آنچه آلبرتو ساووا می تواند به شما درباره رژیم کتوژنیک و تیروئید دکتر روشن ضمیر آموزش دهد

ایده رژیم کتوژنیک این است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید. در مورد میوهها و سبزیجات هم بهتر است که از سبزیجات غیر نشاستهای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی، …) و میوههای کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده شود. رژیم کتوژنیک یا کتو ، یک رژیم تخصصی با چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات خیلی کم است که جهت درمان نوجوانان و برخی بزرگسالان مبتلا به صرع و برخی بیماریهای دیگر بکار می رود و بتازگی در درمان چاقی و کاهش وزن سریع و یا خروج از استپ وزن مورد توجه قرار گرفته است.

خیارشور در رژیم کتوژنیک

خامه در رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک نوعی رژیم پرچرب و کم کربوهیدرات است که حالت روزهداری را تقلید میکند و باعث استفاده کارآمدتر از انرژی میشود. کتوز یک حالت متابولیکی است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده می کند. یادمان نرود حتی وقتی شکر و غذاهای شیرین می خوریم کالری زیادی جذب می کنیم و بدن ناچار است آن ها را به صورت چربی ذخیره کند. متناوباً، برخی از خدمات تحویل وعده های غذایی حتی گزینه های مناسب کتو را برای یک روش سریع و راحت برای لذت بردن از وعده های غذایی کتو در خانه ارائه می دهند. مقدار مصرف پروتئین هم متوسطه یعنی چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده است. بیشتر رستوران ها نوعی غذای گوشتی یا ماهی تهیه می کنند. این معادل 75 درصد از غذای روزانه شما خواهد بود. خوراکیهای تازه، کنسروشده یا یخزده نیز معادل هم هستند، اما سبزیجات پخته و خام با هم تفاوت غذایی دارند و غذاهای فراوریشده نیز یک معضل جداگانه محسوب میشوند.

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه دکتر روشن ضمیر

در این رژیم روزانه میزان چربی مصرفی شما باید چیزی معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد. مي توان درصد استفاده از چربي را کاهش داد.زيرا اين روغن سريع جذب مي شود و سريعتر از ديگر روغنها ايجاد کتوز مي کند . به علاوه، با این برنامه غذایی می توان از عواملی که خطری برای سلامتی هستند، مثل تری گلیسیرید خون، سطح کلسترول، سطح قند خون، سطح انسولین و فشار خون بطور غیر مستقیم کاست. اگه بدن شما نسبت به انسولین مقاومت پیدا کند:چاق میشوید، اما مواد مغذی را خوب جذب نمیکنید. رژیم غذایی کتوژنیک بیشتر مستلزم آن است که غذاهای غنی از مواد مغذی و فیبر مانند حبوبات، غلات کامل، سبزیجات نشاستهای و میوهها را حذف کنید. از شکر، عسل، شربت افرا و سایر اشکال قند که دارای کربوهیدرات زیاد و مواد مغذی کم هستند خودداری کنید. اما این رژیم ممکن است برای ورزشکاران حرفهای و افرادی که به دنبال ایجاد حجم زیاد در عضلات خود هستند مناسب نباشد.

رژیم کتوژنیک دوره ای (CKD): این رژیم شامل دوره هایی با مصرف کربوهیدرات بالاتر است، مانند 5 روز کتوژنیک و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا است. بله، اما ممکن است مانند یک رژیم متوسط با کربوهیدرات موثر نباشد. آیا بهتر نیست که یک بار برای همیشه یک فکر بکر و فکر اساسی کنید؟ من چون مشاور تغذیه آنلاین و حضوری هستم می دانم که به احتمال زیاد شما اولین باری نیست که رژیم می گیرید و یا به دنبال رژیم لاغری مناسب و بدون بازگشت هستید. دوره ۲۱ روزه رژیم قلیایی محمود مردانی به هزاران نفر از مراجعین حضوری و آنلاین من در لاغرفیت کمک کرده تا لاغر شوند. نگران نباشید، ما در این مطلب از ایران ناز با معرفی یکی از رژیم های برگزیده ی کاهش وزن سریع به نام رژیم کتوژنیک و مواد غذایی مجاز و غیر مجاز در این رژیم به کمک شما آمده ایم.

