8 راه برای درست کردن قهوه فوق العاده سالم


قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است. بسیاری از متخصصان سلامت معتقدند که یکی از سالم ترین ها نیز می باشد.

برای برخی افراد، این بزرگترین منبع آنتی اکسیدان در رژیم غذایی است که از همه میوه ها و سبزیجات در ترکیب پیشی می گیرد.۱، ۲).

در اینجا چند نکته برای تبدیل قهوه از سالم به فوق العاده سالم آورده شده است.

قهوه یکی از غنی ترین منابع طبیعی کافئین در رژیم غذایی است.

کافئین یک محرک است که یکی از دلایل اصلی محبوبیت قهوه است. به شما انرژی می دهد و به شما کمک می کند تا زمانی که احساس خستگی می کنید بیدار بمانید (۳).

اما اگر در اواخر روز قهوه بنوشید، می تواند خواب شما را مختل کند. خواب ضعیف با انواع مشکلات سلامتی مرتبط است (۴، ۵).

به همین دلیل، مهم است که قهوه را در اواخر روز ننوشید. اگر مجبورید، بدون کافئین را انتخاب کنید، یا به جای آن یک فنجان چای را انتخاب کنید که حاوی کافئین بسیار کمتری نسبت به قهوه است.۶).

خودداری از مصرف قهوه بعد از ساعت ۲ تا ۳ بعد از ظهر یک راهنمای خوب است. با این حال، همه افراد به یک اندازه به کافئین حساس نیستند و برخی افراد حتی اگر در اواخر روز قهوه نوشیده باشند، می توانند خوب بخوابند.

با این حال، اگر فکر می کنید می توانید خواب خود را بهبود ببخشید، اجتناب از قهوه در اواخر روز می تواند یک استراتژی موثر باشد.

راه های زیادی وجود دارد که می توانید کیفیت خواب خود را بهبود بخشید. برای مشاوره علمی بیشتر این مقاله را بخوانید.

خلاصه

نوشیدن قهوه در اواخر روز می تواند کیفیت خواب شما را بدتر کند. اجتناب از قهوه بعد از ساعت ۲ تا ۳ بعد از ظهر احتمالاً ایده خوبی است.

اگرچه قهوه به خودی خود سالم است، اما به راحتی می توانید آن را به چیزی مضر تبدیل کنید.

بهترین راه برای این کار این است که یک دسته کامل شکر را در آن بریزید. شکر اضافه شده شاید یکی از بدترین مواد در رژیم غذایی مدرن باشد.

شکر، عمدتا به دلیل محتوای فروکتوز بالا، با انواع بیماری های جدی مانند چاقی و دیابت مرتبط است.۷).

اگر نمی توانید زندگی خود را بدون شیرین کننده در قهوه خود تصور کنید، از یک شیرین کننده طبیعی مانند استویا استفاده کنید.

راه های زیادی وجود دارد که می توانید میزان مصرف شکر اضافه شده خود را حتی بیشتر کاهش دهید. در اینجا ۱۴ استراتژی اضافی وجود دارد.

خلاصه

از افزودن شکر به قهوه خودداری کنید. اگر به طور مرتب قهوه خود را به یک نوشیدنی شیرین تبدیل می کنید، ممکن است مزایای کلی آن برای سلامتی را حذف کنید.

کیفیت قهوه بسته به روش فرآوری و نحوه رشد دانه های قهوه می تواند بسیار متفاوت باشد.

دانه های قهوه معمولاً با آفت کش های مصنوعی و سایر مواد شیمیایی که هرگز برای مصرف انسان در نظر گرفته نشده اند اسپری می شوند.۸).

با این حال، اثرات بهداشتی آفت کش ها در مواد غذایی بحث برانگیز است. در حال حاضر شواهد محدودی وجود دارد مبنی بر اینکه آنها در صورت وجود در سطوح پایین در محصولات باعث آسیب می شوند.

با این حال، اگر در مورد محتوای آفت کش قهوه خود نگران هستید، به خرید دانه های قهوه ارگانیک فکر کنید. آنها باید حاوی مقادیر بسیار کمتری از آفت کش های مصنوعی باشند.

خلاصه

اگر نگران آلودگی قهوه‌تان با آفت‌کش‌ها هستید، یک مارک باکیفیت و ارگانیک انتخاب کنید.

در حالی که مصرف متوسط ​​قهوه سالم است، نوشیدن بیش از حد می تواند مزایای کلی آن را کاهش دهد.

مصرف بیش از حد کافئین می تواند عوارض جانبی مختلفی داشته باشد، اگرچه حساسیت افراد متفاوت است.۵).

به طور کلی، Health Canada توصیه می کند که از ۱.۱ میلی گرم در هر پوند (۲.۵ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم) وزن بدن در روز تجاوز نکنید.۹).

با توجه به اینکه یک فنجان قهوه به طور متوسط ​​می تواند حدود ۹۵ میلی گرم کافئین داشته باشد، این معادل حدود دو فنجان قهوه در روز برای یک فرد ۱۷۶ پوندی (۸۰ کیلوگرمی) است.۱۰).

