8 بهترین نوشیدنی برای کاهش وزن


چای سبز اغلب با سلامتی همراه است و دلیل خوبی هم دارد.

نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان های مفید و سایر مواد مغذی قدرتمند است، بلکه یکی از موثرترین نوشیدنی های کاهش وزن نیز می باشد.

در چندین مطالعه نشان داده شده است که نوشیدن چای سبز باعث کاهش وزن و چربی بدن می شود.

مروری بر ۱۴ مطالعه نشان داد که افرادی که به مدت ۱۲ هفته چای سبز با غلظت بالا مصرف کردند، به طور متوسط ​​۰.۴۴ تا ۷.۷ پوند (۰.۲ تا ۳.۵ کیلوگرم) بیشتر از افرادی که چای سبز مصرف نکردند، وزن کم کردند.۱).

لازم به ذکر است که این مزیت با آماده سازی چای سبز همراه است که حاوی مقادیر زیادی کاتچین، آنتی اکسیدان هایی است که می تواند چربی سوزی و متابولیسم را افزایش دهد.۲).

ماچا نوعی چای سبز است که حاوی مقدار بیشتری کاتچین نسبت به برگ های چای سبز است که آن را به انتخاب خوبی برای کاهش وزن تبدیل می کند.۳).

یک مطالعه نشان داد که زنانی که ۳ گرم ماچا در روز مصرف می‌کنند، در مقایسه با زنانی که ماچا مصرف نمی‌کنند، چربی سوزی بیشتری در طول ورزش تجربه می‌کنند.۴).

علاوه بر این، چای سبز حاوی کافئین است که ممکن است با افزایش سطح انرژی و بهبود عملکرد در حین ورزش به کاهش وزن کمک کند.۵، ۶).

علاوه بر این، افرادی که چای سبز می نوشند، فشار خون پایین تری دارند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی، برخی سرطان ها و دیابت کمتر است.۶).

خلاصه نوشیدن چای سبز می تواند با افزایش متابولیسم و ​​کاهش چربی به کاهش وزن کمک کند.



Source link