بهتر است با متخصصان مربوطه مشورت کنید و نکات ایمنی را رعایت کنید. رژیم غذایی کتوژنیک ممکن است احساس روزه داری متناوب را آسان تر کند، زیرا بدن شما با چربی سازگارتر می شود و با مصرف غذاهای پرچرب احساس سیری بیشتری می کنید.

در ادامه فهرست غذاهای مجاز و غیرمجاز در رژیم کتو آورده شده است. نسخههای مختلفی از رژیم کتو وجود دارد، اما معمولا این رژیم غذایی از 5 تا 10 درصد کربوهیدرات، 55 تا 60 درصد چربی و 30 تا 35 درصد پروتئین تشکیل میشود. همانطور که در مقدمه به این موضوع اشاره شد؛ اصطلاح “کتوژنیک“، به نوعی رژیم اختصاص یافته است که در آن میزان مصرف کربوهیدرات به کمترین درجه خود میرسد و منبع تامین انرژی بدن نیز از قند به چربی و پروتئین تغییر مییابد. هر چقدر کربوهیدرات کمتری بخورید، دستیابی به نتیجه مطلوب آسانتر خواهد بود. سیب زمینی سفید، زرد و شیرین در هر نصف فنجان 10 گرم کربوهیدارت خالص دارند.

خرمای خشک مورد تایید کتو نیست زیرا یک خرمای خشک دارای 14 گرم کربوهیدرات خالص است. بتاکاروتن، نوعی رنگدانه گیاهی است که نقش اصلی عملکرد ایمنی و سلامت چشم را به عهده دارد؛ بنابراین ممکن است با توجه به میزان مجاز دریافتی روزانه کربوهیدرات ترجیح دهید تکه کوچکی از این میوه لذیذ را در رژیم غذایی تان بگنجانید. پس از اینکه سس کاملا آماده شد، آن را در کناری قرار دهید و به سراغ خوراک اصلی بروید. تخمها: به سراغ مصرف کامل تخمهای ماکیان مراتع و حاوی امگا-۳ بروید. هر 5 نوع غذا به سادگی تهیه میشوند و پیچیدگی به خصوصی ندارند؛ اما اگر دچار مشکلی در روند پخت آنها شدید، میتوانید به منبع اصلی که این دستورالعملها از آن برگرفته شدهاند، مراجعه کنید! This  da ta h as been wri tten with the  help  of GSA Con​tent Gen᠎er᠎ator  DEMO .

کیم یاویتز، متخصص تغذیه در مطب خصوصی در سنت لوئیس، می گوید: «رژیم کتو مطمئناً می تواند برای کاهش وزن سریع مؤثر باشد. همچنین، باید توجه داشت که کاهش وزن در مدت زمان کوتاه یک فرآیند غیرطبیعی است و برای رعایت رژیم غذایی مناسب خود، بهتر است تحت نظر یک پزشک یا متخصص تغذیه قرار بگیرید. مانند قبل، شواهد بر مقایسه بین کشورهای مختلف در بروز دیابت نوع ۲ و مصرف ساکاروز، و همچنین بر تفاوتهای درون کشوری بین جمعیتهای فرعی که ساکاروز کمتر یا بیشتر مصرف میکردند، متکی بود. کاهش کربوهیدرات دریافتی بدن را در یک حالت متابولیکی خاص به نام کتوز قرار میدهد و آن را وادار میکند به جای قند به چربی به عنوان منبع اصلی انرژی متکی باشد.

این مواد میتوانند مصرف کربوهیدرات و قندتان را بهصورت ناخواسته افزایش دهند و تلاشتان را بینتیجه بگذارند. مقدار زیادی چربی اشباع و چربی ترانس دارد که میتوانند کلسترول بد (LDL) را افزایش دهند و به بیماریهای قلبی-عروقی مثل حمله قلبی و سکته مغزی منجر شوند. مواد غذایی دارای قند و کربوهیدراتی که به آسانی هضم و جذب بدن میشوند، باید حتما در رژیم کتوژنیک حذف گردند؛ چون این مواد خوراکی به راحتی میتوانند سبب افزایش وزن شما شوند! بنابراین، اگر شما نیز به دنبال لاغر شدن به صورت تضمینی هستید؛ بهتر است تا انتهای این مطلب را مطالعه فرمائید! بهعلاوه، برای کسانی که به دنبال لاغری بدون گرسنگی هستند گزینه مناسبی است، چون احساس سیری را افزایش میدهد.