با این حال، مقادیر بسیار بالاتر کافئین (۴۰۰-۶۰۰ میلی گرم) در روز (حدود ۴-۶ فنجان) با هیچ عارضه جانبی نامطلوبی در بیشتر افراد همراه نیست.۱۱).

برای اطلاعات دقیق در مورد میزان کافئین در نوشیدنی های مختلف قهوه، این مقاله را بخوانید.

نوشیدن قهوه همه چیز در مورد متعادل کردن خطرات و فواید است. به بدن خود گوش دهید و بیش از حدی که می توانید با خیال راحت تحمل کنید، مصرف نکنید.

خلاصه

نوشیدن بیش از حد قهوه می تواند عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد کند. با این حال، این بستگی به میزان کافئین مصرفی و تحمل فردی دارد.

دارچین یک ادویه خوشمزه است که به خوبی با عطر قهوه ترکیب می شود.

مطالعات نشان می دهد که دارچین می تواند قند، کلسترول و تری گلیسیرید خون را در افراد دیابتی کاهش دهد.۱۲).

اگر به طعم کمی نیاز دارید، کمی دارچین اضافه کنید. به طرز شگفت آوری خوب است.

برای کاهش خطر عوارض جانبی احتمالی، در صورت امکان، دارچین سیلان را به جای دارچین رایج‌تر کاسیا انتخاب کنید.

خلاصه

قهوه خود را با کمی دارچین ادویه کنید. نه تنها طعم خوبی دارد، بلکه می تواند سلامت شما را نیز بهبود بخشد.

خامه‌های کم‌چرب و مصنوعی تجاری معمولاً فرآوری شده‌اند و ممکن است حاوی مواد مشکوک باشند.

با این حال، تحقیقات زیادی در مورد اثرات سلامتی خامه های قهوه بدون لبنیات وجود ندارد. محتویات آنها بر اساس برند متفاوت است و برخی ممکن است سالم تر از بقیه باشند.

صرف نظر از این، غذاهای کامل و طبیعی معمولا انتخاب بهتری هستند.

به جای خامه غیر لبنی، مقداری خامه پرچرب به قهوه خود اضافه کنید، ترجیحاً از گاوهایی که با علف تغذیه می شوند.

مطالعات نشان می دهد که محصولات لبنی حاوی برخی از مواد مغذی مهم هستند. به عنوان مثال، لبنیات منبع عالی کلسیم هستند و ممکن است خطر پوکی استخوان و شکستگی استخوان را کاهش دهند.۱۳).

علاوه بر این، شیر گاوهایی که با علف تغذیه می‌شوند حاوی مقداری ویتامین K است که با بهبود سلامت استخوان‌ها نیز مرتبط است.۱۴).

خلاصه

خامه های غیر لبنی بسیار فرآوری شده هستند و ممکن است حاوی مواد مشکوک باشند. اگر دوست دارید قهوه خود را با خامه رقیق کنید، شیر کامل یا خامه را انتخاب کنید.

کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان است و با انواع فواید سلامتی از جمله کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است.۱۵، ۱۶).

سعی کنید برای طعم بیشتر، مقداری پودر کاکائو به قهوه خود اضافه کنید.

کافه موکا، نسخه ای با طعم شکلاتی از قهوه لاته، در بسیاری از کافی شاپ ها سرو می شود. با این حال، قهوه موکا معمولا با شکر شیرین می شود.

می توانید به راحتی خودتان در خانه درست کنید و شکر اضافه شده را حذف کنید.

خلاصه

با افزودن مقداری پودر کاکائو به قهوه خود می توانید فواید قهوه و شکلات تلخ را با هم ترکیب کنید.

قهوه دم کرده حاوی کافستول، دی ترپن است که می تواند سطح کلسترول خون را افزایش دهد.۱۷، ۱۸).

با این حال، کاهش سطوح آن آسان است. فقط از فیلتر کاغذی استفاده کنید.

دم کردن قهوه با فیلتر کاغذی به طور موثری مقدار کافستول را کاهش می دهد، اما اجازه می دهد تا کافئین و آنتی اکسیدان های مفید از آن عبور کنند.۱۹).

صندلی قهوه بد نیست. مطالعات اخیر بر روی موش ها نشان داده است که دارای اثرات ضد دیابتی است.۲۰).

خلاصه

قهوه حاوی کافستول است، ترکیبی که می تواند سطح کلسترول خون را افزایش دهد. با استفاده از فیلتر کاغذی می توانید میزان کافئین قهوه خود را کاهش دهید.

قهوه یک نوشیدنی محبوب است که به دلیل اثرات محرک آن شناخته شده است.

مصرف زیاد قهوه با فواید سلامتی مختلفی همراه است. با این حال، چند راه وجود دارد که می توانید این مزایا را حتی بیشتر کنید.

مهمتر از همه، از پر کردن قهوه با شکر اضافه خودداری کنید. درعوض، می توانید قهوه خود را با اضافه کردن مقداری دارچین یا کاکائو طعم دار کنید.

همچنین، در اواخر بعد از ظهر و عصر از مصرف قهوه خودداری کنید، زیرا می تواند کیفیت خواب شما را مختل کند.

با رعایت نکات بالا، می توانید فنجان قهوه خود را حتی سالم تر کنید.



Source link