8 ویتامین و مواد مغذی برتر برای داشتن ناخن های سالم و قوی


آهن مرکز گلبول‌های قرمز خون را تشکیل می‌دهد که اکسیژن را به اندام‌ها و تمام سلول‌های بدن از جمله ناخن‌ها می‌رسانند.

بدون آهن، اکسیژن به اندازه کافی به سلول های شما منتقل نمی شود.

از آنجایی که اکسیژن برای ناخن های سالم مورد نیاز است، کمبود آهن یا کم خونی می تواند باعث برجستگی های عمودی در ناخن های شما شود، یا ناخن های شما ممکن است فرورفته یا “قاشقی” شوند.۷، ۸).

RDA برای آهن بسته به سن و جنس بسیار متفاوت است. توصیه شده برای مردان ۸ میلی گرم در روز، در حالی که برای زنان ۱۹ تا ۵۰ ساله ۱۸ میلی گرم در روز است. پس از ۵۰ سالگی زنان یا یائسگی، نیاز آهن آنها به ۸ میلی گرم در روز کاهش می یابد.۹).

بدن شما آهن موجود در غذاهای حیوانی مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی و تخم مرغ را بهتر از غذاهای گیاهی مانند سبزیجات با برگ سبز تیره، بادام زمینی، دانه ها، لوبیا و سایر غذاهای غنی شده جذب می کند.

با این حال، خوردن غذاهای غنی از ویتامین C همراه با منبع غذایی گیاهی از آهن، جذب را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، خوردن پرتقال و توت فرنگی همراه با سالاد اسفناج با لوبیا و دانه ها جذب آهن را بهبود می بخشد.

خلاصه آهن برای تامین اکسیژن کافی برای سلول های شما مورد نیاز است که به نوبه خود برای داشتن ناخن های سالم مورد نیاز است. اگر کمبود آهن دارید، شکل و ظاهر ناخن‌های شما تحت تأثیر قرار می‌گیرد.



Source link