6 دلیل برای اینکه یک کالری کالری کالری نیست


در زمینه تغذیه بحث های زیادی وجود دارد و کارشناسان در بسیاری از موارد اختلاف نظر دارند.

اما یکی از معدود مواردی که تقریباً همه با آن موافق هستند این است که کربوهیدرات های تصفیه شده مضر هستند.

این شامل قندهای اضافه شده مانند ساکارز و شربت ذرت با فروکتوز بالا و همچنین غلات تصفیه شده مانند نان سفید است.

کربوهیدرات های تصفیه شده معمولاً فیبر کمی دارند و به سرعت هضم می شوند که منجر به افزایش سریع قند خون می شود. آنها دارای شاخص گلیسمی (GI) بالایی هستند که نشان دهنده سرعت افزایش قند خون توسط غذاها است.

هنگامی که غذایی می خورید که قند خون شما را به سرعت افزایش می دهد، باعث می شود چند ساعت بعد قند خون شما پایین بیاید. وقتی این اتفاق می‌افتد، یک میان‌وعده پر کربوهیدرات دیگر میل می‌کنید.

این همچنین به عنوان “سقوط قند خون” شناخته می شود.

یک مطالعه از هر نظر میلک شیک به مردم ارائه کرد، به جز اینکه یکی حاوی کربوهیدرات با GI بالا و دیگری دارای GI پایین بود. میلک شیک با GI بالا باعث افزایش گرسنگی و اشتها در مقایسه با میلک شیک با GI پایین شد.۲۳).

مطالعه دیگری نشان داد که نوجوانان در طول یک وعده غذایی با GI بالا ۸۱٪ کالری بیشتری در مقایسه با یک وعده غذایی با GI پایین مصرف می کنند.۲۴).

بنابراین، سرعت ورود کالری های کربوهیدرات به سیستم می تواند تأثیر چشمگیری بر پتانسیل آنها برای ایجاد پرخوری و افزایش وزن داشته باشد.

اگر رژیم غذایی پر کربوهیدرات دارید، انتخاب منابع کربوهیدرات کامل و فرآوری نشده حاوی فیبر بسیار مهم است. فیبر می تواند سرعت ورود گلوکز به سیستم شما را کاهش دهد.۲۵، ۲۶).

مطالعات نشان می دهد افرادی که بیشترین میزان GI را مصرف می کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به چاقی و دیابت هستند. این به این دلیل است که همه کالری های کربوهیدرات یکسان ایجاد نمی شوند (۲۷، ۲۸).

خلاصه

مطالعات نشان می دهد که کربوهیدرات های تصفیه شده منجر به افزایش سریعتر و بیشتر قند خون می شود که منجر به اشتها و افزایش مصرف غذا می شود.



Source link