8 علامت ترک کافئین | Rdiet


بسیاری از مردم هر روز به یک فنجان قهوه وابسته هستند تا انرژی بیشتری به آنها بدهد.

کافئین با مسدود کردن گیرنده های آدنوزین، یک انتقال دهنده عصبی که می تواند باعث خواب آلودگی شما شود، به افزایش هوشیاری و کاهش خستگی کمک می کند.۴).

به همین دلیل است که نشان داده شده است که عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد، انرژی را بهبود می بخشد و خستگی مزمن را کاهش می دهد.۵).

با این حال، حذف کافئین از رژیم غذایی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و باعث خواب آلودگی و خستگی شود.

به عنوان مثال، مطالعه ای روی ۲۱۳ مصرف کننده معمول کافئین نشان داد که پرهیز از کافئین به مدت ۱۶ ساعت باعث افزایش احساس خستگی می شود.

علاوه بر این، کسانی که روزانه کافئین مصرف می‌کردند، نسبت به کسانی که فقط چند بار در هفته آن را مصرف می‌کردند، علائم ترک شدیدتری از جمله خستگی داشتند.۶).

به‌علاوه، اثرات انرژی‌زای آن تنها برای حدود چهار تا شش ساعت در سیستم شما باقی می‌ماند، که ممکن است باعث شود در طول روز به چند فنجان قهوه یا نوشیدنی انرژی‌زا برسید تا هوشیار باشید.

این می تواند منجر به مصرف بیش از حد کافئین و وابستگی شود و علائم ترک را بسیار بدتر کند.

خلاصه

قهوه به عنوان یک محرک در بدن عمل می کند و ترک آن می تواند باعث احساس خستگی و خواب آلودگی شود.



Source link