6 غذای خوشمزه کم کربوهیدرات


این اشتباه است که فرض کنیم رژیم‌های کم کربوهیدرات فقط مربوط به گوشت و چربی هستند.

علاوه بر همه سبزیجات، بسیاری از غذاهای گیاهی دیگر نیز در این رژیم غذایی قابل مصرف هستند.

یک مثال عالی، آجیل، از جمله بادام، ماکادمیا، گردو و انواع دیگر است.

آجیل فوق العاده مغذی، سرشار از چربی های سالم و مواد مغذی مهم مانند ویتامین E و منیزیم هستند.

مطالعات متعدد نشان داده است افرادی که آجیل می خورند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های مختلف از جمله بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ هستند.۷، ۸، ۹، ۱۰).

کره های آجیل را می توان تا زمانی که فقط با آجیل و نمک تهیه شده باشد و پر از روغن های گیاهی فرآوری شده یا شکر نباشد، مصرف کرد.

تنها مشکل روغن های آجیل (و گاهی اوقات خود مغزها) این است که آنقدر انرژی زا و خوشمزه هستند که به راحتی می توان در خوردن آن زیاده روی کرد.

تجزیه کالری بادام: ۷۴ درصد چربی، ۱۳ درصد پروتئین، ۱۳ درصد کربوهیدرات. یک اونس (۲۸ گرم) فقط حاوی ۵ گرم کربوهیدرات است که ۳ گرم آن فیبر است.۱۱).



Source link