یکی از مهم ترین ویژگی های رژیم کتو این است که نمی توان آن را برای طولانی مدت اجرا کرد چون تنوع غذایی بسیاری پایینی دارد. انواع رژیم لاغری به قدری گوناگون و گیج کننده است که برای انتخاب موثرترین آن ها باید تحقیقات زیادی انجام داد. آیا می دانید از حدود ۱۰۰ نفر که به من پیام می دهند و قصد لاغری دارند، فقط حدود ۲۰ درصد آنها موفق به گرفتن رژیم قلیایی برای لاغری می شوند؟ خیلی خوشحال شدم چون متوجه شدم که وقتی بیماران تشنجی از رژیم قلیایی استفاده می کنند دیگر تشنج نمی کنند. این رژیم کتوژنیک مقدار بیشتری کربو هیدرات داشته و به این صورت است که 5 روز رژیم کتوژنیک را دنبال کرده و 2 روز از رژیم سرشار از کربو هیدرات استفاده می کنند. چون اشخاصی که موفق به لاغری نمی شوند مدام به دنبال رژیم های غیر اصولی برای لاغری خود هستند.  Data was created wi th GSA᠎ Con te nt G​enerator Demover᠎sion!

این رژیم ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد که در مقاله به شرح آن پرداختیم. در رژیم کتو شما بیشتر کربوهیدراتی که هضم آن آسان است مانند شکر، نوشابه،شیرینیها و نان سفید را حذف میکنید. هنگام رفتن به میهمانی های اجتماعی یا ملاقات با خانواده و دوستانتان، ممکن است بخواهید غذای خود را بیاورید، این امر می تواند مهار ولع مصرف و پایبند بودن به برنامه غذایی را بسیار آسان کند. وعده های غذایی مبتنی بر تخم مرغ نیز مانند املت یا تخم مرغ و بیکن گزینه مناسبی است. بیشتر رژیم خود را بر روی غذاهایی مانند گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، کره ، آجیل ، روغن های سالم ، آووکادو و بسیاری از گیاهان کم کربوهیدرات قرار دهید. به طور کلی، رژیم کتو شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و پر کردن چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است.  This data w᠎as c reated ​with the he​lp of GSA Conte nt ᠎Ge᠎nerato᠎r ᠎DE᠎MO.

رژیم کتوژنیک نمونه

شام: گوشت خوک و لوبیا سبز که در روغن نارگیل سرخ است. شام: همبرگر یا کباب کوبیده بدون نان و برنج همراه با تخممرغ و پنیر. رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک به این دلیل نامگذاری شده است که باعث میشود بدن مولکولهای کتون را تولید کند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا هم برای افرادی مفید است که فعالیت بدنی شدید دارند. ۸۰ درصد بقیه بنا به دلایلی که خودشان دارند به سراغ بهانه می روند. با این حال، مطالعات انجام شده در مورد کلروژنیک اسید بیان می کند که دوز مور د استفاده آن، باید 120-300 میلی گرم باشد. این مکمل ممکن است به افزایش سطح کتون بدن کمک کند. 5. توجه به زمان گذاشتن انواع مواد غذایی در طول روز و مهمترین دریافت صبحانه به پیشگیری از بسترهای استرس و کاهش بازده سیستم گوارشی کمک میکند. Th is post h​as been w ri᠎tten ​by GSA Content  Ge᠎nera᠎to r DEMO!

افزایش کتون ها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز ممکن است نقشی اساسی بر کاهش وزن داشته باشند. در حالت عادی، بدن کربوهیدرات را به قند (گلوکز) تبدیل میکند؛ هورمون انسولین قند رو از خون به سلولها میبرند تا بعنوان سوخت استفاده شود و مابقی بصورت چربی ذخیره میشود. این کاهش عملکرد به دلیل حالت کتوزی است که باعث اسیدیته خون شده که ممکن است توانایی عملکرد در اوج را محدود کند. در رژیم کتوژنیک باید روزانه کمتر از 50 گرم از کربوهیدراتها را مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما (قند خون که بدن میتواند سریع مصرف کند) تمام میشود.

