7 فایده برتر سلامتی و تغذیه ای خرمالو


خرمالو حاوی ترکیبات گیاهی مفیدی است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.

آنتی اکسیدان ها با مقابله با استرس اکسیداتیو، فرآیندی که توسط مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد ایجاد می شود، به جلوگیری یا کند کردن آسیب سلولی کمک می کنند.

استرس اکسیداتیو با بیماری های مزمن خاصی از جمله بیماری قلبی، دیابت، سرطان و بیماری های عصبی مانند آلزایمر مرتبط است.۵).

خوشبختانه، خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند خرمالو می تواند به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک کند و ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن را کاهش دهد.

رژیم‌های غذایی سرشار از فلاونوئیدها، که آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی هستند که در غلظت‌های بالا در پوست و گوشت خرمالو یافت می‌شوند، با نرخ پایین‌تر بیماری قلبی، زوال ذهنی مرتبط با افزایش سن و سرطان ریه مرتبط هستند.۶).

خرمالو همچنین سرشار از آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی مانند بتاکاروتن است، رنگدانه ای که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات با رنگ های روشن یافت می شود.

مطالعات رژیم غذایی سرشار از بتاکاروتن را با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان ریه، سرطان روده بزرگ و بیماری های متابولیک مرتبط دانسته اند.۷).

علاوه بر این، مطالعه ای روی بیش از ۳۷۰۰۰ نفر نشان داد که افرادی که رژیم غذایی بالایی از بتاکاروتن دریافت می کنند، به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهند.۸).

خلاصه

خرمالو منبع عالی آنتی اکسیدان های قوی مانند کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است. رژیم های غذایی سرشار از این ترکیبات با کاهش خطر برخی بیماری ها از جمله بیماری قلبی و دیابت مرتبط است.



Source link