8 فواید سلامتی و تغذیه ای جیکاما


جیکاما دارای مواد مغذی متعددی است که آن را به گزینه ای عالی برای بهبود سلامت قلب تبدیل می کند.

حاوی مقدار قابل توجهی فیبر غذایی محلول است که می تواند با جلوگیری از جذب مجدد صفرا در روده ها و همچنین جلوگیری از تولید کلسترول بیشتر توسط کبد، به کاهش سطح کلسترول کمک کند.۹).

بررسی ۲۳ مطالعه نشان داد که افزایش مصرف فیبر به طور قابل توجهی کلسترول تام و کلسترول بد LDL را کاهش می دهد.۱۰).

جیکاما همچنین حاوی پتاسیم است که با شل کردن عروق خونی به کاهش فشار خون کمک می کند.

به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که پتاسیم فشار خون را کاهش می دهد و از بیماری قلبی و سکته محافظت می کند.۱۱).

علاوه بر این، جیکاما می تواند گردش خون را بهبود بخشد زیرا حاوی آهن و مس است که برای سلول های قرمز سالم ضروری هستند. یک فنجان حاوی ۰.۷۸ میلی گرم آهن و ۰.۶۲ میلی گرم مس است.۳).

جیکاما همچنین منبع طبیعی نیترات است. مطالعات مصرف نیترات از سبزیجات را با افزایش گردش خون و ورزش بهتر مرتبط دانسته اند.۱۲).

علاوه بر این، یک مطالعه در بزرگسالان سالم نشان داد که مصرف ۱۶.۶ اونس (۵۰۰ میلی لیتر) آب جیکاما خطر ایجاد لخته های خون را کاهش می دهد.۱۳).

خلاصه

جیکاما حاوی فیبر غذایی، پتاسیم، آهن، مس و نیترات است که می تواند با کاهش سطح کلسترول، کاهش فشار خون و بهبود گردش خون به سلامت قلب کمک کند.



Source link