رژیم کتوژنیک مهدی علیرضالو دکتر روشن ضمیر

رژیم کتو علاوه بر کاهش چربی، همچنین سطح قند خون و انسولین را کاهش میدهد. برای جبران، بدن انسولین بیشتری تولید خواهد کرد که در نتیجه این فرایند، انسولین خون و هم قند خون بالا میروند. به طور کلی ۴ نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد که در ادامه به طور مفصل درباره آنها توضیح دادهایم. اگر ادامه پیدا کرد، سعی کنید سبزیجات با فیبر بیشتری بخورید. اگر کسی بخواهد لاغر شود راهشو پیدا می کنه، اگر کسی نخواهد لاغر شود بهونه اش را پیدا می کنه. مثل این می ماند که کسی می خواهد به دندان پزشکی برود، ولی از مطب مغز و اعصاب سر دربیاورد. نوعی دارو به نام پروتئینهای حملکننده گلوکز-سدیم (SGLT2) برای دیابت نوع 2 می تواند خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد یک وضعیت خطرناک که باعث افزایش اسیدیته خون می شود. اگرچه رژیم کتوژنیک معمولاً برای اکثر افراد سالم بی خطر است، ممکن است برخی از عوارض جانبی اولیه تا زمانی که بدن شما سازگاری پیدا کند وجود داشته باشد.

رژیم کتوژنیک آنلاین دکتر روشن ضمیر

مرحله پنجم: این حالت از سطح کتون بالا باعث کاهش وزن سریع و پایدار میشود تا زمانی که شما به وزن سالم و پایدار بدن برسید. مرحله چهارم: زمانی که سطح کتون در خون به نقطه خاصی میرسد، به حالت کتوز وارد میشوید. در حالت طبیعی سوخت تامین کنندهی انرژی بدن از کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی) بدست می آید. مرحله دوم: این بدن شما را مجبور به یافتن یک منبع سوخت جایگزین میکند: چربی (به آووکادو، روغن نارگیل، ماهی قزل آلا فکر کنید). در رژیم کتوژنیک استاندارد تمام وعدههای اصلی و میان وعدهها بر اساس چربیهایی مثل آووکادو، کره، روغنهای سالم، ماهیهای چرب و گوشتها، زیتون و روغن زیتون تنظیم میشوند. شام: ماهی قزل آلا، تخم مرغ و اسفناج تفت داده شده در روغن نارگیل. شام: همبرگر یا کباب کوبیده بدون نان و برنج همراه با تخم مرغ و پنیر. برای نتیجهی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک دکتر شبیر

رژیم های غذایی کم کربوهیدرات مثل کتوژنیک، روشی موثر برای کاهش فشار خون است. به علاوه، این رژیم غذایی به قدری سیرکننده است که میتوانید بدون شمارش کالری یا ردیابی میزان مصرف غذا وزن کم کنید. همچنین سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افرادی که رژیم کتو داشتند، بهبود یافته است. همچنین کتون های افزایش یافته، میزان قند خون پایین تر و میزان حساسیت به افزایش انسولین که این عوامل نقش کلیدی دارند. همچنین بیمارانی که مبتلا به برخی بیماریهای عصبی مانند صرع هستند، میتوانند در پروسه درمان و با مشورت پزشک خود، از این رژیم بهره ببرند. از مصرف غذاها و خوراکیهایی با پایه کربوهیدرات مانند غلات، شکر، حبوبات، برنج، سیبزمینی، شکلات، آب میوه و حتی میوهها خودداری کنید.

رژیم لاغری کتوژنیک زیباتن دکتر روشن ضمیر

این غذاها بین 60 تا 80 درصد کالری روزانه شما را تشکیل میدهند. تحقیقات بیشتری در حال انجام است تا ایمنی رژیم کتو در طولانی مدت تعیین شود. تحقیقات نشان می دهد رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن موثر باشد. حمله های کودکان را می توان با رژیم کتوژنیک (کم کربوهیدرات و پرچرب) که مستلزم نظارت دقیق و ویژه است، درمان کرد. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بر پایه پروتئین و چربی است؛ یعنی بر خلاف بقیه رژیمها که دائماً شما را در خوردن مواد غذایی چرب محدود میکنند در این رژیم بهراحتی میتوانید انواع چربیها را هم میل کنید؛ اما در این رژیم میزان کربوهیدرات مصرفی بسیار پایین است. مثلا اگر در رژیم استانداد فقط ۲۰ درصد از کالریهای مصرفی باید از پروتئینها تامین شود. مثلا 5 روز از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید و در 2 روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش میدهید.

رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان نی نی سایت

و سپس ۲ روز مقادیر کربوهیدرات دریافتی بدن را مقداری افزایش میدهید. بدن کتونهای موجود در خود را تجزیه میکند؛ کتونها نوعی سوختاند که کبد آن را از چربی نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد تولید میکند. رژیمی که در آن گندم و برنج بخش عمده غذایتان را تشکیل میداد. او توضیح می دهد که بدن شما برای اولین بار از تمام ذخیره های گلیکوژن (فرم ذخیره سازی کربوهیدرات) استفاده می کند. این انتخاب های سالم می تواند به شما کمک کند از تسلیم شدن در برابر وسوسه مصرف مواد غذایی دارای کربوهیدارت جلوگیری کنید و در عین حال عوارض رژیم کتوژنیک را تجربه نکنید. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد، کمک کند.

رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای راهی آسانتر برای اضافه کردن چربیها به برنامهی غذایی است که باعث میشود در روزهای آزاد رژیم متعادلتری داشته باشید. رژیم غذایی کتوژنیک، رژیم کیتو یا رژیم کتونزا (Keto Diet)، یک رژیم غذایی با چربی بالا؛ کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مخصوصا در رژیم لاغری کتوژنیک که شما غذاهای پرچربی که حاوی کالری زیادی است، استفاده می کنید، انجام فعالیت های ورزشی بسیار اهمیت دارد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان میدهد که رژیم کتو کیفیت تمرینهای ورزشی را بهبود میدهد. برنامهای که در آن، میزان مصرف کربوهیدرات شخص، طبق فعالیتهای ورزشی او تعیین میشود. در رژیم کتوژنیک، مصرف هر غذایی که میزان زیادی کربوهیدرات داشته باشد باید محدود شود. برای شروع رژیم کتوژنیک ممکن است به منابع غذایی پرچرب نیاز داشته باشید.

رژیم غذایی کتوژنیک یعنی چه

به جرات میتوان گفت؛ رژیم کتو، شاید آسانترین رژیم غذایی نباشد، اما در صورتی که دستورالعملهای آن را در برنامه غذایی خود ایجاد کنید، طولی نخواهد کشید که به هدف خود برسید و از نتایج بدست آمده نهایت رضایت را داشته باشید. حتی برای صرع نیز پاسخ درستی ما از آن دریافت نکرده ایم. حتی هزینه رژیم توسط اکثر بیمه های ایالت متحده آمریکا پوشش داده می شود. اگرچه شما می توانید با هزینه ای معقول از یک متخصص رژیم دریافت کنید و زیر نظر او باشید! کتوژنیک هم مانند تمام رژیمهای غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید.

رژیم کتوژنیک صارمی

رژیم کتوژنیک در واقع ابزاری برای درمان بیماری های عصبی مانند صرع به وجود آمد. در واقع استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت، موجب کاهش وزن میشود. اگر شما به دنبال شروع کاهش وزن در مورد اهداف سلامتی و تناسب اندام خود هستید ممکن است که به رژیم غذایی کتوژنیک فکر کنید. با این کار می توان بدنتان را قبل از اینکه کل کربوهیدرات ها را کاملا حذف کنید، به بدنتان یاد دهید که می تواند چربی هایش را بسوزاند. توصیه میکنیم مصرفی کربوهیدرات کل خود را زیر 35 گرم و کربوهیدرات خالص را زیر 25 گرم نگه دارید. برای مقابله با این مسئله، میزان کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش دهید و نکات بالا را دوباره مرور کنید. با کاهش چشمگیر مصرف کربوهیدرات خود به کمتر از ۵۰ گرم در روز ، بدن شما مجبور می شود تا از گلیکوژن های خود برای انرژی استفاده کند – و درنهایت به استفاده از کتون ها به عنوان سوخت تبدیل شود .مدت زمان لازم برای ورود کتوز در افراد مختلف متفاوت است .