7 فواید خوردن خیار برای سلامتی


آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که اکسیداسیون را مسدود می کنند، یک واکنش شیمیایی که اتم های بسیار واکنش پذیر را با الکترون های جفت نشده به نام رادیکال های آزاد تشکیل می دهد.

تجمع این رادیکال های آزاد مضر می تواند منجر به انواع مختلفی از بیماری های مزمن شود.۴).

در واقع، استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد با سرطان و بیماری‌های قلبی، ریوی و خودایمنی مرتبط است.۴).

میوه ها و سبزیجات، از جمله خیار، به ویژه سرشار از آنتی اکسیدان های مفید هستند که ممکن است خطر ابتلا به این شرایط را کاهش دهد.

یک مطالعه قدرت آنتی اکسیدانی خیار را با مکمل کردن ۳۰ فرد مسن با پودر خیار اندازه گیری کرد.

در پایان مطالعه ۳۰ روزه، پودر خیار باعث افزایش قابل توجهی در چندین نشانگر فعالیت آنتی اکسیدانی و بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی شد.۵).

با این حال، توجه به این نکته مهم است که پودر خیار مورد استفاده در این مطالعه احتمالاً حاوی دوز بالاتری از آنتی اکسیدان نسبت به مصرف معمولی خیار است.

مطالعه لوله آزمایش دیگری خواص آنتی اکسیدانی خیار را مورد بررسی قرار داد و دریافت که آنها حاوی فلاونوئیدها و تانن ها هستند که دو گروه از ترکیبات هستند که به ویژه در مسدود کردن رادیکال های آزاد مضر موثر هستند.۶).

خلاصه:

خیار حاوی آنتی اکسیدان هایی از جمله فلاونوئیدها و تانن ها است که از تجمع رادیکال های آزاد مضر جلوگیری می کند و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد.



Source link