تحقیقات نشان میدهد که به دلیل مصرف غذاهای فرآوری شده و سایر عوامل موجود در سبک زندگی، بخش قابلتوجهی از جمعیت دچار کمبود منیزیم هستند و یا در معرض ابتلا به کمبود منیزیم قرار دارند. معمولا کسانی که میخواهند در بازه زمانی کوتاه رژیم بگیرند به سراغ رژیم کتوژنیک 7 روزه میروند، اما سایر افراد ممکن است رژیم کتوژنیک 28 روزه را ترجیح دهند. یکی از نسخه های پرطرفدار این رژیم، برنامه هفتگی آن است که به عنوان رژیم کتوژنیک 7 روزه شناخته می شود. با این حال کاهش وزن نباید از یک کیلوگرم در هفته بیشتر باشد، چون کاهش وزن سریع به کم آبی بدن، نوسانات خلقی، ضعف و خستگی منجر میشود. خوردن پروتئین در وعده صبحانه موجب احساس سیری طولانی مدت شده و همچنین باعث کاهش میل به غذا و کاهش جذب کالری در رژیم کتوژنیک pdf طول روز میشود. ᠎Post has been g enerated ᠎by G SA Content ​Generator DE​MO.

دکتر سهراب یکی از عللی که باعث اقبال عمومی بالا نسبت به این نوع رژیم شده است را عدم وجود کالری شماری برشمرد که در آن اجباری نیست کالری مورد مصرف فرد دایما شمارش شود. در غیر این صورت، بدن سریعا به سیستم سوخت و ساز قبلی خود باز خواهد گشت. زمانی که میزان مصرف کربوهیدرات توسط شما، به کمتر از 50 گرم در روز برسد؛ نهایتا میزان سوخت و ساز کربوهیدرات در بدنتان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و حتی به صفر میرسد! در واقع، در رژیم کتوژنیک منبع سوخت و ساز بدن شما از کربوهیدرات و قند، به چربیهای سبکتر تغییر پیدا میکند که میتواند تا حد زیادی بر افزایش سلامتی شما نیز اثرگذار باشد! این روش برای افرادی که تحرک زیادی دارند مناسب است و میزان استفاده از چربی، پروتئین و کربوهیدرات به این صورت است که از ۶۰% چربی، ۳۰% پروتئین و در نهایت ۱۰% کربوهیدرات استفاده میشود تا به فعالیت بدنی زیاد نیز کمک کند.

در این رژیم، شما نگران شمارش کالری یا تعادل نسبت پروتئین به کربوهیدرات نخواهید بود. این برنامه غذایی مشابه برنامه استاندارد است با این تفاوت که در روزهایی که تمرینات ورزشی دارید و یا اینکه فعالیت بدنی شما زیاد است مصرف کربوهیدرات افزایش می یابد. این متخصص تغذیه از دیگر عوارض این رژیم به سرگیجه و احساس خستگی اشاره کرد که باعث می شود فرد نتواند فعالیت بدنی مناسبی داشته باشد و از سبک زندگی سالم فاصله می گیرد. این فرایند باعث کاهش چربیهای ذخیره شده در بدن و بهبود ترکیب بدنی میشود. هنگامی که این اتفاق رخ دهد، بدن شما در سوزاندن چربیها به عنوان انرژی به شدت کارامد میشود. جدید ترین کد تخفیف دکتر کرمانی هم در این بین پیدا خواهید کرد. This content was c re᠎ated ​by GSA​ Conte nt G​enerat᠎or Dem oversion !

یا از سویی دیگر اگر قصد دارید از کد تخفیف دکتر کرمانی ویژه رویدادهای خاص استفاده نمایید لازم است که این موضوع را در نظر داشته باشید که در همان مناسبت و رویداد خاص خرید خود را انجام دهید. این روال را بین 3 تا 5 دقیقه ادامه دهید. اکثر متخصصان تغذیه توصیه میکنند که در این مدت از رژیم غذایی مدیترانهای هم تبعیت کنید. اینکه چه مقدار وزن کم کنید به شرایط مختلف و اینکه چگونه رژیم رو رعایت کردید بستگی دارد. خوشبختانه، اولین مرحله، یعنی کاهش سوخت کربوهیدراتی در بدن، تنها 3 الی 4 روز طول خواهد کشید؛ اما لازم است به یاد داشته باشید که شما باید مقدار کربوهیدرات در بدن خود را به صورت مداوم در همین محدوده حفظ کنید!

به دلیل اینکه در برخی رژیم های گیاهخواری نظیر وگان ها، تمام محصولات حیوانی حذف می شوند، تصور می شود که نبود مواد غذایی حیوانی، به همراه محدود کردن کربوهیدرات ها کار غیرممکنی است. همچنین، بهتر است که از محصولات غذایی پر فرآوری و پوست دار خودداری کنید. یعنی 50 گرم. همانطور که قبلاً گفتم این سهم را به سبزیجات پر از فیبر اختصاص بدهید. تا به امروز آزمایش های زیادی روی رژیم کتوژنیک انجام شده اما چیزی که پر واضحه ، اینه که رژیم کتوژنیک طرفدارهای خیلی زیادی در سطح جهان داره! نتیجه اینکه: شما در یک رژیم کتوژنیک غذای بیشتری میخورید اما در عین حال هشت روش سکسی برای بهبود کاهش وزن با رژیم کتوژنیک شما 1402 وزن کم میکنید.